Gå til innhold

Foreldremøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møteplikt? Jenta er 2 år, er det kun jeg og mannen som skal (som konferansetime på skolen da jeg var lita), eller er det alle foreldrene?

Bør jeg delta?

Anonymous poster hash: 9fc60...674

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er alle :) møteplikt, vet ikke, men jeg har også fått innkalling,, gruer meg, er redd jeg sovner :(

Anonymous poster hash: 3c4b1...53f

Skrevet

Foreldremøte er for alle foreldre.

Foreldresamtale er for enkeltbarn

Anonymous poster hash: e4b40...2fa
Skrevet

Om man et interessert i barnets hverdag i barnehagen / skolen så deltar man selvsagt på foreldremøter.

Anonymous poster hash: e4909...5eb

Skrevet

Tror det er alle :) møteplikt, vet ikke, men jeg har også fått innkalling,, gruer meg, er redd jeg sovner :(

Anonymous poster hash: 3c4b1...53f

Hvorfor? Har du narkolepsi?

Anonymous poster hash: 133eb...e91

Skrevet

Om man et interessert i barnets hverdag i barnehagen / skolen så deltar man selvsagt på foreldremøter.

Er interessert i jenta mi, ikke de andre barna. Snakker med de voksne hver dag når jeg henter henne. Hun har det supert i bhg, veldig positive tilbakemeldinger.

Ønsker heller samtale alene enn å sitte der å diskutere alle :)

Skrevet

Er interessert i jenta mi, ikke de andre barna. Snakker med de voksne hver dag når jeg henter henne. Hun har det supert i bhg, veldig positive tilbakemeldinger.

Herregud for en innstilling!!!

På de aller fleste foreldremøter er det masse informasjon om rutiner, daglige gjøremål, gruppa og planer fremover som inkluderer ditt barn.

For en råttent innstilling til ditt barns "arbeidsplass".

Anonymous poster hash: ba702...de2

Skrevet

Dere skal jo ikke snakke om hvert enkelt barn, men barnehagen gir generell informasjon om hvordan de gjør ting, hva de forventer av dere, hva dere forventer av dem osv osv.

Og ikke minst er det en fin anledning til å treffe de andre foreldrene. Ikke at dere må bli bestevenner, men greit å vite hvem de forskjellige foreldrene er når man møter dem ved henting/levering senere og greit å ha sett dem før når barna etterhvert begynner å ville være med hverandre hjem. Det er også greit å tenke fremover til barna blir tenåringer og ikke er hjemme hele tiden, hvis man vet hvem foreldrene til de andre barna er, så er det lettere å vite om Per faktisk er hos Ole eller om de later som de er hos hverandre mens de faktisk er på hjemme alenefest hos Bente.

Anonymous poster hash: dd17b...02c

Gjest Julia1984
Skrevet

Håper du tuller, HI? Er du så lite interessert i barnet ditt sin hverdag, hvem hun omgås med av voksne og barn, ikke minst vite hvem som er foreldre til ditt barn sine venner? Hvorfor ikke vise seg frem, delta positivt og vise interesse for driften ditt barn sikkert tilbringer en god del timer i?

Skrevet

Man snakker ikke om "alle" de andre barna på et foreldremøte. Har du aldri vært på det? Sløvt.

Anonymous poster hash: 4f358...2b5

Skrevet

Man snakker ikke om "alle" de andre barna på et foreldremøte. Har du aldri vært på det? Sløvt.

Har ikke for vane å gå på foreldremøte uten små barn i bhg nei.

Skrevet

Har ikke for vane å gå på foreldremøte uten små barn i bhg nei.

Så dette er første gangen du har muligheten? Hva er det å lure på? Selvfølgelig går du på foreldremøte. 

Skrevet

Møteplikt? Jenta er 2 år, er det kun jeg og mannen som skal (som konferansetime på skolen da jeg var lita), eller er det alle foreldrene?

Bør jeg delta?

Nei, du behøver ikke det hvis du ikke ønsker. Hos oss fikk alle samme info på mail dagen etter. 

Anonymous poster hash: a2ca4...a5e

Skrevet

Det er ikke møteplikt på foreldremøter. Det er for alle foreldene i gruppa. De snakker ikke om et og et barn, men det hender de tar opp barnegruppa dersom det er noe spesielt. Vi har alltid fått sakliste på innkallingen så vi vet hva de kommer til å ta opp. Jeg har alltid møtt, eller min mann. Sjelden vi har gått begge to sammen.

For min del har det vært viktig å se og høre på de voksne som tar seg av mine barn mange timer hver dag. Høre hvordan rutinene er og alt hva de kan fortelle meg om det som er mitt barns hverdag. Og selvsagt er det fint å treffe de andre foreldrene, knytte et ansikt og et navn til de forskjellige navnløse "mammaen til" og "pappaen til".

Er du ikke interessert dropper du det bare. Selv om jeg personlig synes det er rart å være så uinteressert i sitt barns hverdag.

Skrevet

Hjelpes...

Anonymous poster hash: 1a8de...f51

Skrevet

Hjelpe meg. Du er mor, det er ditt ansvar å dra ræva di bort til barnehagen og engasjere deg i barnet ditt sitt liv. Blir flau!

Skrevet

Dersom du er interessert i barnet ditt og ønsker å kunne vere med på å påverke barnehagekvardagen hennar så går du sjølvsagt. Hos oss er det alltid dei samme foreldra som ikke kan stille år etter år. Vel, eg tenker mitt om dei!

Skrevet

I vår bhg er de så flinke til å legge ut informasjon, slik at det nesten er unødvendig med Foreldremøte.

Vi stiller når vi kan og de gangene vi ikke har kunnet har jeg ikke hatt dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: c3b0a...770

Skrevet

Oj oj, det er et dårlig utgangspunkt for å forholde seg til at barnet nå inngår i en større gruppe enn kjernefamilien sin. Du og hun skal lære å godta at andres behov også teller og at barnets tilpasning i gruppa avhenger av deres innstilling til det. Med mitt tredje barn kunne jeg nok føle at enkelte foreldremøter ikke byr på så mye nytt, men det er viktig for meg å kjenne hverdagen og det er viktig for meg å bli kjent med de andre foreldrene. 

Skrevet

Merkelig at dere roper troll i alle andre innlegg, men ikke mine :) Lager utrolig mange slike innlegg, men alle biter på :) veldig moro tidsfordriv :P

Skrevet

Merkelig at dere roper troll i alle andre innlegg, men ikke mine :) Lager utrolig mange slike innlegg, men alle biter på :) veldig moro tidsfordriv :P

Så gøy da! Jeg unner deg den gleden :)

Skrevet

Ingen kan tvinge noen til og gå, og er ikke møteplikt med foreldremøter,men jeg synes det er kjempe fint med Info så lenge min lille er ny, greit og vite hva de tenker :). Foreldresamtaler er det møteplikt,så lenge man ikke har gyldig fraværsgrunn

Skrevet

Nei det er jo ikke møteplikt, men jeg synes du skal dra hvis du kan! Her går minste siste året i Bhg. Jeg har vært på alle foreldremøter, mens det som er i år har jeg store problemer med og det plager meg veldig. :( Jeg synes det er viktig å være med.

Anonymous poster hash: ceea5...49b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...