Gå til innhold

Ingen barn som er ute å leker lenger da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo nesten aldri barn ute mer, sitter de bare inn med blogger, facebook, instagram o.l? 

Inntrykk av at barn var mer ute i "gamle dager"...? :) 

Anonymous poster hash: 2eacb...e54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn og ungene i gata er mye ute. Er bare for oss foreldre å 'hive ut' ungene og gjerne oss selv også :D

Anonymous poster hash: fc0e9...d32

Skrevet

Sånn er det her å. Blir mindre og mindre barn å se ute året rundt.

For 10 år tilbake var det bestandig barn å se ute om sommeren og vinteren.

Anonymous poster hash: a6a66...11c

Skrevet

Vi har ofte leikeplassen for oss sjølve, for å seie det slik. På ei anna side, vi utgjer ikkje store slitasjen på leikeapparata vi heller.

Gjest Julia1984
Skrevet

Handler vel også mrd at unger i dag er på sfo etter skolen, så fritidsaktiviteter. I helgene er det mye unger ute her

Skrevet

Her finnes det ingen lekeplass å gå til. Vi leker mye ute, men det blir mest i Hagen. Evt på tur. Savner å ha en møteplass for barna.

Anonymous poster hash: 47da4...df6

Skrevet

Vi bor i en levende gate her unger er ute og leker. Store og små leker med hverandre. Er ingen ute men en vil ha noen å leke med er det bare å gå ut i gata og synge litt så kommer ungene tytende frem.

Vi har ikke lekeplass rett i nærheten, så her leker ungene i hagene eller gata. Veldig koselig med unger som leker med hverandre ute, uansett alder. Og gøy når de drar frem de gamle lekene jeg husker vi leka.

Vi har skolen rett i nærheten, så de drar ofte dit også. Fått en flott ny skole, der de har tenkt at uteområdet skal bli brukt på kveldstid av folk i alke aldere. Det har de klart. Små og store barn leker der, men det er også ofte en gjeng med folk i 20-30 års alderen som samler seg der. Har med sterioanlegg, så det er nesten disko der. Men disse lar alle unger få bli med på det de gjør. Ungene her er så fornøyde når de kommer hjem og fortellerr de har vært med de store og spilt basket. De lærer seg mye og har det utrolig gøy. Skolen har virkelig trruffet blink, både bygningsmessig og utareal.

Vi har også idrettsannlegg rett i nærheten, så der er det også slltid mye barn. Så her sliter aldri ungene med å finne noen å leke med. Vi er utrolig heldige som bor herr vi bor, for går vi over veien litt borte i gata så er det tomt for unger ute. Det ble tatt opp på ett foreldremøte for en stund siden at ungene aldri var ute og lekte lengre, der kjente ikke jeg meg igjen. Rart det er så stor forskjell på en så liten plass egentlig.

Anonymous poster hash: 98349...563

Skrevet

Det er lite barn ute....her i veien er det ikke mange. Var aktiv da han gikk i barnehage. Tok vi med engangsgrillen og pølser og sendte ut meldinger til folk. Så vi ble noen voksene også.

Nå synes jeg det er greit at bana benytter tiden ute når det er så fint vær.

Vår går 2 klasse. Og vi valgte og ta han ut av SFO etter 1 år. Nå er jeg ufør.nå jeg er hjemme.

På SFO var de mye ute. Så var det bare tid til lekser og fritidsaktiviteter.

Nå må han ut selv og se etter venner. Men de som proklamerte at barna alltid var ute når det var fint vær...var ikke det. De hadde vært inne å lekt og min fant ingen å leke med. Det er færre ute. Men det er jo slik samfunnet er lagt opp.

Anonymous poster hash: 91d3b...eed

Skrevet

Masse liv og røre i gaten vår ihvertfall.

Men i ukedagene er mange på fritidsaktiviteter, særlig fotball. Etterpå er det tid for kveldsmat og legging.

Skrevet

Vår 7 åring leker med vennene sine på SFO etter skolen hver dag + han treffer venner på fotballtrening og friidrett. Dvs han er veldig mye ute hver eneste dag, i alle fall i vår, sommer og høst.

Skrevet

Her er alle på organiserte fritidsaktiviteter, men litt liv er det ute likevel.

Skrevet

Her er ungene ute å leker som bare det etter middag. Det er veldig koselig men så er vi da så heldige å bp rett ved skolen og barnehagen, slik at her er det mye plass de kan boltre seg på, de storkoser seg ute i regn, sol og snø : )

Anonymous poster hash: 7a83a...f5a
Skrevet

Sånn er det her å. Blir mindre og mindre barn å se ute året rundt.

For 10 år tilbake var det bestandig barn å se ute om sommeren og vinteren.

Anonymous poster hash: a6a66...11c

Det kan jo ha noe med at de som var barn for 10 år siden nå er i tenårene da. Så står man midt i et generasjonsskifte. De som hadde små barn har nå voksne barn, men foreldrene er ikke så gamle at de har flytta enda, og nye småbarnsforeldre har ikke flytta inn. Om 10 år igjen er kanskje barna tilbake i gata di :)

Anonymous poster hash: 4199e...c84

Skrevet

Da jeg var barn var de fleste mødrene her hjemmeværende. Barn gikk sjelden i barnehage og SFO fantes ikke. Vi hadde bare en TV-kanal og der var det ikke sendinger før etter kl. 17.00 (?) og det var ikke barneprogramer på mandager. Ingen familier hadde mer enn en bil og telefonen var dyr å bruke.

Selvfølgelig har endringene i samfunnet også påvirket hvor mange barn som er ute og leker.

Anonymous poster hash: 1ebe4...f23
Skrevet

Her er det heldigvis mange ute å leker i ei av gatene ved oss. Men, barnet er bare 4 år, så foreløpig er det lek ute i hagene med naboungene. Det er ikke gjerder imellom, så de løper frem og tilbake.  De er fire stykker i samme alder og de leker ute fra de kommer fra barnehagen til det er legge tid, med en middagspause innimellom. Er så utrolig glad for det, blir lykkelig av å se dem leke :) I de andre gatene ser jeg aldri noen barn ute og leker, det føles helt rart. Jeg vet at ei venninne av meg alltid må invitere med hjem lekekamerater til barnet sitt, for det er ingen ute, så det er ofte det ikke blir sosial lek etter barnehagen eller i helgene. 

Anonymous poster hash: 0fea9...3af
Skrevet

Jeg sender gjerne sønnen min ut for å leke. Men han liker ikke å leke alene ute, å her vi bor er det aldri unger ute i gatene :(

Anonymous poster hash: d2d51...6f5
Skrevet

Ikke mange barn i gata vår heller, derigjen bor det 2barn i gata mi og de er mine og alt for små til å bare sendes ut. Men vi bor like ved en skole, og ser ofte barn der etter at SFO er stengt. Spesielt er det en del gutter der og spiller fotball, og mange foreldre bruker skoleplassen og sykkelbanen til små barn som nettopp har oppdaget sykkelen. Men det er mindre barn ute her også enn da jeg var barn.

Skrevet

Vi bor på en liten øy.. Her er barnehage, skole, lekeplass rett i nærheten. Datteren min er 7 år og leker med barn i samme aldersgruppe. Hun har av og til besøk av venner som sier "vi får ikke lov til å gå ut".. Da blir jeg litt sjokkert. Liker å hive de ut av huset når de er mange, og været er fint :) Syns ikke andre foreldre nødvendigvis kan kreve at barna skal være inne.. ?

Anonymous poster hash: 7bae8...4fe
Skrevet

Med "vi får ikke gå ut", mener jeg.. Når de er på besøk.. Kan godt få en sms: "sender du de hjem kl 19", når klokken bare er 16.. Og da MÅ de liksom være inne. Nei, takke meg til.

Anonymous poster hash: 7bae8...4fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...