Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff litlå85, det var utrolig trist å høre. :( Har du mistet like tidlig hver gang? Håper du får en legetime raskt og at de finner ut hva som skjer...

Ma i uke 12 i desember. Sa i uke 5 i januar og sa nå i uke 5. Kjenne at det tar mer og mer på psyken nå!!

Åja, husker vi kom visst inn her ganske likt vi. Håper neste spiren din klorer seg fast, må være ufattelig vondt å oppleve det flere ganger rett etter hverandre slik som du har gjort nå. Håper du har en bra lege som tar godt vare på deg. Mange klemmer!  

Uff litlå85, det var utrolig trist å høre. :( Har du mistet like tidlig hver gang? Håper du får en legetime raskt og at de finner ut hva som skjer...

Ma i uke 12 i desember. Sa i uke 5 i januar og sa nå i uke 5. Kjenne at det tar mer og mer på psyken nå!!

Åja, husker vi kom visst inn her ganske likt vi. Håper neste spiren din klorer seg fast, må være ufattelig vondt å oppleve det flere ganger rett etter hverandre slik som du har gjort nå. Håper du har en bra lege som tar godt vare på deg. Mange klemmer!

Det er det jeg ikke har! Legen er ikke noe bra, eller jeg skal til en ny utenlandsk neste uke så er spent på hvordan han er..

Det er det jeg ikke har! Legen er ikke noe bra, eller jeg skal til en ny utenlandsk neste uke så er spent på hvordan han er..

Hvis du ikke er fornøyd med legen din er det bare å bytte, viktig at man har en lege man stoler på og som man føler at tar en på alvor. Håper han til uka er bra, evt kanskje du kan bestille deg time hos en flink gynekolog?

Du har krav på utredning for habituell abort i spesialisthelsetjenesten når du har mistet 3 ganger på rad. Jeg har hatt slik utredning. Ikke alltid man får noen svar, men det er jo verdt å ta utredningen for å utelukke ting hvertfall. Be om henvisning til nærmeste gynekologisk avdeling for utredning for habituell abort. Jeg fikk et brev i posten med flere skjemaer for blodprøvetaking og skjema for innlevering av spermprøve for mannen. Alle prøvesvar skal foreligge før de kommer inn til undersøkelse og samtale med gynekolog på sykehuset. Bare spørr om du lurer på noe mer :)

Ønsker deg masse lykke til, og håper virkelig du slipper å oppleve dette flere ganger!

Så trist å høre litlå82. Håper den nye legen din er forståelsesfull og sender deg videre til utredning!

Her går det fint med graviditeten, er 6+4 i dag. Men tror jeg har pådratt meg en lungebetennelse.. Hoste som bare blir værre, smerter i rygg og bryst når jeg hoster, hodepine, tung pust, hoster opp blodig slim av og til og, men tenker det har med skjøre slimhinner å gjøre. Sitter å venter på at legekontoret skal åpne. Ingen jobb i dag, men nesten null søvn de siste to døgn blir jeg sofasliter i dag. Håper bare legen kan hjelpe og ikke bare sier at jeg må vente til det går over..

Annonse

Takk takk alle. Jeg har lest meg opp til crione og blodfortynnende, dette er noe du ikke trenger å utredes for.så skal prøve alt jeg kan får og få det.

Når du blir utredet så skal du ikke prøve på ny graviditet, å det kan ta mange mnd!! Derfor vet jeg ikke hva jeg skal gjør helt...

Utredningen tok ikke mer enn 5 mnd her...så ikke så altfor lenge syns jeg. Jeg skal bruker både lutinus/crinone, og blodfortynnende når jeg blir gravid igjen. Det var ikke noe problem å få det av gynekologen, selv om utredningen ikke gav noen holdepunkter for hvorfor det har gått galt 5 ganger...

Syns det er rart at det er så ulikt, eg kom til hos gyn på ca ein mnd. Fekk beskjed frå legen før det at vi berre måtte prøva. Det var ein blodprøve som kunne bli feil om eg hadde nett vore eller var gravid, men det fekk venta om det oppstod. Trengte ikkje å ha med svar på prøvene til gyn. Dei tok vi i etterkant faktisk, og får svar frå gyn etterkvart som dei er klare. Fekk med Crinone og Albyle-e, og eit lukke til. Så langt er alle prøver fine, og som ho sa: kjør på! Og eg får koma til ho på oppfølging om eg skulle vera så heldig å bli gravid igjen. Var der i februar i år.

Klem til deg Litlå, ikkje gje opp!

Tusen takk alle sammen:) gleder og gruer meg til tirsdag til jeg skal til legen. Liker ikke leger. Hehe. Å er ikke så frampå når jeg er hos de,men her føler jeg at jeg må komme med mine meninger, hvis han ikke sier noe om det før meg

Apropos dopper: Fortalte JM at jeg har kjøpt en doppler i dag, hun sa at den må brukes med forsiktighet da det er mye stråling!

Så bruk kun når dagen er som svartest og alt føles feil! Vær forsiktig med strålingen <3

Apropos dopper: Fortalte JM at jeg har kjøpt en doppler i dag, hun sa at den må brukes med forsiktighet da det er mye stråling!

Så bruk kun når dagen er som svartest og alt føles feil! Vær forsiktig med strålingen <3

Det er ikke mye stråling fra en doppler, og ikke mer enn fra annet vi omgir oss med.

Men allikevel bruk med forsiktighet.

Anonymous poster hash: 1160c...e27

Annonse

Fine gode jenter her inne.

Dette har vært en tøff måned. Pergo skulle gi meg eggløsning og undersøkelsen hos gyn sa : beklager INGEN egg...

MEN JEG SITTER HER MED EN POSITIV TEST!!!!!! 

Jeg gråter og gråter og gråter av glede!!! Jeg er på syklusdag 28... Monitoren har aldri vist maks. Gynekologisk undersøkelse og ultralyd sier beklager.

Puppene og en positiv test sier noe annet!! Jeg skal prøve å legge ut bilde på galleriet mitt. Den er sterkere enn når jeg var gravid i høst.

Fine gode jenter her inne.

Dette har vært en tøff måned. Pergo skulle gi meg eggløsning og undersøkelsen hos gyn sa : beklager INGEN egg...

MEN JEG SITTER HER MED EN POSITIV TEST!!!!!!

Jeg gråter og gråter og gråter av glede!!! Jeg er på syklusdag 28... Monitoren har aldri vist maks. Gynekologisk undersøkelse og ultralyd sier beklager.

Puppene og en positiv test sier noe annet!! Jeg skal prøve å legge ut bilde på galleriet mitt. Den er sterkere enn når jeg var gravid i høst.

Så utrolig gode nyheter! Nå ble jeg sååå glad! Tenkt masse på deg! Klemmer i fleng!

Mannen tror ikke på meg engang. Haha :)

Testen er tatt på veldig utvanna kveldsurin. Den er sterkere i virkeligheten.

Nå er jeg bare så sjokka, og tør på ingen måte å slippe gleden løs :)

Når det gikk galt sist så var testen mye svakere enn denne og på morgenurin. Håper den blir sterkere imorgen :))

Gratulerer så mye Jenta30!!!!! 😊 Dette må jo gå veien! Ser ut som mars/april har vært en bra mnd i tråden vår, med mange positive tester. ❤️

Her er jeg 5+4 idag og skal til legen imorra for å høre om muligheter for tidlig ultralyd. Håper veldig at det går i orden og at vi får henvisning iløpet av de neste ukene og ser at det er liv der inne.❤️

Å, så fantastiske nyheter Jenta30!!! Ble helt blank i øya nå jeg :) Gratulerer så mye!!!

Lykke til hos legen i dag, Pæreblomst! Denne gangen går det veien :) 

Vi var på UL igjen i går - er nå 13+4 og nå har reka vår blitt til en liten minibaby :) Alt stod bra til med den lille, og jeg begynner på ordentlig å tro at vi skal få bli foreldre i oktober. Selv om det fortsatt føles helt vanvittig at det bor en bitteliten baby inni magen min. 

Tuuuusen takk! Det er helt uvirkelig!

Har lagt ut nydelige bilder av dagens 2 billigtester + en digital :)))

Nå tror endelig mannen på det også.

Dette kom som et sjokk - tror gynekologen kommer til å få litt småsjokk og. Jeg må ha hatt eggløsning bare dager før jeg var der.

Selv om jeg er veldig glad, så er jeg samtidig veldig redd nå. Er gravid på samme "oppskrift" som sist da jeg mistet, så er vel naturlig at de tankene kommer snikende med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...