Gå til innhold

Tips til dere som skal bygge hus eller renovere hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig totalrenovert huset vårt og vi er veldig fornøyd med mange løsninger, men det er spesielt en ting vi er superfornøyd med. Vår byggemester kom med forslag om å legge varmefolie under parketten i alle rom som erstatter varmeovner. Det koster ekstra å installere dette, men kostnadene ved oppvarming er billigere. Det vil si at det lønner seg i løpet av få år.

Vi er som sagt superfornøyde. Det er så godt å gå på varme gulv og for vårt minste barn som leker på gulvet så er det veldig behagelig.

Jeg ville bare tipse dere om muligheten for dette. :) Vi hadde som sagt ikke kommet til å ha valgt denne løsningen dersom det ikke var for at vi ble tipset om muligheten.

Anonymous poster hash: d241d...647
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sett på det. Hva betalte dere per kvm og hvor kjøpte dere?

Anonymous poster hash: 077df...d09

Skrevet

Takk for tips :-) høres ut som en bra løsning og jeg har aldri visst at slikt fantes. Hva ca er kostnaden per m2?

Anonymous poster hash: ab620...340

Skrevet

Det var byggmesteren som kjøpte det inn for oss. Vi betalte ca. 540,- pr. kvm for alt arbeid (inkl. elektriker) + utstyr/folie.

HI

Skrevet

Jeg ser at innlegget mitt kunne misforståes. Pris er 540,- pr. kvm totalt for utstyr og arbeid.  

HI

Skrevet

En annen ting som er så deilig med varmefolie er at man kan plassere møbler akkurat hvor man ønsker, uten å ta hensyn til panelovner som står i alle rom. :tommelopp:

HI

Skrevet

Vi har bygd helt nytt, der er kravene så strenge mtp tette/tykke vegger o.l. at vi kun har vedovn i hver etasje og varmekabler i hall og bad. Finnes ikke gulvkaldt, så tror det er bortkastet om man bygger etter teck 10.. men ser gevinsten om man renoverer

Anonymous poster hash: 49974...267

Skrevet

Prisen var ikke ille, men hva med strømkostnader?

Skrevet

Prisen var ikke ille, men hva med strømkostnader?

Det har jeg dessverre ingen konkrete tall på. Hør med firma som selger varmefolie. Prisen er i hvert fall lavere enn med oppvarming ved bruk av elektriske panelovner.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...