Gå til innhold

Forsikring og skade


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er en regel eller frist for når en skade bør meldes til forsikringsselskap? Har utsatt alt i flere uker nå, og er så redd for at de vil nekte å dekke skaden pga. mitt sommel :(

 

Anonymous poster hash: 16d98...c84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal gjøres så raskt som mulig, men jeg tror ikke det finnes noen fast grense. Hvor lang til dtilbake som godtas kommer nok an på omstendighetene.



Anonymous poster hash: 546a7...421
Skrevet

Gått en måned nå. Har ikke noe god grunn heller føler jeg. Bare at jeg ikke har ville tatt et oppgjør med det. Prøver å glemme hele saken. Pluss det har gått i hundre her i det siste. Men det bryr vel ikke selskapet seg om... Men skaden er no den samme uansett. Verken større eller mindre enn for en måned siden. Bare lurte på om de kan finne på å si at det har gått før lang tid og dermed ikke vil dekke det. Gjelder skade på egen bil :(

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 16d98...c84

Skrevet

Noen som veit??

 

Anonymous poster hash: 16d98...c84

Skrevet

Ja,det kan ha noe å si. Noe skader krever f.eks at du anmelder saken, f.eks innbrudd i bilen.

 

Anonymous poster hash: abccd...a38

Skrevet

Du skal melde "uten ugrunnet opphold" og innen 1 år. Skjer ikke det, kan du få avkortning. Men da må det være årssakssammenheng, at det blir vanskelig for selskapet å dokumentere skade eller hendelsesforløp feks.

Skrevet

Skade på bil kan bli vansklig, spessielt om du ikke har god dokumentasjon på at skaden faktisk skjedde når du sa, men ta kontakt. Det skjer ikke noe værre enn at du får nei eller ikke full dekning pga bevisproblemer.



Anonymous poster hash: 546a7...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...