Gå til innhold

noen tips til mobiltelefon til eldre dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny mobiltelefon til min kjære mor som fyller år. Men er usikker på hvilken telefon som passer en eldre dame. Den må være enkel og betjene. Hun pleier og bruke telefonen til ringe og sende sms/mms og ta bilder av barnebarna. Tips?

Anonymous poster hash: 1776a...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Het ikke de doro eller noe sånt, de der enkle mobilene de reklamerte for noen år siden? Ellers så er jo egentlig IPhone en enkel mobil da?

Anonymous poster hash: d8b70...e6b

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men mener mange av de enkleste mobilene ikke har eller har dårlige kameraer.

Jeg har sluttet å tenke på spesielle mobiler til eldre.... etter å ha hatt eldre pasienter med laaaangt nyere og mer avanserte mobiler enn det jeg har selv ;) Vi snakker her eldre på 80 og over! :)

Med apper og det hele!

Jeg vet dette fordi de gjerne glemmer å slå av lyden når de kommer til behandling og ber meg slå av lyden for dem, og da er det blitt et samtaleemne. De fleste sier at de liker å følge med og liker å kunne snakke med barnebarna om slike ting som interesserer barnebarna + at de har mer kontakt via mobilen på den måten også.

Se om din mor kan forstå den du har, gjør hun det så er det ikke noe i veien for at hun kan ha en nyere.

Hvis det ikke er noe for henne så er de gode til å veilede på de ulike telebutikkene, har jeg inntrykk av (bedre enn de jeg har vært borti på elkjøp o.l.). De enkleste telefonene er jo veldig lette å ha med å gjøre, men det spørs om hun blir fornøyd med bildene.

Anonymous poster hash: 8b5fc...343
Skrevet

Min mormor på over 70 har iphone, den er relativt enkel å betjene:)

Skrevet

Takk for svar.

Tror jeg tar meg en tur til en telebutikk for litt veiledning. Tenkte ikke de aller enkleste telefonene med knapper, men gjerne en touch telefon. Men er det noen mobiltelefon som er enklere enn andre? Har selv bare erfaring med Samsung telefonene.

Anonymous poster hash: 1776a...841

Skrevet

Mamma på 60 sliter med funksjonene på Samsung Galaxy 4, fordi hun ikke har hatt Samsung før og det ofte er mange funksjoner som er "skjult" nede til venstre. Hun er ekstremt lat og tafatt på å sette seg inn i sånne ting, da, akkurat som meg.

Så har du mormor til mannen min, hun er 83 og bruker iPhone 5 som en ungdom, både snapper og instagrammer.

Jeg tror kanskje at iPhone kan være litt mer brukervennlig for en nybegynner, men det kommer veldig an på person og interesse.

Skrevet

Både min svigermor på 76 og mamma(som virkelig IKKE er teknisk) had iphone,og de forstår den begge to.

Anonymous poster hash: b03d3...776

Skrevet

iPhone er bedre og enklere i bruk enn Doro-telefonene! men også dyrere

Anonymous poster hash: 13964...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...