Gå til innhold

Dere som har tatt KS...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man vondt i tissen etterpå? Og blør man like mye som ved vaginal fødsel?

Sikkert skikkelige teite spm, men.....

Anonymous poster hash: 04203...5dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke sammenligne med vaginal fødsel, men jeg blødde som en gris i noen uker etter keisersnitt... Hadde bare smerter i såret.

Skrevet

JA man blør etterpå. Hatt 4 ks og forskjellige blødninger alle fire gangene. Og man kan føle seg sår der inne for det. Så kan du unnga KS, så gjør du det. På toppen av kaken, så har man vondt i det såret i flere uker og jeg kjenner det ennå, 2 år etter siste KS :)

Skrevet

Hatt 3 ks- ingen smerter i underlivet nei, men det er fryktelig vondt i magen. Værste smertene gav seg etter noen døgn. Man blør like mye, selv om det er individuelt hvor mye. Renselse har man uavhengig av forløsningsmetode! Det er sår på livmoren hvor fostersekken var festet som skal gro.

Anonymous poster hash: 88c01...310

Skrevet

Litt vondt i tissen de første gangene jeg tisset etter kateteret var tatt ut, og smerter i selve snittet (ved hosting, bruk av magemusklene og leing..) ..

Blødde i nesten 4 uker begge gangene. 

Jeg har ikke opplevd vaginal fødsel, og angrer pga mannen da ikke fikk oppleve å være der i øyeblikket barnet ble født. 

Jeg fikk heller ikke se mine barn før de var noen timer gamle.. Og DET er ganske sårt.. 

Anonymous poster hash: 83605...847
Skrevet

Ingen smerter i underlivet for min del , men blødningen var lik som ved vaginal fødsel . Men det gjør jo j*^%#a vondt i selve snittet da.

Skrevet

Har man vondt i tissen etterpå? Og blør man like mye som ved vaginal fødsel? Sikkert skikkelige teite spm, men..... Anonymous poster hash: 04203...5dd

Hadde vondt i tissen, dvs urinrøret etter kateteret begge gangene. Svei noen dager når jeg tisse. Ikke vondt i skjeden naturlig nok. Blødde MYE etterpå, og i ca ti uker...

Men mye smerter i såret da, og luftsmerter fra h'''''''

Anonymous poster hash: 7a772...ec5

Skrevet

Jeg hadde vondt både i magen og underlivet.

Hadde to vidt forskjellige opplevelser med blødning. Ene gangen blødde det relativt lite, andre gangen gjennom bleiene man får på sykehuset.

Anonymous poster hash: 4c877...ef3

Skrevet

Føler jeg har litt strålesmerter i urinrørey noen ganger.

Har ikke samme renselse som med førstemann som var vanlig fødsel. Nå er det som brunaktig vann.

Har smerter i magen som kommer og går og vondt såret. Straks en uke siden ks

Anonymous poster hash: 61a2c...b27

Skrevet

Har hatt to ks, ingen vaginale fødsler. Ikke vondt i underlivet (tissen??) noen av gangene, men veldig vondt i magen. Både luftsmerter, og smerter i arret. Forferdelig vondt å hoste, og snyte seg kunne jeg nesten bare glemme. Renselsen varte omtrent seks uker begge gangene.

Anonymous poster hash: dcf98...3c1
Skrevet

Ikke vondt nedentil og blødde nesten ikke.

Anonymous poster hash: c24a7...5f4

Skrevet

2 ks. Første gang blødde jeg mye, men bortsett fra ganske moderate smerte i såret merket jeg ingenting. Viktig å holde seg oppreist. Andre gang blødde jeg nesten ingenting, ble sterilisert samtidig, så de hadde mye håndkler eller noe som suget opp det meste i selve livmoren. Ikke noe særlig smerte denne gangen heller, men infernalsk kløe. Jeg klorte meg til blods!

Anonymous poster hash: 09942...303
Skrevet

3 ks. Ingen smerter i underlivet, lite smerter i snittet, helt smertefri etter 3 dager. Moderat blødning alle gangene.

Anonymous poster hash: daf70...0df

Skrevet

Anonymous poster hash: 3a1a2...73f

Skrevet

Anonymous poster hash: 3a1a2...73f

Skrevet

Jeg fossblødde i to dager, så var det stopp. Ingen smerter, verken i såret eller underlivet. Sa nei til alt av smertestillende i etterkant.

Anonymous poster hash: 2812c...54d

Skrevet

Jeg var så syk at jeg faktisk ikke kan huske det, men jeg tror ikke jeg blødde spes mye (var over på under en uke). Samleie var ikke noe tema ettersom jeg lå på sykehuset i noen uker. Opr såret var selvsagt ikke så behagelig, men ikke det helt store problemet heller. Etter noen få uker, merket jeg ikke det selv om jeg ble snittet opp to ganger.

Anonymous poster hash: 67926...ded
Skrevet

Ikke vondt i fiffinetten. Blødde _ingenting_ og skapte dermed litt hodebry for sykepleiere og jordmor. Helt unormalt.

Skrevet

Hadde litt ubehag i urinrøret etter kateteret.

Renselsen varte i ca 8 uker akkurat som etter de vaginale fødslene.

Såret væsket og lukket seg ikke skikkelig før etter 5 uker.

Mistet mye blod under operasjonen og måtte ha to blodoverføringer.

Smertene i selve såret ble jeg positivt overrasket over, på langt nær så ille som forventet.

Luftsmertene var jeg derimot helt uforberedt på og det var helt ille. Flyttep seg opp i skulderen, sprengte på og varte et par dager.

Anonymous poster hash: b8ae0...0a7

Skrevet

Har hatt to ufrivillige keisersnitt og jeg tror nok at det er en forskjell på hvordan man føler seg i etterkant om det er planglagt ks eller ikke. 

Var "sliten" down under etter riene og x antall undersøkelse og montering av div utstyr så jeg kan nok ikke sammenlignes med de som legges inn på en fast dato.

Men:

-hadde vanlig renselse, 6 uker. 

-litt ubehag etter kateter, kjenner det enda etter 6 mnd når jeg har holdt meg for lengre

- luftsmerter

- man blir litt redusert i bevegeligheten da de roter med magemusklene og det er fryktelig uvant og slitsomt. Jeg fikk faktisk ikke til å bære barnet mitt og komme meg ut av senga på egenhånd etter første ks.

- noe ingen har nevt her er reaksjon på epidural/spinalbedøvelsen man får.

Ved første ks ble jeg for mye bedøvd, fikk ikke rørt på noe annet i ansiktet, skjønte ikke at jeg pustet av meg selv(angst) og fikk faktisk ikke med meg at barnet ble født på grunn av dette. Etterpå måtte jeg ligge i 3 timer og riste ( nesten så jeg datt ned av senga) før jeg fikk se barnet.  

Ved andre fødsel visse jeg at dette kunne skje og ba om at de tok hensyn til tidligere opplevelser, reagerte fortsatt voldsomt på epiduran de satte og spøy meg gjennom hele operasjonen, rista og skalv så de sleit med å holde meg i ro. Denne gang fikk nesten med meg at barnet kom ut:) Ba om beroligende etterpå slik at jeg fikk kontroll på kroppen og da ble det meste bedre.

POENGET ER: man velger ikke ks frivillig hvis man er frisk! Det er overhode ikke noen garanti for at det blir noe som helst lettere/bedre enn å føde selv. 

Skrevet

Har hatt to vaginalfødsler og et hastesnitt. Blødde mye mindre etter ks, jeg spurte jm på sykehuset om det var normalt, og ho sa de rensket godt i magen, derfor kom lite ut vanlig vei. Ferdig etter 4-5dager.

Smertene jeg var helt uforberedt på var luftsmerter. Hadde sinnsykt vondt i heke overkroppen, spes skuldrene. Og vondt i såret i ca 10 dager.

Anonymous poster hash: 66dfd...bdd

Skrevet

Jeg blødde MYE etter ks. Og så var jo såret vondt selvfølgelig.....

Mistet mye blod, og måtte få blodoverføring.

Er VELDIG glad for at jeg fikk føde vaginalt neste gang, det var en mye finere opplevelse! :-)

Men det er jo fantastisk at ks finnes, mange som ikke hadde overlevd uten...

Anonymous poster hash: 06d5b...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...