Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Her har jeg nok nettopp hatt eggløsning nr 2 etter MA'en....

Aksjer lagt inn både i forkant og nært opptil eller samme dag, så nå er det straks bare å starte opp med crinone og deretter krysse fingrene. Passer skikkelig dårlig med termin midt i november for å si det sånn, så jeg blir ikke veldig skuffet om jeg ikke blir gravid nå. Men det at det passer dårlig bør jo øke sjansene betraktelig ;) Er det ikke alltid slik ? :P

Endret av utålmodig82

Fortsetter under...

Krysser fingrene for deg jeg også, utålmodig82! :) Ja, fy søren! Novemberbaby passer skikkelig dårlig altså!! Hehe. Jeg var jo egentlig så fryktelig fornøyd med at vi skulle få julibaby, men nå krysser jeg alt jeg har for at oktoberspiren min holder seg fast.  Det hadde jo vært mer praktisk med sommerbaby, men kroppen min mente visst ikke at dette skulle bli så veldig praktisk for oss... Så nå gleder vi oss i stedet til vi kanskje kan ta med et lite nurk hjem til jul :hjerter:

Har bestilt legetime i neste uke så da håper jeg at jeg kan få litt ekstra oppfølging, og i det minste en henvisning til tidlig UL i uke 8+. Så er jeg forbi der jeg mistet sist.

Jeg synes det er litt betenkelig at så få symptomer har meldt seg, så klarer liksom ikke helt å ta dette innover meg enda. Men er jo bare 4+6. Sist hadde jeg riktignok en drøss med symptomer på dette tidspunktet....men det kan vel variere litt fra gang til gang. Så jeg prøver egentlig å bare glede meg over sånn som det er akkurat nå :)

Krysser fingrene for deg jeg også, utålmodig82! :) Ja, fy søren! Novemberbaby passer skikkelig dårlig altså!! Hehe. Jeg var jo egentlig så fryktelig fornøyd med at vi skulle få julibaby, men nå krysser jeg alt jeg har for at oktoberspiren min holder seg fast.  Det hadde jo vært mer praktisk med sommerbaby, men kroppen min mente visst ikke at dette skulle bli så veldig praktisk for oss... Så nå gleder vi oss i stedet til vi kanskje kan ta med et lite nurk hjem til jul :hjerter:

Har bestilt legetime i neste uke så da håper jeg at jeg kan få litt ekstra oppfølging, og i det minste en henvisning til tidlig UL i uke 8+. Så er jeg forbi der jeg mistet sist.

Jeg synes det er litt betenkelig at så få symptomer har meldt seg, så klarer liksom ikke helt å ta dette innover meg enda. Men er jo bare 4+6. Sist hadde jeg riktignok en drøss med symptomer på dette tidspunktet....men det kan vel variere litt fra gang til gang. Så jeg prøver egentlig å bare glede meg over sånn som det er akkurat nå :)

Håper inderlig dere får julenurket deres :klem:

Håper du får oppfølging med ekstra UL'er... Det vil nok være beroligende  :)

Jeg var også veldig klar for julibaby, utvilsomt. Men, hvem vet, kanskje blir det sommer 2016 i stedet på oss. Umulig å si gitt.

Gir i alle fall ikke opp. Men november liksom, fysj! ;) Men vi er ikke så langt unna å kanskje kunne få en tidlig-2016 baby da, det hadde ikke vært dumt :) Og ikke minst har vi fortsatt 7 mnd på å få det til å klaffe for å treffe første halvår neste år :P Men, skal vel ha tid til å miste litt flere ganger først også skal du se... *pessimist*

3 dpo i dag og første dose crinone satt. Håper på lenger lutealfase om ikke annet.

Mon tro om jeg skal kjøre på med litt babyklister også :P

Så var jeg kommet til 15 dpo, som også da skulle være ikm etter normal syklus.

Ingen mens, men bittelitt spotting i løpet av dagen.

Testene er fortsatt svaaaakt positive, men billigstrimmelen var litt sterkere i dag enn den var på tirsdag.

Også CB pluss var positiv i dag, men svak.

Så vet fortsatt ikke helt hva jeg skal tro. Fullt forberedt på at det er kjemisk, men samtidig klamrer jeg meg litt til at det skal gå rette veien.

Hva med og ta en digital som viser uker? Tror du er gravid jeg:)

Føler liksom ikke en digital vil si meg så mye mer. Jeg har jo positive tester, bare svake, så noe er/har vært på gang inni der.

Men spotting er aldri positivt for meg, det tyder på at noe ikke stemmer.

Hadde svake tester og spotting rundt ikm for noen år siden og da gikk det galt.

Får bare ta dagene til hjelp. Så får det skje det som skjer.

Annonse

Og da begynte jeg å blø, så da har jeg nok bare hatt en kjemisk.

Skikkelig frustrerende

Så da er det bare en sjanse til for at det blir baby i 2015. (Kommer ikke til å prøve i april for vil ikke ha termin i romjula)

Timeglasset holder på å renne ut og vi må snart ta bestemmelsen for om vi skal gi opp prøvingen også. En helt grusom tanke, men jeg blir jo ikke yngre og må tenke litt på det også.

Anonymous poster hash: 1160c...e27

Og da begynte jeg å blø, så da har jeg nok bare hatt en kjemisk.

Skikkelig frustrerende

Så da er det bare en sjanse til for at det blir baby i 2015. (Kommer ikke til å prøve i april for vil ikke ha termin i romjula)

Timeglasset holder på å renne ut og vi må snart ta bestemmelsen for om vi skal gi opp prøvingen også. En helt grusom tanke, men jeg blir jo ikke yngre og må tenke litt på det også.

Anonymous poster hash: 1160c...e27

Ja, det var ikke meningen å være anonym da.

Huff så kjipt, Babyønske :( Men hvor gammel er du da - siden dere vurderer å gi opp?

Jeg ble 38 i høst, så ikke hau'gammal sånn sett. Ikke føler jeg meg gammel heller.

Men jeg er liksom over alderen jeg alltid har satt for å få barn.

Også tenker jeg samtidig litt framover, flere år framover.

Også plager det meg litt at jeg opplevde en del negative tilbakemeldinger på alderen min i høst når jeg opplevde MA'en. Og da spesielt fra legene. Er veldig overrasket over det faktisk, at de så på meg som gammel gravid som 38 åring.

Men jeg har ikke akkurat inntrykk at det er såååå uvanlig heller, så skjønner ikke reaksjonen deres.

Huff så kjipt, Babyønske :( Men hvor gammel er du da - siden dere vurderer å gi opp?

Jeg ble 38 i høst, så ikke hau'gammal sånn sett. Ikke føler jeg meg gammel heller.

Men jeg er liksom over alderen jeg alltid har satt for å få barn.

Også tenker jeg samtidig litt framover, flere år framover.

Også plager det meg litt at jeg opplevde en del negative tilbakemeldinger på alderen min i høst når jeg opplevde MA'en. Og da spesielt fra legene. Er veldig overrasket over det faktisk, at de så på meg som gammel gravid som 38 åring.

Men jeg har ikke akkurat inntrykk at det er såååå uvanlig heller, så skjønner ikke reaksjonen deres.

Nei 38 er da ingen alder! :) Jeg derimot, begynner å dra på åra med mine 42... Nå regner jeg ikke nødvendigvis med at det blir flere barn på oss heller, men vi krysser fingrene. Da jeg så det døde fosteret på ul sa jeg til gyn på Volvat at dette var siste sjanse og at vi ikke kommer til å prøve igjen, sa hun at selvsagt måtte vi prøve igjen. MAen hadde ikke noe med alder å gjøre, mente hun. Er litt usikker på akkurat det, men synes det er veldig rart at legene dine var så negative.

Lykke til babyønske!! Du har fremdeles flere år på deg til å klare å få barn. Men ville ikke droppet april om jeg var deg- et barn er et barn uansett om det har bursdag i romjula, og hver syklus er verdifull!! Masse lykke til om to uker :)

Babyønske, skjønner godt frustrasjonen... Kjenner på den selv enda jeg "bare" er snart 33.

Men jeg ville aldri droppet en måneds prøving uansett om terminen kunne passe dårlig. 

Kanskje er det slik at det er da det passer dårligst det skjer? ;)

Annonse

Skjønner også frustrasjonen din, Babyønske! Jeg blir 38 i løpet av sommeren og tenker jo at dette kanskje kan ta litt tid.

Jeg ville heller ikke tenkt så mye på når terminen vil bli ei heller alderen din. Gynekologen min var også positiv til alderen min og jeg er jo ikke så mye yngre enn deg!

Jeg venter på mensen etter min MA for litt over 3 uker siden. Krysser fingre for at den kommer innen et par uker! :-)

Så leit å høre Babyønske. En god klem til deg! Dere må selvfølgelig kjenne på det selv, men det er jo mange som har blitt foreldre etter fylte 38 :) Men skjønner veldig godt at det er tungt å holde motet oppe akkurat nå. 

Her har jeg ikke så gode dager... Jeg har prøvd å ikke tenke så mye over graviditeten og har vel heller vært litt distansert til det hele frem til i dag tidlig. Da begynte jeg å spotte bittelitt og pessimismen tar helt over. Så akkurat nå er jeg bare veldig trist og sikker på at det ikke kommer til å gå bra denne gangen heller :( Har bestilt legetime på tirsdag, og hadde tenkt å be om henvisning til ultralyd i uke 8. Nå lurer jeg på om jeg skal be om å få komme inn før...bare for å se om det er noe der. Har hatt litt murringer i magen, og i går hadde jeg magekramper. Varte ikke lenge, men likevel. Sukk. Blir jo helt gal av dette. Skulle ønske jeg bare kunne spole noen uker frem så jeg visste litt mer om hvordan dette gikk...

Tusen takk for oppmuntring på både alder og til å prøve videre. :)

Ja, jeg er ikke helt der enda at jeg klarer å gi opp prøvingen. Jeg blir jo relativt lett gravid, på første forsøk på graviditeten som endte i Ma og på tredje forsøk nå. Så det er jo ikke det som er problemet hvertfall, men spørs hvor villig kroppen er til å holde på de eggene som blir befruktet.

Har jo slitt med korte lutealfaser, så redd det er noe av problemet. Men det har jeg fått orden på tidligere og det ser ut som jeg kan klare det denne gangen også(tar mye b-vitaminer og tar Vitex).

Blir uansett prøving neste eggløsning, da skulle det bli termin i slutten av november.

Men dropper nok muligheten for termin i jula. Jeg har jo vært gravid to ganger tidligere og vet hvor tungt det kan være på slutten. Og med to små barn fra før føler jeg for å ha noe overskudd og energi i juletiden(det er jo mye som skjer). Da har jeg heller en nyfødt, for jeg har brukt å være i fin form kort tid etter fødsel.

Men så er det det med at det klaffer når det passer minst, der har jeg vært før. Eldste er nemlig født i begynnelsen av januar og med han prøvde vi i ett år før det klaffet, og hadde egentlig ikke tenkt å prøve den mnd jeg ble gravid med han(nettopp pga fare for fødsel i jula). Men det føltes feil å hoppe over en eggløsning, så vi prøvde allikevel og der satt den gitt. Når jeg endelig ble gravid var jeg faktisk revnende likegyldig til at han kunne bli født i desember.

Har du prøvd progesteron mot de korte lutealfasene dine Babyønske? Det har hjulpet mange som sliter med nettopp det :)

Forstår godt at du er nervøs missdec, men prøv å tenke på at sjansen er større for at ting går bra enn at det ikke gjør det. ( lettere sagt enn gjort men )

Jeg har verdens skjønneste gynekolog. Ringte på fredag og var fortvilet over manglende pergo i hele landet og vips så var en resept på Clomifen klar. Det er visstnok nøyaktig det samme som pergotime, bare laget av en annen produsent.

Igår kom mensen og imorgen starter jeg på dobbel kur. Første forsøket er endelig igang. Håper jo selvsagt jeg blir gravid igjen på samme oppskrift som sist, men er jo også ekstra redd for å miste på nytt siden det er økt abortrisiko ved medisinbruk.. men nå må jeg tenke positivt :)

Har du prøvd progesteron mot de korte lutealfasene dine Babyønske? Det har hjulpet mange som sliter med nettopp det :)

Nei jeg har ikke det. Jeg syns jeg har klart å få lutealfasen i rute igjen på egenhånd ved hjelp av vitaminer og Vitex så mange ganger før. Og jeg tror ting er så godt som tilbake til det normale nå, og blir det forhåpentlig enda mer til neste lutealfase.

Og så negativt innstilt som legen min var til graviditet i min alder, så tror jeg ikke det er mye å hente der dessverre.

Hei dere.

I dag har jeg vært på 4 ukers kontroll etter 2. runde med Cytotec etter MA. Jeg hadde fine slimhinner og det hadde vært en eggløsning. Men, jeg hadde en syste på venstre eggstokk...

Gynekologen mente at enn så lenge ville den ikke skape trøbbel for eggløsningene, men vi fikk vente å se sa han..

Er det andre som har hatt syste på eggstokkene og har det skapt trøbbel for dere? :klo:

Hei dere.

I dag har jeg vært på 4 ukers kontroll etter 2. runde med Cytotec etter MA. Jeg hadde fine slimhinner og det hadde vært en eggløsning. Men, jeg hadde en syste på venstre eggstokk...

Gynekologen mente at enn så lenge ville den ikke skape trøbbel for eggløsningene, men vi fikk vente å se sa han..

Er det andre som har hatt syste på eggstokkene og har det skapt trøbbel for dere? :klo:

Fikk jeg høre også fra gynekologen nå. Akkurat samme, at det neppe var noe problem. Og jeg tror ganske sikkert at jeg har eggløsninger, tempene mine sier absolutt det. Og jeg ble jo gravid, det har jo du blitt også. Så jeg velger å ikke bekymre meg for det. Leste at det faktisk er ganske normalt å ha noen få cyster på eggstokkene, men når det ble veldig mange kan det skape problemer. Velger å stole på gynekologen som sa at det ikke skulle være nok til å lage problemer.

Hei dere.

Fikk jeg høre også fra gynekologen nå. Akkurat samme, at det neppe var noe problem. Og jeg tror ganske sikkert at jeg har eggløsninger, tempene mine sier absolutt det. Og jeg ble jo gravid, det har jo du blitt også. Så jeg velger å ikke bekymre meg for det. Leste at det faktisk er ganske normalt å ha noen få cyster på eggstokkene, men når det ble veldig mange kan det skape problemer. Velger å stole på gynekologen som sa at det ikke skulle være nok til å lage problemer.

Takk for svar! Da skal jeg ikke bekymre meg for det i alle fall! Da har vi jo fått noenlunde likt svar Utolmodig82! Jeg har også fått en følelse av at det er ganske vanlig.

Fikk mensen i går kveld nøyaktig 4 uker etter cytotec-runden. Hurra! Lenge siden jeg har blitt så glad for å få mensen tilbake. Om en ukes tid er det bare å legge inn aksjer for fullt! :danse:

Hei dere.

Takk for svar! Da skal jeg ikke bekymre meg for det i alle fall! Da har vi jo fått noenlunde likt svar Utolmodig82! Jeg har også fått en følelse av at det er ganske vanlig.

Fikk mensen i går kveld nøyaktig 4 uker etter cytotec-runden. Hurra! Lenge siden jeg har blitt så glad for å få mensen tilbake. Om en ukes tid er det bare å legge inn aksjer for fullt! :danse:

Hurra for mensen!

Ikke ofte man kan si ;)

Da er det snart håp igjen :)

Hei dere fine folk her inne.

Jeg har vært her inne og lest med jevne mellomrom selv om jeg ikke har skrevet så mye den siste tiden.

I dag føler jeg en ubeskrivelig lykke, 'gravid' lyste mot meg på testen, endelig.

Da jeg startet denne tråden i september i fjor etter min ma, hadde jeg aldri kunnet forestille meg hvilken ubeskrivelig støtte dere skulle være for meg i den tøffe tiden.

Ville bare sende dere alle en stor takk fra hele mitt hjerte, for alle trøstende ord, all oppmuntring, erfaringsdeling og medfølelse.

Tusen takk, dere er de beste 💜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...