Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Slar-du-barnet-ditt_-da-7688410.html Jeg må bare dele denne her inne. Å bli spurt og kanskje føle seg mistenkeligjort er ingenting i forhold til hva barna som utsettes for dette føler...
Gjest cd0da Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Nei! Den siste jeg kunne slått er barnet mitt!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Enig . Syns den artikkelen var utrolig bra skrevet og setter viktige ting i lyset . Og jeg er definitivt for , sjekk 100 hjem der det av 99 av tilfellene visste seg å være bra . Men det er den 1 som er viktig og som betyr noe ! Anonymous poster hash: 3ed04...fea
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Aldri!! Anonymous poster hash: d855a...8f7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Nei, jeg slår ingen, jeg. Og i hvert fall ikke ungene mine ! Anonymous poster hash: 2dc94...c2f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Nei, og hadde jeg gjort det hadde jeg meldt meg selv til barnevernet! Anonymous poster hash: a5ba5...949
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Når jeg hadde fødselsdepresjon så fikk jeg spørsmålet om jeg hadde tanker om å skade sønnen min,husker at jeg tok det som en anklagelse.. Anonymous poster hash: 6786f...89f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #8 Skrevet 2. september 2014 Når jeg hadde fødselsdepresjon så fikk jeg spørsmålet om jeg hadde tanker om å skade sønnen min,husker at jeg tok det som en anklagelse.. Anonymous poster hash: 6786f...89f Det er forskjell på å tenke på og faktisk gjøre. Jeg har forståelse for at mødre i enkelte situasjoner kan tenke tanken, men de fleste klarer å stoppe der Det fine med å få spørsmålet er at man kan få hjelp før det skjer Anonymous poster hash: a5ba5...949
Hjertefru Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Må si jeg er litt delt her. Flott hvis dette tiltaket berger bare ett barn. Men:Hvor drøye spørsmål skal vi egentlig måtte finne oss i å få bare fordi vi er foreldre? Hvor går grensa; skal vi få rutinespørsmål om sexmisbruk?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Jeg synes kronikken var veldig bra. Helt greit å spørre rett ut. Er det en unge som får hjelp, 100 foreldre som blir støtt - selvsagt helt i orden! Har selvsagt aldri slått barnet mitt, men jeg har tatt tak i henne og holdt et par ganger når hun har testet grenser ved å slå med klar beskjed om at det ikke er lov. Anonymous poster hash: f1fec...9ac
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Må si jeg er litt delt her. Flott hvis dette tiltaket berger bare ett barn. Men:Hvor drøye spørsmål skal vi egentlig måtte finne oss i å få bare fordi vi er foreldre? Hvor går grensa; skal vi få rutinespørsmål om sexmisbruk? Ja, hvorfor ikke? Moren min slo meg da jeg var liten. Ikke ofte, men når vi kranglet ble hun sintere og sintere helt til hun sprakk og ga meg et klask i ansiktet. Hun klarte rett og slett ikke styre temperamentet sitt. Hvis hun ble spurt på en rutinekontroll om hun slo barna sine tror jeg ikke hun hadde løyet. Hvis hun ikke ble møtt med fordømmelse tror jeg til og med hun kunne blitt ganske lettet over at hun kunne få hjelp og veiledning. Hun ville jo ikke slå barna sine, hun bare visste ikke hva hun skulle gjøre. Hadde hun fått veiledning i hvordan hun skulle takle krangler hadde nok familiesituasjonen vår sett ganske annerledes ut både da og i dag. I dag skylder hun på meg fordi hun "gjorde bare det hun måtte gjøre", og jeg kan ikke være i samme rom som henne fordi hun fortsatt mister besinnelsen og blir voldelig når hun er frustrert eller sint. Tipper situasjonen ikke er så ulik med de som misbruker barna seksuelt heller. Ofte ønsker de å "bli tatt", fordi de innerst inne ikke ønsker å skade barna sine. Ja til personlige rutinespørsmål! Anonymous poster hash: 78989...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå