Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Dette er ikke noe nytt hos oss.... barnet på 6 år spiser ikke. Nå som han er på skolen spiser han sjelden i løpet av skoledagen, og allikevel er det et evig mas og pes til middag. Han kan sitte ved bordet i opptil 2 timer før maten er spist, og det blir mye masing osv... ofte går det en halvtime før han tar første biten og da er vi andre ferdige allerede. Hvis han er borte hos venner eller sånn så spiser han ikke i det hele tatt. Han liker alt av middag og er slett ikke kresen..han bare spiser ikke. Begynner å bli så lei og frustrert nå... dette har jo vart et par år! Virker ikke som han ofte føler sult, han er liten og veldig tynn (i forhold til de andre gutta), og det er faktisk slik nå at jeg nesten lurer på om han har spiseforstyrrelser! Selvom jeg vet at han ikke gjør det fordi han ønsker å være tynn liksom.... Hva skal jeg gjøre??? Kontakte helsestasjonen kanskje? Anonymous poster hash: 5387e...91c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Har dere prøvd å kutte oppmerksomheten rundt maten, når dere er ferdige blir maten ryddet vekk og han må vente til neste måltid? Hvis ikke det funker bør dere sjekke ham hos lege, sjekke f.eks mandler eller andre ting som kan gjøre spising ubehagelig. Anonymous poster hash: dcfee...e59
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Har dere prøvd å kutte oppmerksomheten rundt maten, når dere er ferdige blir maten ryddet vekk og han må vente til neste måltid? Hvis ikke det funker bør dere sjekke ham hos lege, sjekke f.eks mandler eller andre ting som kan gjøre spising ubehagelig. Anonymous poster hash: dcfee...e59 Ja, har vel prøvd alt tror jeg! Blir så frustrert.... Anonymous poster hash: 5387e...91c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Hva sier han selv da? Det går jo an å spørre en seksåring om hvorfor han ikke spiser. Anonymous poster hash: dcfee...e59
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Hva sier han selv da? Det går jo an å spørre en seksåring om hvorfor han ikke spiser. Anonymous poster hash: dcfee...e59 Han har ingen forklaring på det.... enten sier han at han ikke er sulten, eller så sier han at han tror han kanskje ikke liker maten (når han er borte). Men han kan bli servert spaghetti naturell borte, med valgfritt tilbehør, og han spiser fortsatt ikke.... skjønner ikke helt... Anonymous poster hash: 5387e...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå