Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Vi har nylig totalrenovert huset vårt og vi er veldig fornøyd med mange løsninger, men det er spesielt en ting vi er superfornøyd med. Vår byggemester kom med forslag om å legge varmefolie under parketten i alle rom som erstatter varmeovner. Det koster ekstra å installere dette, men kostnadene ved oppvarming er billigere. Det vil si at det lønner seg i løpet av få år. Vi er som sagt superfornøyde. Det er så godt å gå på varme gulv og for vårt minste barn som leker på gulvet så er det veldig behagelig. Jeg ville bare tipse dere om muligheten for dette. Vi hadde som sagt ikke kommet til å ha valgt denne løsningen dersom det ikke var for at vi ble tipset om muligheten. Anonymous poster hash: d241d...647
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Vi har sett på det. Hva betalte dere per kvm og hvor kjøpte dere? Anonymous poster hash: 077df...d09
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Takk for tips :-) høres ut som en bra løsning og jeg har aldri visst at slikt fantes. Hva ca er kostnaden per m2? Anonymous poster hash: ab620...340
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Det var byggmesteren som kjøpte det inn for oss. Vi betalte ca. 540,- pr. kvm for alt arbeid (inkl. elektriker) + utstyr/folie. HI Anonymous poster hash: d241d...647
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Jeg ser at innlegget mitt kunne misforståes. Pris er 540,- pr. kvm totalt for utstyr og arbeid. HI Anonymous poster hash: d241d...647
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 En annen ting som er så deilig med varmefolie er at man kan plassere møbler akkurat hvor man ønsker, uten å ta hensyn til panelovner som står i alle rom. HI Anonymous poster hash: d241d...647
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Vi har bygd helt nytt, der er kravene så strenge mtp tette/tykke vegger o.l. at vi kun har vedovn i hver etasje og varmekabler i hall og bad. Finnes ikke gulvkaldt, så tror det er bortkastet om man bygger etter teck 10.. men ser gevinsten om man renoverer Anonymous poster hash: 49974...267
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Prisen var ikke ille, men hva med strømkostnader? Anonymous poster hash: ab620...340
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Prisen var ikke ille, men hva med strømkostnader? Anonymous poster hash: ab620...340 Det har jeg dessverre ingen konkrete tall på. Hør med firma som selger varmefolie. Prisen er i hvert fall lavere enn med oppvarming ved bruk av elektriske panelovner. HI Anonymous poster hash: d241d...647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå