Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes og metformin.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt metformin i svangerskapet?

Jeg skal begynne på det nå og er bekymret for bivirkninger..

 

Anonymous poster hash: 08879...194

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg hadde svangerskapsdiabetes og brukte insulin. Hvem har foreskrevet metformin til deg? Ville ha sjekket en ekstra gang om du virkelig kan bruke metformin når du er gravid.

Lykke til med resten av svangerskapet:-)

 

Anonymous poster hash: 170a6...7c6

Skrevet

Hei, jeg hadde svangerskapsdiabetes og brukte insulin. Hvem har foreskrevet metformin til deg? Ville ha sjekket en ekstra gang om du virkelig kan bruke metformin når du er gravid.

Lykke til med resten av svangerskapet:-)

 

Anonymous poster hash: 170a6...7c6

Jeg går til kontroller på Rikshospitalet sin diapol for gravide. Føler meg ganske trygg på kompetansen. Det er ikke så lenge vi har brukt metformin til gravide i Norge, men Danmark har nærmere 40 års erfaring.

 

Jeg brukte insulin i forrige svangerskap, men nå vil de helst unngå insulinbruk.

 

Takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: 08879...194

Skrevet

Av de få undersøkelser som er gjort, så viser det ingen skade på et foster. MEN, Felleskatalogen anbefaler ikke bruk av Metformin under graviditet. De anbefaler Insulin.

Skrevet

Av de få undersøkelser som er gjort, så viser det ingen skade på et foster. MEN, Felleskatalogen anbefaler ikke bruk av Metformin under graviditet. De anbefaler Insulin.

De nye retningslinjene anbefaler antidiabetikum fremfor insulin. Pakningsvedlegget i metformin pakken er også annerledes enn utgaven på nett.

 

Anonymous poster hash: 08879...194

Skrevet

Hmmm jeg fikk ikke lov til å brukte Metformin i svangerskal, men måtte bruke insulin i stedet. Gikk på endokrinologisk pol.

Skrevet

Jeg brukte metformin hele svangerskapet. Gikk kjempefint, ingen bivirkninger.



Anonymous poster hash: a1c78...827
Skrevet

Så bra du kan slippe insulin! Jeg hadde ikke noe valg dessverre. Eneste måten jeg klarte å kontrollere det på var med insulin.

Går på metformin nå pga dia2, med ingen andre bivirkninger enn vektnedgang ;)

Brukte det de første ukene kom jeg på, men legen ba meg kutte de ut siden det ikke var påvist diabetes enda da.

Skrevet

Så bra du kan slippe insulin! Jeg hadde ikke noe valg dessverre. Eneste måten jeg klarte å kontrollere det på var med insulin.

Går på metformin nå pga dia2, med ingen andre bivirkninger enn vektnedgang ;)

Brukte det de første ukene kom jeg på, men legen ba meg kutte de ut siden det ikke var påvist diabetes enda da.

Takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: 08879...194

Skrevet

 

Jeg brukte metformin hele svangerskapet. Gikk kjempefint, ingen bivirkninger.

 

Anonymous poster hash: a1c78...827

Så godt å høre :) Takk for svar!

 

Anonymous poster hash: 08879...194

Skrevet

Jeg brukte også metformin sist svangerskap. Ingen bivirkninger her heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...