Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Solfaktor, så,godt å høyra at det hargått så bra trass fjorårets dårlege opplevingar! Det gir håp!

Sender ein klem jenta, håpar du får hjelp og aller helst at det ordnar seg på vegen føt prøverør.

Håpar du får roa på deg neste veke Persilleblomst! No kan jo snart mini overleva på utsida

Godt å lesa om deg og fru Mille deg har eg jo fulgt i ein annan tråd. Sjølv om det er bligravidtrådar så har ein jo lyst å følgja med på dei ein er blitt "kjend" med. Tenkt at du snart har gullet på utsida!!

Klemmer på deg og Mari, godt du får sett på nurket ofte så du får roa deg

Her går ventedagane usedvanlig seint, men det er vel heilt normalt i IKM- veka? Eigentleg søndag, men fekk smil på clearblue fredag ettermiddag så til helga ein gong i allefall? Har ikkje all verdas håp, men det er jo ikkje så mykje som skal til for å bli spent...

Fortsetter under...

Fremdeles bare høy her, så nå ringte jeg min gynekolog. Dag 10 etter siste pergopille idag. og gjett hvem som har fått hastetime imorgen :) Da skal hun inn å se på egga mine med innvendig ultralyd og hvis det ser greit ut får jeg otrivelle eggløsningssprøyte! :)

Hun er så snill med meg. Ble helt på gråten jeg nå :)

Det kommer :-) Har aldri fått eggløsningssprøyte før, så håper ting er modent og bra slik at jeg kan få den. Er veldig tøft psykisk på pergo, var derfor hun hastet med å få meg inn før helga, for på mandag var det for sent :-)

Annonse

Slenger meg på her jeg også!
Hadde MA i august i fjor med utskraping. Hadde da forsøkt å bli gravid i 4,5 år, og det var første gangen vi hadde lyktes.
I desember var vi på utredning og fikk klarsignal på ICSI-prøverør, som vi forhåpentligvis starter med i mai.
Har så delte følelser rundt dette! Gleder meg kjempemye på å komme i gang, men er livredd for å miste igjen/ikke lykkes.

Det var dessverre dårlige nyheter på ultralyd :( Til tross for dobbel pergo var det ingen antydning til modning av egg i det hele tatt og som gynekologen sa; monitoren din har vist helt rett, her er det ingen eggløsning på gang og heller ingenting å sette eggløsningssprøyte for.

Et slag i trynet med andre ord :(

Så nå blir det over på prøverør for oss. Fikk ny time igjen til torsdag for å sende inn henvisningen osv. siden hun tok meg på hastetime idag hadde vi veldig dårlig tid. Sitter helt apatisk på jobb nå og er så lei meg. Vil bare hjem å gråte :(

Hadde MA i august i fjor med utskraping. Hadde da forsøkt å bli gravid i 4,5 år, og det var første gangen vi hadde lyktes.

I desember var vi på utredning og fikk klarsignal på ICSI-prøverør, som vi forhåpentligvis starter med i mai.

Har så delte følelser rundt dette! Gleder meg kjempemye på å komme i gang, men er livredd for å miste igjen/ikke lykkes.

Huff, jeg føler med deg <3 Vi har ikke prøvd like lenge som dere, men nå blir det prøverør for oss også. Vi har også delte følelser rundt prøverør, men vi er kommet dit nå at vi er villig til å gjøre alt for å komme i mål, samtidig syns jeg fallhøyden blir så vanvittig stor, og jeg er redd for å oppleve en ny MA. Spesielt siden prøverør ( og alle pergokurene) tærer rimelig greit på psyken i seg selv.

Huff, jeg føler med deg <3 Vi har ikke prøvd like lenge som dere, men nå blir det prøverør for oss også. Vi har også delte følelser rundt prøverør, men vi er kommet dit nå at vi er villig til å gjøre alt for å komme i mål, samtidig syns jeg fallhøyden blir så vanvittig stor, og jeg er redd for å oppleve en ny MA. Spesielt siden prøverør ( og alle pergokurene) tærer rimelig greit på psyken i seg selv.

Kjenner meg veldig igjen i det du sier. Trist at det måtte gå denne veien for dere også :(

Krysser fingrene for at dere kommer i gang raskt!

Kjenner meg veldig igjen i det du sier. Trist at det måtte gå denne veien for dere også :(

Krysser fingrene for at dere kommer i gang raskt!

Ja men nå kjenner jeg at 1,5 år med pergokurer og hormoner har gjort sitt. Blir på en måte godt å la noen andre overta dette sirkuset, fertilitetsklinikken vi hører til har ca 8-9 mnd ventetid før vi kan få første forsøk. Føles ut som en evighet nå, men får prøve å fylle månedene frem mot første forsøk med gode opplevelser sammen :) Masse lykke til dere også <3 Skal dere ha første forsøk i mai?

Å, så trist å høre Jenta30! Det er klart du er lei deg nå. Kan ikke være greit å sitte på jobb nå nei. Håper dere har gode folk rundt dere som kan støtte dere.

Nå blir det kanskje litt ventetid før dere får kommet i gang, og skjønner at det er beintøft å måtte vente. Heldigvis lykkes veldig mange med prøverør :) Og du har jo allerede blitt gravid en gang, og det må jo telle enda mer positivt for at et embryo skal feste seg. Og hvem vet, kanskje sitter dere med ny spire før dere skal i gang med behandling. Håper uansett dere ikke må vente så lenge. God klem til deg!

Og velkommen til deg, sommerfuggelimagen! Spennende at dere snart er i gang :) masse lykke til!

Annonse

Klem til deg Jenta30! Skjønner godt at det var vanskelig å gå på jobb etter en slik beskjed!

Lenge siden jeg har skrevet her, har vært innom å lest, men ikke orket å skrive... Jeg er i dag 8+5, og det går heldigvis på frem :) Da jeg var 5+5 hadde jeg litt rosa på papiret (det var jeg innom å skrev), og så stoppet det heldigvis..for den gang... Da jeg var 7+2 begynte jeg med småblødninger, og det har jeg hatt frem til nå, senest i går. Har fortsatt gravid.-symptomer, så selv om jeg blir vettskremt hver gang jeg blør litt, så er jeg nok enda gravid:) Har ringt legekontoret 2 ganger, men får bare beskjed om at det er ingenting å gjøre med, og blødninger er vanlig og skjer det så skjer det... Vet jo det fra før, og så lenge det bare er småblødninger er det nok bare fordi det er sårt "oppi der" etter SA-en og utskrapningen i januar.

Tidlig UL vil uansett ikke berolige meg siden jeg så et bankende hjerte dagen før jeg mistet i januar (heldigvis er det sjeldent at det går galt etter å ha sett hjerte banke, men for meg gjorde det det)

Så jeg prøver å tenke positivt, og teller ned dagene til jeg er 13 uker (12 uker er ikke magisk grense for meg, ved 13 vil jeg føle meg litt tryggere :) ). Som belønning tror jeg at jeg skal bestille meg en angelsounds-doppler når jeg har kommet så langt :)

Stor klem til deg Jenta30 😊 skjønner at det var en veldig vond beskjed 😢

Så spennende Lykke! Selv er jeg 10+1 i dag. Har ikke blødd noe, men fant hjerteslag for 3 dager siden med doppler hjemme. Det gjør at jeg klarer å slappe av mye mer, for naturligvis er man ekstra bekymret når man har mistet tidligere.

Masse lykke til videre 💕

Vonde tankar Litlå! Dette har eg ikkje peiling på, men prøv å stol på at det er bra så lenge du ikkje har vondt eller blør. Kanskje ringe legekontoret i morgon å få,sjekka høg- stigninga utover veka for å få ro på deg?

Litt spesiell dag her og i dag, skulle vore terminfesta for spiren vi mista i august, i tillegg håpte eg på ikm...men Tanja kom snikende i går...så her vart det litt raudt i glasset og skåling for betre lukke for spire i 2016! Men då er det jammen vår tur!!

Ja grøne, tenkte å ta en digital imorgen tidlig. Se hva den viser. Men er stygt redd den viser ikke gravid. Tok test ikveld den var negativ. Men har fortsatt ømme pupper. Begynner vel snart og blø. Blir spennende og se imorgen. Litt merkelig at jeg ikke har fått smerter eller blødninger ennå... Så ikke vet jeg .

Da ble min digital test negativ igår og idag blør jeg som bare det! Skulle vært 5 uker på vei idag. Så da har jeg mistet 3 ganger :( bestilt meg legetime neste uke for nå må nå noe gjøres?

Noen som har vært til lege og fått utredning etter å ha mistet flere ganger?

Å vet hva som gjøres da?

Uff litlå85, det var utrolig trist å høre. :( Har du mistet like tidlig hver gang? Håper du får en legetime raskt og at de finner ut hva som skjer...

Ma i uke 12 i desember. Sa i uke 5 i januar og sa nå i uke 5. Kjenne at det tar mer og mer på psyken nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...