Gå til innhold

Ligger på sykehuset nå ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har glemt sovemedisinen min hjemme. Finnes ikke trøtt selvom jeg har vært våken siden 04.30 :(

Dette blir en lang natt selvom kl. Bare er snart 23

Anonymous poster hash: e712d...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ligger på sykehus, er det jo bare å snakke med en sykepleier der, så ordner det seg. Sove godt :)

Skrevet

Eeeh, du er på sykehuset?? Er det noe de har på et sykehus, så er det medikamenter.. Er det ikke bare å spør en av de hyggelige sykepleierne om å få en sovetablett da?

Skrevet

Er b-preparat jeg har. Imovane. Kan ikke bruke sovetabletter. Vet ikke om de kan gi ut slik ut p ha pratet med lege?

Skrevet

Trodde Imovane satt løst på sykehus ;)

Anonymous poster hash: 32bc6...a5e

Skrevet

Trodde de var strenge jeg :) da får jeg plinge på de og høre :)

Skrevet

Kommer vel gjerne an på hvilket sykehus du er på, men alle sykehus har bakvakt, om det ikke finnes leger tilstede. Hvis det er skikkelig krise, ville jeg spurt en sykepleier om hun vil kontakte legen, og forklare at du har glemt medisinen din. 

Anonymous poster hash: 8759f...854
Skrevet

Hvis du ligger på sykehus, er det jo bare å snakke med en sykepleier der, så ordner det seg. Sove godt :)

dette har ikke noe med innlegget å gjøre. men måtte bare si at du har et fint bilde :) Leonore <3 

Skrevet

De kan nok ikke gi deg Imovane uten å ha konferert med lege først, men er det en medisin du tar fast så kan jeg ikke forstå annet enn at legen sier du kan få.

Skrevet

Har du ikke oppgitt hvilke tbl du bruker fast? I så tilfelle står det allerede i medisinlisten at du kan få denne, og sykepleier trenger ikke kontakte bakvakt først!

Anonymous poster hash: c2450...c58

Skrevet

Jeg går på flere faste medisiner, og når jeg har vært innlagt på sykehus har jeg omtrent fått "kjeft" fordi jeg ikke husket å ta med egne medisiner (glemte å pakke bagen mens jeg hadde epilepsianfall og ble hentet i ambulanse...). Det er visst mye styr å få tak i.

Anonymous poster hash: 7e926...117
Skrevet

Jeg antar at de vet at du bruker den, så det burde vel ikke være noe problem :) Spør de du, de kommer ikke til å avlive deg av den grunn ;)

Skrevet

På avd jeg jobber har vi spl lov å dele ut endel medikamenter uten å konferere med lege hver gang, vi har fått en delegering fra avd.overlegen. Dette gjelder bl.a Imovane, paralgin forte, valium m.m, så hør med spl du :)

Anonymous poster hash: 00d17...4df

Skrevet

Når jeg var på sykehuset fikk jeg beskjed om å ta med mine faste medisiner.

De hadde ikke anledning å dele ut slikt på grunnlag av hva jeg sa jeg fikk.

Anonymous poster hash: f5fd3...30d

Skrevet

Da jeg lå på sykehuset, delte de ut i hytt og pine.

Anonymous poster hash: 6e0ea...28d

Skrevet

Som sykepleier hadde jeg satt stor pris på at du hadde spurt, og at du ikke hadde tatt medikamenter du hadde med "på innerlomma". Når du er innlagt har jeg faktisk ansvar for deg:-) Og, ja, jeg har lov til å gi deg Imovane uten å ha snakka med legen. Hadde du vært et "tvilstilfelle", er det alltid leger på sykehuset døgnet rundt. Når det er sagt, synes jeg også det er rart at medisinene du går på ikke ble skrevet opp på kurven din da du ble innlagt. Det er viktig å opplyse om hva du tar, men om du ikke ble spurt er det ikke din feil.

Anonymous poster hash: e441c...783

Skrevet

Men oppgav du ikke Imovane når de spurte etter medisinliste/om du bruker medisiner? Hvis du gjorde det står den på kurven din, og du kan spørre etter den. Hvis ikke kan du spørre sykepleieren. Noen steder har de lov til å gi uten å snakke med legen, noen steder må de spørre. 

Hvis du ikke spurte i natt, ta det opp i dag, slik at de kan få det på kurven til natta :)

Anonymous poster hash: 8ae2e...183
Skrevet

Kanskje du skulle ha benyttet anledningen til å slutte med Imovane? Det er et forferdelig preparat, og jeg fatter ikke hvorfor så mange unge bruker dette. Det ødelegger søvnen din på sikt, det fører til avhengighet og ikke minst toleranseutvikling. Kutt ut mens du har sjansen!

Anonymous poster hash: ce12b...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...