Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Og DER kom mensen, haha!

Nå skjønner jeg virkelig ingenting :)

men - nå skjer det i hvertfall noe!

Mensen er veldig rar, mye brunt (beklager detaljer)

Pleier å være mer helt rød 1. dagen. Kanskje det ikke er rare hinna å blø ut etter utskraping.

Fortsetter under...

Min mens har også vært slik etter utskraping Jenta30.

Den første og den andre gangen var det så lite blod at jeg ikke trodde det var en mens engang, men da jeg så på antal dager mellom var det syklusen som slo inn.

Hadde nå min 3 mens og den er fortsatt langt fra normal. Men i det minste på rett tid og i samma antal dager som før :) Fortsatt veeeldig lite blod da.

Kroppen bruker nok litt tid på å normalisere seg igjen. Fikk time hos en gyneklog i januar, bare for å ha en oppfølging og se at alt er som det skal med slimhinner og slikt.

Godt du er i noenlunde rute Jenta30 :) Bedre med litt en ingenting. Blir spennende å høre om du får el om 2-3 uker :)

Jeg er hellige 1 DPO i dag :) Gud det er en herlig følelse. Ikke testing på en stund. Som om det ikke blir fare for alkohol inne i bildet på en stund så skal jeg ikke teste før ikm heller :) (alla neste fredag :)) (klarer jeg det!?!)

Godt du er i noenlunde rute Jenta30 :) Bedre med litt en ingenting. Blir spennende å høre om du får el om 2-3 uker :)

Jeg er hellige 1 DPO i dag :) Gud det er en herlig følelse. Ikke testing på en stund. Som om det ikke blir fare for alkohol inne i bildet på en stund så skal jeg ikke teste før ikm heller :) (alla neste fredag :)) (klarer jeg det!?!)

Ja det var en befrielse å kunne starte monitoren igjen til morran idag. Dag 1 - ny måned - nye muligheter :) Stoler faktisk veldig på den selv om den lurte meg med hcg sist.

Er kjempespent selv, og har et lite håp - forventet EL rundt 8 desember :) Julemirakler har jo skjedd før ikke sant?

Så spennende å være 1 DPO, og så deilig også! Bare prøve å fylle tiden fremover med hyggelige ting nå, så tiden går fort frem mot testing. DPO dagene er de seigeste dagene som finnes! :)

Min mens har også vært slik etter utskraping Jenta30.

Den første og den andre gangen var det så lite blod at jeg ikke trodde det var en mens engang, men da jeg så på antal dager mellom var det syklusen som slo inn.

Hadde nå min 3 mens og den er fortsatt langt fra normal. Men i det minste på rett tid og i samma antal dager som før :) Fortsatt veeeldig lite blod da.

Kroppen bruker nok litt tid på å normalisere seg igjen. Fikk time hos en gyneklog i januar, bare for å ha en oppfølging og se at alt er som det skal med slimhinner og slikt.

Ja idag til morran fikk jeg faktisk rødt blod når jeg tørket meg! Hurra!

Det var veldig lite, men tenk å bli så glad for å se blod igjen. Hehe!

Annonse

Da var eggløsning omsider overstått her også. Skriver omsider fordi kroppen min forvirret meg veldig i nesten to uker. Av og på med eggløsningstegn. Kjenner vanligvis eggløsningen godt, men da er tegnene/smertene konstante og ikke to dager med, en dag uten, to dager med slik som det var nå.

Kjøpte til slutt eggløsningstester for å få svar. Og den første jeg tok slo ut på maks fertilitet(CB digital) og den dagen(fredag) hadde jeg tydelige tegn/smerter også. Tok en ny 2 dager(søndag) senere og den var negativ, da hadde jeg ikke hatt noen tegn siden den dagen den var positiv.

Dessverre fikk vi ikke prøvd noe de dagene det gjaldt som mest(syk mann) Så det blir nok ikke noe klaff denne syklusen. Fikk ikke prøvd noe etter tirsdag og det blir nok for lang tid før hvis eggløsning var lørdag/søndag

Tror uansett ikke sjansene for graviditet hadde vært så store. Kroppen er ikke helt som den skal enda. Spotter fortsatt litt(brunt og rødt om hverandre) og har gjort det helt siden mensen var slutt, så er nok fortsatt litt hormoner i ubalanse og ikke helt optimale forhold i livmoren.

Men satser på at det ordner seg i løpet av den neste måneden og at jeg kaaaanskje sitter med positiv test før året er omme.

Hei dere.

Her er kroppen litt på villspor! Først tok det jo 8 uker (trodde jeg) før jeg fikk mensen. Mens til og fra i en ukes tid, men mye slim og brunt blod, mindre blod enn vanlig. Uansett var jeg superhappy, og startet med el-testing på dag 8. Så, etterhvert fikk jeg blinkende smilefjes i fire dager, og tilslutt fast smilefjes (max fertilitet). Dvs at eggløsningen nok var mandag for to uker siden. Så da var det mye Sengekos for å sikte seg at vi ihvertfall traff de fruktbare dagene. Så, tirsdagen begynte jeg å blø - mye. Stor blødning i syv dager, og jeg sjønner nå i ettertid at DET var den første mensen.

Så nå i to uker har jeg vært usikker på om jeg faktisk er i dpo land eller venter på el. Derfor har jeg testet etter begge deler ;) men, i går, på dag 13 fikk jeg blinkende smilefjes og fast smilefjes i dag. Så da kjører vi på igjen da, og håper at syklusen er mer samarbeidsvillig denne gangen.

Puhhh.... Blir litt sliten av dette altså. Føles litt som 'dobbel straff' med en abort også sykluskluss og ekstremt mye venting etterpå. Uansett går jeg på med friskt mot og håper jeg er i dpo land om noen dager :)

Klem til alle dere

Skjønner godt du blir sliten av det Mari_83 :( Får virkelig håpe det er EL nå, også at du er i DPO land på ekte denne gangen! <3 Blir spennende å følge med deg! Er så evig glad for denne tråden jeg!

Er skikkelig kjipt med all den ventingen altså. Jeg er jo utålmodig av natur, så dette er en real prøvelse. 

Jeg for min del går rundt å nynner på: "det blør, det blør tiddelibom".. haha så groteskt, men jeg er jo bare helt i skyene over å endelig blø rødt ! :) Det har fortsatt som en normal mens idag!

Hei dere.

Her er kroppen litt på villspor! Først tok det jo 8 uker (trodde jeg) før jeg fikk mensen. Mens til og fra i en ukes tid, men mye slim og brunt blod, mindre blod enn vanlig. Uansett var jeg superhappy, og startet med el-testing på dag 8. Så, etterhvert fikk jeg blinkende smilefjes i fire dager, og tilslutt fast smilefjes (max fertilitet). Dvs at eggløsningen nok var mandag for to uker siden. Så da var det mye Sengekos for å sikte seg at vi ihvertfall traff de fruktbare dagene. Så, tirsdagen begynte jeg å blø - mye. Stor blødning i syv dager, og jeg sjønner nå i ettertid at DET var den første mensen.

Så nå i to uker har jeg vært usikker på om jeg faktisk er i dpo land eller venter på el. Derfor har jeg testet etter begge deler ;) men, i går, på dag 13 fikk jeg blinkende smilefjes og fast smilefjes i dag. Så da kjører vi på igjen da, og håper at syklusen er mer samarbeidsvillig denne gangen.

Puhhh.... Blir litt sliten av dette altså. Føles litt som 'dobbel straff' med en abort også sykluskluss og ekstremt mye venting etterpå. Uansett går jeg på med friskt mot og håper jeg er i dpo land om noen dager :)

Klem til alle dere

Rart Mari, jeg trodde du og jeg skulle være raskest ute jeg.. Vi er jo så fruktbare. Har vertfall vært.

Jeg har opplevd noenlunde likt deg. Etter første eggløsning var det bare blod og atter blod i 12-14 dager. For et styr.

Ikke kan man ane hva som er mensen eller når en skal regne første dag i syklusen heller. Litt av en frustrasjon.

Har vel opplevd tull med syklus før, men har jo ikke tenkt over det eller trengt at den skulle ordne seg raskt.

Det er jo annerledes nå, når vi lengter etter spirene våre igjen.

Nå har jeg hatt "nesten" to normale sykluser. Er midt i nr 2 nå. Venter mensen 6 desember-og jeg vil ikke den skal komme!!!

Håper du følge med og vi begge får positiv test i begynnelsen av desember :)

Klem til deg og  :nissekyss:

Skjønner godt du blir sliten av det Mari_83 :( Får virkelig håpe det er EL nå, også at du er i DPO land på ekte denne gangen! <3 Blir spennende å følge med deg! Er så evig glad for denne tråden jeg!

Er skikkelig kjipt med all den ventingen altså. Jeg er jo utålmodig av natur, så dette er en real prøvelse.

Jeg for min del går rundt å nynner på: "det blør, det blør tiddelibom".. haha så groteskt, men jeg er jo bare helt i skyene over å endelig blø rødt ! :) Det har fortsatt som en normal mens idag!

Herlig med mens da, kjenner følelsen :)

Blir litt det samme som at jeg var så utrolig glad for å endelig få negativ test etter ma'en... Ikke det man vanligvis er glad for liksom :)

Men jeg heier på oss, denne syklusen får vi det til!!!

Hei dere.

Klem til alle dere

Rart Mari, jeg trodde du og jeg skulle være raskest ute jeg.. Vi er jo så fruktbare. Har vertfall vært.

Jeg har opplevd noenlunde likt deg. Etter første eggløsning var det bare blod og atter blod i 12-14 dager. For et styr.

Ikke kan man ane hva som er mensen eller når en skal regne første dag i syklusen heller. Litt av en frustrasjon.

Har vel opplevd tull med syklus før, men har jo ikke tenkt over det eller trengt at den skulle ordne seg raskt.

Nå har jeg hatt "nesten" to normale sykluser. Er midt i nr 2 nå. Venter mensen 6 desember-og jeg vil ikke den skal komme!!!

Klem til deg og :nissekyss:

Æsj, syklustull er noe dritt! Men bra at du har kommet i rute igjen nå da, uansett så er det jo deilig å vite hva man har å forholde seg til! Tester du etter el?

Spennende med dpo for deg, snart følger jeg etter :) denne syklusen sitter det, ikke sant!!!?

Hei dere.

Klem til alle dere

Klem til deg og :nissekyss:

Æsj, syklustull er noe dritt! Men bra at du har kommet i rute igjen nå da, uansett så er det jo deilig å vite hva man har å forholde seg til! Tester du etter el?

Spennende med dpo for deg, snart følger jeg etter :) denne syklusen sitter det, ikke sant!!!?

Jepp, jeg både tester og temper. Syklusen har ikke gått tilbake til normalen etter MAèn. Jeg pleide ha el på dag 16-17 men nå kommer den på dag 21-22. Blir liksom plutselig nesten en hel uke ekstra i syklusen selv om det bare er 4 dager.

Det plager litt kjenner jeg, for da har jeg jo sjeldnere el også.. hver 5 uke istedet for 4..

Jeg er 2 dpo, er 100% sikker på at el var på Mandag, så da blir det testing neste Torsdag.

Ikm neste lørdag :)

Er litt redd for at syklus forandringen skyldes MAen og at jeg dermed ikke vil bli gravid mens den er slik.

Rart å tenke slik og, har blitt gravid bare ved å se på en mann tidligere..

Så et lite håp er der jo. Vi har vertfall gjort alt vi har kunnet denne pp uten å stresse :)

Men ja, den bør sitte nå :)

Annonse

Æsj, det blir litt sånn dobbel straff spør du meg. Først MA også masse sånn dritt med syklusen etterpå :(

Men, da er vi begge endelig i dpoland nå da. Heia oss!

Kjenner at jeg kommer til å bli skikkelig deppa hvis jeg ikke blir gravid nå....

Så du tester allerede 10 dpo? Når har du fått positiv tidligere?

Jeg fikk positiv 11 dpo da jeg var gravid med minstejenta, og 12 dpo forrige gang, den som endte i ma.

Men jeg er litt sånn at jeg blir deppa av negativ test, så vil helst ikke teste før 12 dpo denne gangen. Men jeg kommer jo aldri i livet til å klare å la være uansett ;)

Endret av Mari_83

Så du tester allerede 10 dpo? Når har du fått positiv tidligere?

Jeg fikk positiv 11 dpo da jeg var gravid med minstejenta, og 12 dpo forrige gang, den som endte i ma.

Men jeg er litt sånn at jeg blir deppa av negativ test, så vil helst ikke teste før 12 dpo denne gangen. Men jeg kommer jo aldri i livet til å klare å la være uansett ;)

Ja, jeg har bare 12 dagers lutealfase så det blir bare to dager før ikm.

Men ja, kjenner tanken om det er negativt, men jeg vet at det er sikker negativ da. Har fått positiv 9dpo tidligere.

Jeg skal på sånn ølsmaking greie, så føler jeg må teste den dagen :)

Heia oss i dpo land Mari, jeg krysser alle lemmer :D

En ting er nå sikkert at her er syklus og hormoner helt på bærtur. Her er nemlig mensen på vei. Så da har jeg hatt en lutealfase på hele 5 dager. Fantastisk.......not.

Innser at ny graviditet ikke kommer til å skje med det første, hormoner tar tid å stabilisere, det vet jeg fra før. Det er ikke akkurat noe jeg har tid til. Min biologiske klokke tikker raskt og det stresser meg om dagen. Så litt nedstemt nå ja.

En ting er nå sikkert at her er syklus og hormoner helt på bærtur. Her er nemlig mensen på vei. Så da har jeg hatt en lutealfase på hele 5 dager. Fantastisk.......not.

Innser at ny graviditet ikke kommer til å skje med det første, hormoner tar tid å stabilisere, det vet jeg fra før. Det er ikke akkurat noe jeg har tid til. Min biologiske klokke tikker raskt og det stresser meg om dagen. Så litt nedstemt nå ja.

Samme som meg det første pp etter aborten. Begynte å blø 5 dpo..

Gi det en mnd til så stabiliserer nok syklusen seg :)

KLem fra meg :)

Huff.

Sender deg en klem!

Vet hvor vanvittig tungt og kjipt det er å veeeeente og vente!

i hele 2014 har jeg hatt 2 eggløsninger. Nesten utrolig at jeg ble gravid. Det er nesten 10 eggløsninger mindre enn andre jenter.

Håper neste syklus blir normal for deg <3 :)

Uffamei, jeg hadde også en helt surrete 1. Syklus, fikk mensen 2. Dpo. Så ble utrolig deppa av det :( er nå inne i syklus nr 2 og det ser lovende ut foreløpig.

Krysser alt jeg har for at det går seg til på neste syklus for deg!! Vet det er utrolig vanskelig, men prøv å se det positive i det - da er det jo forhåpentligvis ikke så lenge til ny eggløsning! Stor klem og masse lykke til!!!

Endret av Mari_83

God morgen damer!

Etter noen dager med forvirrende tester, sitter jeg nå - 16dpo- med en CBD med klar beskjed :'ikke gravid' i skjermen. I tillegg er tempen på vei ned, så nå legger jeg inn årene for denne pp. Tanta har foreløpig ikke meldt sin ankomst, men er vel rett rundt hjørnet. Håpet så inderlig det skulle treffe denne måneden. Er første ordentlige pp etter MA, så vet at jeg håpet på mye, men skuffelsen er likevel stor.

Ser det er flere med utidig tantebesøk og sykluskrøll her, forstår frustrasjonene og skuffelsen godt:s Krysser fingre og tær for at desember er mnd'n for oss alle:)

Synes for øvrig virkelig det er på tide med noen gode nyheter i denne tråden - en spire eller to før jul hadde gjort seg:) Jeg vet ihvertfall hva jeg ønsker meg til jul :)

En liten utblåsning på morgenkvisten dette - men måtte bare få litt grums ut;)

Ønsker dere en strålende lørdag :) klemmer til dere alle

Ønsker deg også en strålende lørdag augustfrua, og sender deg en god klem :)

Jeg er også i min første pp etter at vi mistet.. Er 6 dpo idag. 2014 var en vanskelig år for flere av oss, 2015 er bare nødt til å bli helt fantastisk med mange flotte bebiser!! :)

Blåser gravidestøv til alle prøvere her inne! Er nå i 14+5, og er veldig takknemlig, men pga MA'en sliter jeg med MYE bekymringer. Dessverre har jeg også et elendig legesenter, og vurderer å søke gaiajordmor på Ullevål for å få bukt på angsten.

Ønsker alle her en god adventshelg!

Jeg skjønner frustrasjonen din Augustfrua! Vi blir like skuffa hver gang..

Jeg håper Jule måneden oppfyller ditt ønske om spire <3 Det fortjener du :) 

Selv er jeg 5 dpo (8 ifølge FF, som jeg ikke blir enig med samme hvordan jeg forandrer på infoen jeg har lagt inn).

Jeg håper ikke ff har rett for da er sjangsen ganske liten for at vi har lykkes føler jeg. Men om jeg selv har rett så har det ikke stått på innsatsen her i huset ;)

Det blir en spennene uke for min del. Håper det klaffer nå. Ikke har jeg el smertene heller som ikke ville stoppe etter eggløsningen sist pp. Håper det er et godt tegn. Jeg er i super form, har trent mye denne mnd og føler meg sterk og definitivt klar for ny spire :) Litt ryggvondt har jeg, men det kan skyldes så mye :)

Bare ikke den sene eggløsningen har noe å si for muligheten for befruktning..

Takk for babystøv Siri. Utrolig hvor fort tiden går når vi har fulgt hverandre i denne tråden synes jeg. Du er jo snart 15 uker :o

Helt utrolig :D Jeg forstår også bekymringene dine, tror selv jeg vil være nervevrak ved en evt positiv test. Men du er i en ganske trygg sone, så alt går nok veien nå Siri :) Veldig glad på dine vegne :D

Klem til alle sammen <3

Blåser gravidestøv til alle prøvere her inne! Er nå i 14+5, og er veldig takknemlig, men pga MA'en sliter jeg med MYE bekymringer. Dessverre har jeg også et elendig legesenter, og vurderer å søke gaiajordmor på Ullevål for å få bukt på angsten.

Ønsker alle her en god adventshelg!

Sliter du sånn med det ennå Siri? Jeg kjenner angsten har sluppet litt taket. Må bare satse på at det går bra nå, magen vokser og jeg er i fin form, så det er ingenting som tilsier at det skulle være noe galt i alle fall :-) Trodde gaiajordmor var for de som slet med fødselsangst jeg?

Husk at disse tankene kun er akkurat det - tanker! Og at de ikke har rot i virkeligheten, det er bare frykten som tar overhånd! :)

God helg til alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...