Gå til innhold

Dere som har irritable menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som forholdsvis ofte er i dårlig humør/sure, hvordan håndterer dere det?

Jeg sliter med det, blir oppgitt og sur selv når han er i dårlig humør, tilsynelatende uten grunn.

Men blir jeg sur, blir han bare surere og dagen blir på en måte ødelagt.

Hvordan gjør dere det? Jeg syns det er skikkelig vanskelig. 

Anonymous poster hash: 6e79e...224
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med han en dag han ikke er sur? Forklar at du føler det sånn, og at det hadde vært fint om dere kunne fokusere på å være blide og vennlige mot hverandre. Det sliter på forholdet, og er sikkert ikke stas for barna heller. Finn ut om det er noe underliggende som plager han, og som gjør at han blir irritert.

Rent praktisk i hverdagen kan dere også gjøre noen enkle ting for å hjelpe på humøret. Gjør en avtale på at dere skal si minst én positiv ting til hverandre hver dag, og at dere skal fokusere på å takke hverandre for ting som gjøres. F.eks som å rydde av middagsbordet, sette i oppvaskmaskinen, rydde, osv. Det hjelper faktisk på humøret det også. 

Vi har hatt våre problemer, både med grettenhet etter jobb (det var forøvrig hos meg) og andre ting, og det er vanskelig å ta opp i en overopphetet situasjon, men sett deg ned med han en dag/kveld dere har det fint, prøv å lage en trygg stemning rundt det og unngå å angripe han. Bruk gjerne "vi" fremfor "du" for å gjøre det mindre anklagende. 

Noe jeg har lært etter mange år er at pedagogikk ikke bare er for barn... :) 

Anonymous poster hash: abcbe...7ac
Skrevet

Takk for fint svar :)

Jeg har tatt det opp med han ellers og da sier han "jeg får aldri lov å være i dårlig humør" eller "jeg må få ha en dårlig dag". Dette er jeg selvfølgelig enig i, men jeg syns at som voksen har man et ansvar og ikke la det gå utover andre.

Jeg har også dårlige dager, men prøver å ikke la det gå utover de uskyldige. 

En positiv ting for hverandre hver dag var en super ide :)

HI

Anonymous poster hash: 6e79e...224

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...