Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tuuuusen takk! Det er helt uvirkelig!

Har lagt ut nydelige bilder av dagens 2 billigtester + en digital :)))

Nå tror endelig mannen på det også.

Dette kom som et sjokk - tror gynekologen kommer til å få litt småsjokk og. Jeg må ha hatt eggløsning bare dager før jeg var der.

Selv om jeg er veldig glad, så er jeg samtidig veldig redd nå. Er gravid på samme "oppskrift" som sist da jeg mistet, så er vel naturlig at de tankene kommer snikende med en gang.

Kjære deg Jenta30. Tror aldri jeg har vært så glad på noen her inne sine vegne som jeg er på dine nå!!! Dette var helt fantastiske nyheter 💕 så inderlig fortjent, gratulerer så sinnsykt masse!!!

Denne gangen går det bra 💜

Selv har jeg kommet helt til 11+4 i dag... Og nå klarer jeg endelig å senke skuldrene litt og tro på at dette skal gå bra denne gangen. Har vært på flere ultralyder og hører hjertet med doppler hjemme.

Men som sagt Jenta30, hurra for deg og den lille spiren din 💜

Gikk kjempegreit hos legen, ikke noe problem å få henvisning til tidlig UL, så har fått time om 3 uker. Da er jeg isåfall 8+6 og et par dager lengre enn der utviklingen hadde stoppet når jeg hadde MA før jul. Kjenner jeg gleder meg og gruer meg om hverandre. Håper jo og tror det går bra denne gangen, men allikevel livredd for en ny kjip UL opplevelse.

Så bra Pæreblomst,

Jeg har fått time til tidlig UL 15 mai, og gjett om det er med skrekkblandet fryd. Da er jeg i uke 7 hvis alt går etter planen. Mannen vet ikke om han tør å være med engang, han fikk jo så sjokk i oktober når vi så to spirer uten hjerteslag. Håper jo virkelig ting går bedre nå! :)

Så bra Jenta30, kjenner meg veldig godt igjen i følelsen som sagt, men det må jo bare gå bra for oss nå. :) Mannen her vil gjerne være med heldigvis, det hadde han uansett vært pent nødt til for jeg orker ikke å være der alene hvis det er dårlige nyheter igjen. Men er som sagt positiv og har innerst inne veldig trua på at det går bra denne gangen. :)

Gratulerer så masse jenta30:)

Her står det utredning for tur. Etter å ha mista for 3 gang. Vært hos legen idag, tagga masse blodprøver. Så skulle han henvise meg til gynekolog. Vurderer og ringe å høre svara på bloprøvene på fredag, å så ringe privat gynekolog, tror der tar lang tid før jeg får time på sykehus. Noen så har erfaring med det?

Annonse

Tuuuusen takk! Det er helt uvirkelig!

Har lagt ut nydelige bilder av dagens 2 billigtester + en digital :)))

Nå tror endelig mannen på det også.

Dette kom som et sjokk - tror gynekologen kommer til å få litt småsjokk og. Jeg må ha hatt eggløsning bare dager før jeg var der.

Selv om jeg er veldig glad, så er jeg samtidig veldig redd nå. Er gravid på samme "oppskrift" som sist da jeg mistet, så er vel naturlig at de tankene kommer snikende med en gang.

Kjære deg Jenta30. Tror aldri jeg har vært så glad på noen her inne sine vegne som jeg er på dine nå!!! Dette var helt fantastiske nyheter så inderlig fortjent, gratulerer så sinnsykt masse!!!

Denne gangen går det bra

Selv har jeg kommet helt til 11+4 i dag... Og nå klarer jeg endelig å senke skuldrene litt og tro på at dette skal gå bra denne gangen. Har vært på flere ultralyder og hører hjertet med doppler hjemme.

Men som sagt Jenta30, hurra for deg og den lille spiren din

Tusen takk!! Nå kom det en liten tåre i øyekroken! <3

Hormonene er helt på tur.

Jeg testa idag også.. og nå er den billigtesten kanonsterk! Det er vel et godt tegn?!

Jeg har bestemt meg for å bare være positiv og glad! <3 Skal på tidlig ultralyd 15 mai, så håper tida kan gå fort frem til da og at vi endelig skal få oppleve å se en liten bønne med et blinkende hjerte :) :)

Hei jenta30 igjen. Har visst svart deg i den andre tråden, inne på 1.trimester.

At testene blir sterkere er et godt tegn ja! Om du vil ha mer bekreftelse før tidlig UL kan du be fastlegen om måling av HCG med noen dagers mellomrom. Stiger den fint er det enda større sjanse for at det går bra. Lykke til!! 😃😃

Tusen takk Solfaktor og Krumelur :)

Jeg prøver å ikke bekymre meg for mye, det kommer det ikke noe godt ut av, men vet jo jeg kommer til å være nervevrak før UL.

Det stemmer jeg var innom den tråden for en stund siden :)

Er denne tråden jeg har "hengt" mest på siden min MA ifjor høst.

Ikkje så unaturleg å vera nervevrak før ul jenta, men om du ikkje blør eller har vondt så går det oftast bar :) Heiar på deg.

Er det nokon som har litt lang el-testerfaring og har tips? Fekk positiv eltest på CB i går, sånn med smil på. Syns det var litt tidleg, men det kan stemma med andre teikn. Men i dag var smilet vekke igjen på den, så då testa med med billigstrimmel - som viser to like sterke strekar. Kan eg stola meir på den? Syns ikkje det er så lett å treffa på desse testane. Prøver igjen i morgon, men hadde vore greitt med innspel før eg blir tullete!

Mannen var heimom ein tur i går kveld, og kjem heimatt natt til laurdag og reiser vekk for ei veke på søndag..så logistikken på babylaging er ikkje heilt enkel denne mnd..så då hadde det vore greitt å hatt oversikt skikkeleg på el.

Ja jeg prøver å ta det rolig. Enn så lenge går det bra :) Hadde jo handla 20 billigtester, og tok en ny ikveld og nå er den så sterk at jeg tviler på at den kan bli sterkere :)) Det må være et godt tegn :) :)

Jeg har dessverre ingen god erfaring med el-tester, da jeg sjelden har eggløsning av meg selv og har sverget til fertilitetsmonitor, men nå ble jeg jo gravid uten at den viste maks denne syklusen, så hadde jeg vært deg hadde jeg hatt meg så ofte mannen hadde vært hjemme :)) Lykke til <3

Annonse

Fine gode jenter her inne.

Dette har vært en tøff måned. Pergo skulle gi meg eggløsning og undersøkelsen hos gyn sa : beklager INGEN egg...

MEN JEG SITTER HER MED EN POSITIV TEST!!!!!!

Jeg gråter og gråter og gråter av glede!!! Jeg er på syklusdag 28... Monitoren har aldri vist maks. Gynekologisk undersøkelse og ultralyd sier beklager.

Puppene og en positiv test sier noe annet!! Jeg skal prøve å legge ut bilde på galleriet mitt. Den er sterkere enn når jeg var gravid i høst.

Gratulerer så mye Jenta30!! :) Så glad på dine vegne!

Tusen takk Frk.Anea og alle andre som har gitt meg lykkeønskene. Har lagt ut et bilde av siste testen og der er test-streken sterkest!

Jeg er bare 4+4 idag men er allerede oppe å tisser kl 03-04 hver natt og idag er jeg kvalm på ekte! Jippi! Det ble jeg aldri sist !! Dette må jo bare være gode tegn selv om det føles som en evighet til tidlig ul, så håper jeg det går fort. Skal være 7+4 og det er på dagen like langt som sist når de oppdaga MA. Håper ikke det er skjebnens ironi og at det blir en kopi av opplevelsen i høst..

Jenta 30: så kjekt å lese at det har klaffet igjen og at dere har klart det selv. Krysser fingerene for at alt går bra denne gangen.

Her har jeg ikke så gode dager for tiden. Jeg er 9+1 nå, men har en sterk mistanke om at det går not nok en MA. Gravidfølelsen forsvant for et par uker siden og de lille jeg har hatt av symptomer, ømme bryst og litt kvalme, er også i ferd med å avta.

Ingen voksende livmor og ingen hjertelyd. Riktignok litt tidlig for det, men jeg tror nok livmoren ville vært ved kanten nå. (den var det i andre svangerskap)

Jeg prøvde å ordne meg en ul til uken som var, men det var helt håpløst å få til. Så da må jeg vente til jeg er 10+3 og har ul i forbindelse med duotest. Ulidelig å måtte vente så lenge igjen.

Frustrasjonen er sterk og masse tanker svirrer i hodet. Sist taklet jeg alt så bra. Denne gangen gjør jeg nok ikke det, nå ser alt bare mørkt ut.

Ser sikkert ille ut at jeg er så pessismistisk og ikke en gang vite sikkert. Men det er nok bare en "overlevelsesteknikk", skullle det mot formodning vise seg å være liv allikevel, så får vi heller ta det som en bonus.

Endret av Babyønske ��

Jenta30, jeg er så ubeskriveleg glad på dine vegner!! :)

Håper du klarer å glede deg over dette i ukene frem mot tidlig ul. Om du trenger noe mer å roe deg på frem til da, kan du jo kontakte legen og be om å få ta hcg-blodprøver denne uka som kommer - med et par dager mellomrom. Om disse stiger fint, så skal du i det minste kunne senke skuldrene dine en del.

Jeg ønsker deg all mulig lykke til! :)

I dag skulle jeg hatt termin med den lille spspira som vi mistet i høst. Det er litt trist å tenke på, på en måte. Men selvfølgelig er gleden over knøttet inni meg så uendelig mye større. Nå er ikke knøttet så veldig knøtt en gang lengre. Seks uker igjen til termin, og jeg gleder meg utrolig mye til å hilse på den lille gutten eller den lille jenta som holder meg våken om natta, bruker blæra mi som klemmeleke og som gjør at kroppen min kjennes helt på felgen...! :)

Jeg ønsker alle dere som har fått positive tester i det siste all mulig lykke til, og dere som fortsatt venter på en positiv test ønsker jeg lykke til og sender dere mye godt mot og babystøv...!

Tusen takk <3 :) Helt uvirkelig !!

Jeg tror kanskje jeg skal ta en telefon å høre ang. hcg-måling nå.

Idag våknet jeg og følte meg 0 gravid... :(

Vet at det ikke trenger å være noe galt, men jeg blir jo bekymra alikevel. Er 4+6 eller 5+0 idag, så det er rundt ca nå hjerte skal begynne så smått å slå.

Kommet meg på jobb og fikk heldigvis LITT vondt i puppene igjen, men har en litt ekkel bekymring inni meg nå.

Tusen takk <3 :) Helt uvirkelig !!

Jeg tror kanskje jeg skal ta en telefon å høre ang. hcg-måling nå.

Idag våknet jeg og følte meg 0 gravid... :(

Vet at det ikke trenger å være noe galt, men jeg blir jo bekymra alikevel. Er 4+6 eller 5+0 idag, så det er rundt ca nå hjerte skal begynne så smått å slå.

Kommet meg på jobb og fikk heldigvis LITT vondt i puppene igjen, men har en litt ekkel bekymring inni meg nå.

God morgen:)

Sikkert lurt for sjelefreden å måle HCG - selv slet jeg veldig med å glede meg over graviditeten før første ul. Var redd folk skulle finne ut, da de ville gratulere og det i mitt hode slettes ikke var sikkert det var noe å gratulere over. Jeg fikk målt hcg før ul, og det hjalp litt på :) ellers er jo statistikken på din side (selv om det ikke er like lett å ta innover seg) klem

Så sitter jeg på legevakten å venter på tur. oppdaget blod på papiret i mårest. Ingenting etterpå, men får flashback til januar når ma en ble oppdaget. Samme senario. Er 8+2 i dag.. håper bare jeg får ul for å roe nærvene, eller vertfall få et sikkert svar..

jeg hater offisielt 1 trimester!

ChaChi; lykke til! Jeg blødde med nummer 2 , og har blødd fra jeg var 5+5 denne gangen. Fikk se en bitteliten med hjerte som slo da jeg var 9+3, og er så vidt jeg vet gravid enda (11+1 i dag). Blødning betyr ikke at det går galt, selv om jeg vet at det er lett å føle det slik, og jeg har følt det slik flere ganger i dette sv.skapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...