Gå til innhold

Hvorfor skal de plusse på de to ukene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som aner hvorfor leger, jordmødre tidlig ultralyd og ordinær ultralyd alltid plusser på 2 uker?? Unnfangelsen skjer jo ikke før 2 uker etter første dag i siste mens? Er babyen i magen 18 uker, så er den 18 uker, og ikke 20. Heitane for noe vissvass

Anonymous poster hash: 76620...cff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får begynne å skrive brev til hele verden å fortelle at de alle gjør feil og at du er rett.. :P

Anonymous poster hash: 3264b...d9b

Skrevet

Du får begynne å skrive brev til hele verden å fortelle at de alle gjør feil og at du er rett.. :P

Skrevet

Er ikke det jeg sier. Syntes bare det er skikkelig merkeligt at der er slik. Skjønner det liksom ikke helt...hva er grunnen? Eller er det ingen som faktisk vet det?

Skrevet

Det går vel på at man aldri kan vite når unnfangelsen er, derimot vet man når første dag i siste mens er..

Anonymous poster hash: e3c1d...715

Skrevet

Det går vel på at man aldri kan vite når unnfangelsen er, derimot vet man når første dag i siste mens er..

Anonymous poster hash: e3c1d...715

Ja, det er vell sant, vell å merke.

Men å bli gravid når man har mensen, eller skal ha mensen går jo ikke. Men men..

Skrevet

Er ikke det jeg sier. Syntes bare det er skikkelig merkeligt at der er slik. Skjønner det liksom ikke helt...hva er grunnen? Eller er det ingen som faktisk vet det?

Kan tenke meg at det er et system fra gammelt av. Før man hadde ultralyder og store sykehus og maskiner. Så telte man bare 40 uker fra mens og så ble det sånn ca. Men jeg vet ikke altså, bare antar det..

Anonymous poster hash: 894ce...488

Skrevet

Mensen er er tryggere holdepunkt enn mulig eggløsning.

For min del er dette skikkelig idiotisk da jeg hadde EL rett før mens (hatt flere UL og ut i fra lilles vekst er hun tre uker yngre enn hva terminlslkulator sier. )

Spurte legen på sykehuset og han sa at termin likevel regnes fra siste mens men at jeg ikke er på vidda når jeg tror jeg vil gå på overtid.

Anonymous poster hash: cf172...ed1

Skrevet

Det har en historisk grunn, og en praktisk grunn. Begge grunnene baserer seg på at første dag i siste menstruasjon er noe man alltid har visst om, mens eggløsning er ganske ny kunnskap. Det er langt i fra alle som vet når de har eggløsning heller ;)

Hvis det letter hjertet ditt, så brukes befruktningstidspunkt når man snakker vitenskapelig om embryologi, dvs læren om embryo/fosterets utvikling ;)

Anonymous poster hash: 62bb3...868
Skrevet

For min del er dette skikkelig idiotisk da jeg hadde EL rett før mens (hatt flere UL og ut i fra lilles vekst er hun tre uker yngre enn hva terminlslkulator sier. )

Spurte legen på sykehuset og han sa at termin likevel regnes fra siste mens men at jeg ikke er på vidda når jeg tror jeg vil gå på overtid.

Det var skikkelig teit. De på ultralyd ser jo at babyen er yngre enn de 2 ukene, men faktisk 3 uker(?) det virker jo skikkelig ekkelt :-( bare til å pushe på de

Skrevet

Dette er jo direkte feil! Oul bestemmer endelig termin basert på mål av barnet. Mensteemin benyttes kun frem til oul.

Anonymous poster hash: 53875...f5f

Skrevet

Dette er jo direkte feil! Oul bestemmer endelig termin basert på mål av barnet. Mensteemin benyttes kun frem til oul.

Anonymous poster hash: 53875...f5f

Mhm, når de ser hvordan fosteret har utviklet seg, og at de er 3 uker yngre, skal de rette seg oppi forhånd til det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...