Gå til innhold

Inspirert. Er det bare jeg som bruker Mastercard til alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker utelukkende Mastercard når jeg handler o.l. Jeg har aldri betalt renter da jeg betaler det ned samme uken.

Men det jeg lurer på er hvorfor folk synes det er så skammelig med Mastercard. Mulig jeg er pyse. Men jeg synes det er tryggere å betale med det kortet enn med debetkort. Blir jeg svindlet eller skimmet står jeg nå mye sterkere da det er bankens penger svindlerne har og ikke mine.

Anonymous poster hash: 4e0e4...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker som deg :)

Anonymous poster hash: 4dc47...187

Skrevet

Bruker også stort sett bare Mastercard og overfører penger fra lønnskonto. På jobbreiser bruker jeg bare Mastercard og overfører når jeg får utleggene tilbakebetalt fra kommunen.

Anonymous poster hash: 1befc...435

Skrevet

Jeg bruker det ikke til alt, men til alt jeg betaler på nettet. Passer jo på at jeg har de pengene jeg bruker da, sånn at jeg kan betale regningen med en gang.

Anonymous poster hash: 9d25c...2bb
Skrevet

Håper ikke det. Å bruke debetkort er egentlig kun for folk med økonomiske utfordringer.

Anonymous poster hash: a9946...b00

Skrevet

Jeg synes det er flaut å betale med MasterCard. Føler de som sitter i kassen regner med at jeg dukker opp på Luksusfellen snart:)

Skrevet

Bruker Master til alt, betaler aldri renter. Gir bedre økonomisk handlerom samt at jeg tjener coop-utbytte på det!

Skrevet

Jeg synes det er flaut å betale med MasterCard. Føler de som sitter i kassen regner med at jeg dukker opp på Luksusfellen snart:)

Tja.. Jeg tenker i alle fall at du har økonomiske problemer om du må betale med debetkort 😂

Skrevet

Håper ikke det. Å bruke debetkort er egentlig kun for folk med økonomiske utfordringer.

Er det mange som har denne tankegangen?

Jeg betaler ofte med Mastercard og betaler alltid måneden etter. De har jo gode bonusordninger. Men føler jeg blir sett på som Luksusfelle-kandidat gitt 😉

Er alltid litt bekymret for at butikken jeg handler i plutselig ikke tar kredittkort. Det er ikke alltid jeg gidder å overføre penger til det vanlige visa-kortet mitt...

Anonymous poster hash: b6f91...81e

Skrevet

Jeg bruker bare Mastercard. Betaler ikke renter. Så lenge man har styring på økonomien er mastercard bare positivt:)

Anonymous poster hash: 24850...605

Skrevet

Brukar kredittkort til nettkjøp, debetkort i butikk.

Skrevet

Aldri. Og hva i alle dager er debet kort?

Anonymous poster hash: a43cb...854

Skrevet

hmm... Jeg bruker mastercardet mitt til drivstoff, internett og coop. Om jeg har glemt debetkortet føler jeg de tenker at jeg ikke har penger på det, men den tankegangen skal jeg jammen snu! Det er jo egentlig helt genialt!

Skrevet

Det lurer jeg og på

Anonymous poster hash: 54816...340

Skrevet

Det lurer jeg og på

Mest sannsynligvis det gode gamle visakortet-_-. De skal bare virke så fancy og økonomisk :D

Anonymous poster hash: 5bc05...cdd

Skrevet

Det lurer jeg og på

Det motsatte av kredittkort, altså et minibankkort koblet direkte opp til bankkontoen din.

Anonymous poster hash: 58a56...89b

Skrevet

Det lurer jeg og på

Mest sannsynligvis det gode gamle visakortet-_-. De skal bare virke så fancy og økonomisk :D

Herregud...jeg må si såpass at når folk foran meg i køen betaler med feks MasterCard tenker jeg stakkars har de ikke penger på konto.

Skrevet

Et debetkort er et kort du kun kan bruke dersom du har penger på konto

Et kredittkort, gir som navnet sier penger på kreditt. 

Skrevet

Med et kredittkort handler du på kreditt. Du får tilsendt regning i etterkant. Med et debetkort trekkes beløpet direkte fra kontoen din, og du gjør opp for deg med en gang :)

Om du blir svindlet med kredittkort er det kredittkortselskapet som tar støyten, blir du svindlet med et debetkort må du ta kostnadene (eller en egenandel ihvertfall ;))  selv inntil svindelen er gjort opp.

Skrevet

Det lurer jeg og på

Visa kan vere både kredittkort og debetkort, eg brukar visa kredittkort også. Debetkort inneber at pengane blir trekt direkte frå konto, betalar ein med kredittkort gjer ein opp med kredittgivaren (td banken) i etterkant.

Forskjellen er at det er ugreit om nokon svindlar deg med debetkortet ditt, pengane er borte frå kontoen og det kan ta halve evigheten å få dei att. Kanskje går ein lenge utan pengar. Blir du svindla med kredittkortet er det banken sine pengar som er stjelt, og ikkje dine. Og det er i det store og heile banken sitt problem med mindre du har vore grovt uaktsom.

Skrevet

Det lurer jeg og på

Herregud...jeg må si såpass at når folk foran meg i køen betaler med feks MasterCard tenker jeg stakkars har de ikke penger på konto.

Men blakke folk får jo ikke mastercard.. 

Anonymous poster hash: ed118...740

Skrevet

Er det noen fordeler med å bruke kredittkort i vanlige matbutikker, hvis man ikke har den typen som gir kjøpeutbytte eller noe?

Anonymous poster hash: 9d25c...2bb
Skrevet

Jeg bruker Mastercard på alt jeg handler på nett, og når jeg er ute og reiser i utlandet. Betaler også reiser med det, da man da automatisk får reiseforsikring. 

Vi har også et Mastercard fra Coop, som vi bruker når vi handler mat og bensin, da får vi høyere bonus.

Betaler selvsagt ned på dette med en gang.

Skrevet

Det lurer jeg og på

Men blakke folk får jo ikke mastercard.. 

Anonymous poster hash: ed118...740

Jeg er så blakk at jeg har flere betalingsanmerkinger. Likevel har jeg fått mastercard av banken min. Fikk det for noen år siden da folk nærmest fikk slikt slengt etter seg. Og ja, jeg hadde betalingsanmerkinger da også. Så jo, blakke folk får slengt det etter seg vi også. :P

Anonymous poster hash: 9b393...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...