Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Hei Ungen på 2 måneder er under utredning for dette, og jeg lurer på hvordan hverdagen er, hvordan barnet legger på seg, spisevegring osv... det eneste jeg googlet meg fram er at som regel er dette over til ved 3-års alderen men fram til 3 år da, mattilvenning osv. må man ofte til sverige for der er det større og billigere utvalg av melkefri produkter? tips meg gjerne hvor- det er fortsatt fullamming, så jeg kunne trengt litt variasjon hvis jeg skal gå lenge på elimineringsdiett Anonymous poster hash: 54cc1...2b3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Babyen vår på 1,5 mnd mistenker de at har melkeintoleranse pga slim og blid i illeluktende avføring og mye luft i magen. Jeg prøver meg nå på mrlkefri kost mens vi venter på time hos barnelege. Hva er symptomene hos dere? og når begynte det? Anonymous poster hash: 9ae23...1dd
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Min yngste hadde melkeproteinallergi til hun var ca 1,5år. Hadde mye magesmerter, skrek mye og sov lite før det ble oppdaget. Ble fulgt opp av barnelege på Riksen. Ammet ikke, så fikk Neocate på blå resept ( dekket av Helfo). Ga henne Sinlac-grøt ( grusomt søt!) prøvde også Holle- grøtene, men de hatet hun:/ Større utvalg av melkefrie grøter i Sverige. Lagde mye babymat selv, men kjøpte også en del glass. Synes det gikk forholdsvis greit så lenge hun var baby, mer utfordrende når hun ble over ett år. Heldigvis vokste hun det raskt av seg:) Anonymous poster hash: 8ae0e...d48
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Babyen vår på 1,5 mnd mistenker de at har melkeintoleranse pga slim og blid i illeluktende avføring og mye luft i magen. Jeg prøver meg nå på mrlkefri kost mens vi venter på time hos barnelege. Hva er symptomene hos dere? og når begynte det? Anonymous poster hash: 9ae23...1dd bebisen vår har mye luft og smerter i magen etter hvert måltid, svært løs/diare hele tiden og VELDIG hyppig...mye sår i rompa..jeg er også på elimineringsdiett, og blir henvist videre Anonymous poster hash: 54cc1...2b3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Min yngste hadde melkeproteinallergi til hun var ca 1,5år. Hadde mye magesmerter, skrek mye og sov lite før det ble oppdaget. Ble fulgt opp av barnelege på Riksen. Ammet ikke, så fikk Neocate på blå resept ( dekket av Helfo). Ga henne Sinlac-grøt ( grusomt søt!) prøvde også Holle- grøtene, men de hatet hun:/ Større utvalg av melkefrie grøter i Sverige. Lagde mye babymat selv, men kjøpte også en del glass. Synes det gikk forholdsvis greit så lenge hun var baby, mer utfordrende når hun ble over ett år. Heldigvis vokste hun det raskt av seg:) Anonymous poster hash: 8ae0e...d48 så bra at jenta di ble kvitt den allergien!!! hvordan fikk dere bekreftet diagnosen? måtte dere ta noen prøver etter at du var på diett (hvis du ammet)? Anonymous poster hash: 54cc1...2b3
Lotta27 Skrevet 4. september 2014 #6 Skrevet 4. september 2014 Hvor løs avføring er egentlig normalt hos babyer? Jer er det ganske så rennende ofte....
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #7 Skrevet 4. september 2014 Hei Ungen på 2 måneder er under utredning for dette, og jeg lurer på hvordan hverdagen er, hvordan barnet legger på seg, spisevegring osv... det eneste jeg googlet meg fram er at som regel er dette over til ved 3-års alderen men fram til 3 år da, mattilvenning osv. må man ofte til sverige for der er det større og billigere utvalg av melkefri produkter? tips meg gjerne hvor- det er fortsatt fullamming, så jeg kunne trengt litt variasjon hvis jeg skal gå lenge på elimineringsdiett Anonymous poster hash: 54cc1...2b3 Jeg har ikke allergi, men intoleranse. Hele husholdningen holder seg unna melkeprotein. Kjøper youghurt i Sverige (soya) (eller lager youghurt selv) og bruker soya/rismelk til å erstatte vanlig melk. Bruker smør i stedet for margarin og spiser melkefri is/sjokolade :-) Jeg spiser creme fraishe/rømme og fløte som vanlig, da dette inneholder mest fett og lite protein. Anonymous poster hash: 19402...fda
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #8 Skrevet 4. september 2014 Hei Ungen på 2 måneder er under utredning for dette, og jeg lurer på hvordan hverdagen er, hvordan barnet legger på seg, spisevegring osv... det eneste jeg googlet meg fram er at som regel er dette over til ved 3-års alderen men fram til 3 år da, mattilvenning osv. må man ofte til sverige for der er det større og billigere utvalg av melkefri produkter? tips meg gjerne hvor- det er fortsatt fullamming, så jeg kunne trengt litt variasjon hvis jeg skal gå lenge på elimineringsdiett Anonymous poster hash: 54cc1...2b3 Jeg har ikke allergi, men intoleranse. Hele husholdningen holder seg unna melkeprotein. Kjøper youghurt i Sverige (soya) (eller lager youghurt selv) og bruker soya/rismelk til å erstatte vanlig melk. Bruker smør i stedet for margarin og spiser melkefri is/sjokolade :-) Jeg spiser creme fraishe/rømme og fløte som vanlig, da dette inneholder mest fett og lite protein. Anonymous poster hash: 19402...fda Åh har du noen middagstips? Jeg må holdr meg unna melk pga snuppa på 1,5 mnd mest sannsynlig har melkeintoleranse Anonymous poster hash: 9ae23...1dd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #9 Skrevet 4. september 2014 Anbefaler nettsiden utenmelk.no for nyttig informasjon og gode tips! Anonymous poster hash: 7b6dc...be3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #10 Skrevet 4. september 2014 Her fant vi ut igår at gutten vår har melkeprotein allergi, han er 6mnd og tok prikktest hos barnepliklinikk. Han er i tillegg allergisk mot egg og katt. jeg full ammer og har kuttet ut alt Me melk og egg, han reagerte Me kraftig atopisk veskende og blodige eksem. Så hverdagen uten melk har ikke helt begynt.. Lurer også på hvordan dere andre har det? Anonymous poster hash: c9b03...ff3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #11 Skrevet 4. september 2014 Har alle hyppig avføring/diaré? Vår har slitt med magen i 9 mnd (MASSE luft!) men har heller litt hard mage.. Bare lurer på om det også kan bety melkeallergi? Har litt eksem i kinnene, ellers ingen symptomer foruten at han er mye grinete og sover dårlig.. Anonymous poster hash: 68afe...cae
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #12 Skrevet 4. september 2014 Hard mage kan også være et symptom ja. Det er verdt å prøve melkefri kost. Ingen bedring etter 3-4 uker, betyr at det må ha andre årsaker. Mange barn har flere allergier/intoleranser samtidig. SOm en over her er egg vanlig i tillegg til melk. SOya og fisk er også vanlig å reagere på. Anonymous poster hash: 9a89c...85b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #13 Skrevet 4. september 2014 Hei Ungen på 2 måneder er under utredning for dette, og jeg lurer på hvordan hverdagen er, hvordan barnet legger på seg, spisevegring osv... det eneste jeg googlet meg fram er at som regel er dette over til ved 3-års alderen men fram til 3 år da, mattilvenning osv. må man ofte til sverige for der er det større og billigere utvalg av melkefri produkter? tips meg gjerne hvor- det er fortsatt fullamming, så jeg kunne trengt litt variasjon hvis jeg skal gå lenge på elimineringsdiett Anonymous poster hash: 54cc1...2b3 Jeg har ikke allergi, men intoleranse. Hele husholdningen holder seg unna melkeprotein. Kjøper youghurt i Sverige (soya) (eller lager youghurt selv) og bruker soya/rismelk til å erstatte vanlig melk. Bruker smør i stedet for margarin og spiser melkefri is/sjokolade :-) Jeg spiser creme fraishe/rømme og fløte som vanlig, da dette inneholder mest fett og lite protein. Anonymous poster hash: 19402...fda Åh har du noen middagstips? Jeg må holdr meg unna melk pga snuppa på 1,5 mnd mest sannsynlig har melkeintoleranse Anonymous poster hash: 9ae23...1dd Med tanke på amming så er du berget så lenge du greier å holde seg unna ferdigmat og youghurt/kesam/cottage cheese. Jeg sleit veldig med å finne en erstatning for sistnevnte kategori, da mye av kosten min besto av slike proteinrike meieriprodukter. Jeg erstatter melk med rismelk,i lasagne, grøt, pannekaker etc. Barna drikker også rismelk uten at de merker forskjell. Bruker MYE kokosmelk. Oftest i kyllinggryter og i fiskesupper etc. Jeg har droppet gul/brunost, det er litt trist. Det er en overgang, men det er så definitivt verdt det! Jeg har mye mer energi, kroppen er lettere og barna friske. Var en lang periode med mye magevondt hos minsten - og en veldig sår stump. Deilig å bli kvitt problemet :-) Anonymous poster hash: 19402...fda
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #14 Skrevet 4. september 2014 Hei Ungen på 2 måneder er under utredning for dette, og jeg lurer på hvordan hverdagen er, hvordan barnet legger på seg, spisevegring osv... det eneste jeg googlet meg fram er at som regel er dette over til ved 3-års alderen men fram til 3 år da, mattilvenning osv. må man ofte til sverige for der er det større og billigere utvalg av melkefri produkter? tips meg gjerne hvor- det er fortsatt fullamming, så jeg kunne trengt litt variasjon hvis jeg skal gå lenge på elimineringsdiett Anonymous poster hash: 54cc1...2b3 Jeg har ikke allergi, men intoleranse. Hele husholdningen holder seg unna melkeprotein. Kjøper youghurt i Sverige (soya) (eller lager youghurt selv) og bruker soya/rismelk til å erstatte vanlig melk. Bruker smør i stedet for margarin og spiser melkefri is/sjokolade :-) Jeg spiser creme fraishe/rømme og fløte som vanlig, da dette inneholder mest fett og lite protein. Anonymous poster hash: 19402...fda Åh har du noen middagstips? Jeg må holdr meg unna melk pga snuppa på 1,5 mnd mest sannsynlig har melkeintoleranse Anonymous poster hash: 9ae23...1dd Med tanke på amming så er du berget så lenge du greier å holde seg unna ferdigmat og youghurt/kesam/cottage cheese. Jeg sleit veldig med å finne en erstatning for sistnevnte kategori, da mye av kosten min besto av slike proteinrike meieriprodukter. Jeg erstatter melk med rismelk,i lasagne, grøt, pannekaker etc. Barna drikker også rismelk uten at de merker forskjell. Bruker MYE kokosmelk. Oftest i kyllinggryter og i fiskesupper etc. Jeg har droppet gul/brunost, det er litt trist. Det er en overgang, men det er så definitivt verdt det! Jeg har mye mer energi, kroppen er lettere og barna friske. Var en lang periode med mye magevondt hos minsten - og en veldig sår stump. Deilig å bli kvitt problemet :-) Anonymous poster hash: 19402...fda Huden er også mye bedre. Mindre sensitiv, både hos meg og barna. Anonymous poster hash: 19402...fda
Anonym bruker Skrevet 4. september 2014 #15 Skrevet 4. september 2014 Havremelk som er beriktet med kalsium og b vitaminer er bedre å bruke enn rismelk som erstatter. Anonymous poster hash: 9a89c...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå