Gå til innhold

Erfaringer med Minirin? Takknemlig for svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har tidligere vært utredet ved barneavdelingen da hun tisset seg ut på dagtid/nattestid. Hadde påvist litt blod i urinen osv. Ultralyd kunne ikke påvise noe galt, og problemet gikk over av seg selv. Nå har hun vært tørr i snart 3 år på dagtid. Men ikke om nettene.

Ved tidligere legebesøk får vi de samme gode rådene, og beskjed om at det er helt naturlig. Syns egentlig vi har prøvd alt. Hvor motiverende kan en klistermerke kalender uten klistermerker være? :( For eksempel..

Men nå vil vi ikke mer. Ikke datteren vår heller. Hun har gode perioder, men tisser seg ut stort sett hver natt. Noen ganger 2 ganger pr natt. Hun fyller 7 år snart. Det er kjempe populært med overnatting nå. Hun vil gjerne overnatte, ha overnatting, overnatte med tanter, besteforedre osv. i ny og ne. 

Nå VIL jeg prøve minirin.. Og har tenkt å mase meg til det.. Erfaringer?

Anonymous poster hash: 16c57...80e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har dere ikke fått minimum før? Min begynte på det nå, 5 år.

Anonymous poster hash: e59bd...f76

Skrevet

Fordi det er heelt naturlig i følge fastlegen hennes. Ikke noe man bruker å gjøre noe med, sier han.. Så har vi gått derifra og følt oss litt motløs :(

Skrevet

Min har prøvd nå, straks ferdig med en pakke.,er ikke fornøyd i grunn, tisser seg ut i gjennomsnitt en natt i uka... Syns det er flaut og "glemmer" å fortelle om nattas uhell helt til leggetid igjen. Tenkte å bestille time til lege igjen og få nye råd. Er straks 7 år (gutt)

Anonymous poster hash: 55606...1cf

Skrevet

Oki.. Ser de opererer med 3 forskjellige doser, og at noen trenger den største dosen på 240 (ett eller annet) for å få effekt. 

Hvor mye tar han? Jeg ser for meg at den minste dosen kan bli litt for lite for min datter… Med tanke på mengde urin som kommer og hyppighet. 

Skrevet (endret)

Min 6 åring har gått på Minirin i vel 8-9 mnd nå, og vi har hatt kjempeeffekt av det, men også med hjelp av drikkerestriksjoner på kveldstid. Begrenset med drikke etter kl 18, og to tabletter funker fint her.

Har selvfølgelig hatt noen uhell selv med Minirin, men fra å måtte vaske sengetøy hver dag skjer det et uhell ca en gang i mnd.

Vi har prøvd å teste ut med å gå ned til en tablett, men det funket ikke så godt. Så foreløpig kjører vi på med to tabletter siden det har god effekt.

Merkelig at ikke datteren din har fått tilbud om det tidligere? Fastlegen vår sa at hvis barnet enda ikke er tørt på natta ved 5 års alder er det aktuelt å prøve Minirin.

Det er jo et stort nederlag for så store barn å ha uhell på natta, så jeg vil iallefall anbefale det før det virkelig går løs på selvfølelsen hos barnet.

Lykke til.

Endret av BellaSuz
Skrevet

Fordi det er heelt naturlig i følge fastlegen hennes. Ikke noe man bruker å gjøre noe med, sier han.. Så har vi gått derifra og følt oss litt motløs :(

Det er forskjell på at det ikke er unaturlig og at det er helt naturlig. Jeg syns det er rart at legen ikke vurderer dette med mindre det er noe medisinsk som gjør at han har vurdert dette annerledes. Ta en ny tine hos legen og press mer på. Be han konferer kolleger, og dersom han ikke rikker seg uten medisinsk begrunnelse ville jeg vurdert skifte av lege/privatlege.

Skrevet

Ja, syns det er kjedlig at vi ikke har fått dette tilbudet..:( Sist vi var der satt han og leste råd fra google til oss.. Så han er vel ikke interessert i problemstilingen, eller høre på hva vi har å si. Men nå krever jeg å få vurdering fra en annen lege, om han ikke vil høre på oss..

Tar dere med barnet til legen? Hun har vært med tidligere. Men, jeg tenker det kan være litt kjedlig å høre på..?

Skrevet

Min var med, men så har vi bare vært en gang. Nå blir Det kanskje litt mer kjekling, og tror jeg hadde tatt dette alene uten barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...