Gå til innhold

Bryllupsgavetrøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup til en niese og aner virkelig ikke hva vi skal gi i gave - heller ikke hvor mye vi skal/bør gi for.

Vi er fire voksne og en tenåring fra samme familie og jeg tenkte å legge oss på 3-4000 kr. Syns dere det høres ok ut?

Og har dere noen tips til gave i den prisklassen?

Ønskelisten inneholder kun rimeligere ønsker som høyang gryter, stålbestikk og et ganske rimelig penservice. Det er liksom ikke så stas å gi fire gryter a 1000 :P

Tips tas mot med stor takknemlighet.

Anonymous poster hash: a69d5...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt omløp i hodet mitt i øyeblikket, men hva med å spørre dem?

Ellers synes jeg det er ok at de har ønskeliste med ting som ikke er så himla dyre. Har hørt noen skrekkeksempler...

Anonymous poster hash: a20f8...ef5
Skrevet

Ikke helt omløp i hodet mitt i øyeblikket, men hva med å spørre dem?

Ellers synes jeg det er ok at de har ønskeliste med ting som ikke er så himla dyre. Har hørt noen skrekkeksempler...

Vi har jo spurt, men det blir litt dumt å få spesifikke ønsker til 4000 liksom. Da tror jeg de hadde følt seg ille til mote.

Skjønner godt at de har lagt seg på et fornuftig nivå på ønskelisten, det er vel tross alt kun vi i nærmeste familie som legger oss høyere enn rundt 1000 kr.

Men problem er det for oss uansett.

Skrevet

Kanskje dere kan kjøpe en bra koffert, en liten koffertvekt og gi noen penger i reiselengde, dersom de er glade i å reise og oppleve ting og de ikke har en stor (og lett!) koffert.

Evt gavekort på f.eks Latter eller en annen scene i Oslo, dersom de kunne like stand up, konserter eller lignende.

Vi fikk et stor og deilig pledd til vårt bryllup som vi er kjempeglade i og bruker masse når vi ligger på sofaen utover høsten og vinteren.

Kan også anbefale Le Cruiset (eller hvordan det skrives?), de har noen utrolig gode gryter, stekepanner, ildfaste former, osv som vi er glade i og bruker masse! Kjempegod kvalitet! (Men kanskje ikke så aktuelt siden de har ønsket seg andre kjøkkenting)

Ellers har jeg sansen for gavekort på litt "annerledes" steder enn de typiske bryllups-butikkene, f.eks Jernia.

Anonymous poster hash: 21f74...0b4

Skrevet

En flott lampe de har ønsket seg? (fine lamper er ofte dyre)

En tur ett år etter bryllupet - dere tar evt barnevakt og gir dem tur i 1-årsgave?

Har de hus/hage så kan et gavekort til hagesenter være noe, ev. med en rosebusk dere kjøper og gir som symbol, så kan de plante den og minnes bryllupet med den også.

Skrevet

Dere har ikke vært i hjemmet deres da, og lagt merke til om det kunne vært behov for oppgradering av f.eks komfyr, tørketrommel o.l? Eller terrassevarmer, utegrill... om de er glade i å være ute; et skikkelig telt eller gode soveposer...

Anonymous poster hash: dd02f...327

Skrevet

Så mage gode forslag dere har :)

De har flyttet inn i nytt hus for to år siden og har det meste på stell. Ikke veldige friluftsmennesker og ferieturer har de råd til selv :)

Tenkte også på le creuset - mest fordi jeg ønsker meg de gryter selv. Men er i tvil siden de ønsker seg høyanggryter...

Takker for råd og tar gjerne mot flere.

Syns dere prisen vi har lagt oss på er ok?

Hi

Skrevet

Hva med en kjøkkenmaskin? Type foodprosessor. Søstern fikk en til brylluppet sitt til 6000 kr, med masse utstyr.

Skrevet

Hva med en kjøkkenmaskin? Type foodprosessor. Søstern fikk en til brylluppet sitt til 6000 kr, med masse utstyr.

De ønsker seg en kjøkkenmaskin i en spesiell farge som koster 6000, men som jeg kan få i svart i en butikk jeg er medlem i til 4000 kr.

Hadde dere tatt sjansen på å kjøpe feil farge og satse på at de bytter den om riktig farge er veldig viktig?

Huff, så vanskelig dette skulle bli 😝

Skrevet

Er jo litt kjipt å gi ting de ikke ønsker seg, da. Jeg hadde kun 1 ting på min liste, Rosendahl serviset Fra Kitch'n. Så de som slo seg sammen, kjøpte masse av det. Nå hadde vi et lite bryllup, men jeg fikk akkurat det jeg ønsket meg. Nemlig er nytt servise.

Skrevet

Er jo litt kjipt å gi ting de ikke ønsker seg, da. Jeg hadde kun 1 ting på min liste, Rosendahl serviset Fra Kitch'n. Så de som slo seg sammen, kjøpte masse av det. Nå hadde vi et lite bryllup, men jeg fikk akkurat det jeg ønsket meg. Nemlig er nytt servise.

De har sagt at de ønsker seg ting som ikke står på listen også, da. Ellers hadde jeg ikke vurdert det, selvsagt.

Tror det får bli mange deler til serviset selv om jeg helst ønsket å gi en stor ting - som et minne :)

Hi

Skrevet

Hva slags stil har de i huset? Gyngestolen til Eames er jo en klassiker som ikke alle tar seg råd til (ønsker meg denne selv og hadde blitt kjempeglad for den😏)

Skrevet

Kunst? I et galleri der dere avtaler ved kjøpet at bildet kan byttes om de ikke liker det.

Evt sjekk om de har spesielle ønsker med kunst. Vi har to flotte bilder fra vårt bryllup. Kjempeglad for vi fikk disse! :-)

Anonymous poster hash: cef4c...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...