Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på UL i dag og fått sett bankene hjerte <3

Foreløpig termin 21 September :)

Dagens følelse kan ikke beskrives. Hode mitt har rota rundt rundt MA og BO i mange dager, så nå føler jeg endelig jeg kan puste litt..

på tide med noe positivt her igjen :)

Hvordan går det med deg Curly? Håper alt er ok etter omstendighetene <3

Så utrolig godt det må være!!! Er så urolig glad på dine vegne - dette er så velfortjent! Hvor mange uker er du nå?

Fortsetter under...

Fikk endelig positiv EL test idag, så da håper jeg kroppen funker som den skal fremover...  ^_^ Gleder meg til å overfalle mannen etterpå.

Gratulerer masse med bankende hjerte Reese!!  :wub:

Whoho,så kjekt. Jeg og positiv el test, å veldig vondt i Venstre side, har allerede overfalt mannen, haha

Annonse

Dagens følelse kan ikke beskrives. Hode mitt har rota rundt rundt MA og BO i mange dager, så nå føler jeg endelig jeg kan puste litt..

Så utrolig godt det må være!!! Er så urolig glad på dine vegne - dette er så velfortjent! Hvor mange uker er du nå?

Takk :)

Jeg er ikke kommet langt ;) 6+6 i dag i følge jordmora i går :) 7+0 i følge meg selv (jeg tempet vet du ;))

Men det går fremover i vertfall og jeg fikk beskjed om å ikke bekymre meg. Hun kunne telle på fingere de gangene hun hadde sett aborter etter hverandre, og hun har drevet med dette siden 1984. Så skuldrene er nede for nå :D

Lykke til alle som skal overfalle mannen sin, må det bære frukter :D

2. Runde med cytotec i dag andre som har opplevd at det ikke funker?

Nå er jeg virkelig klar for å bli ferdig og prøve på nytt! Legen på sykehuset i går anbefalte å vente en til to menstruasjoner og mente at det var større sannsynlighet for at det kunne skje igjen hvis jeg ble gravid med en gang..(?) Det var strek i regninga, har lyst til å kjøre på.. Blir heller ikke yngre ☺

Dessuten er jeg blitt permittert fra jobben og det er vel ingen som vil ansette en prøver/gravid.. Kjipt å holde det hemmelig også..

Måtte bare lufte litt tanker.. mye som surrer i toppen om dagen..

Vi valgte å bare kjøre på. Tror ikke kroppen blir gravid om det ikke er litt klart. Og om det ikke er perfekte forhold tipper jeg man mister så tidlig at det knapt merkes. Vanskelig å si når mensen kommer etter SA/MA uansett, så om man ikke er overivrig på testing så vil det vel bare gå sin gang vil jeg tro. Var forøvrig hos gynekolog i går som støttet dette, men var mer på at det ikke alltid er så mye vits i å prøve rette etter nettopp fordi kroppen ikke alltid er helt klar. 

Herlig Reese! Fantastisk! Virkelig gode nyheter :)

Her har jeg hatt nesten positive el-tester (billigtester, utrolig irriterende å måtte tolke!), men de ble vel aldri helt positive tror jeg. Har bilde av de her om noen vil se og tolke. Siste tatt i går morres. I går ettermiddag var den svak igjen. Ingen økning i temp enda.

I går var jeg hos gynekolog. Utredningstimen jeg fikk henvisning til grunnet korte lutealfaser. Rett før jeg ble gravid. Avlyste aldri timen, så da dukket jeg opp der i går. Hadde en veldig fin samtale med gynekologen og får endel oppfølging videre. Først så enkelt som en resept på progesteronstøtte (crinone) som vi får se om kan hjelpe på lutealfasene og gjøre det mulig å bli gravid litt oftere enn hvis hormonene mine er i godt humør plutselig. Ingen prøver tatt egentlig, men mistanke om porgesteronmangen fordi jeg gjennomsnittlig (før graviditeten) fikk mens bare en uke etter eggløsning. Lite sjans for et egg å feste seg da. Godt å bli hørt og få noen faglig gode råd og litt hjelp :) Nå kan jeg selv velge om jeg vel se det an noen sykluser etter MA'en for å se situasjonen etter graviditet. Godt mulig jeg gjør det, for ting kan jo ha endret seg. 

Men, hos gynekologen fikk jeg også UL, hun så at egg var klar til å bli sluppet, men burde egentlig ha blitt sluppet allerede. Så om det slippes blir det trolig overmodent og dårlig. Mulig kroppen har prøvd å slippe egget men ikke helt lyktes enda. Vi får se. Ikke så mye annet å gjøre enn å vente. Om som mitt nick her inne sier så er det ikke min favoritthobby, å vente på ting...

Her har jeg hatt nesten positive el-tester (billigtester, utrolig irriterende å måtte tolke!), men de ble vel aldri helt positive tror jeg. Har bilde av de her om noen vil se og tolke. Siste tatt i går morres. I går ettermiddag var den svak igjen. Ingen økning i temp enda.

I går var jeg hos gynekolog. Utredningstimen jeg fikk henvisning til grunnet korte lutealfaser. Rett før jeg ble gravid. Avlyste aldri timen, så da dukket jeg opp der i går. Hadde en veldig fin samtale med gynekologen og får endel oppfølging videre. Først så enkelt som en resept på progesteronstøtte (crinone) som vi får se om kan hjelpe på lutealfasene og gjøre det mulig å bli gravid litt oftere enn hvis hormonene mine er i godt humør plutselig. Ingen prøver tatt egentlig, men mistanke om porgesteronmangen fordi jeg gjennomsnittlig (før graviditeten) fikk mens bare en uke etter eggløsning. Lite sjans for et egg å feste seg da. Godt å bli hørt og få noen faglig gode råd og litt hjelp :) Nå kan jeg selv velge om jeg vel se det an noen sykluser etter MA'en for å se situasjonen etter graviditet. Godt mulig jeg gjør det, for ting kan jo ha endret seg. 

Men, hos gynekologen fikk jeg også UL, hun så at egg var klar til å bli sluppet, men burde egentlig ha blitt sluppet allerede. Så om det slippes blir det trolig overmodent og dårlig. Mulig kroppen har prøvd å slippe egget men ikke helt lyktes enda. Vi får se. Ikke så mye annet å gjøre enn å vente. Om som mitt nick her inne sier så er det ikke min favoritthobby, å vente på ting...

Så godt å høre at du får så god oppfølging hos gynekologen. Jeg har også funnet en god gynekolog og fastlegen min er også topp. Tenkte jeg skulle høre  med dem hvordan de forholder seg til å begynne rett på,  men jeg tror det er riktig som du sier at kroppen er klar når den er klar og hvis den ikke er det så skjer det heller ikke noe. Jeg håper bare jeg kommer inn i en nokså normal syklus igjen ganske raskt..

Lykke til alle dere med positive g-tester og el-tester!! Krysser fingrene for dere alle! :hjerte:

Fikk tempøkning i dag og føler meg 99% sikker på at EL var i går. Alt tilsier det :)

Selv om gyn mente ting ikke ligger til rette nå så blir det jo litt spennende å se uansett da ;)

Med mine normale lutealfaser kommer TR om 6-7 dager.

Skjønner ingenting, hatt positive EL tester i tre dager nå? Noen som har opplevd det, vet om det er helt vanlig?

Ja kan en ikke ha det opp til tre dager. Etter jeg hadde det to dager nå så testa jeg kje mer, så vet ikke om jeg hadde positive mer..

Annonse

Skjønner ingenting, hatt positive EL tester i tre dager nå? Noen som har opplevd det, vet om det er helt vanlig?

jeg har også hatt positiv ELtest 3 dager på rad.. Har du tatt en graviditetstest da? :P just in case

Nei, har ingen billigtester liggende, får se hvor nærme IKM jeg klarer å vente med å bestille fler.... Velger som jeg sa i IKM gruppa og å tro EL testen var negativ idag, selv om den kanskje var litt i grenseland... :tongue:  Så tror jeg dropper videre EL testing nå og heller begynner å håpe på IKM. 

Hei dere!

En stund siden jeg har skrevet noe her inne nå.. Velkommen til alle nye :)

Vi mistet i uke 16+4 i oktober, og wiiii: jeg er gravid igjen :)

Måtte bare si det til noen andre enn samboeren min!!

Gratulerer!! Det er veldig godt å lese at du nå er gravid igjen :)

Håper det går veien nå da, og at du får ekstra oppfølging underveis.

Hei dere!

Gratulerer så mye Frk anea :D Når blir termin :)??? 

Kjekt å se at det ordner seg for oss alle etter hvert :) Vel fortjent :)

Hei dere!

Så herlig!! Gratulerer så mye!! En stund siden jeg har vært her inne også. Siden sist har jeg vært på ul og sett et nydelig bankende hjerte. Fullfører 10 uker i morgen :)

Håper dere alle snart sitter med fine spirer i magen :)

Heisann. Nå har jeg fulgt med på tråden en stund, virker som et fint sted å dele tanker, bekymringer og ikke minst gleder:) jeg mistet i høst, bare ikke i SA/MA så hører vel egentlig ikke til her. Men det er så liten aktivitet i forumet som er ment for meg. Vi prøver bli gravide igjen for første gang etter at vi mistet, og jeg kommer til å henge litt her inne da jeg ser hvor flinke dere er til å støtte hverandre! Gratulerer til alle som har blitt gravide igjen, og lykke til til dere som prøver:)

Her kom TR, 4 dager etter el. Kjempefint...

Jaja, ingen tvil om at progesteronstøtten vil kommer godt med neste syklus.

Ekstra ille hormonkrøll nå da selvsagt, det er å forvente. Men 4 dager, det var ny rekord i kort lutealfase.

Men, da er det bare å se frem til neste pp, el igjen om 2-3 uker antagelig. Og da blir det crinone etter el i håp om å forlenge lutealfasen og gjøre det mulig å bli gravid :)

Håper du finner trøst og støtte i denne tråden verucasalt! Og at spiren sitter snart igjen :)

Så leit å lese utmålmodig82. Håper crinone gjør susen så lutealfasene blir lange nok!

Her hadde jeg positiv EL-test på torsdag, men ikke like mye gode tegn som vanlig. I tillegg kom den veldig sent så har ikke så veldig trua denne PP heller. Men vi er jo fortsatt bare i PP1 etter ma så skal prøve å ikke ta det så tungt når heksa sannsynligvis kommer i neste uke.

Endret av missdec

Håper du finner trøst og støtte i denne tråden verucasalt! Og at spiren sitter snart igjen :)

Så leit å lese utmålmodig82. Håper crinone gjør susen så lutealfasene blir lange nok!

Her hadde jeg positiv EL-test på torsdag, men ikke like mye gode tegn som vanlig. I tillegg kom den veldig sent så har ikke så veldig trua denne PP heller. Men vi er jo fortsatt bare i PP1 etter ma så skal prøve å ikke ta det så tungt når heksa sannsynligvis kommer i neste uke.

Håper jeg også... Hvis ikke er det vel bare å vente på litt mer stabilitet og prøve seg gjennom diverse urtepreparater :P Men gir først legemidlene en sjans. krysser ALT jeg har for at det vil hjelpe litt.

Kan jo være håp for deg selv om ikke alt virker like bra denne gangen da :) Alltid håp!

Og hvis ikke joiner du meg i pp2 ;) Hyggelig med selskap, hehe.Ei på jobben ble gravid i pp3 etter sin litt sene SA, så det er jo håp for oss!

Utrolig nok testet jeg positivt 1 pp etter sa. Men jeg klarer liksom ikke å slappe av. Jeg er livredd for at det skal komme blod på papiret etter dobesøk. Tror nesten jeg må svi sv en digital om noen dager å se at det står 2-3 å at det går fremover 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...