Gå til innhold

Hvordan adoptere stebarn som mor har omsorgen for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort og greit så vil jeg og samboeren min (barnets far) ha barnet 100% og at jeg skal bli hennes mamma via at jeg adopterer henne.

Barnet bor hos mor og har gjort det siden samboeren min og hun gikk ifra hverandre for 2 år siden.

Far har hatt barnet ca 20%.

Hva kan vi bruke mot mor?

Hun har jo egentlig ikke gjort noe galt, men jeg og samboer vil at vi skal bli vår egen lille familie med felles barn, det føles så feil at hun ikke tilhører meg. vi er en perfekt familie UTEN biologisk mor til barnet! 

Vi skal selv prøve på et felles barn over nyåret.

Hvordan går vi frem? 

Anonymous poster hash: 35cf0...9dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Natta trollmor!

Anonymous poster hash: fb820...af9

Skrevet

Eeeh... Hva sa du sa du??

Anonymous poster hash: 76394...dbf

Skrevet

Natta trollmor!

Dette er ikke trolling! 

Hva er så usannsynlig med dette?

Skrevet

Natta trollmor!

Dette er ikke trolling!

Hvis ikke dette er trolling, er du ikke riktig vel bevart! 😎

Skrevet

Natta trollmor!

Dette er ikke trolling!

Hvis ikke dette er trolling, er du ikke riktig vel bevart!

Ikke vel bevart? den var vel litt drøy synes du ikke? jeg vil bare gjøre det beste for barnet og oss. 

Gi barnet en trygg og god oppvekst med EN familie

Skrevet

Natta trollmor!

Dette er ikke trolling!

Hvis ikke dette er trolling, er du ikke riktig vel bevart!

Ikke vel bevart? den var vel litt drøy synes du ikke? jeg vil bare gjøre det beste for barnet og oss.

Gi barnet en trygg og god oppvekst med EN familie

Det beste for denne jenta vil nok være å bli hos sin mor. Samvær med den hakke gale stemoren bør nok begrenses.

Skrevet

Om dere ikke har noen råd å komme med, hvorfor svarer dere på tråden da? 

Skrevet

Syka. Foreslår besøksforbud. Altså rettet mot deg.

Skrevet

Nå er dere bare slemme :(

Skjønner dere ikke at vi bare vil det beste for denne jenta?

Ha en samlet familie, middag med mamma og pappa og søster/bror etterhvert?

jul sammen som en familie, bursdag osv!?

Skrevet

mammaen da, skal ikke hun være en del av livet til jenta? misforstå meg rett - jeg har forsørget og oppdratt ei annens datter, men jeg kan jo ikke ta fra henne moren og omvendt! du og jeg har plikt til å gjøre det beste for barna og passe på at de har det de trenger, men har ingen rettighet på dem.. det er supert med bonusforeldre, men foreldre er viktigst....  20% Er en dag uten overnatting?

Anonymous poster hash: d0da2...f5b
Skrevet

HVIS dette ikke er trolling så er du ikke riktig vel bevart. Har du tenkt på hva den ORDENTLIGE moren i dette tilfellet vil gjennomgå om dere begynner å fabrikere opp løgner om henne? En annen ting er st DERE vil miste retten til å se barnet da far er sammen med en sprøyte gal kvinne som prøvde å stjele et barn.

Jeg er selv mor til en datter på 5 og er ikke sammen med far. Han har fått kjæreste etter vårt brudd og hun er fantastisk med datteren vår. Men om hun hadde prøvd noe slik som du her beskriver så skal jeg love deg at det er hanskene av og jeg hadde fratatt far retten til å se henne hvis jeg ikke var tilstede og ingen besøk om HUN var i nærheten!

Jeg håper virkelig at dette er et trollinlegg, men om du virkelig finnes så tenk deg om 10000000x til før du ødelegger noens liv..

Anonymous poster hash: 2aab7...478

Skrevet

Hvordan adoptere stebarn? Neeei... Det er ikke akkurat omplassering av en hund du snakker om altså! Får frysninger...

Anonymous poster hash: daacf...ee7

Skrevet

Hahaha, hadde den nye dama til eksen min prøve seg på noe sånt så hadde jeg ledd henne godt opp i trynet!

Vettu hva;-)

Anonymous poster hash: db359...88d

Gjest Julia1984
Skrevet

Tenker det er veldi bra at faren kun har 20% samvær når han har funnet ei ugle som deg.

Skrevet

Ja, dere høres jo ut som en perfekt liten familie hvor pappa har hatt hele 20% samvær de siste 2 årene. Det vil nok veie tungt når dere vil lage denne perfekte lille familien deres. Mor kommer bare til å le av dere.

Uansett om du troller eller ei, så er du et troll uansett

Anonymous poster hash: 4f073...e28
Skrevet

Tror ikke dette er troll, fordi det har kommet flere slike innlegg i det siste. Antagelig fra samme gale dame som tydelig har hengt seg opp i å prøve å bli mor på høyst merkverdig vis -nemlig ved å ta fra barnet sin biologiske mor. Til deg vil jeg bare si: Oppsøk hjelp. Du er på vei til å bli psykotisk. Om du ikke ser det selv så vis det du skrev til legen din.

Skrevet

Dette må jo være tull, og hvis ikke så er det det verste jeg har lest her inne. Tror faktisk ikke på det. Uansett, saken din er kommer ikke til å bli tatt til vurdering en gang, og jeg vil råde dere til å gå ned på samvær.. Hvis det mot all formodning skulle være sant.

Anonymous poster hash: 1947e...9b4

Skrevet

Spør legen din om hvordan du går frem. Si akkurat dette her til han. Han har taushetsplikt vettu.

Anonymous poster hash: 1708e...c42

Skrevet

For å svare på spørsmålet- uansett hvor idiotisk det- og du er; stebarnadopsjon kan først skje om den andre med foreldreansvaret signerer. Mor vil aldri miste ansvaret- der er retten veldig streng og det skal så mye til for å miste det at selv overgripere beholder det. Så alt i alt er det umulig i deres situasjon.

For å snu det, OM noen MÅTTE miste ansvaret er det vel far pga lite deltagelse i datterens liv. Med utgangspunkt i hans situasjon med hans gale, ekle og uempatiske " bedre" halvdel bør vi nok takke høyere makter for at deltagelsen kun er 20%.

Troll eller ei- du er like syk uansett. God bedring.

Anonymous poster hash: 4126e...542

Skrevet

Hvis man er så virkelighetsfjern, spørs det om 20% samvær er ikke i overkant mye..

Skrevet

Ohåi!!! Godt og le litt en torsdagsmorgen ;)

Anonymous poster hash: 462d8...08d

Skrevet

Min mann vil adoptere min sønn. Han har vært fungerende far for barnet siden barnet var 6 mnd og barnet har aldri hatt noe som helst kontakt med bio far. Barnet anser stefar for å være pappa og de har et fantastisk forhold. 

DET er riktig stebarnsadopsjon. Det du snakker om er en eller annen forvrengt manipulerende omsorgssvikt. For det er faktisk omsorgssvikt når dere planlegger å frata barnet sin mor som tydeligvis er høyst oppegående og i tillegg har barnet mest i dag. Jeg ville jo ikke tenkt på at min mann kunne adoptere sønnen min dersom han hadde hatt en annen far (bio far) i bildet....

Anonymous poster hash: 93a03...04e
Skrevet

Hahha

Tulling

Anonymous poster hash: 3de80...6e9

Skrevet

For og snu litt på det : hva om du og gubben får et barn sammen for så å finne ut noen år senere at dette forholdet ikke fungerer likevel. Dere går i fra hverandre og han finner en ny dame som kommer på den samme super glupe planen som du har nå, nemlig å adoptere DITT BARN sånn at din eks og hans nye dame kan bli den perfekte lille familie. Hadde det vært greit for deg ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...