Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Det ble satt fasttrekk på min eks fra og med Juli. Jeg har fortsatt ikke fått noe av han. Eller, jeg fikk for August, men dette var kun fordi de brukte skattepengene hans til å dekke neste mnd. bidrag.. Det var litt surt, for jeg hadde jo regna med å få skattepengene som gjeld, ikke fremtidige betalinger.. Men uansett.. Nå fikk jeg nettopp inn 1100 fra nav i forskudd.. Betyr dette at jeg ikke vil få fullt bidrag? Eller vil jeg få de resterende 1230 kr når pengene fra lønna hans har kommet inn?Har kun fått forskudd... Så jeg vet ikke hvordan det fungerer. Anonymous poster hash: db88a...656
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 opp Anonymous poster hash: db88a...656
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Slik det var før, så opparbeider han seg gjeld etterhvert som han ikke betaler. Dvs da får du kun forskudd frem til han betaler. Anonymous poster hash: 962fa...884
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Slik det var før, så opparbeider han seg gjeld etterhvert som han ikke betaler. Dvs da får du kun forskudd frem til han betaler. Anonymous poster hash: 962fa...884 Ja det forstår jeg. Men det er satt inn fasttrekk på lønna hans. Altså pengene blir tatt enten han vil eller ikke.. Så det jeg lurer på, er jo om det trekket ikke har blitt gjennomført, i og med at jeg fikk forskudd.. Eller om det er standard prodsedyre at forskuddet utbetales uansett, også får man det resterende noen dager etterpå.. Anonymous poster hash: db88a...656
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Du får kun forskudd ja, men han opparbeider seg gjeld. Anonymous poster hash: a4537...d32
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Du får kun forskudd ja, men han opparbeider seg gjeld. Anonymous poster hash: a4537...d32 Så da har ikke tvangstrekk på lønna hans blitt gjort denne mnd da? Anonymous poster hash: db88a...656
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Hvis du ikke har fått fra han, selv om det er satt igang tvangstrekk, så har han muligens ikke tjent nok til å betale deg? Har kun vært der at den andre foreldren ikke betalte i det hele tatt, fikk kun forskudd og ho fikk gjeld :-P men hvis du er alene så lurer jeg litt på om du får forskuddet uansett...? Anonymous poster hash: 962fa...884
BareMas Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Du får kun forskudd ja, men han opparbeider seg gjeld. Anonymous poster hash: a4537...d32 Så da har ikke tvangstrekk på lønna hans blitt gjort denne mnd da? Anonymous poster hash: db88a...656 Kommer vel an på når han får lønn. Regner med du, som jeg, fikk bidragsforskuddet i dag?! Får han lønna si f.eks 20. hver måned, vil jeg tro at resten kommer på konto da, for de kan jo ikke trekke fra lønna før lønna kommer. Jeg mottar kun forskuddet, så jeg har ikke erfaring med dette, men det var slik jeg oppfattet det da jeg leste om bidrag og bidragsforskudd.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Du får kun forskudd ja, men han opparbeider seg gjeld. Anonymous poster hash: a4537...d32 Så da har ikke tvangstrekk på lønna hans blitt gjort denne mnd da? Anonymous poster hash: db88a...656 Kommer vel an på når han får lønn. Regner med du, som jeg, fikk bidragsforskuddet i dag?! Får han lønna si f.eks 20. hver måned, vil jeg tro at resten kommer på konto da, for de kan jo ikke trekke fra lønna før lønna kommer. Jeg mottar kun forskuddet, så jeg har ikke erfaring med dette, men det var slik jeg oppfattet det da jeg leste om bidrag og bidragsforskudd. Han får lønn siste dag i mnd.. Men en venninne har sett han ute på gata i arbeidstiden, og når han sender meg mail, så sender han nå fra iphonen i arbeidstiden, før sendte han fra jobbmailen for å "vise" at han var på arbeid. Så jeg er usikker på hva den mannen driver med.. Han har sikkert ikke fått noe lønn.. Eller fått sparken.. Eller bare blitt borte fra jobb igjen.. Skal ringe nav innkreving i morgen å høre hva som har skjedd, kanskje de har noe svar... Anonymous poster hash: db88a...656
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Hvis du ikke har fått fra han, selv om det er satt igang tvangstrekk, så har han muligens ikke tjent nok til å betale deg? Har kun vært der at den andre foreldren ikke betalte i det hele tatt, fikk kun forskudd og ho fikk gjeld :-P men hvis du er alene så lurer jeg litt på om du får forskuddet uansett...? Anonymous poster hash: 962fa...884 Jeg er alene ja.. Har fått forskudd siden okt i fjor.. Aldri fått bidrag fra han, er på 2330 kr pr mnd, så han har opparbeidet seg en god gjeld.. Han fikk tilbake på skatten, 6000 kr, som nav sa jeg skulle få. Men jeg fikk kun 4300, der 2330 gikk til å dekke NESTE mnd's bidrag..Ganske så teit.. Men antar at han har mista jobben igjen da.. Anonymous poster hash: db88a...656
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Uff, så lei situasjon :-/ da går jeg ut ifra at han ikke får inn nok penger til å betale deg, men det blir vel uansett sett på som gjeld (håper jeg!!) Er så forbanna med mennesker som får barn, uten å være ansvarlige nok til å være med å betale (eller ha samvær for den saks skyld). Anonymous poster hash: 962fa...884
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Uff, så lei situasjon :-/ da går jeg ut ifra at han ikke får inn nok penger til å betale deg, men det blir vel uansett sett på som gjeld (håper jeg!!) Er så forbanna med mennesker som får barn, uten å være ansvarlige nok til å være med å betale (eller ha samvær for den saks skyld). Anonymous poster hash: 962fa...884 Har liksom alltid bare fått forskuddet, så det er jo ikke penger jeg regner med sånn egentlig. Han bygger jo på seg en helvetes gjeld da.. Og tviler egentlig på at jeg noen gang kommer til å se noe penger fra han... Kanskje hvis han får noe arv en dag.. Anonymous poster hash: db88a...656
BareMas Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 Du får kun forskudd ja, men han opparbeider seg gjeld. Anonymous poster hash: a4537...d32 Så da har ikke tvangstrekk på lønna hans blitt gjort denne mnd da? Anonymous poster hash: db88a...656 Kommer vel an på når han får lønn. Regner med du, som jeg, fikk bidragsforskuddet i dag?! Får han lønna si f.eks 20. hver måned, vil jeg tro at resten kommer på konto da, for de kan jo ikke trekke fra lønna før lønna kommer. Jeg mottar kun forskuddet, så jeg har ikke erfaring med dette, men det var slik jeg oppfattet det da jeg leste om bidrag og bidragsforskudd. Han får lønn siste dag i mnd.. Men en venninne har sett han ute på gata i arbeidstiden, og når han sender meg mail, så sender han nå fra iphonen i arbeidstiden, før sendte han fra jobbmailen for å "vise" at han var på arbeid. Så jeg er usikker på hva den mannen driver med.. Han har sikkert ikke fått noe lønn.. Eller fått sparken.. Eller bare blitt borte fra jobb igjen.. Skal ringe nav innkreving i morgen å høre hva som har skjedd, kanskje de har noe svar... Anonymous poster hash: db88a...656 Har han blitt arbeidsledig, så hjelper lønnstrekk lite, og du kan se langt etter de pengene. Men så lenge han ikke har fremmet krav om en revurdering av bidraget, så vil han opparbeide seg bidragsgjeld, og der stoppet mine kunnskaper om bidrag..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Jeg har et tilleggsspørsmål til temaet bidrag: Hvor mye skal til før NAV trekker rett fra lønna? Har også en ubrukelig eks som ikke betaler og får kun bidragsforskuddet. Han begynner jo å få en del gjeld nå, men ingen lønnstrekk enda... Anonymous poster hash: c0b26...27d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #15 Skrevet 4. september 2014 Når han tjener nok, kan de trekke. Men ikke før de ser at han har igjen til livsopphold for seg selv. Anonymous poster hash: 962fa...884
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #16 Skrevet 4. september 2014 Jeg har et tilleggsspørsmål til temaet bidrag: Hvor mye skal til før NAV trekker rett fra lønna? Har også en ubrukelig eks som ikke betaler og får kun bidragsforskuddet. Han begynner jo å få en del gjeld nå, men ingen lønnstrekk enda... Anonymous poster hash: c0b26...27d Jeg søkte bidrag i okt i fjor.. De satte fasttrekk i Juli i år.. Så tok ikke lange tiden. Han har ikke store lønninga.. hvis han jobber hver dag og gjør det greit på jobb, ca 14.000 etter skatt.. Anonymous poster hash: db88a...656
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #17 Skrevet 4. september 2014 Når han tjener nok, kan de trekke. Men ikke før de ser at han har igjen til livsopphold for seg selv. Anonymous poster hash: 962fa...884 Han tjener helt greit, ca 450.000, bor billig med ny samboer uten barn. Ingen lån etc. Og ja, jeg vet fordi han er temmelig åpen. Anonymous poster hash: c0b26...27d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #18 Skrevet 4. september 2014 Da vet jeg sannelig ikke mer :-/ ring nav å spør du, så får du helt sikre svar :-) synd han ikke er mann nok til å hjelpe økonomisk..!! Anonymous poster hash: 962fa...884
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #19 Skrevet 4. september 2014 Ringte NAV innkreving nå.De sa at det ikke hadde kommet inn noen betalinger. De hadde sendt kravet til arbeidsgiver 15 Juli. Vet at han får lønn siste dag i mnd, og august-bidraget ble jo betalt av skattepengene hans.. Så da er det jo for denne mnd de ikke har fått noe.. De skulle sende purring til arbeidsgiver den 10. Det var visst også lagt på utlegg(?? tror jeg hun sa), at namsmannen kan kreve inn penger fra han, og ta av eiendeler f.eks. Dessverre har han ikke nåla i veggen, så er ikke mye å hente der heller.Får ringe igjen etter den 10, og høre hva arbeidsgiver sier.. Hvis han har mista jobben igjen, får jeg vel et svar da. Anonymous poster hash: db88a...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå