Gå til innhold

1.klassing og bursdag.. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet til en ny plass i sommer. Guttungen begynte på skole her, helt ny, ingen barn han kjente fra før.  Han er den første som har bursdag i klassen.

Jeg kjenner jeg gruer meg for å ha barneselskap. Jeg aner ikke hvor "lista" ligger. Der vi bodde før, eller i den barnehagen var alle enig om at det enkleste ofte er det beste. Ingen som leide inn klovn eller tryllekunstner etc.

Tenker å invitere kun guttene i klassen, De er 7 gutter tilsammen. Hvor mye er det vanlig å legge i barneselskap? Tenker  pizzasnurrer eller noe annen mat, muffins, gele, og sjokoladekake pyntet med godterier.

Må man ha leker? Vi har en stoor plen, og håper på fint vær. 

Vanlig med godteriposer? Bursdagen blir på en ukedag..

uff.. føler meg helt grønn... :bond:

Anonymous poster hash: 13ddc...798
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri leid inn klovn eller hatt bursdag på lekeland. Vi har heller aldri hatt organiserte selskapsleker.

Jeg har servert det bursdagsbarnet ønsker, vanligvis pølser eller pizza, og kaker etter ønske. Ellers har ungene fått leke fritt. Godtepose er vanlig her, ukedag eller helg.

Skrevet

da hadde jeg gjort det safe. Pølser og pizza, sjokladekake, muffins og boller. Hva med sekkeløp og potetløp osv. Godteposer er et must her - jeg pelier noen ganger å putte en liten men populær leke i posen. Spill litt høy musikk så de kan danse og hoppe - det enkle er det beste

Anonymous poster hash: 10b87...2cb
Skrevet

Det høres ut som en fin plan spør du meg. Personlig syns jeg det er greit at de får en liten godtepose selvom det er ukedag.

Ellers tenker jeg at tiden flyr raskt i bursdagene, og det er bedre å la de leke fritt. Evt ha litt tegnefilm som backup.

Anonymous poster hash: a2bb5...d48

Skrevet

Tuuusen takk for svar jeg ville høre! Da blir det helt vanlig hjemmebursdag, med en godtepose! 

Anonymous poster hash: 13ddc...798
Skrevet

Pleier ikke være så mye opplegg her heller, to timer går veldig fort.

Først mat, så løper de rundt litt mens vi voksne rydder vekk maten, så er det kakatid og litt mer lek før de får snop-posen og vips har to timer gått.

Med gutter i den alderen er det greit å ha et par ting som kan aktivisere dem da, vi har hatt f.eks en krakk med 3-5 blikkbokser på og erteposer til å kaste med (som på 17.mai), vi har også puttet karameller og kjærligheter inni ballonger før vi har blåst de opp og knyttet dem så må ballongene hoppes på og sprekkes for å komme til "premien" inni.

Et år lagde jeg sjokoladekake i langpannen og pyntet med seimenn som jeg festet stående med slike små sverd som egentlig er til drinker. Det året fikk vi ikke guttene vekk fra bordet igjen, de startet en rollelek hvor seigmennene var riddere med sverd, dessverre mistet de stadig armer og ben i sverdkamp (som da forsvant inn i munnen) og heldigvis hadde jeg en ekstra pose seigmenn på lur for maken til lattermild rollelek har jeg aldri opplevd rundt bordet her ;)

Anonymous poster hash: 7b1c5...712
Skrevet

Ettersom han er ny så ville jeg hatt noen leker i bakhånd - enten om forsamlingen skulle være veldig stille og rolig, eller ukontrollerbart bråkete😉 Vi har hatt stor suksess med følgende quiz: del barna i to lag og lag flere plansjer med ulike spørsmål (deriblant noen morsomme og kreative. Klipp også for eksempel ut en liten bit av et bilde i et blad og spør om hva det er, etc - viktig med underholdningsaspektet her). Disse byttes på slik at begge lagene svarer på de samme spørsmålene. Her kan dere også ha flere plansjer i bakhånd. Premien hos oss var at vinnerlaget skulle kaste vannballonger (bøtta klargjort på forhånd) på pappaen til bursdagsbarnet! Det var kjempestas og morsomt for alle - også for taperlaget;) Stor suksess her, anbefales;) Du kan også forhøre deg litt i nabolaget om hvordan de lokale bursdagsfeiringene foregår. Lykke til, hørtes avslappende ut med bare 7 gutter😄

Anonymous poster hash: d2a7b...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...