Gå til innhold

En hyllest til aleneforeldre. Et blogginnlegg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.babyverden.no/blogg/Casakaos/En-hyllest-til-aleneforeldre/

Ja, jeg er aleneforeldre på fulltid og vært det bestandig. Fikk vel alt annet enn en følelse av å bli hyllet, syns vel heller bloggeren kun oppnådde å bli stakkarslig- i mine øyne.

Er det virkelig vanlig å ha så lite innsikt om egne barn? Virker som om alt var nytt for denne moren, og at hun aldri hadde vært på butikken f.eks tidligere med barna sine.

Og la barna vente i bilen? Minste var 3 år?

Dere som er to foreldre i hverdagen; er dette vanlig beskrivelse på hvordan ting er når ene forelderen er borte?

Anonymous poster hash: 2af95...6ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde dette var ferdig diskutert , men tydeligvis henger folk litt etter !

Anonymous poster hash: 3154e...d06

Skrevet

Det er ikke alle som er her til en hver tid og får med seg alle tema som blir tatt opp til enhver tid. Man tar vel opp det man vil, så får det være opp til deg om du gidder å engasjere deg nok en gang. Og det gjorde du jo på et vis 😉

Som svar til hi:

Jeg synes ting er litt ekstra travelt når far reiser bort såklart, men langt ifra slikt kaos som hum beskriver i bloggen sin. Har fremdeles full kontroll og velger kanskje vekk de mest travle scenarioene.

Pleier ikke å la barna vente i bilen, men synes heller ikke det er så travelt å ha de med inn på butikken. For meg virker det ikke som hun har det litt travelt, det virker rett og slett som hun har null kontroll.. Kanskje pga sin "frie" barneoppdragelse som hun har blogget om tidligere.. Man høster det man sår, er ikke det noe? Ikke i alle tilfeller såklart, men kanskje i dette?

Skrevet

Denne har blitt diskutert til de grader i en annen tråd.

Dama fikk vel strykkarakter som mamma.

Anonymous poster hash: 244d3...08c

Skrevet

Åj. Viste ikke jeg måtte søke om emner jeg ville ta opp; altså søke om temaet var diskutert tidligere;-)

Viste heller ikke hun hadde fri oppdragelse- kom over innlegget på FB.

Og du har nok rett, virker som der er null kontroll. Jeg ble vel mest overrasket over at det virket som dama aldri hadde vært alene med barna før. Er da mange som er alene med barna i ukesvis selv om de ikke er aleneforeldre.

Jaja- siden tema er oppbrukt skal jeg holde fred;-))

Skrevet

Trodde dette var ferdig diskutert , men tydeligvis henger folk litt etter !

Anonymous poster hash: 3154e...d06

Ja, en kan henge etter på mange plan i livet. Så lenge det kun er tema tidligere diskutert her inne jeg henger etter med tar jeg det helt med ro.

Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy å lese, fordi nesten sånn føles det jo noen ganger, at alt går på tverke og at alt bare er kaos. Blir jo lettere stressa av å lese det hun skriver, men hun overdriver jo noe voldsomt og setter ting på spissen, veldig. Det er jeg helt sikker på!

Skrevet

Jeg har heller ikke lest den før, men jeg tror ikke jeg synes jeg har gått glipp av noe særlig. Det er jo bare dumt. Jeg er ikke aleneforelder i den forstand, men jeg er jammen meg mye alene siden mannen reiser med jobb. Og ja, det er slitsomt av og til, men herre min hatt det er da ikke kaos her! Mannen hennes må jo være drittlei og vel unt en guttetur om det er hverdagen hans å styre både hus, hjem, unger og en ubrukelig frue. Hjelpes.

Anonymous poster hash: 78064...1bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...