Gå til innhold

Er det greit å la vær å lage middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mildt sagt drit lei av å ikke få noe hjelp. Hele helja har jeg vært på jobb, kjøkkenet så ut som en svinesti etter at gubben hadde laga mat. Jeg gadd ikke rydde(jobba kveld) reiste tidlig på jobb dagen etter, kom hjem og det var ikke tatt. Vi har 3 unger som kan gjøre litt, de får ukelønn etter hvor mye de gjør. Siden starten på helga er det jeg som har rydda, laga mat, tatt meg av minsten(som er syk) og i dag kjenner jeg at det er nok. Kan jeg si at så lenge dere ikke gidder å hjelpe, så gidder ikke jeg lage middag. Værså god, her er det brød!

Anonymous poster hash: 1dc01...c53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!, man kan gjøre akkurat som man føler for ;)

Anonymous poster hash: ad490...6b0
Skrevet

Ja, det kan du. I en familie må alle bidra på best mulig måte, spesielt de voksne.

Skrevet

Jepp. You go girl

Skrevet

Du er jo yrkesaktiv, så ja det kan du!

Anonymous poster hash: 795ef...613

Skrevet

Jeg kjenner problemet! Ja, det syns jeg. Vet ikke hvor gamle de er, men hadde satt frem brød og sagt de kan smøre selv. Vil de ha middag får de rydde kjøkkenet først! Jeg lager som regel middag fordi jeg gjerne vil ha selv, hadde jeg hatt unger som var gamle nok til å hjelpe men ikke gadd hadde jeg glatt gjort som deg. Vi husmødre trenger fri vi og!

Anonymous poster hash: 79420...b9a

Skrevet

Ingen grunn til å sette frem brød. Bare fortell dem at du ikke lager middag før kjøkkenet er ryddet. De klarer vell å ta seg en skive selv?

Anonymous poster hash: 0da5a...c5c
Skrevet

Ingen grunn til å sette frem brød. Bare fortell dem at du ikke lager middag før kjøkkenet er ryddet. De klarer vell å ta seg en skive selv?

Anonymous poster hash: 0da5a...c5c

Enig😊
Skrevet

Takk! Da kan jeg plante fua i sofaen med god samvittighet. Ungene er 9, 10, 13 og 36. Den minste regner jeg ikke med :)

Skrevet

Takk! Da kan jeg plante fua i sofaen med god samvittighet. Ungene er 9, 10, 13 og 36. Den minste regner jeg ikke med :)

Hehehe. Mine er 1, 7 og 34. Mellomste er flinkest som regel. :D

Skrevet

Tenker faktisk på å gjøre det samme selv, ikke fordi jeg må gjøre alt alene, men fordi jeg er drittlei av å høre: "øøø, eg lige ikkje d.." og "æææsssjjjj!! Koffer har me allti ekle ting te middag" og lignende. Samme hva jeg lager til middag så er det alltid et surt ansikt å se!! Møkkalei😬

Skrevet

Her har jeg begynnt å gi blaffen i det😛 spis, eller la vær. Men dere sitter å tier still til vi er ferdig, dere får ingenting annet før kvelds. Og jaggu spiser de ikke ;) de trodde før at grønnsaker var giftig..

Nå er ungene her dritsure fordi det ikke ble middag...forklarte grunnen, 10 åringen laga seg to skiver og de tre(mannen å) er sultne... hehe

Skrevet

Jeg skulle nesten ønske moren min hadde gjort noe sånt da jeg vokste opp, jeg hadde hatt godt av å lære at alt det hun gjorde faktisk ikke ble gjort av seg selv. Og det hadde faren min også. :P

Anonymous poster hash: ec6a3...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...