Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #1 Skrevet 2. september 2014 Er det rart man blir forvirret? Jeg var på 6 ukers kontroll med mini på helsestasjonen i går. Dette innebærer også et besøk hos legen. Min mini har veldig sart og tør hud, helsesøster sa at kunn skulle ta litt oliven olje i badevannet mot slutten av badet. Jeg kunne også ta et tyyyynt lag med sinksalve på noen "hud mot hud"- sår han har under haken. Så kom jeg til legen som også kommenterte huden og såret under haken, men han sa at jeg måtte bruke lotion, barriære krem og kjøre på med sinksalve! Erre muli lissom! Dette skjedde også da jeg var på to års kontoll med storesøster. Helsesøster sa vi bare skulle la hu gråte litt på natta (har slite veldig med å sove hele natten), legen sa vi skulle gå inn med en gang! Heldigvis er dette nr. 2 slik at jeg er ikke like redd for å gjøre feil og jeg har lært å stole på magefølelsen og min sunne fornuft slik at her har vi kjøpt inn en god lotion og barriærekrem. Sink salve har vi brukt lenge. Nå skal vi smøre på et tyyyyyynt lag med lotion og bærriærekrem:) Anonymous poster hash: afc0f...4c3
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #2 Skrevet 2. september 2014 Olivenolje i badevannet er faktisk et godt råd. Det er mange forskjellige metoder å bruke på den type hud. Anonymous poster hash: 0c478...a17
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #3 Skrevet 2. september 2014 Jeg tror du gjør lurt i å bruke sunn fornuft. Legen er nok mer medisinsk, mens helsesøster er kanskje litt mer på "Kjerringråd".. Her gav og lege og hs forskjellige råd og motsatt av hverandre. Blir tullerusk av mindre Anonymous poster hash: 5c9d0...80f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #4 Skrevet 2. september 2014 Jeg har atopisk eksem, og tåler veldig lite. Bruker olivenolje i badevannet, funker veldig bra. Men med eksem og ømfintlig hud, så er det ikke sånn at det som passer for en, passer for alle. Så man må bare prøve seg fram, og finne det som passer best. Men uansett er ikke litt olivenolje i badevannet farlig. Anonymous poster hash: 12636...084
NettoppJa Skrevet 2. september 2014 #5 Skrevet 2. september 2014 Her hadde jeg faktisk hørt på helsesøster....
petronell1 Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Her hadde jeg spurt den jeg pratet med sist om hvorfor han anbefaler det når noen andre har anbefalt noe annet. Feks sagt til legen: helsesøster sa jeg kunne bruke olivenolje, er det noe du ikke anbefaler det da? Det kan være studier på at begge funker, men at noe funker bedre på noen, eller kanskje barrierekrem er mer effektivt men kan gi bivirkninger. Feks er det mer desinfiserende å bruke klorhexidin, men dette kan gi allergier, det er dyrere og mer miljøskadelig enn pyrisept. Vi bruker derfor ikke klorhexidin her hjemme, selv om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå