Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei alle! Jeg måtte dessverre gjennom en senabort for snart tre uker siden. Vi er ivrige etter å prøve så snart som mulig, men tenker å vente til etter 1 mens. Veldig trist å gå igjennom dette, men vi tenker framover, og gleder oss til å bli gravide igjen:) Kommer nok til å følge med i dette forumet.. Lykke til damer!

Ja, det er jo forferdelig såklart.. Men er ganske flink til å se fremover. Prøver å ikke tenke så altfor mye på det.. Håper at spiren sitter i april:) Statistisk sett gjør den det, da alle mine 4 tidligere graviditeter har skjedd på første mulige eggløsning. (Har to barn bare altså, men også en sa, samt dette vi var igjennom for noen uker siden).

Annonse

LaMegSpire; samme her, blitt gravid første EL 4 ganger (kanskje 5, det finner jeg forhåpentligvis ut i starten av neste uke :) ), 2 barn og 2 SA, begge i 12. Uke. Siste SA var i januar... Utrolig kjedelig å miste så seint i 1. trimester, og jeg gruer meg litt til å få igjennom de første månedene igjen. Men det må til, for at vi (forhåpentligvis) skal få vår etterlengta lille attpåklatt:D

Gjest Mammantil2prinser

Kan det være derfor eggløsningstest ikke slår ut?

Tok nettopp nå en egg.test å en grav.test å etter en stund (5-10min) var grav.testen også ultrasvak positiv. At eggløsning ikke er kommet fordi alt etter SA'en ikke er ute av kroppen likevel. Hadde en SA i februar (13,14,15 for fullt). Men jeg har jo tatt grav.test og de har vert negative. Så trodde liksom at kroppen var kommet litt i orden igjen jeg👎 noen kloke damer der ute som kan tenke seg hva det kan være?

vet ikke svaret på spørsmålet ditt mammantil2prinser, ville bare opplyse om at det ser ut til at jeg er gravid igjen, 2 mnd etter SA. Fikk en svak, men tydlig CB i dag tidlig, så da håper vi at denne spiren klamrer seg fast, og at vi får en novemberbaby <3

Kan det hende du er gravid igjen mammatil2prinser? Har lest om flere her inne som har fått EL selv om GT har vært svak positiv, selv om jeg ikke trodde det var mulig. Jeg fikk EL nøyaktig to uker etter cytotec, og da var vel GT akkurat blitt negativ..

Gratulerer så mye Lykke-prøver igjen! Det blir noen spennende dager fremover!

selv hadde jeg positiv EL test i går, og håper det klaffer. Vi ventet til 2. Mens etter MA i januar. Så det blir 1pp etter ma'en..

Hei dere :) i går var jeg på ultralyd og fikk se en bitte liten bønne med et bankende hjerte 💜 er 6+4 i dag. Føler at tiden snegler seg avgårde, men er over en vanskelig barriere nå føler jeg. MA en ble oppdaget nøyaktig på 6+3 forrige gang, da så vi ikke noe foster eller hjerte på ultralyden (bare fosteranlegg). Krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen 💕

Så fantastiske nyheter Mari_83 :) <3 Det unner jeg deg så !! Nå kan du senke skulderne litt og nyte :)

Jeg er 8 dpo etter dobbel pergokur nå og verker etter å teste. Puppene er veldig rare, minner litt om når jeg var gravid sist, men jeg vet ikke om det er ønsketenking eller om de faktisk er vonde.

Så godt å høre, Mari!!! Du er nok over den verste faren. Krysser fingrene for at lille holder seg på plass framover.

Prøv å slappe av, ta det med ro, be om delvis sykemelding om du er dårlig.

Lykke til!!!

PS: jeg var på UL i forrige uke, så et sprellende lite kryp i uke 9. Så ser ut som omdet endelig kan gå bra etter 2 MA❤️❤️

Annonse

Jenta30: håper veldig veldig at det er din tur nå!! Sjønner godt at testene brenner i badeskapet ;) jeg testet faktisk negativt 11 dpo og trodde alt håp var ute før testen var positiv 13 dpo :) ble så lei meg da jeg fikk den negative, siden jeg har testet positivt med cbd 11 dpo i tidligere svangerskap. Prøv å vent litt, så slipper du å bli unødvendig skuffet :)

Så herlig solfaktor, det fortjener du virkelig!!

Jeg er allerede fullt sykemeldt og kommer til å være det hele svangerskapet... Sånn er det med høyrisiko. Litt kjedelig men visste jo at det kom til å skje, så nå dreper jeg tid ved å drive med masse forskjellig håndarbeid ogsånn som jeg aldri får tid til ellers :)

Så herlig å lese om bankende hjerter på ultralyd! :) utrolig glad på deres vegne, Mari & Solfaktor! Også gir det meg et lite håp om at jeg skal få se det samme i morgen når jeg skal på første ultralyd. Er det liv i morgen er jeg lengre enn sist. Både samboeren min og jeg grugleder oss...

Trøster meg med at jeg ikke har hatt noen dårlige tegn sånn som jeg hadde sist (vanvittige magesmerter i uke 6, og spotting med jevne mellomrom), men man føler seg vel aldri trygg etter en MA.

Herlig lesning at dere har sett bankende hjerter på ul, husker selv hvor nervøs jeg var på ul i uke 7 etter MA! Det er et godt tegn at hjertet har begynt å slå, hurra :) satser på at du får like gode nyheter i morgen missdec,masse lykke til :)

Ellers så står alt bra til her, runder 26 uker på torsdag alt, og lillegutt spreller og danser rundt i magen, følelsen kan ikke beskrives annet enn deilig rart ;) formen er kjempe fin, har så langt vært veldig heldig i graviditeten, satser på det videre ;)

Hvordan står det til med dere andre som har testet positiv for noen mnd siden, formen fin?

Også sendes det selvsagt masse støv til dere prøvere, deres tur kommer også, garantert ;)

Lykke til i morgen missdec! Sjønner godt at du er nervøs. Jeg var så redd at jg lå og skalv i stolen i går. Og sekundene fra hun startet til hun sa hva hun så føltes ut som en evighet! Krysser fingrene for at det går bra i morgen.

FruMille, så herlig at du har kommet helt til uke 26! Det er jo den beste perioden spør du meg, formen er som regel bedre enn i 1. Trimester og man er ikke så tung enda. Masse lykke til videre, nyyt!!

Solfaktor, er sykemeldt fordi jeg har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning (help) i begge svangerskap, og legen på Rikshospitalet mener at to og hvile pluss blodfortynnende kan redusere risikoen for å få det igjen. Men vi får se. Egentlig er det helt greit. Særlig siden jeg har to små som krever sitt, så er det fint at jeg får hvile på dagen når de er i barnehagen. Da har jeg liksom litt sjans til å være en gøyal mamma resten av tiden :)

12 Dpo i dag og her sitter jeg med positiv test igjen. Med forrige syklus friskt i minne står jubelen på ingen måte i taket enda.

Men testen i dag er langt sterkere enn noen av de jeg tok forrige syklus. Ingen problem å se streken i dag og den kom med en gang.

Hatt symptomer(småkvalm, ømme bryst, rar smak i munnen, humørsyk) av og på siden 6-7 dpo og når det økte på med murringer i går begynte jeg å øyne håp om at det kunne være noe på gang.

Opprinnelig termin nærmer seg og jeg begynte å se mørkt på å passere den uten å være gravid igjen, samme med å ikke få termin i løpet av 2015. Hadde egentlig tenkt at dette skulle være siste pp, men det har føltes tungt å skulle gi seg, så vi hadde nok fortsatt en liten stund til.

Tusen takk for lykkeønskninger :) 

Her stod jubelen i taket da vi fikk se en liten krabat med et bankende hjerte i dag! Fantastisk følelse! Og nå er jeg så glad og letta at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Først nå tør jeg å glede meg over gravidteten :) Han sa at sjansen for at noe skal gå galt etter man hadde sett hjerteaktivitet i uke 8 var veldig liten, for nå er alt det viktigste på plass. Er 8+5 i dag, akkurat som jeg trodde.

Var hos en fantastisk flink og fin lege. Han tok seg godt tid og forklarte og kom med gode råd til en urolig vordende mamma. Skal tilbake når jeg er 12+3 og ta ny UL. Frem til da skal jeg prøve å bare nyte dette! 

Babyønske - krysser fingrene for deg!

Mari_83, godt de passer på deg på Riksen :) Håper på et komplikasjonsfritt svangerskap for deg denne gangen!

Hei alle dere :) lenge siden jeg også har vært her inne. Er blitt gravid igjen etter at vi mistet i oktober, og er veldig glad for det, men også litt nervøs.. Har vært på en tidlig ul og fikk se en bitteliten spire med et blinkende hjerte :) jeg er heller ikke i jobb så langt i dette svangerskapet, og pga forrige svangerskap så er vi under tett oppfølging på rikshospitalet. Jeg er 10+5 idag og foreløpig ser alt fint ut. Skal snart på ny ul, og forhåpentligvis ser alt så bra ut da at jeg kan slappe enda bedre av. Mange lykkeønskninger og gode tanker sendes dere alle sammen, denne tråden er så flott!!

Gratulerer sååå mye Frk. Anea :) Så gode nyheter <3 :)) Du kan ta det med ro når du har kommet så langt og sett at alt er bra! Kos deg hjemme og nyt at alt går bra.

Vi mistet også i oktober, og jeg tror kanskje jeg er den siste på tråden som mistet for så lenge siden som ikke er gravid igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...