Gå til innhold

Hva spiser dere til frokost, lunsj, kvelds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 13 år som ikke er fornøyd og bare klager.

Jeg baker hjemmelaget brød som de liker, vi har alltid frukt og grønnsaker, mye pålegg. Baker rundstykker i helgene. Har lefser en gang i uka, de kan ha ost, skinke og grønnsaker i. De får hjemmelaget smoothie ca 5 dager i uka. Ellers lager jeg havregrøt hvis de ber om det, har og alltid havregryn de kan få med melk.

Men vi har veldig trang økonomi, så har ikke råd til middag til henne 3 ganger om dagen. Har vi middagsrester er det hun som får det til et annet måltid.

Og er egentlig lei av klagingen hennes, da jeg faktisk synes vi har ganske mange alternativer. Ihvertfall med tanke på økonomien.

Så hva har dere andre, trenger tips om noe som ikke er spesielt dyrt.

Anonymous poster hash: 6735f...33b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knekkebrød, salat, omelett, matmuffins, rundstykker, polarbrød, middagsrester, skive, yoghurt, smoothie er det som går som frokost og lunsj her i huset. Gjerne med oppskåret frukt, grønnsaker og dip, hjemmebakte havrekjeks som "dessert" etter lunsj.

Skrevet

Jeg spiser en yoghurt med havregryn og rosiner i til frokost, to knekkebrød eller to grove polarbrød med f.eks kokt skinke og agurk til lunsj, en frukt til mellommåltid, helt vanlig norsk middag og enten knekkebrød eller fruktsmoothie til kvelds (kjøper frosne bær på coop).

13-åringen spiser 3 skiver til frokost, 2 skiver med krydderskinke og en frukt på skolen, et par lomper med salami i etter skolen, helt vanlig middag og som regel frokostblanding (f.eks havrefras) med melk til kvelds.

Anonymous poster hash: 16278...c7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...