Gå til innhold

Røyking og prøving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at man burde stumpe røyken før man blir prøver fordi røyking reduserer blodforsyningen til livmoren, og reduserer sjansene for at egget fester seg osv. Er det noe som blir sagt kun for å få folk til å slutte å røyke? Har det noe å si om man røyker når man prøver?

Vi er ett par som må gjennom kunstig befruktning for å bli gravid. For 4 år siden prøvde vi første gang og jeg ble gravid på første forsøket. Jeg røykte litt under prøvingen men trappet ned. Jeg sluttet helt å røyke etter jeg fikk positiv test. 

Nå er vi prøvere igjen. Har hatt to førsøk der jeg ikke ble gravid. Røyket under prøvingen. Igår har jeg vært til inseminasjon. Har ikke røyket på flere dager nå. Sluttet noen dager før jeg satt eggløsningssprøyta.

Men hva med andre som røyker og en puster inn røyken fra andre?? Er det like skadelig og minsker sjansene for å bli gravid? 

Anonymous poster hash: af6b8...418
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du en sjelden gang puster inn røyk fra andre vil det nok ikke ha noen innvirkning, men om det er daglig og kanskje flere ganger per dag kan det nok ha en innvirkning. Ville satt meg litt unna hvis noen røyker. Du får likevel i deg minimalt av nikotin på den måten. 

Husk at det er enda viktigere for mannen å være ikkerøyker enn det er for deg, da røyking reduserer sædkvaliteten!

Om dere begge klarer å røyke og holde dere røykefrie er det det beste. Du må jo holde deg uten hele tida når du er gravid og ammer uansett, og det er bedre for barn å vokse opp med røykfrie foreldre :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 66c84...f73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...