Gå til innhold

Spørsmål om nedfrysing av middager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fiskeboler i hvitsaus, kan det fryses ned? Evt også med gulrøtter og poteter sammen med det?

Skal lage en del mat til min gamle farfar som han kan varme opp. Jeg har aldri fryst ned ferdiglaget mat. 

Gryteretter, karbonader, (kan stekt løk fryses ned?), hvordan er det f.eks. å fryse ned kjøttkaker i brunsaus (kålstuing?), ellers har dere andre tips?

Tusen takk.

Anonymous poster hash: 9e06f...bac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt du nevner her har jeg frosset ned, bortsett fra grønnsaker og kålstuing. Så der har jeg ingen erfaring.

Men pastaretter kan fryses ned, lasagne, skinke/oksesteik også.

Veldig snill du er forøvrig :-)

Skrevet

Jeg har fryst fiskeboller i hvit saus most sammen med gulrøtter og poteter (babymat), og det gikk i alle fall veldig fint. Vet ikke hvordan det er hvis de er hele og hver for seg.

Kjøttkaker kan fryses og brun saus kan fryses, så det kan sikkert fryses sammen også. ;)

Fryst stekt løk får du jo når du kjøper seibiff med løk, så det skulle vel ikke være noe i veien for å fryse det selv også.

Anonymous poster hash: cc86b...581
Skrevet

Så snill du er mot farfaren din :) Et hjerte av gull <3

Jeg fryser ned det meste, og har aldri opplevd at noe har blitt dårlig av det du nevner  :)

Skrevet

Poteter og kålstuing hadde jeg ikke fryst.

Kvaliteten blir ikke så bra.

Hva med potetmos og ertestuing i stedet?

Lapskaus

Kjøttsuppe

Grønnsakssuppe

Lasagne

Fiskekaker

Fiskegrateng

Pølsegrateng

Skrevet

HI her

Takk for tips. :-)

Når man fryser ned brunsausen, blander man bare i litt vann for at den ikke skal bli så tykk? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...