Gå til innhold

Hvorfor merker jeg ingen endring på kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 1 mnd siden begynte jeg å gå i raskt tempo en time hver dag 5-6 dager i uka, sykler noen dager. Har kuttet ut alt av brus og snop på ukedager.

Har vært mye plaget med hovne bein så tenkte dette kanskje ville hjelpe på. Veier også 10 kg for mye. Merker INGEN endring hverken på vekta eller kroppen (eller energien), har faktisk fått mer hovne bein og buksene er nesten strammere over lårene. Har kanskje fått litt flatere mage men det er alt. Så demotivert nå:( Sitter faktisk her og griner for jeg er så misfornøyd med kroppen. Ingen klær er fine på.

Og ja jeg vet alt om hva jeg skal/ikke skal spise, har sjekket stoffskiftet i vår og gikk lett ned i vekt før. Har bare gått opp i vekt etter fødsel nr 2 for 1,5 år siden.

Anonymous poster hash: 29106...cc3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje minske snopmengden i helgene og? Det måtte jeg, og jeg spiste mindre middag men bare litt sunnere. 

Anonymous poster hash: 1ac8c...4a5
Skrevet

Jeg måtte kutte snop og brus fullstendig. Nå er det kun i bursdager jeg spiser sånt. Merket ingen endring da jeg kuttet det ut i hverdagen.

Anonymous poster hash: b7ffd...e1d
Skrevet

Blir bare så utrolig frustrert, har venninner som aldri rører på seg, drikker cola hver dag og er likevel tynne mens jeg er kraftig uansett hva jeg gjør! Moren min har akkurat samme bygning som meg, hun spiser sjelden søtsaker/brus o.l men er likevel overvektig.

Spiser ikke mye, har aldri gjort det.. det har vært søtsaker/brus som har vært min last.

Anonymous poster hash: 29106...cc3
Skrevet

Jeg vil tro at du går ned i fettprosent og opp i muskelmasse (hvis du går/sykler mye, og du har blitt større over låra, tyder det på at du bygger muskler der), slik at vekta er omtrent den samme. Muskler veier tross alt mer enn fett ;)

Og, det kan være at kalorier inn fremdeles ikke oppveies av kalorier ut, turgåing brenner ikke nødvendigvis så mye kalorier som man tror.

Du får trøste deg med (selv om det er en "dårlig" trøst) at du er på god vei til et sunnere liv, og du vil få igjen for det senere, mens dine tynne venniner nok er kraftig "innfeite"!

Anonymous poster hash: 1e734...52a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...