Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Spesielt yngre... Har biti tennene sammen i over 3 år nå. Gutten min går i 4 klasse og vi kjente ingen fra før pga flyttet fra annet sted. Flere mødre har mammatreff med Vin og kos og på møter og sosiale tilstelninger er de sammen, jeg blir kanskje bare smilt til, og aldri noe mer.. Jeg er yngst av foreldregruppen, men det burde da ikke være rettferdig? Vi har jevnaldrende barn og jeg har hus, ny bil og jobb. Ikke noe "unge mødre" ihvertfall. Er alltid høflig og er en utrulig blid jente, med mange venner og har alltid blitt likt. Men ikke noe forandring på skolen. Vet nesten ikke navna engang på foreldrene.. Kjenner et par av de og godt det er noen å snakke med. Men hvorfor er det slik? Ikke rart barn begynner med utfrysninger og mobbing når voksne mennesker gjør det! Måtte bare få det ut Anonymous poster hash: 159c8...fa7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Du er for ung. Anonymous poster hash: 574df...69e
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Spesielt yngre... Har biti tennene sammen i over 3 år nå. Gutten min går i 4 klasse og vi kjente ingen fra før pga flyttet fra annet sted. Flere mødre har mammatreff med Vin og kos og på møter og sosiale tilstelninger er de sammen, jeg blir kanskje bare smilt til, og aldri noe mer.. Jeg er yngst av foreldregruppen, men det burde da ikke være rettferdig? Vi har jevnaldrende barn og jeg har hus, ny bil og jobb. Ikke noe "unge mødre" ihvertfall. Er alltid høflig og er en utrulig blid jente, med mange venner og har alltid blitt likt. Men ikke noe forandring på skolen. Vet nesten ikke navna engang på foreldrene.. Kjenner et par av de og godt det er noen å snakke med. Men hvorfor er det slik? Ikke rart barn begynner med utfrysninger og mobbing når voksne mennesker gjør det! Måtte bare få det ut Anonymous poster hash: 159c8...fa7 Mente ikle noe galt med unge mødre, tenkte mere på programmet Anonymous poster hash: 159c8...fa7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Spesielt yngre... Har biti tennene sammen i over 3 år nå. Gutten min går i 4 klasse og vi kjente ingen fra før pga flyttet fra annet sted. Flere mødre har mammatreff med Vin og kos og på møter og sosiale tilstelninger er de sammen, jeg blir kanskje bare smilt til, og aldri noe mer.. Jeg er yngst av foreldregruppen, men det burde da ikke være rettferdig? Vi har jevnaldrende barn og jeg har hus, ny bil og jobb. Ikke noe "unge mødre" ihvertfall. Er alltid høflig og er en utrulig blid jente, med mange venner og har alltid blitt likt. Men ikke noe forandring på skolen. Vet nesten ikke navna engang på foreldrene.. Kjenner et par av de og godt det er noen å snakke med. Men hvorfor er det slik? Ikke rart barn begynner med utfrysninger og mobbing når voksne mennesker gjør det! Måtte bare få det ut Anonymous poster hash: 159c8...fa7 De har antakelig ikke en gang tenkt på at du ønsker å være med. De regner antakelig med at du har andre venner på din egen alder. Det er dessuten ikke noen automatikk i at mødre omgås privat fordi de har barn på samme alder. Når det er sagt, så burde de inkludere en innflytter i foreldregruppa ved å snakke til deg, ikke bare smile. Det gjelder uansett alder. Anonymous poster hash: d8c93...31b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Kanskje de tror at du har egne venner på din alder, er intr i andre ting, synes de damene er for gamle for deg osv.? Hva med å be dem på noe? Jeg er selv i 30-årene og kjenner at jeg har lite til felles med de i starten på 20-årene. De fleste jeg kjenner med barn på den alderen er opptatt av å være best i alt. Droppa barselgruppa mi pga dette, og drama av ukjent årsak. Dette er jeg for gammel til. Det nytter ikke å prate om samfunnsproblemer og kriser i verden f.eks, de skjønner ikke hva jeg snakker om og vet ikke så mye om ting. Vi får lite givende å samtale om. Det blir kjedelig med bare barneprat. Gi dem en sjans til å vise at du er på deres mentale nivå. De har enten tatt feil av deg eller oppfører seg som noen idioter. Jeg tror på den første. Anonymous poster hash: 4f0c0...f65
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #6 Skrevet 2. september 2014 Du er for ung. Anonymous poster hash: 574df...69e Hvorfor er jeg for ung? De er jo alt fra 35-47 og jeg 31, så jeg er nærmere alder enn flere av de. Og når man arrangerer mamma treff, burde vel alle inkluderes. Men jeg taper ikke noe, bare synes det er trist. Jeg har alltid inkludert alle og tatt meg av mennesker som er nye både på jobb, naboer og aktiviteter. Uansett jeg forstår at de har dannet seg en gruppe siden barnehagen, men allikevel. Ja jeg har venner selv, men hva har det med skole arrangement osv å gjøre. Kall det hva dere vil, men kvinner er faktisk verst. Ikke bare jeg som erfarer det tror jeg! Anonymous poster hash: 159c8...fa7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #7 Skrevet 2. september 2014 Kanskje de tror at du har egne venner på din alder, er intr i andre ting, synes de damene er for gamle for deg osv.? Hva med å be dem på noe? Jeg er selv i 30-årene og kjenner at jeg har lite til felles med de i starten på 20-årene. De fleste jeg kjenner med barn på den alderen er opptatt av å være best i alt. Droppa barselgruppa mi pga dette, og drama av ukjent årsak. Dette er jeg for gammel til. Det nytter ikke å prate om samfunnsproblemer og kriser i verden f.eks, de skjønner ikke hva jeg snakker om og vet ikke så mye om ting. Vi får lite givende å samtale om. Det blir kjedelig med bare barneprat. Gi dem en sjans til å vise at du er på deres mentale nivå. De har enten tatt feil av deg eller oppfører seg som noen idioter. Jeg tror på den første. Anonymous poster hash: 4f0c0...f65 Forstår hva du mener, men tror du har vært veldig uheldig med de du har møtt. Har alltid hatt venner i alle aldre og sjelden jeg møter noen så barnslige som folk gjerne beskriver av de i 20 årene Synd det er slik. Og drama har skjedd i min gruppe på Barselgruppe og. Og de er godt inn i 30 årene. Anonymous poster hash: 159c8...fa7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #8 Skrevet 2. september 2014 Du er for ung. Anonymous poster hash: 574df...69e Hvorfor er jeg for ung? De er jo alt fra 35-47 og jeg 31, så jeg er nærmere alder enn flere av de. Og når man arrangerer mamma treff, burde vel alle inkluderes. Men jeg taper ikke noe, bare synes det er trist. Jeg har alltid inkludert alle og tatt meg av mennesker som er nye både på jobb, naboer og aktiviteter. Uansett jeg forstår at de har dannet seg en gruppe siden barnehagen, men allikevel. Ja jeg har venner selv, men hva har det med skole arrangement osv å gjøre. Kall det hva dere vil, men kvinner er faktisk verst. Ikke bare jeg som erfarer det tror jeg! Anonymous poster hash: 159c8...fa7 Det kommer veldig dårlig frem hva situasjonen egentlig er. Hvis de andre bare er få år eldre enn deg, handler det trolig ikke om alder. Men du forstår at dersom de har hatt venninnegruppe siden barnehagen, så inviterer de kanskje ikke hvem som helst inn i den? De er trolig fornøyde med omgangskretsen sin. Mange i den alderen synes de har nok venner, og er mer opptatt av å ta vare på dem de har enn å få nye. At de ikke inviterer deg på vinkvelder kan jeg forstå. Det er noe annet dersom de ekskluderer deg fra prat på skolearrangementer og liknende, det å oppføre seg hyggelig og imøtekommende mot tilflyttende personer handler om folkeskikk. Anonymous poster hash: d8c93...31b
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #9 Skrevet 2. september 2014 Jeg har det på samme måte etter at vi flyttet i fjor. Min går også i 4.klasse og de fleste mødrene her er fra 35-50 år. Jeg er 29. Har samboer, hus, jobb så føler meg ikke noe annerledes enn de annet enn alder. Har jo mine venninner utenom men de bor et stykke unna så går jo ofte flere mnd mellom hver gang vi treffes. Har ikke følte meg inkludert på jobben ennå hekler. Virker ikke som om noen er interessert i å bli kjent. Synes selv det er tungt å gå fra å ha et veldig sosialt liv til å ikke ha et sosialt liv i det hele tatt. Anonymous poster hash: fa060...ca0
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #10 Skrevet 2. september 2014 Har du invitert til slike vinkvelder eller liknende selv da? Så lenge det ikke er tilstalninger for alle mødrene i klassen forstår jeg ikke helt hvorfor du skulle bli invitert. Du kjenner dem jo ikke en gang. Snakk til dem, forslå å møtes sammen med ungene en dag, tilby deg å se etter flere fra klassen på planleggingsdager ol. Når du flytter til en ny plass må du rett og slett regne med å jobbe mye for å bli kjent med folk. De fleste har jo egentlig venner nok og trenger egentlig ikke fler. Kan du ikke se deg om etter andre innflyttere eller andre som ser ut til å falle litt utenfor der du bor. Det vil ofte være enklere å bli venn meddem enn med dem som alerede har et stort nettverk. Anonymous poster hash: e956f...051
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #11 Skrevet 2. september 2014 Du er for ung. Anonymous poster hash: 574df...69e Hvorfor er jeg for ung? De er jo alt fra 35-47 og jeg 31, så jeg er nærmere alder enn flere av de.Og når man arrangerer mamma treff, burde vel alle inkluderes. Men jeg taper ikke noe, bare synes det er trist. Jeg har alltid inkludert alle og tatt meg av mennesker som er nye både på jobb, naboer og aktiviteter. Uansett jeg forstår at de har dannet seg en gruppe siden barnehagen, men allikevel. Ja jeg har venner selv, men hva har det med skole arrangement osv å gjøre. Kall det hva dere vil, men kvinner er faktisk verst. Ikke bare jeg som erfarer det tror jeg! Anonymous poster hash: 159c8...fa7 Det kommer veldig dårlig frem hva situasjonen egentlig er. Hvis de andre bare er få år eldre enn deg, handler det trolig ikke om alder. Men du forstår at dersom de har hatt venninnegruppe siden barnehagen, så inviterer de kanskje ikke hvem som helst inn i den? De er trolig fornøyde med omgangskretsen sin. Mange i den alderen synes de har nok venner, og er mer opptatt av å ta vare på dem de har enn å få nye. At de ikke inviterer deg på vinkvelder kan jeg forstå. Det er noe annet dersom de ekskluderer deg fra prat på skolearrangementer og liknende, det å oppføre seg hyggelig og imøtekommende mot tilflyttende personer handler om folkeskikk. Anonymous poster hash: d8c93...31b Utdypet meg kanskje litt dårlig. Ja dette er mye ang skoleting osv. Og jeg var 28 når de begynte i 1 kl, de andre var 32 og oppover, så fra dag en har jeg ikke følt meg velkommen. Jeg har aldri brydd meg om det før, men følte det veldig på foreldremøte forrige uke. Vet det er mange som ikke forstår problemet, men uansett er kvinner slik overalt . Ikke noe overraskende det! Men pappaer derimot, de er alltid hyggelige og inkluderende! Og de mammaene jeg kjenner takknemlig for det Bare måtte lufte mine tanker litt jeg og. Ikke skaffe flere diskusjoner Anonymous poster hash: 159c8...fa7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #12 Skrevet 2. september 2014 Jge tror ikke det er fordi du er for ung, men trolig som en annen sier: at de ikke har tenkt på å inkludere deg eller at du hadde ønsket det. Hadde jeg vært deg, hadde jeg invitert til en mamma-kveld hjemme hos meg selv. Uten barna altså. Litt vin og ost elle rnoe, så er dere i gang. Anonymous poster hash: c5ad1...5ba
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 NOEN kvinner er sånn. Ikke alle. Anonymous poster hash: 27329...515
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Utdypet meg kanskje litt dårlig. Ja dette er mye ang skoleting osv. Og jeg var 28 når de begynte i 1 kl, de andre var 32 og oppover, så fra dag en har jeg ikke følt meg velkommen. Jeg har aldri brydd meg om det før, men følte det veldig på foreldremøte forrige uke. Vet det er mange som ikke forstår problemet, men uansett er kvinner slik overalt . Ikke noe overraskende det! Men pappaer derimot, de er alltid hyggelige og inkluderende! Og de mammaene jeg kjenner takknemlig for det Bare måtte lufte mine tanker litt jeg og. Ikke skaffe flere diskusjoner Anonymous poster hash: 159c8...fa7 Men har pappaene invitert deg på vinkveld da? Kan det ha litt med forventningene dine, om at du antar at siden de er mammaer av barna i klassen så er de en gruppe, uten at det nødvendigvis er det som er utgangspunktet deres for å treffes? Her er vi en liten gruppe mammaer på en fritidsaktivitet som møtes en gang i blant, og som skravler uhemmet i gangen utenfor der aktiviteten foregår. Men vi kjente hverandre før, og meldte barna våre på samtidig. Det er ikke slik at vi ekskluderer de andre mammaene som også venter i gangen på samme tidspunkt, selv om det kanskje kan virke slik på de som ikke er involvert. Og jeg er en slik person som ikke inviterer nye bekjente inn i omgangskretsen min sånn uten videre, rett og slett fordi jeg ikke har overskudd til det. Men hyggelig om noen tar initiativet selv. Jeg kan jo ikke gjette at noen ønsker å bli kjent med meg, eller oss, uten at de selv tar kontakt. Jeg har dessuten flyttet mye rundt, og har lært meg å ta kontakt på egenhånd. Og da tar jeg ikke først og fremst kontakt med allerede større etablerte venne-grupper. Det er som regel håpløst, for ikke å nevne kleint. Man må finne enkeltindividene, og etablere kontakt i det små. Invitere til leke-date med ungene blant annet. Anonymous poster hash: f97d3...85e
MrsRose Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Er ikke dette litt typisk norsk da? Man har de vennene man har fra barns bein av og ikke flate om man skulle komme på tanken å bli kjent med noen nye? Satt litt på spissen kanskje, men min oppfatning er i alle fall slik. Det skyldes på lite overskudd, vet ikke at folk vil ha kontakt osv. Jeg tror det rett og slett er mentaliteten vår jeg. Vi er jo livredd å snakke med ukjente. Tror ikke det er alderen din eller at de fryser deg ut. Tror rett og slett de ikke har tenkt noe over det. Jeg foreslår at du kan invitere til f.eks kaffe eller noe i første omgang. Og vær ærlig på det, og si ting rett ut at du ønsker å ha mer sosial kontakt.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Jeg har det på samme måte. Er yngste moren i klassen (men har alt på stell). Jeg er bare glad til fordi jeg føler meg for ung for de også Anonymous poster hash: 46802...515
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Jeg er yngste mor i klassen . Jeg er med på det meste av treff ol her vi bor . Men kanskje du må være litt mer åpen selv? Begynne å prate , fortelle at du ikke kjenner mange der osv , så kan det hende de ber deg med Anonymous poster hash: bee46...ceb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Det virker som om mange jenter/damer har behov for å skape klikker. Det begynner tidlig i barneårene og fortsetter til langt ut i voksenårene. Jeg har det på samme måte på jobben min. Der er det en hard kjerne av damer som møtes på vinkvelder. De inviterer ingen andre. Alderen på dem er spredt så det går ikke på det. Jeg synes det er spesielt at de ikke vil inkludere andre på arbeidsplassen, men om de vil være "den kule gjengen" så får de bare være det. HI, det er ikke deg det er noe i veien med. Men om du vil inkluderes kan du kanskje invitere noen av mødrene til deg så de blir bedre kjent med deg? Anonymous poster hash: 4a333...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå