Gå til innhold

Lungebetennelse- anstrengelser og hoste til en spyr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er under behandling for atypisk lungebetennelse. Følte meg noe bedre idag så var på butikken en tur- for første gang på 1 uke. Når jeg kom hjem var jeg så utslitt og fikk skikkelig hostekule, såpass at jeg spydde/ gulpa litt. Er dette vanlig? Kjente nesten jeg ble redd? Pg å være i sååå dårlig form da? Er jo ikke det normalt:-(

Anonymous poster hash: 310a4...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå rett ut i hele forrige uke, var ikke hos lege, men mistenker lungebetennelse selv. Nesten to uker siden jeg fikk det nå og fremdeles ikke helt bra, selv om jeg er mye bedre.

Jeg måtte 2-3 dager gå på badet når jeg hostet fordi jeg hostet til jeg brakk meg. Greide å ikke spy, men det var nært.

Dra til legen om du mener det henger i unormalt lenge. Er du testet for mycoplasma o.l.?

Anonymous poster hash: 4b06a...d40
Skrevet

Det er normalt, ja. Lungene dine har mye slim som det er vanskelig å få opp. Da kan man hoste så krakilsk at man spyr.

Skrevet

Takk for svar. Mycoplasma?

Jeg hadde snakke høy crp, som bare gikk opp siden jeg i begynnelsen fikk feil antibiotika. Etter jeg fikk den nye er jeg blitt bedre, men ikke bra. Er ferdig med kuren tirsdag som kommer og nå merker jeg at jeg har vondt i brystet når jeg puster/ hoster. Kan kanskje være muskulært siden jeg enda hoster mye, men tenker jeg drar til legen i morgen så han kan måle crp nå og lytte på lungene igjen.

Kondisen er utrulig dårlig- egentlig vil jeg si den er fraværende, men det er vel også ganske normalt.

Aldri hatt dette før og håper det blir lenge til neste gang.

Skrevet

Jeg lå syk i en mnd i sommer med samme dritten som deg! Fy flate... trodde jeg nesten skulle dø, så syk var jeg. Bare det å gå fra soverommet til badet, var en anstrengelse. Måtte ha 4 !! kurer føre jeg ble frisk.

Hostet til jeg spydde selv. Men du har tatt bilde av lungene dine?

Skrevet

Jeg lå syk i en mnd i sommer med samme dritten som deg! Fy flate... trodde jeg nesten skulle dø, så syk var jeg. Bare det å gå fra soverommet til badet, var en anstrengelse. Måtte ha 4 !! kurer føre jeg ble frisk.

Hostet til jeg spydde selv. Men du har tatt bilde av lungene dine?

Har ikke tatt bilde nei.

Skal spørre om det i morgen. Tok du bilde med en gang eller når medisinen ikke funket?

"Godt" å høre dårlig kondis er vanlig- syns alt er så slitsomt nå. Heldigvis har jeg snille og hjelpsomme barn:-))

Skrevet

Blei syk mens jeg var på ferie og trodde det var bronkitt og fikk medisin som lå å ventet på meg da jeg kom hjem. Gikk på den i 3 dager, ikke bedre, så en til og blei enda værre. Etter da tok jeg bilde, og blei kjørt i rullestol. ( herregud for et syn sier nå jeg) Fikk da penicillin som passet til Atypisk og gikk på den i 10 dager og var fremdeles ikke frisk og fikk enda en ny som jeg gikk på 14 dager :)

MEn om jeg blei sykere fordi jeg har dårlig immunforsvar, aner jeg ikke. Men trodde seriøst at jeg skulle dø med 250 i CRP og høy feber. Blei ikke lagt inn, da det var fullt på sykehuset her.,

Skrevet

Blei syk mens jeg var på ferie og trodde det var bronkitt og fikk medisin som lå å ventet på meg da jeg kom hjem. Gikk på den i 3 dager, ikke bedre, så en til og blei enda værre. Etter da tok jeg bilde, og blei kjørt i rullestol. ( herregud for et syn sier nå jeg) Fikk da penicillin som passet til Atypisk og gikk på den i 10 dager og var fremdeles ikke frisk og fikk enda en ny som jeg gikk på 14 dager :)

MEn om jeg blei sykere fordi jeg har dårlig immunforsvar, aner jeg ikke. Men trodde seriøst at jeg skulle dø med 250 i CRP og høy feber. Blei ikke lagt inn, da det var fullt på sykehuset her.,

Uff- stakkars deg.

Du ble skikkelig ille plaget da. Er du frisk nå da eller sitter enda noe i?

Om crp er bedre i morgen får jeg vel neppe noe bilde. Og uansett er eg bedre- det som kommer opp nå er blankt i motsetning til skikkelig grønt før jeg fikk siste medisin. Prøvde google litt og ser ut som at det å bli raskt sliten kan henge i noen uker. Hoster jo enda men på langt nær som like mye- og mest når jeg anstrenger meg

Er bare så varm i kroppen selv om der ikke er antydning til feber og jeg føler meg skikkelig ræva:-(

Går forøvrig på ery-Max nå.

Skrevet

Siste jeg fikk, var Klacid eller noe. Funket den. Men tok meg nærmere 6 uker, føre formen virkelig kom seg :) Når jeg tok bilde, så var vel CRP gått ned til 200. Altså ned med 50. Håper vi slipper å få denne dritten igjen. God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...