Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Noen som har tatt metformin i svangerskapet? Jeg skal begynne på det nå og er bekymret for bivirkninger.. Anonymous poster hash: 08879...194
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Hei, jeg hadde svangerskapsdiabetes og brukte insulin. Hvem har foreskrevet metformin til deg? Ville ha sjekket en ekstra gang om du virkelig kan bruke metformin når du er gravid. Lykke til med resten av svangerskapet:-) Anonymous poster hash: 170a6...7c6
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Hei, jeg hadde svangerskapsdiabetes og brukte insulin. Hvem har foreskrevet metformin til deg? Ville ha sjekket en ekstra gang om du virkelig kan bruke metformin når du er gravid. Lykke til med resten av svangerskapet:-) Anonymous poster hash: 170a6...7c6 Jeg går til kontroller på Rikshospitalet sin diapol for gravide. Føler meg ganske trygg på kompetansen. Det er ikke så lenge vi har brukt metformin til gravide i Norge, men Danmark har nærmere 40 års erfaring. Jeg brukte insulin i forrige svangerskap, men nå vil de helst unngå insulinbruk. Takk for svar Anonymous poster hash: 08879...194
SuperFries Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Av de få undersøkelser som er gjort, så viser det ingen skade på et foster. MEN, Felleskatalogen anbefaler ikke bruk av Metformin under graviditet. De anbefaler Insulin.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Av de få undersøkelser som er gjort, så viser det ingen skade på et foster. MEN, Felleskatalogen anbefaler ikke bruk av Metformin under graviditet. De anbefaler Insulin. De nye retningslinjene anbefaler antidiabetikum fremfor insulin. Pakningsvedlegget i metformin pakken er også annerledes enn utgaven på nett. Anonymous poster hash: 08879...194
Gjest Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Hmmm jeg fikk ikke lov til å brukte Metformin i svangerskal, men måtte bruke insulin i stedet. Gikk på endokrinologisk pol.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Jeg brukte metformin hele svangerskapet. Gikk kjempefint, ingen bivirkninger. Anonymous poster hash: a1c78...827
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Jeg setter pris på at folk bryr seg og ønsker å informere meg om potensielle farer ved metforminbruk, takk for omtanken For de som er interessert kan de lese mer om det her: https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/29010/Prosjekt-Mona-Khan.pdf?sequence=1 Anonymous poster hash: 08879...194
<3 2G <3 Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Så bra du kan slippe insulin! Jeg hadde ikke noe valg dessverre. Eneste måten jeg klarte å kontrollere det på var med insulin. Går på metformin nå pga dia2, med ingen andre bivirkninger enn vektnedgang Brukte det de første ukene kom jeg på, men legen ba meg kutte de ut siden det ikke var påvist diabetes enda da.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Så bra du kan slippe insulin! Jeg hadde ikke noe valg dessverre. Eneste måten jeg klarte å kontrollere det på var med insulin. Går på metformin nå pga dia2, med ingen andre bivirkninger enn vektnedgang Brukte det de første ukene kom jeg på, men legen ba meg kutte de ut siden det ikke var påvist diabetes enda da. Takk for svar Anonymous poster hash: 08879...194
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Jeg brukte metformin hele svangerskapet. Gikk kjempefint, ingen bivirkninger. Anonymous poster hash: a1c78...827 Så godt å høre Takk for svar! Anonymous poster hash: 08879...194
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Jeg brukte også metformin sist svangerskap. Ingen bivirkninger her heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå