Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Ikke noe kjekt å høre Chachi. Krysser alt jeg har for deg at dette er helt ufarlige blødninger <3

Jeg har bestilt meg HCG måling ... klarte ikke la vær.. Legen skulle ringe meg imorgen for han var ikke der idag. Snakket med verdens skjønneste legesekretær på telefon.

Du er ikke alene om å hate 1 trimester Chachi. Vil bare legge meg til å sove og våkne når jeg er 12+0 :)

Fortsetter under...

Jaggu, effektivt ja jenta30. Krysser fingrene for fin økning til onsdag :)

Jeg fikk komme inn til ul i dag pga blødningen. Der fikk jeg se et lite knøtt med bankende hjerte <3 hun sa det var litt vanskelig å måle for bildet på den ultralydskjermen var så kornete, men hun mente jeg var minst 7+5, noe som stemmer ganske bra, jeg mener selv 8+2. Hun sa det kunne godt hende siden det bare er snakk om millimeter i forskjell. Siden begge mine MA har vært foster som tilsvarte uke 6 i størrelse er det veldig godt at jeg er forbi det stadiet nå <3 sist fikk jeg jo og se hjerteslag, men disse jeg så i dag var mye bedre enn sist, da var det ujevnt og litt flimrete nesten, i dag kunne en helt tydelig se hjertet so slo taktfast og fint.

Viste seg også at jeg har uvi, uten at jeg har merka noe som helst av det, så var jo en bonus å få fanga opp det. Så nå går jeg på kur.

Alt i alt, en fryktelig start på dagen, men en fin slutt. Jeg er helt utkjørt, sovner nok tidlig i kveld..

Så godt å lesa at det går bra ChaChi, får alltid litt vondt i magen når nokon får blødning, veit jo at det oftast går bra, men etter å ha opplevd det motsatte tre gongar så kjenner ein jo litt på det.

Håpar du og jenta får svara du håpar på!

Hei jenter :)

Fikk nettopp svar på min første hcg måling.

Den ble tatt igår, da var jeg 5+0 og den var på 1359

Legen sa det var kjempebra! men jeg aner jo ikke hva som er normalt eller lavt eller høyt, men får bare stole på legen og tro på han når han sier det er bra :)

Legen sa det var kjempebra! men jeg aner jo ikke hva som er normalt eller lavt eller høyt, men får bare stole på legen og tro på han når han sier det er bra :)

Det er jeg helt enig med han i :) Se her;

http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html

Annonse

Det er jeg helt enig med han i :) Se her;

http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html

Nå blir det spennende å se om det har vært økning. Tok ny prøve idag. Får ikke svar før kl 12 imorgen, men håper på det beste :)

Nå er jeg veldig letta. HCG resultatet viser følgende:

5+0 = 1359

5+2= 2470

Prøvene er tatt ettermiddag 5+0 og tidlig morgen 5+2 så dette var helt perfekt sa legen :)

Skal virkelig prøve å senke skuldrene mine nå og nyte at jeg er gravid :)

Endret av Jenta30

Nå er jeg letta jeg også.

Jeg har jo doppler selv og har jo forsøkt å finne hjertelyden de siste to ukene, veldig tidlig ja, men allikevel, jeg klarer ikke å la være. Har ikke hørt annet enn min egen puls, men i dag, plutselig, kom den herlige lyden av hjerteslag, ikke til å ta feil av. Så nå renner tårene av glede og jeg er mange kilo lettere.

Har nemlig vært veldig forvirret siste dagene, for et par dager siden kom nemlig kvalmen tilbake, ikke så mye om morgenen, men et par timer om dagen og om kvelden. Også har jeg kjent litt mer aktivitet i livmoren, en følelse av kynnere og ligamentsmerter.

Vet jo at man kan være full av symptomer selv om det har gått galt, men syns bare det var så rart at de skulle komme tilbake etter å ha vært borte nesten to uker.

Så flott å se at det går rette veien for seg også, Jenta 30. Flott stigning :)

Annonse

Kjenner følelsen! Håpar det er ufarleg, som det ofte er, masse skjøre slimhinner veit du. Nye HCG-prøver til veka kanskje for å få roen på deg, i mellomtida har eg erfart at det er lurt å vera aktiv så ein ikkje får så mykje tenketid. Tenkjer på deg!

Ja det har heldigvis ikke kommet noe mer, og jeg kan innbille meg at et lite blodkar har sprukket når jeg stressa litt igår for å komme oss avgårde, ungene og jeg, med bagasje, sykler, sykkelstativ osv rett etter jobb ... Så nå skal jeg ta det med ro 😊 bestiller meg nok privat tidlig ul i slutten av neste uke, for sjelefreden 😀

Jeg spottet også i uke 5 denne gangen, og ble kjemperedd. Sjekket akkurat og det var da jeg var 5+1 (jeg har skrevet ned omtrent ALT denne gangen, hehe). Men det ble med den ene gangen. 15 uker på vei i dag :)

Husk at det går bra med de aller fleste som spotter. Det er nok lurt å ta seg en ekstra ultralyd så man får litt ro i sjela ja:) Har vært på tre så langt...hehe. Men etter den siste i uke 13, har jeg roet meg veldig. Dette skal gå bra, Jenta30!

Er veldig usikker på hva jeg burde gjøre ang jobb til uka. Ønsker å dra på jobb, samtidig har jeg en veldig stressende jobb, og burde egentlig ta det med ro og hvile så dette ikke tar seg opp! Er vanvittig vanskelig dette. Er aldri vekk fra jobb, og hun andre på jobb som kan det jeg kan er selvsagt på ferie 😞

Nå er jeg veldig spent på om du har testet idag Grøne! :)

Jeg har bestilt meg tidlig ultralyd til torsdag jeg nå. Da er jeg 6+3 og håper inderlig jeg får se en liten blinkende prikk :)

Orka ikke vente helt til 15 mai, men beholder den timen også fordi da er mannen hjemme ( han er på jobb i utlandet nå)

Endret av Jenta30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...