Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Jeg har også hatt litt syklus tull etter mine MA. Syklusen ble veldig kort, og jeg fikk el mye tidligere enn normalt. Men nå er jeg i rute igjen, og el er på plass. Denne måneden tester jeg etter el, bare for å sjekke akkurat når den er :)

God påske! :)

Fortsetter under...

I dag har jeg testet. Og fikk en svakt positiv test. Det er ikke tvil om at streken er der, og den har farge, altså ikke skyggestrek. Tok en test for 2 dager siden, og den tolket jeg som negativ. syns jeg så antydning til noe da og, men bare en skygge.

Det stikker og murrer i livmoren, ømme pupper og en sterk følelse av å være gravid gjorde at jeg måtte teste igjen nå i kveld.

Har en god følelse på dette, men melder meg ikke inn i noe desemberklubb enda.. Tenker å ta en ny test på fredag :)

Ingen test i dag.. tror termin blir ca 8 des om en regner utifra eggløsning.. dette har vært en rar syklus, så er litt usikker faktisk.. jeg får svake tester lenge da. Sist jeg var gravid var jeg vel 27 dpo før jeg fikk en flott test og ga meg med testingen.. Den første testen tok jeg 20 dpo den gangen, og den var ganske svak.. nå er jeg vel ca 17/18 dpo..

Annonse

Gratulerer, ChaChi! :D :D :D

Her kom tr i dag, så da er det inn i 2. pp etter ma'en (prøvde ikke første måneden). Litt lettet egentlig siden kroppen er 5 kg tyngre etter graviditet, influensa og forkjølelser i vinter. Får se om vi får trent bort mesteparten ila måneden ;)

Og så synes jeg jo egenltig det er greit å unngå desemberbaby, men hvis jeg blir gravid nå blir det termin i begynnelsen av januar, og da kan det jo fort bli desember likevel :P

Ønsker alle en fortsatt deilig påske! :D

Endret av **Cayenne**

Gratulerer, ChaChi! :D :D :D

Her kom tr i dag, så da er det inn i 2. pp etter ma'en (prøvde ikke første måneden). Litt lettet egentlig siden kroppen er 5 kg tyngre etter graviditet, influensa og forkjølelser i vinter. Får se om vi får trent bort mesteparten ila måneden ;)

Og så synes jeg jo egenltig det er greit å unngå desemberbaby, men hvis jeg blir gravid nå blir det

Takk :) jeg har termin 8 des, har en datter født 3. des, så kan bli spennende dette. Koselig med desemberbaby :)

dette var vår 2. Pp etter MA, håper den sitter i 9 mnd denne gangen :) krysser fingrene for deg Cayenne :)

Kommer til å henge her ei stund til altså, fryktelig skummelt å skulle gå inn i noen terminklubb kjenner jeg.

Jippi! Nå er jeg på dag 3 med positive g tester!!:) er bare 11 dpo. Utålmodig derfor begynte jeg og teste tidlig. Å når jeg første fikk en svaaaaak strek så måtte jeg bare teste videre og se om den ble sterkere. Å det blir den. Hele veien. Har ikke tatt digital ennå. Venter til mensen uteblir på tirsdag:)

Gratulerer så mye ChaChi og litlå85!!! Godt å høre det kommer gode nyheter her inne, disse spirene skal dere se holder hele veien. ;) Jeg er også 11dpo idag litlå85, men har ikke så mange tester liggende så har ikke testet enda. Mannen har veldig troa denne mnd, mener jeg oppfører meg mye likt som sist jeg ble gravid, men prøver å ikke la meg rive med for å ikke bli altfor skuffa hvis tanta kommer på onsdag. Krysser fingrene og håper på 2 streker når jeg får somla meg til å teste.

Pæreblomst: idag tok jeg en digital gravid 1-2 så ingen tvil nå. Nå er det bare å krysse fingrene for at alt går bra:)

Hva har dere gjort når dere har blitt gravide igjen? Hva tid kontaktet dere lege? Fikk dere henvisning til ultralyd tidlig? Eller måtte dere gå privat?

Tok akkurat en billigtest nå ikveld 12dpo siden jeg har følt meg så uggen i hele kveld og det kom en tydelig lyserosa strek.  :wub:  Har hatt trua denne pp, men har vært så redd jeg har innbilt meg alt. IKM er egentlig på onsdag, så krysser nå alt jeg har for at lille spire klorer seg fast og at det blir sterkere test om et par dager. 

Annonse

Jeg har en billigtest og en digital m/uke liggende, men tenkte å ta den billige i morra el tirsdag morgen og spare den digitale til helga for å se det går fremover. :)Akkurat nå krysser jeg fingrene for at spiren klorer seg fast og vokser seg stor og sterk, kan godt bli dritdårlig denne gangen så lenge den sitter hele veien. :) Apropos lege og tidlig UL, så kommer jeg til å ringe legen i slutten av uka som kommer å bestille en time, og så kommer jeg til å be om en tidlig UL rundt uke 8-9 da det stoppet sist for å berolige meg selv. Har en bra og forståelsesfull lege, så satser på det går i orden.

Har lest og lest, og plutseleg tok det slutt her! Skulle ønska eg visste om denne sida i haust hadde ein MA i slutten av august, så det var mykje her å kjenna att. Ny spire festa seg til jul, men den var ikkje sterk nok. Håpar at det snart er min tur og, ser mange er har lukkast- så fint å lesa det de skriv!

Eg trudde dette skulle gå så lett, fekk ei jente i mai 13, ho vart til i pp2 etter pilleslutt. Vart gravid igjen før mensen lom att og trudde alt skulle gå bra, men den mista vi på våren i fjor ca veke 8. Så 2014 var verkeleg ikkje vårt år! Har no fått Crinone og Albyl-e, sjølv om alle prøvar og alt ser heilt bra ut trass alderen min som plutseleg er 39. Så vi satsar på at det hår seg til i løpet av året, ikm på søndag om ei veke.

Ha ein fin siste påskedag damer😊

For noen fantastiske nyheter å komme tilbake til etter påskeferien! Gratulerer så mye med positiv test ChaChi, Litlå85 og Pæreblomst! ☺️

Godt du fant tråden til slutt Grøne :) vi er mange som har funnet støtte og trøst i den. Håper spiren sitter snart!

Fortsatt god påske til alle damene her inne :)

Pæreblomst: idag tok jeg en digital gravid 1-2 så ingen tvil nå. Nå er det bare å krysse fingrene for at alt går bra:)

Hva har dere gjort når dere har blitt gravide igjen? Hva tid kontaktet dere lege? Fikk dere henvisning til ultralyd tidlig? Eller måtte dere gå privat?

Så koselig at dere har blitt gravide igjen :D Spirene sitter nå! :)

Jeg fikk ikke tidlig UL av legen selv om jeg ble gravid rett etter MAen..:/ så jeg måtte gå privat for å finne ut om det var liv og evnt hvor langt på vei jeg var siden jeg ikke fikk positive EL-tester.

Jeg er og var litt pessimist så drøya lengst mulig med å dra til legen, men så fikk jeg bekkenløsning med engang så var allerede hos legen i uke 6 og ytret ønske om å finne ut hvor langt jeg faktisk var på vei, men det var visst veldig teit av meg å ville ha tidlig ul.. og første kontroll ble ikke før jeg var 13uker :o 

Hittil har jeg vært på 4 privat UL.. snakk om å være hysterisk :P men nå har jeg ikke hatt tegn på kvalme eller noe hittil, og er 16 uker i dag! Så en frisk liten skapning som kunne se ut som en liten gutt da jeg var 15+1 :) OUL 30.april, og jeg gruer meg :P

Så kjekt å lese om dere som har fått positive tester i løpet av påsken. Gratulerer og masse lykke til.

Her er jeg fortsatt gravid, 6+2 i dag. Følelsene rundt graviditeten er så som så, jeg distanserer meg fortsatt fra den. Tar dag for dag og uke for uke. Tør ikke helt håpe på at det går bra til slutt.

Formen er grei da, har egentlig ikke så mange symptomer. Bittelitt kvalm om morgenen og en liten periode midt på dag. Også har jeg perioder i løpet av dagen der jeg blir fryktelig trøtt.(det har jeg aldri hatt i tidligere graviditeter)

Sover også dårlig om natten, noe jeg syns er veldig tidlig, så håper det går over.

Legetime i morgen, så da håper jeg at jeg får henvisning til ul, om hun ikke vil henvise til sykehuset, så håper jeg på henvisning til privat om ikke annet... Vil ha en ul i uke 8 denne gangen. Også blir det vel et par til om noen uker, i uke 10-11 og 12-13, i forbindelse med duotesten

Så hyggelig å lese om så mange positive tester! Herlig:) gratulerer til dere alle, og så håper jeg spiren er rett rundt hjørnet for resten av dere :)

Mer selv 19 uker på vei nå, men må innom her og hilse på litt innimellom :) jeg fikk komme på ul på sykehuset når jeg ble gravid igjen, var der i uke 8. Ringte bare direkte til gyn. Legen mente jg ikke trengte flere, noe psyken min ikke var helt enig i, så tok en privat i uke 12. Hadde nok fått henvisning av fastlege også, for jeg (som nok flere) var veldig bekymret. Ville virkelig mast om henvisning var jeg dere, synes det er synd vi må bruke penger på privat ul i en slik setting. Lykke til!

Har lest og lest, og plutseleg tok det slutt her! Skulle ønska eg visste om denne sida i haust hadde ein MA i slutten av august, så det var mykje her å kjenna att. Ny spire festa seg til jul, men den var ikkje sterk nok. Håpar at det snart er min tur og, ser mange er har lukkast- så fint å lesa det de skriv!

Eg trudde dette skulle gå så lett, fekk ei jente i mai 13, ho vart til i pp2 etter pilleslutt. Vart gravid igjen før mensen lom att og trudde alt skulle gå bra, men den mista vi på våren i fjor ca veke 8. Så 2014 var verkeleg ikkje vårt år! Har no fått Crinone og Albyl-e, sjølv om alle prøvar og alt ser heilt bra ut trass alderen min som plutseleg er 39. Så vi satsar på at det hår seg til i løpet av året, ikm på søndag om ei veke.

Ha ein fin siste påskedag damer😊

Veldig likt som meg, med to MA ifjor 😭😭

Er gravid i uke 13 nå og har begynt å få troa på at det skal gå bra denne gangen 😊 godt du får hjelp og medisiner. Masse lykke til!! 😊😊

Endret av Solfaktor

Hei alle sammen og håper dere har hatt en fin påske :)

Her er alt bra, har kommet til 9+4 i dag. Var på ultralyd fredagen før påske og fikk igjen se en liten bønne med bankende hjerte. Allikevel så kjenner jeg på frykten nå, frykten for at dette ikke skal gå bra denne gangen heller, at hjerte skal slutte å slå osv.

Skal på neste kontroll torsdag neste uke (10+6) og det føles som en evighet til!!

Andre som kjenner seg igjen eller!? Når 'sluttet' dere å være så sinnsykt nervøs hele tiden!? Tror ikke jeg klarer å senke skuldrene før jeg kan kjenne bevegelse altså..... Er så utrolig takknemlig og glad for spiren min, men er jo bare så utrolig redd for at noe skal gå galt, SUKK!!!

Jeg er stadig inne og sniker på denne tråden, må det siden denne har betydd veldig mye for meg i tiden etter at jeg mistet i MA i fjor sommer. Og jeg er SÅ glad for å lese om alle som har blitt gravide igjen nå :)

til dere relative nygravide, så vil jeg bare si at jeg kjenner meg såååånn igjen i følelsene dere sitter med nå, glad men likevel livredd for at man skal gå gjennom nok en MA. Vet det er lett for meg å si nå men man må bare ha troen på at det skal gå bra :) tror ikke jeg slappet ordentlig av før etter oul, enda vi hadde en ganske nøye undersøkelse av fosteret i uke 12 også! Og etter oul har tiden virkelig bare flydd avgårde, runder hele 29 uker på torsdag og jeg har føket inn i tredje trimester alt :o det merkes på kroppen for kg har også føket på, men jeg skal overhodet ikke klage, er så takknemlig for det forestående :) er bare veldig rart at kroppen har endret seg såpass mye ;)

Jeg heier på dere alle, prøvere, nygravide og gravide :)

Hei alle sammen og håper dere har hatt en fin påske :)

Her er alt bra, har kommet til 9+4 i dag. Var på ultralyd fredagen før påske og fikk igjen se en liten bønne med bankende hjerte. Allikevel så kjenner jeg på frykten nå, frykten for at dette ikke skal gå bra denne gangen heller, at hjerte skal slutte å slå osv.

Skal på neste kontroll torsdag neste uke (10+6) og det føles som en evighet til!!

Andre som kjenner seg igjen eller!? Når 'sluttet' dere å være så sinnsykt nervøs hele tiden!? Tror ikke jeg klarer å senke skuldrene før jeg kan kjenne bevegelse altså..... Er så utrolig takknemlig og glad for spiren min, men er jo bare så utrolig redd for at noe skal gå galt, SUKK!!!

Jeg sluttet ikke være nervøs før for noen få uker siden jeg, er uke 23 i morgen xD Men siste uken har det vært masse spark og liv! Jeg syntes det har vært vanskelig å akseptere at det skal gå bra fordi det gjorde så vondt sist, enda jeg trodde noe var galt sist! Nå er jeg bare skeptisk.. Men etter uke 24, da har jeg fred i sjelen, garantert!

Pust ut, ikke stress, nyt det! La kroppen produsere GODE hormoner, ikke stress og sorg og shit som det :)

Gratulerer så mye til de nyeste gravide <3 Hurra! Godt å lese gode nyheter i en tung hverdag.

Her ser det dessverre ikke ut som kroppen er i rute selv på dobbel pergo :( Syklusdag 15 og dag 8 etter siste pillene, pleier alltid å få el på dag 7 etter siste pille og ingen eggløsning i sikte .. Nå blir jeg så frustrert at jeg snart river av meg håret. Hvordan i helv*** skal vi få til å få barn hvis jeg ikke engang kan slippe et egg .. vi mangler liksom 50% av ingrediensene. Nå som vi har hatt påskefri og feriedager sammen og bare kosa oss. 

Blir vel en telefon til gynekologen imorgen om at det blir prøverør neste, også er det vel en 8-9 mnd ventetid for å komme inn der. Bare en måned igjen til tvillingene skulle kommet til verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...