Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Jeg er sykemelt i to uker grunnet et inngrep og smerter i etterkant av dette, vanlig med minst to ukers sykemelding. Knasker paralgin forte og Ibux hver 5 time. På fredag har vi høstfest med hele selskapet (500 stk) nede i byen. Jeg er invitert med, og skal se an formen (har jeg for vondt, så går jeg ikke). Hos oss (jobben) blir alle invitert med, sykemeldte, permisjon eller ei. Er en IA-bedrift. Mannen mener at jeg absolutt ikke bør dra selv om jeg føler meg i stand til et par timer utenfor huset. Han mener jeg vil få mange "blikk" fordi jeg er sykemeldt. Han mener at "er man i stand til å ta en tur på fest, så kan man gå på jobb". I mitt tilfelle (og det regner jeg med gjelder alle sykemeldte), så er det forskjell på å sitte på jobb 8 timer og å hilse på et par timer. Med de smertene jeg har er det uaktuelt å klare en dag på jobb, men jeg håper jeg kan ta meg en tur for å få tankene litt bort fra smertene. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 3b86f...480
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Jeg holdt meg unna firmafester når jeg var sykmeldt. Jeg klarte det ikke, fordi jeg var ikke synlig syk. Anonymous poster hash: 9fa46...4bb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Jeg er ikke enig med ham. Som sykemeldt et det viktig å delta på det man klarer av sosiale aktiviteter og undersøkelser viser at sykemeldte som deltar kommer raskere tilbake i jobb igjen. Anonymous poster hash: 442b3...9a3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Jeg er enig med deg. Siden du er sykemeldt pga smerter etter inngrep... Anonymous poster hash: e1b67...82c
☆☆☆ Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Enig med deg. Det er ikkje helsebringande å isolere seg. Kontakt med arbeidsplass i sjukemelding er ofte avgjerande for å komme raskast mogleg tilbake (ikkje så relevant ved ei 14 dgr sjukemelding, men likevel).
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Vi er også en IA bedrift, og alle blir som hos deg invitert på sosialt. Det jeg tenker rundt spm ditt er lengden på sykemelding. Dersom det er langvarig sykemelding hadde jeg dratt men hadde ikke dratt hvis jeg hadde influensa. Poenget er at det er forskjell på om du har vært ute lenge eller bare bitte litt. Du skriver 2uket sykemelding. Grenseland. Hvis de andre kollegaene vet at du har operert hadde jeg tatt en liten tur. Og at dere har et godt arbeidsmiljø da. Ellers hadde jeg holdt meg hjemme. Anonymous poster hash: 97b4d...fc7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Synes vel din grunn er en av de få som er ok. Du har operert. Du er sykemeldt en kort periode. Hvis du går på fest, er et par timer og holder deg unna alkohol så er det positivt i min verden. Har du derimot tenkt å FESTE og drikke hadde jeg tenkt mitt. Anonymous poster hash: b481c...79e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Kollegaene mine på avdelingen min vet at jeg har operert, de maser daglig på om jeg kommer en tur på fredag. Jeg skal pga smertestillende ikke drikke, så jeg synes det må være greit med et par timer. Skjønner at det er delte meninger, men jeg tror ærlig talt ingen vil de rart på meg. Et fåtall av de 500 som kommer vet at jeg er sykemeldt uansett HI Anonymous poster hash: 3b86f...480
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Enig med din mann. Klarer man å gå på fest i noen timer, klarer man også å jobbe gradert. Er du fullt sykmeldt grunnet smerter, tenker jeg du ikke har noe på fest å gjøre. Det kan godt være annerledes med andre sykmeldingsårsaker. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Jeg synes det er fint - sosiale ting hjelper. Anonymous poster hash: 57b4e...d44
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Kollegaene mine på avdelingen min vet at jeg har operert, de maser daglig på om jeg kommer en tur på fredag. Jeg skal pga smertestillende ikke drikke, så jeg synes det må være greit med et par timer. Skjønner at det er delte meninger, men jeg tror ærlig talt ingen vil de rart på meg. Et fåtall av de 500 som kommer vet at jeg er sykemeldt uansett HI Anonymous poster hash: 3b86f...480 Da synes jeg det er helt innafor å dra! Jeg ville i alle fall ikke reagert. Anonymous poster hash: 97b4d...fc7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 Jeg er sykemelt i to uker grunnet et inngrep og smerter i etterkant av dette, vanlig med minst to ukers sykemelding. Knasker paralgin forte og Ibux hver 5 time. På fredag har vi høstfest med hele selskapet (500 stk) nede i byen. Jeg er invitert med, og skal se an formen (har jeg for vondt, så går jeg ikke). Hos oss (jobben) blir alle invitert med, sykemeldte, permisjon eller ei. Er en IA-bedrift. Mannen mener at jeg absolutt ikke bør dra selv om jeg føler meg i stand til et par timer utenfor huset. Han mener jeg vil få mange "blikk" fordi jeg er sykemeldt. Han mener at "er man i stand til å ta en tur på fest, så kan man gå på jobb". I mitt tilfelle (og det regner jeg med gjelder alle sykemeldte), så er det forskjell på å sitte på jobb 8 timer og å hilse på et par timer. Med de smertene jeg har er det uaktuelt å klare en dag på jobb, men jeg håper jeg kan ta meg en tur for å få tankene litt bort fra smertene. Hva mener dere? Anonymous poster hash: 3b86f...480 Sykemeldte skal inkluderes i det sosiale for å ikke falle utenfor. Ved kortere sykdom synes jeg man bør holde seg hjemme. Er det en åpen dialog om hva som feiler deg mellom deg og sjefen, stiller det seg litt annerledes. Tilsier sykdommen at du kan være sosial, men ikke jobbe, så gå. Hilsen butikksjef. Anonymous poster hash: 2da4b...18a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Enig med din mann. Klarer man å gå på fest i noen timer, klarer man også å jobbe gradert. Er du fullt sykmeldt grunnet smerter, tenker jeg du ikke har noe på fest å gjøre. Det kan godt være annerledes med andre sykmeldingsårsaker. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e ja, så når du må bæsje og dusje underlivet flere ganger pr dag så er det ok å være på jobb? HI Anonymous poster hash: 3b86f...480
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Enig med din mann. Klarer man å gå på fest i noen timer, klarer man også å jobbe gradert. Er du fullt sykmeldt grunnet smerter, tenker jeg du ikke har noe på fest å gjøre. Det kan godt være annerledes med andre sykmeldingsårsaker. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e ja, så når du må bæsje og dusje underlivet flere ganger pr dag så er det ok å være på jobb? HI Anonymous poster hash: 3b86f...480 Som sagt: Klarer man noen timer på en fest, tenker jeg at man også klarer noen timer på en jobb. Dermed ville jeg tenkt at gradert sykmelding og eventuelt tilrettelegging på arbeidsstedet var greit. Du har jo åpenbart bestemt deg, og det gjør du selvsagt som du lyster med. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Har ikke lest hele tråden, kun HI. Jeg er enig med han, men mener det hadde stilt seg annerledes om du feks jobbet i bhg, og var langtidssykemeldt i svangerskap el.l. Lykke til med din avgjørelse Anonymous poster hash: ac5b1...563
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Enig med din mann. Klarer man å gå på fest i noen timer, klarer man også å jobbe gradert. Er du fullt sykmeldt grunnet smerter, tenker jeg du ikke har noe på fest å gjøre. Det kan godt være annerledes med andre sykmeldingsårsaker. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e ja, så når du må bæsje og dusje underlivet flere ganger pr dag så er det ok å være på jobb?HI Anonymous poster hash: 3b86f...480 Som sagt: Klarer man noen timer på en fest, tenker jeg at man også klarer noen timer på en jobb. Dermed ville jeg tenkt at gradert sykmelding og eventuelt tilrettelegging på arbeidsstedet var greit. Du har jo åpenbart bestemt deg, og det gjør du selvsagt som du lyster med. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e Kutt ut å være så skinnhellig. Hvorfor så bastant? Er du en skulker selv? På seg selv kjenner man andre. HI vet nok best selv hva hun klarer. Det at DU vet hva hun kan vitner om at egen erfaring tilsier at gradert ofte er nok. Så slutt å skulke selv. Tåpe. Anonymous poster hash: b481c...79e
Tired mama Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Hadde holdt meg unna firmafester om jeg var 100 % sykmeldt. Du vil helt sikkert få rare blikk og bli snakket om. Jeg vet det er forskjell på å jobbe en hel dag og hilse på et par timer. Men folk er folk. Hadde det vært privatfest med venner, kunne jeg derimot dratt en tur for å hilse på om formen tillot det.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #19 Skrevet 3. september 2014 Dra med god samvittighet! Folk skjønner et du kan være der noen få timer en kveld i sykemeldingsperioden. Virker som mange er misunnelige her på nett..... Anonymous poster hash: e92ca...7a0
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #20 Skrevet 3. september 2014 Hadde holdt meg unna. Det kan garantert bli snakk og blikk, uansett om årsaken til sykemelding er legitim og du i prinsippet kunne ha vært på fest et par timer. Anonymous poster hash: a785c...955
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #21 Skrevet 3. september 2014 Enig med mannen. Anonymous poster hash: 9e153...3e1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #22 Skrevet 3. september 2014 Jeg tror jeg lar formen bestemme jeg Hvis folk ikke har mer å snakke om enn det, så får de bare snakke. Takk for svar!! HI Anonymous poster hash: 3b86f...480
Sint naken biltyv Skrevet 3. september 2014 #23 Skrevet 3. september 2014 Dra med god samvittighet! Folk skjønner et du kan være der noen få timer en kveld i sykemeldingsperioden. Virker som mange er misunnelige her på nett..... Anonymous poster hash: e92ca...7a0 Misunnelige på hva? Skjønte ikke den jeg...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #24 Skrevet 3. september 2014 Jeg ser ditt poeng, men er enig med mannen din. Ikke utsett deg selv for å bli uglesett bare for en fest. Anonymous poster hash: 5ed23...b22
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #25 Skrevet 3. september 2014 Enig med din mann. Klarer man å gå på fest i noen timer, klarer man også å jobbe gradert. Er du fullt sykmeldt grunnet smerter, tenker jeg du ikke har noe på fest å gjøre. Det kan godt være annerledes med andre sykmeldingsårsaker. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e ja, så når du må bæsje og dusje underlivet flere ganger pr dag så er det ok å være på jobb?HI Anonymous poster hash: 3b86f...480 Som sagt: Klarer man noen timer på en fest, tenker jeg at man også klarer noen timer på en jobb. Dermed ville jeg tenkt at gradert sykmelding og eventuelt tilrettelegging på arbeidsstedet var greit. Du har jo åpenbart bestemt deg, og det gjør du selvsagt som du lyster med. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e Kutt ut å være så skinnhellig. Hvorfor så bastant? Er du en skulker selv? På seg selv kjenner man andre. HI vet nok best selv hva hun klarer. Det at DU vet hva hun kan vitner om at egen erfaring tilsier at gradert ofte er nok. Så slutt å skulke selv. Tåpe. Anonymous poster hash: b481c...79e Dersom man bastant mener at evne til å gå på fest vanligvis tilsier noe restarbeidsevne, så er man en skulker? Jaja. Deg om det, liksom. Anonymous poster hash: 1d32a...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå