Gå til innhold

LUS!! Litt hjelp takk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-åringen har fått lus. 2-åringen ser ikke ut til å være smittet.

Hun som er smittet får selvfølgelig en runde med lusesjampo som gjentas om ca. 10 dager. På hun som ikke er smittet tenkte jeg å bruke en forebyggende spray som finnes på apoteket. Mannen og jeg bruker vel også av denne i noen dager for å unngå smitte.

Kam har jeg som jeg skal bruke daglig den neste tiden.

Sengetøy får seg en runde på 60 grader + selv om eventuelle lus i barnas sengetøy er døde siden de ikke har vært hjemme på 5 dager.

Har meldt om lusa til skolen så de kan opplyse foreldre om at det er lus på gang. 5-åringen holdes hjemme i dag så vi får startet behandling.

Er det noe mer jeg bør gjøre, eller har jeg fått med meg det viktigste?

Anonymous poster hash: f9892...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk lusekam på 2 åringen også, det er forebyggende og skulle du ha oversett en liten lus der får du den vekk før den starter en hel familie oppi hodet hans.

Jeg tok jakker o.l. en runde i tørketrommelen, lusa dør inni der også. Bruker ungen sykkelhjelm bør den puttes i frysa over natta.

Anonymous poster hash: cbea3...38f
Skrevet

Bruk lusekam på 2 åringen også, det er forebyggende og skulle du ha oversett en liten lus der får du den vekk før den starter en hel familie oppi hodet hans.

Jeg tok jakker o.l. en runde i tørketrommelen, lusa dør inni der også. Bruker ungen sykkelhjelm bør den puttes i frysa over natta.

Anonymous poster hash: cbea3...38f

Klær, hjelmer ol som ikke er brukt på 2 dager er helt trygge. Lusa klarer seg ikke lenge borte fra mennesker.

Anonymous poster hash: d2272...d96

Skrevet

Shampo med lavendel er forebyggende.

Anonymous poster hash: 16ee2...c4b
Skrevet

Har brukt luseshampoo et par ganger, og har ikke blitt kvitt de. Kjøpte sånn der godt gammeldags liniment som stinker død. Da ble vi kvitt det.

Anonymous poster hash: 2a857...5f3
Skrevet

Irriterende at ikke alle kan følge helsedirektorates råd om å sjekke og kvitte seg med lusa siste helgen i August. Når noen få ikke gidder ødelegger dette for alle og de som var eller ble lusefrie denne helgen kan fort bli smittet på ny.

Anonymous poster hash: 4f01b...9e1
Skrevet

Dimethicone-basert lusemiddel fungerer godt, det er som regel nok med 2 behandlinger med 7-10 dagers mellomrom, 3 om man har veldig langt og tykt hår. Klissete, men ikke for ekkelt og håret blir ikke helt ødelagt selv om man trenger noen runder med shampoo for å få det bort.

Det vi bor (utland) har de sluttet å ambefale nervegiftbaserte lusemidler fordi lusene har utviklet motstand.

Anonymous poster hash: a03a8...eb3

Skrevet

Her fikk vi bort lus med Linicin. Brukte den shampooen på barnet. Var ikke superbra, men lusa forsvant etter shamponering nr 2 etter 10 dager. Vi hadde rukket å bli smittet og brukte den 15 min behandlingen. Den tok knekken på lusa allerede i første runde

Anonymous poster hash: f208c...ae8

Skrevet

Syns heller ikke shampoen funker særlig bra. Må ihvertfall la den virke lenger enn ti min. Brukte også kuren som er av samme merke som shampoen. Lå med den over natta. Kammet med lusekam hver dag. Vasket håret i grønnsåpe, skal visst få eggene til å løsne lettere. Gjentok kuren etter åtte dager.

Kammer nå hele familien med lusekam hver søndag.

Anonymous poster hash: c2e42...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...