Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Så bra Jenta30 :) Håper det klaffer denne pp :) Håper så veldig får deg <3

Blødende kirkemedlemmer :overrasket: (ser får meg karikaturtegningene) holdt på å ramle av stolen, og latter er ikke det jeg forbinder denne tråden med, selv om Frumille sine har fått meg til å hikste noen ganger ;)

Jeg håper at etter omstendighetene at alle har det bra, eller snart vil bli bra igjen <3

Selv er jeg ikke kommet lenger en 4+1 men sover i alle pauser allerede ;) God Fredag jenter!

Fortsetter under...

Da var aborten overstått (i går), det gikk greit, og nå er det jo bare å starte ventingen på at blødningene stopper, for så å vente på TR igjen... Og så på'n igjen. Det blir greit å komme dit, for da er det igjen noe vi kan "gjøre" på en måte, som tar fokuset litt fra at vi mistet. Det blir tøft om det blir vanskelig for oss å bli gravide igjen, brukte 5 pp etter pilleslutt sist, med alt for korte lutealfaser. Så selv om vi kan bli gravide, så var det noe som ikke stemte med syklusene. Så mulig vi ikke blir spesielt lett gravide heller. Ja, jeg tar sorgene på forskudd som alltid. Kjedelig å være snart 33, ingen barn, også begynner slikt å skje. Hadde jeg enda vært yngre eller hatt barn fra før ville stresset som oppstår vært mindre kanskje. 

Jeg er bare SÅ utålmodig..! Det er 4uker siden medisinsk abort i dag og fortsatt ingen tegn til tante rød.. Hadde tegn til EL i romjulen..men det slo aldri ut på EL-testene, så er nok bare kroppen som prøver å normalisere seg.. Har de siste dagene hatt vondt i korsryggen og litt stikking i eggstokkene, så håper virkelig at tante rød kan komme så jeg kan finne Eggløsning!!! Blæ :P

Godt å høre at det gikk bra i går Utmålmodig82! :)

Her var dei ei som begynte å grine i lunchen i dag. Huff. Er bare så mye stress på jobben og så var det en som kom med en liten kommentar, helt sikkert godt ment, og vips begynte tårene å trille. Han tror vel bare jeg er stressa, og er egentlig ikke så farlig hva han tror, er bare litt slitsomt å være så sensitiv. Merker at jeg er litt i ubalanse fortsatt, skal ingenting til før jeg blir kjempelei meg. Sukk. Har sett antydning til eggløsning her også, men spotter fortsatt så tør ikke kjøre på enda.

Ønsker dere alle en god helg! :)

Må spørre her og,samme som på anonym...tok abort for 10 uker siden, kirurgisk abort.

Blødde litt da,ca en uke.. 16 dager etter aborten begynte jeg og blø masse plutselig,kom klumper ut.

Fikk mensen den 30.12,var en normal mens på 4 dager.

Og I dag igjenn begynte jeg og fossile til det kom noen blodklumper ut!

Kjenner jeg ble litt redd nå..

Noen som har opplevd det?

Anonymous poster hash: 619b8...24e

Ja, det har jeg opplevd etter en medisinsk abort. Gikk i 7 uker etter aborten hvor jeg plutselig fikk skikkelige blødninger med masse koagler (klumper). Dette skjedde 3 ganger i løpet av disse 7 ukene. Viste seg at det var masse rester igjen i livmoren, og måtte inn å ta utskrapning.

Var jeg deg ville jeg fått time hos gynekolog, og fått sjekket med innvending ultralyd. Jeg tok også en graviditetstest 7 uker etter aborten , og den var fortsatt positiv. Så du kan jo også prøve å ta en test.

Ønsker deg lykke til!

Annonse

Ja, det har jeg opplevd etter en medisinsk abort. Gikk i 7 uker etter aborten hvor jeg plutselig fikk skikkelige blødninger med masse koagler (klumper). Dette skjedde 3 ganger i løpet av disse 7 ukene. Viste seg at det var masse rester igjen i livmoren, og måtte inn å ta utskrapning.

Var jeg deg ville jeg fått time hos gynekolog, og fått sjekket med innvending ultralyd. Jeg tok også en graviditetstest 7 uker etter aborten , og den var fortsatt positiv. Så du kan jo også prøve å ta en test.

Ønsker deg lykke til!

Takk for svar,testen er endelig negativ..

Hadde kirurgisk abort, men regner med at noe må Være igjenn:/

Dette opplevde jeg senest i går. Medisinsk abort utført 22.12 etter påvist MA. Blødde jevnt og trutt i ca 14 dager før den ble en pause på noen dager. Så i går kveld bare plutselig startet det å foss blø. Så mye at selv med bind bare rant det nedover bena mine etter 1 min. Ringte sykehuset og måtte nesten tvinge meg til å få komme en tur. De mente det kanskje bare var mens som kom. Dette var på ingen måte mens så jeg dro til sykehuset fort. Kom ned til sykehuset og da bare rant det ut, store klumpen og alt for mye blod. Besvimte pga stort blod tap og blødde ned alt av tøy og sko. Først da ble jeg tatt på alvor. Legen sjekket på ultralyd og der var det jo rester og livmoren hadde ikke trukket seg sammen p.g.a rester. Livmoren hadde fortsatt å blø men noe hadde fungert som en propp og derfor kom det ikke så mye ut før i går kveld. Jeg kjenner jeg er irritert for at de ikke tar folk inn til en ultralyd sjekk ca en uke etter medisinsk abort. Hos meg har de tatt to blodprøver for å sjekke HcG og senest fire timer før dette startet fikk jeg beskjed om at HCG sank etter boken. Jeg skulle gjerne vært hendelsen i går foruten, det ble dramatisk for oss. Jeg er nå utskrevet fra sykehuset etter en natt der og utskraping, men er bitter for at de ikke sjekker mer etter de sender folk hjem med disse tablettene. Prøv å få UL, selv om de sier at det ikke er nødvendig. Jeg unner ingen å oppleve det jeg opplevde i går. Ikke nok med tristheten etter MA så skal man få disse komplikasjonene etterpå også, kun for at de ikke tilbyr en UL sjekk etterpå. Trist og sinna her nå, men stå på ditt og få en sjekk!!

Dette opplevde jeg senest i går. Medisinsk abort utført 22.12 etter påvist MA. Blødde jevnt og trutt i ca 14 dager før den ble en pause på noen dager. Så i går kveld bare plutselig startet det å foss blø. Så mye at selv med bind bare rant det nedover bena mine etter 1 min. Ringte sykehuset og måtte nesten tvinge meg til å få komme en tur. De mente det kanskje bare var mens som kom. Dette var på ingen måte mens så jeg dro til sykehuset fort. Kom ned til sykehuset og da bare rant det ut, store klumpen og alt for mye blod. Besvimte pga stort blod tap og blødde ned alt av tøy og sko. Først da ble jeg tatt på alvor. Legen sjekket på ultralyd og der var det jo rester og livmoren hadde ikke trukket seg sammen p.g.a rester. Livmoren hadde fortsatt å blø men noe hadde fungert som en propp og derfor kom det ikke så mye ut før i går kveld. Jeg kjenner jeg er irritert for at de ikke tar folk inn til en ultralyd sjekk ca en uke etter medisinsk abort. Hos meg har de tatt to blodprøver for å sjekke HcG og senest fire timer før dette startet fikk jeg beskjed om at HCG sank etter boken. Jeg skulle gjerne vært hendelsen i går foruten, det ble dramatisk for oss. Jeg er nå utskrevet fra sykehuset etter en natt der og utskraping, men er bitter for at de ikke sjekker mer etter de sender folk hjem med disse tablettene. Prøv å få UL, selv om de sier at det ikke er nødvendig. Jeg unner ingen å oppleve det jeg opplevde i går. Ikke nok med tristheten etter MA så skal man få disse komplikasjonene etterpå også, kun for at de ikke tilbyr en UL sjekk etterpå. Trist og sinna her nå, men stå på ditt og få en sjekk!!

Tusen takk for svar, skal få meg en time hos legen på mandagen og kreve ul☺

huff, stakkar deg, er så inderlig enig i det du skrive her.hadde en helve...abort med cytoteckur x2 og utskraping selv, med mye styr, så jeg håper inderlig ikke at jeg må igjennom en abort ved senere anledning . Og skulle vi være så uheldig så blir det kirurgisk med det samme,er ikke smakk om noe annet! God klem til deg <3

Jeg som skrev I går ang blødning i går.. tok en test nå I mårrest,og den var svak positiv..

10 uker etter aborten!

Skjønner at det er rester igjen, er dette noe man venter til mandagen?eller ringer man legevakten? Ble uvel når jeg så svaret på testen...

Jeg synes det er rart at ikke alle sykehus setter opp time til UL 2uker etter MA sånn som jeg fikk.. Om du fortsatt får positiv test så lenge etterpå, så ville jeg ringt for å komme inn til UL så fort som mulig.. Fikk du ikke med deg papir med tlfnummer du kunne ringe hvis du fikk feks feber eller blødde mye? Jeg fikk beskjed om at graviditetstest skulle tas etter 4uker og hvis den var positiv så måtte jeg komme for sjekk..

Jeg synes det er rart at ikke alle sykehus setter opp time til UL 2uker etter MA sånn som jeg fikk.. Om du fortsatt får positiv test så lenge etterpå, så ville jeg ringt for å komme inn til UL så fort som mulig.. Fikk du ikke med deg papir med tlfnummer du kunne ringe hvis du fikk feks feber eller blødde mye? Jeg fikk beskjed om at graviditetstest skulle tas etter 4uker og hvis den var positiv så måtte jeg komme for sjekk..

Off,nei gjorde ikke det:/ og tenkte ikke og spørre om det heller..

Bare usikker om jeg skal ta der I helga eller vente til mandagen?

Annonse

Off,nei gjorde ikke det:/ og tenkte ikke og spørre om det heller..

Bare usikker om jeg skal ta der I helga eller vente til mandagen?

Jeg hadde kontaktet sykehuset. Jeg fikk et hefte med info og telefon nr som jeg kunne ringe hvis det var noe. Jeg ville ringt de i dag, men vær forberedt på at du må krangle deg inn for en UL sjekk. Stå på ditt og krev en time så fort som mulig!! Lykke til!

Huff så ekkelt! Håper det går bra med deg nå!

Her tok jeg akkurat en graviditetstest - negativ! :) Blir forhåpentligvis siste gangen i år jeg jubler for det...

Jeg tok en graviditetstest for en uke siden den var da negativ(tok en digital med uker) tok en i går for bare følte på meg at kanskje jeg er gravid. Den viste positiv, er en mnd siden ma. Men siden forrige lørdag så har jeg blødd pitte litt. Noen så vet hva dette kan være??

Jeg tok en graviditetstest for en uke siden den var da negativ(tok en digital med uker) tok en i går for bare følte på meg at kanskje jeg er gravid. Den viste positiv, er en mnd siden ma. Men siden forrige lørdag så har jeg blødd pitte litt. Noen så vet hva dette kan være??

Siden den digitale for en uke siden var negativ, skal du ikke ha hatt noe hcg i kroppen da. Og siden du nå har fått en positiv test (var denne også digital?), skal du jo nå egentlig ha hcg i kroppen, noe som ikke blir produsert med mindre et egg er befruktet. Håper virkelig du er gravid!! :)

Siden den digitale for en uke siden var negativ, skal du ikke ha hatt noe hcg i kroppen da. Og siden du nå har fått en positiv test (var denne også digital?), skal du jo nå egentlig ha hcg i kroppen, noe som ikke blir produsert med mindre et egg er befruktet. Håper virkelig du er gravid!! :)

Jepp,var digital denne også. Ringte legen men mente jeg kunne komme om to uker og måle hcg.

Først så mente legen av jeg ikke var gravid, at det sikker var etter ma, men det mener jeg det ikke kan være siden jeg testet negativ forrige uke. Men dritt med disse små blødningene:(

Jepp,var digital denne også. Ringte legen men mente jeg kunne komme om to uker og måle hcg.

Først så mente legen av jeg ikke var gravid, at det sikker var etter ma, men det mener jeg det ikke kan være siden jeg testet negativ forrige uke. Men dritt med disse små blødningene:(

Når du først har hatt en negativ test for en uke siden, skal hcg-nivået ditt være så lavt at det ikke slår ut på test, og da er det i utgangspunktet ingenting som tilsier at det er rester fra forrige graviditet som slår ut.

Jeg syns det er rart at legen din bare sier at det er rester, og at du ikke får komme inn før om to uker.

Om jeg var deg, ville jeg ringt legekontoret igjen til uka og be en gang til om å få komme og ta to prøver med to dagers mellomrom - da vil du få et helt klart svar.

Du kan evt ta noen billigtester dagene framover og se om de blir sterkere (men lurt å bruke lik type test) og ta en ny digital med ukeindikator, for å se om du går fra 1-2 til 2-3.

Men uansett ville jeg først og fremst prøve å ringe legekontoret og be om å få tatt noen blodprøver til uka.

Hvordan er blødningene dine? Mye? Mer enn f.eks en te-skje? Spotting? Friskt blod? Brunt? Rosa? Små blødninger er i utgangspunktet ikke farlig i svangerskapet, og en del har desverre det. Har selv hatt små blødninger siden uke 8, er nå i uke 19, og det er først nå de siste ukene det har roet seg. Men alt er fint med knøttet!

Jeg håper virkelig at du er blitt gravid igjen allerede! Krysser fingrene for deg...! :)

Når du først har hatt en negativ test for en uke siden, skal hcg-nivået ditt være så lavt at det ikke slår ut på test, og da er det i utgangspunktet ingenting som tilsier at det er rester fra forrige graviditet som slår ut.

Jeg syns det er rart at legen din bare sier at det er rester, og at du ikke får komme inn før om to uker.

Om jeg var deg, ville jeg ringt legekontoret igjen til uka og be en gang til om å få komme og ta to prøver med to dagers mellomrom - da vil du få et helt klart svar.

Du kan evt ta noen billigtester dagene framover og se om de blir sterkere (men lurt å bruke lik type test) og ta en ny digital med ukeindikator, for å se om du går fra 1-2 til 2-3.

Men uansett ville jeg først og fremst prøve å ringe legekontoret og be om å få tatt noen blodprøver til uka.

Hvordan er blødningene dine? Mye? Mer enn f.eks en te-skje? Spotting? Friskt blod? Brunt? Rosa? Små blødninger er i utgangspunktet ikke farlig i svangerskapet, og en del har desverre det. Har selv hatt små blødninger siden uke 8, er nå i uke 19, og det er først nå de siste ukene det har roet seg. Men alt er fint med knøttet!

Jeg håper virkelig at du er blitt gravid igjen allerede! Krysser fingrene for deg...! :)

Tusen takk for fine og gode råd:) det setter jeg pris på, for jeg googler alt for er så redd.

Det var ikke lett og få komme og ta blodprøver i det hele tatt, måtte mase meg til det, da snakket jeg med hun i resepsjonen, så til slutt sa hun at hun skulle snakke me legen og ringe meg neste uke, men hun ringte tilbake med en gang igår. Så får bare roe meg med det. Men har bestilt fra billig tester så tenker jeg skal ta de, men hvor ofte må jeg ta de for å se stigning? Å hva tid kan jeg ta en ny digital for å se at den øker?? Blør ikke mye, en te skje til dagen ca. Syns blodet varierer i farge, av og til brunt avogtil rødt og av og til mer rosa.. Billig testen viste vellllldig svakt når jeg tok den før digital i går...

Tusen takk for fine og gode råd:) det setter jeg pris på, for jeg googler alt for er så redd.

Det var ikke lett og få komme og ta blodprøver i det hele tatt, måtte mase meg til det, da snakket jeg med hun i resepsjonen, så til slutt sa hun at hun skulle snakke me legen og ringe meg neste uke, men hun ringte tilbake med en gang igår. Så får bare roe meg med det. Men har bestilt fra billig tester så tenker jeg skal ta de, men hvor ofte må jeg ta de for å se stigning? Å hva tid kan jeg ta en ny digital for å se at den øker?? Blør ikke mye, en te skje til dagen ca. Syns blodet varierer i farge, av og til brunt avogtil rødt og av og til mer rosa.. Billig testen viste vellllldig svakt når jeg tok den før digital i går...

Du kan f.eks ta en test annenhver dag, da vil jeg tippe at du vil se om den stiger eller synker. Og om du ser at de blir litt sterkere, vil du kunne ta en ny digital test om en uke - jeg vet av egen erfaring at en fort kan bli stressa av å ikke se at testen øker i antall uker, men klarer du å vente en uke kan det hende det er lurt.

Om du derimot ser at testene blir svakere (noe jeg virkelig håper du ikke ser!), er det nok desverre rester fra forrige graviditet - selv om jeg syns det høres rart ut siden du jo fikk en negativ digital forrige helg, og det sies at hcg synker like raskt som det stiger, altså skal det halveres annenhver dag, og en uke med halvering fra et hcg-nivå som slår ut som "ikke gravid" på en digital test, skal ikke plutselig kunne bli positiv en uke etterpå.

Håper for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...