Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Missdec: tusen takk! Følte egentlig at dette tok veldig lang tid siden jeg var så veldig innstillt på å bli gravid igjen med én gang. Men kroppen var vel ikke klar, og nå er all ventetid glemt ;)

Jenta30; jeg heier veldig på deg, og håper du også finner veien til 1 trimester veldig snart!

Tusen takk FruMille :)

Hei dere fine folk her inne.

Jeg har vært her inne og lest med jevne mellomrom selv om jeg ikke har skrevet så mye den siste tiden.

I dag føler jeg en ubeskrivelig lykke, 'gravid' lyste mot meg på testen, endelig.

Da jeg startet denne tråden i september i fjor etter min ma, hadde jeg aldri kunnet forestille meg hvilken ubeskrivelig støtte dere skulle være for meg i den tøffe tiden.

Ville bare sende dere alle en stor takk fra hele mitt hjerte, for alle trøstende ord, all oppmuntring, erfaringsdeling og medfølelse.

Tusen takk, dere er de beste 💜

Åå, gratulerer så mye Mari!! Det var superkoselig å høre! Ikke bare du som har funnet god støtte i tråden :)

Annonse

Jeg har vært her inne og lest med jevne mellomrom selv om jeg ikke har skrevet så mye den siste tiden.

I dag føler jeg en ubeskrivelig lykke, 'gravid' lyste mot meg på testen, endelig.

Da jeg startet denne tråden i september i fjor etter min ma, hadde jeg aldri kunnet forestille meg hvilken ubeskrivelig støtte dere skulle være for meg i den tøffe tiden.

Ville bare sende dere alle en stor takk fra hele mitt hjerte, for alle trøstende ord, all oppmuntring, erfaringsdeling og medfølelse.

Så herlig!! Gratulerer så mye! Dette unner jeg deg sååå:) fantastisk! Stor klem!

Så fantastiske nyheter Mari_83 <3 HURRA!!! :)

Jeg har endelig fått kloa i Pergo, så nå hååååper jeg at jeg kan følge etter om en 3-4 uker :) Hold av en plass til meg inne på 1. trimester da ;)

Så fint å se du er tilbake, jenta30 - du har vært savnet :) så bra du fikk tak i pergo - så vilt at de kunne gå tomt. Krysser fingre for deg! Klem

Så koselig å høre Augustfrua :) Jeg har savnet denne tråden også. Elsker den!!! og var derfor jeg ville inn hit igjen. Ja, er tydelig flere som sliter, hentet ut 10 pakker idag jeg. Det er 5 kurer, så nå kan vi prøve i 5 måneder på rad, jeg trenger ikke pausemåned mellom kurene siden jeg ikke får EL i pausemnd etter dobbel kur heller. Så NÅ skal den sitte.. :) Håper jeg..

Å, så fantastisk å høre, Mari!! :) Jeg er så utrolig glad på dine vegne!! GRATULERER :D

I dag kom mensen her.

Fikk lutealfasen opp i 11-12 dager vha progesteronstøtte.

Men gravid? Neida...

7 uker siden MA, og fortsatt ikke gravid igjen.

Trodde det skulle være lett å bli gravid etter noe slikt jeg?

Ikke for min del i alle fall...

Er jeg bare for utålmodig igjen kanskje...

Annonse

I dag kom mensen her.

Men gravid? Neida...

Det kommer, jeg lover deg, men kjenner meg veldig igjen i denne utålmodigheten din. Jeg var veldig utålmodig de første mnd, og ble lei meg og frustrert over ustabil syklus i tillegg :( den mnd jeg gav litt fa..så ble jeg gravid igjen :) så jeg tenker at spiren sitter plutselig hos deg også! Men det er no bra at lutealfasen opp i det minste, men det skulle vel bare mangle når du går på progesteron ;)

I dag kom mensen her.

Men gravid? Neida...

Det er veldig forståelig at du er utålmodig. Det er jeg også.

Mistet i oktober og har ikke skjedd noe her heller enda :( Håper dobbel pergo gjør susen nå!  Føler det omtrent bare er meg igjen på denne tråden som ikke har blitt gravid igjen, men vår tur kommer også, det er jeg helt sikker på :)

Klem til deg :)

Lenge siden jeg var her inne nå. Prøver å ikke fosvinne helt inn i prøverbobla og tenke på annet og innimellom, men ikke lett..

Tanta har kommet,lang og vond. 33 dager etter medisinsk, så det må jeg jo være fornøyd med.. selv om eggløsningen som var på dag 27 vel ble bortkastet med så kort lutefase.. men men.. bedre lykke neste gang, krysser fingrene for enda en desemberbaby :)

Masse gratulerer til deg Mari! Har tenkt på at det må være din tur nå som startet denne herlige tråden!

I dag kom mensen her.

Men gravid? Neida...

Jeg sier det samme som FruMille egentlig. Jeg var helt desperat etter å bli gravid igjen... Og har 'alltid' blitt lett gravid. Så var på en måte innstillt på at det skulle gå veldig fort. Men for meg tok det altså 6 mnd, og ventetiden har føltes veldig lang.

Det var mye syklus surr i begynnelsen etter ma'en, det tok hele 12 uker før jeg fikk mensen tilbake, og deretter hadde jeg mensen to ganger i mnd et par mnd. Fryktelig frustrerende.

Tilslutt så bestemte jeg meg for å slappe av litt med det hele, droppet el-testing og pliktsex, og DA satt spiren.

Lettere sagt enn gjort men! Ønsker deg uansett masse lykke til og håper at du er gravid igjen snart 💜

Lenge siden jeg var her inne nå. Prøver å ikke fosvinne helt inn i prøverbobla og tenke på annet og innimellom, men ikke lett..

Tanta har kommet,lang og vond. 33 dager etter medisinsk, så det må jeg jo være fornøyd med.. selv om eggløsningen som var på dag 27 vel ble bortkastet med så kort lutefase.. men men.. bedre lykke neste gang, krysser fingrene for enda en desemberbaby :)

Masse gratulerer til deg Mari! Har tenkt på at det må være din tur nå som startet denne herlige tråden!

Tusen, tusen takk 💕 håper på klaff for deg også snart 💜

Kjenner godt igjen det du skriver om prøvebobla... Er jo fort gjort å bli helt smårar inni den, ihvertfall ble jeg det 😊 det var først da jeg kom meg litt halvveis ut av den og slappet litt mere av at spiren satt 💜

Krysser fingrene for deg!!!

Jeg var på etterkontroll hos Gynekologen min ja, fikk innvendig ultralyd for å sjekke at alt så bra ut :) Hadde jo utskraping samme dag som MA ble oppdaget, så alt var i orden, bortsett fra eggløsningene da... og det er jo ganske vesentlig for å kunne bli gravid :P

Hadde MA'en på sykehuset og fikk ikke dra derfra før de hadde sjekket at så mye som mulig hadde kommet ut. Dvs, til restene var under grensen for utskrapning. Var også hos gyn 3 uker senere, hun sa det var litt igjen, men at første mens ville ordne det. Så får vel tro at det de sier stemmer siden begge sa at det vil ordne seg av seg selv. Hadde veldig kraftig mens den første. Men, synes den er unormalt kraftig denne gangen også. Enten skyldes det tykkere slimhinner grunnet ekstra progesteron, ellers kan det kanskje være at det tar noen runder med mens før alt blir helt optimalt der igjen etter å kun ha tatt cytotec og ikke utskrapning. Må vel faktisk regne med det når jeg tenker meg om. Hadde bare glemt det litt :P

Skal vel være glad eggløsningen kommer som normalt i alle fall, og da er det vel bare å vente på at forholdene blir bra igjen. 

Har egentlig satt i hodet mitt at jeg ikke skal bli oppgitt/bekymret før etter 6 mnd, altså til etter sommeren. Da er det også slutt på resepten på crinone og i såfall på tide med en ny tur til gynekologen for å diskutere situasjonen. Prøver å tenke at jeg håper på å bli gravid igjen i år...Og at året er langt. Baby blir det uansett ikke før i 2016 om jeg er heldig...

Men, uansett hvor mye jeg prøver å overbevise meg selv om at det vil ta tid, så blir jeg sur når jeg får mensen. Det vil nok fortsette samme hva. Umulig å unngå tror jeg. Men, husker fra forrige prøverunde at jeg er ivrig i starten, og så dabber iveren av for hver mnd som går. Merker det litt allerede. Litt mindre tanker rundt det for hver mnd uten resultat. Tilslutt blir det bare å vente på el-slimet, og pos el test og sørge for minst én bra timet runde i høyet, og deretter bare å vente på mensen. Kan det jo godt nå, men tar litt tid å kvitte seg med desperasjonen... Og det er litt ulempe med å skulle ta crinone etter el hver mnd. At det er en daglig påminner i den tiden. Men, etter nok mnd går vel det over også antagelig.

Her kom TR på mandag - kun 26 dager etter cytotec. Hadde litt el-symptomer for en ukes tid siden mens jeg fortsatt spottet, så om el var da ble det rekordkort lutealfase her også. Noen som vet om det er vanlig etter ma/sa? Tr varte forresten bare EN dag!!?!! :o (Det var definitivt tr siden jeg blødde en del.)

Har ikke hatt noe sex pga den langvarige blødningen, så slapp i alle fall å bli skuffet denne gang :)

Jeg fikk el 14 dager etter cytotec. Ble og gravid da. Testet positivt når jeg skulle ha mens men testet negativt en uke etter. Så mistet igjen. Alt har Heldivis vært i syklus etter dette. Men har vært et stress og teste og finne el osv.

Jeg vil anbefale alle og vente en mens før en prøver igjen. Men det er jo fordi jeg mistet Igjen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...