Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Utrolig nok testet jeg positivt 1 pp etter sa. Men jeg klarer liksom ikke å slappe av. Jeg er livredd for at det skal komme blod på papiret etter dobesøk. Tror nesten jeg må svi sv en digital om noen dager å se at det står 2-3 å at det går fremover 😊

Skjønner deg veldig godt! Jeg ble også gravid igjen rett etter SAen i desember. Er 7+1 i dag og er enda redd for å se blod på papiret når jeg tørker meg. Har små blødd litt helt siden begynnelsen av januar.. Av og på. Det er utrolig stressende. Har målt hcg og det har steget fint. Vært på UL også da jeg var 6+3 og fikk se et bankende hjerte ❤️ Men reddselen sitter langt inne.. Håper så inderlig det går bra, og håper spiren din også sitter nå! 😊

Fortsetter under...

Takk for det missdec:) lurte litt på hva slags oppfølging dere får etter å ha mistet? tenker da på ekstra ul uten venting, ekstra jordmorkontroll osv. Hvis dere får det virker det litt beroligende, at man kanskje ikke engstelig seg så mye? Jeg har fått beskjed om at jeg får de ultralydene jeg ønsker og igangsetting før termin. Men merker jeg er litt urolig fordet:( men må jo uansett bli gravid først, kanskje gleden tar over for engstelsen:)

Velkommen inn hit verucasalt, her er det masse flotte damer og mye støtte å finne. Håper ny spire sitter snart og at du får den oppfølgingen du ønsker og trenger ☺

Håper medikamentene fungerer utålmodig82, og at spiren sitter snart!

Gratulerer til alle med positive tester, blir så glad av å lese sånt! ☺☺

I dag sitter jeg å tenker at jeg har verdens beste sjef! Hun er så flott og forståelsesfull ovenfor meg i denne perioden. Ringte meg privat i kveld for å høre hvordan det gikk fordi fagleder hadde fortalt at jeg var sliten og svimmel (fagleder var innom for å høre hvordan det gikk i dag) Hun fortalte også at hun hadde bestemt seg for å innvilge ferien min som er utenfor den vanlige ferieturnusen og egentlig kræsjer med noe møter jeg skulle vært med på, for hun syns jeg skulle ha noe å se frem til. Så nå kan jeg glede meg til Spaniatur med storfamilien i sommer. det er deilig!

Det som ikke er like positivt er at jeg fortsatt sliter med svimmelhet, søvn/ mareritt, føler meg konstant utmattet og har vanskelig for å komme meg opp av sengen om morgenen.. så på torsdag skal jeg til legen.. Tenker selv at dette går mot gradert sykemelding så jeg ikke skal møte veggen helt.. nesten to uker siden aborten nå.. håper dette snur snart..

Er innom her og leser, men har ikke skrevet tidligere.. Men følte at jeg måtte svare ChaChi nå...:)

Jeg mistet for snart 4 uker siden, fossblødde i flere timer, bele svimmel og besvimte og måtte til slutt ta utskrapning på sykehuset. Etter dette ble eg bare mer og mer svimmel og slapp/utmattet og gikk derfor til laben på legekontoret og ba de om å måle blodprosent og blodtrykket. Det var såpass lavt at jeg ble tatt rett inn til legen, og ble fullt sykemeldt i 2 uker, med beskjed om å spise jern. Etter en uke var formen mye bedre. Håper legen finner ut hva som gjør at du er dårlig! God bedring, håper du blir bedre snart!

Selvfølgelig er du velkommen inn her Verucasalt, finnes mange bra og støttende damer her inne ja. Trist og vondt det som fører oss sammen, men er godt å dele det med noen likesinnede allikevel.

Velkommen Lykke - prøver igjen! også, håper du finner mye støtte her. Ikke noe ålreit å høre hvilken form du var i etter du mistet, men godt du fikk utskrapning og funnet ut av blodprosent og blodtrykk.

utålmodig82 - Håper medisinene gjør susen på lutealfasene dine, slik at spira klorer seg fast. Greit å få litt hjelp til å stabilisere det hvis det er mye hormonkrøll.

missdec - Man veit jo aldri, kan jo klaffe uansett. Om EL kommer litt senere, blir vel bare tilsvarende lengre til TR skal komme.

nikolinee - Skjønner godt at du er nervøs, men forhåpentligvis har spira kommet for å bli. Hvor langt var du når du når du hadde SAen din? Sikkert lettere å senke skuldrene når du er lengre enn sist også. 

CurlySue - Så godt å høre alt står bra til og at du har fått sett at alt er bra på UL! Skjønner du er nervøs og, men går forhåpentligvis bra denne gangen.  :)

Chachi - Så bra du har en så snill og forståelsesfull sjef! Sikkert helt herlig å få noe fint å se frem til i sommer, Spaniatur høres kjempedeilig ut. Håper legen finner ut hva som er i veien og gir deg litt sykemelding, slik kroppen og hodet kan få komme seg litt etter det du har opplevd. I forhold til søvn, tror jeg faktisk ikke jeg sov skikkelig og våknet uthvilt før 5-6 uker etter MAen. Ble så mye tanker og stress både rundt jul og å starte på jobb igjen etter jul, at jeg sov fryktelig lite og dårlig. Kjenner jeg er mye mer positiv og sover mye bedre nå iallfall. Håper ting ordner seg raskt for deg.

Her er jeg 5dpo og synes det murrer både her og der, men prøver å ikke tenke så mye og heller glede meg over at kroppen er i rytme igjen. Vært noen hektiske uker på jobb etter jul også, så nå som det roer seg kjenner jeg at jeg begynner å bli meg selv igjen og det føles utrolig bra!  :wink:

Annonse

Pæreblomst: det er godt å bli seg selv igjen :) Opplever det samme selv. I dag er det 4 uker siden aborten, og den siste uka har blitt bedre i alle fall. Føler meg hakket med rasjonell igjen endelig. Om 4 uker til håper jeg på å føle meg dobbelt så bra som nå. Jobb hjelper endel, selv om motivasjonen har fått seg en skikkelig trøkk merker jeg. Men men, det går nok også over. Hurra for at kroppen din er i rytme igjen, det er veldig positivt! Bare å vente i spenning nå da ;)

Så ble det full sykemelding ut neste uke.. skit.. prøvde meg på å få 50%, men legen mente det var bedre å ta en uke nå og bli bra enn å bli 50% sm over lengere tid.. hun har vel rett..

det positive er at i dag er det 3 dager uten blødninger, så i kveld skal det endelig legges inn nye aksjer.. et steg i riktig retning det og kjennes det ut som :) selv om jeg tror el enda lar vente på deg en ukes tid eller så..

Nå har endelig FF gitt meg et kryss etter jeg la inn en temp jeg hadde glemt å plotte fra forrige uke! Og den påstår at jeg hadde EL forrige fredag, noe som forsåvidt passer bra med de få symptomene jeg hadde. Det betyr at vi fikk vi lagt inn aksjer kvelden før, så det er jo bra :)

I dag er jeg 7 DPO i første pp etter MA, og venter egentlig TR på mandag såfremt kroppen følger den gamle sykluslengden. Men EL kom sent denne pp, så hvis kroppen har justert seg tilbake til normal lutealfase (for meg) får jeg den ikke før torsdag. Så lenge TR holder seg unna lengre enn til mandag er det fremgang :) Hadde sen eggløsning, men vanlig sykluslengde sist = aaaltfor kort lutealfase. Men aller helst ser jeg ikke TR før til jul. Krysser fingra, men lover å ikke bli altfor skuffa altså. Hadde virkelig føltes som å vinne i lotto om det skulle klaffe så fort. 

Verucasalt - jeg vet ikke om jeg får noen ekstra oppfølging... tenkte å ta en tur til legen neste gang og spørre om en henvisning til tidlig UL. Vil ta to, tror jeg, så håper jeg kan få en sponset.... En i uke 8 eller 9 (mistet i uke 8 sist) og en rett etter jeg går over i 2.trimester. Tror ikke man får noe mer oppfølging i utgangspunktet når man mister såpass tidlig som jeg gjorde... Bra å høre at du får alle sjekker du ønsker! Skulle bare mangle. Sender deg en STOR klem! 

Chachi - herlig å høre at kroppen begynner å komme seg! 

Pæreblomst - da er vi akkurat like langt! Hadde vært moro om begge fikk positiv test til uka! :) 

Nå har endelig FF gitt meg et kryss etter jeg la inn en temp jeg hadde glemt å plotte fra forrige uke! Og den påstår at jeg hadde EL forrige fredag, noe som forsåvidt passer bra med de få symptomene jeg hadde. Det betyr at vi fikk vi lagt inn aksjer kvelden før, så det er jo bra :)

I dag er jeg 7 DPO i første pp etter MA, og venter egentlig TR på mandag såfremt kroppen følger den gamle sykluslengden. Men EL kom sent denne pp, så hvis kroppen har justert seg tilbake til normal lutealfase (for meg) får jeg den ikke før torsdag. Så lenge TR holder seg unna lengre enn til mandag er det fremgang :) Hadde sen eggløsning, men vanlig sykluslengde sist = aaaltfor kort lutealfase. Men aller helst ser jeg ikke TR før til jul. Krysser fingra, men lover å ikke bli altfor skuffa altså. Hadde virkelig føltes som å vinne i lotto om det skulle klaffe så fort. 

Verucasalt - jeg vet ikke om jeg får noen ekstra oppfølging... tenkte å ta en tur til legen neste gang og spørre om en henvisning til tidlig UL. Vil ta to, tror jeg, så håper jeg kan få en sponset.... En i uke 8 eller 9 (mistet i uke 8 sist) og en rett etter jeg går over i 2.trimester. Tror ikke man får noe mer oppfølging i utgangspunktet når man mister såpass tidlig som jeg gjorde... Bra å høre at du får alle sjekker du ønsker! Skulle bare mangle. Sender deg en STOR klem! 

Pæreblomst - da er vi akkurat like langt! Hadde vært moro om begge fikk positiv test til uka! :)

Her skal mensen komme på onsdag. Håper den ikke kommer:)

Her skal mensen komme på onsdag. Håper den ikke kommer:)

Spennende, krysser fingrene for at ingen av oss får mens iløpet av uka! Spennende dager fremover :)

Jeg har fått positiv test igjen -- og er bare livredd!! Hadde vært grusomt å miste for 3.gang. Håper på nydelig ultralyd om to uker, klarer ikke glede meg før det. Og håper nå den lille spira inni der har det bra :)

Annonse

Jeg har fått positiv test igjen -- og er bare livredd!! Hadde vært grusomt å miste for 3.gang. Håper på nydelig ultralyd om to uker, klarer ikke glede meg før det. Og håper nå den lille spira inni der har det bra :)

Så herlig!!! Denne ganger sitter den! :) 

Gratulerer igjen. Denne gangen sitter spiren hele veien skal du se Solfaktor.  :) Hvor langt er du på UL om 2 uker? 

Gratulerer!! Så hyggelig! Denne gangen går det veien :) hvor langt på vei er du?

Gratulerer så masse med positiv test solfaktor, alle gode ting er tre :)

Jeg ser det har kommet noen nye på denne tråden siden sist jeg var inne, en god klem til dere og det fæle dere har måtte oppleve <3 Denne tråden var gull verdt for meg da jeg hadde mistet, og det begynner forøvrrig å bli en god stund siden nå, nærmere 7 mnd siden. Nå er dette er tilbakelagt kapitel og livet gikk vel forsåvidt fort videre, målet var å bli gravide igjen så fort som mulig. Og det ble jeg jo og er inne i min 21 svangerskapsuke alt :o

En god klem til dere alle, masse babystøv sendes til dere som venter <3

Jeg må bare takke for en varm og fin velkomst:) ser det er flere her med ikm neste uke, hadde vært hyggelig å følge dere videre i en termingruppe, krysser fingre for at det klaffer for dere og meg;)

Gratulerer solfaktor med spiren!

Må hcg verdiene være nede i 0 for å få eggløsning?

Jeg har fortsatt positiv GT 2 uker etter medisinsk abort og må vel belage meg på at det kan ta tid å komme i 0?

Jeg hadde positiv g test i 3 uker, for så å ha 1 uke negativ test, så ble den positiv igjen. Men hadde positiv i 3 dager så negativ igjen, så må ha mistet igjen. Men regner jeg rett så har jeg hatt eggløsning når jeg har hatt hcg i koppen

Må hcg verdiene være nede i 0 for å få eggløsning?

Jeg har fortsatt positiv GT 2 uker etter medisinsk abort og må vel belage meg på at det kan ta tid å komme i 0?

Nei, man kan ha hcg i kroppen og ha eggløsning

Jeg fikk eggløsning 12 dager etter min abort og graviditetstestene var fortsatt positive. ca 3 uker etter fikk jeg negativ test(jeg var 11 uker på vei når MA'en ble oppdaget)

Hm...nå er jeg litt usikker her. Jeg er i dag 10 dpo, men på lørdag spottet jeg og tenkte derfor at løpet var kjørt denne gang. Tok en test i går kveld som var negativ etter tre min, kastet den i søpla. Tok så en ny test i dag, hoppet i dusjen da den også var negativ etter tre min, men lot den ligge. Da jeg kom ut av dusjen var den svaaaakt positiv, som en skyggestrek, men svakt rosa i fargen...

Klarte ikke å dy meg og plukket opp testen fra i går fra søpla, den var også positiv nå...

Jeg føler meg ikke gravid, har absolutt ingen symptomer (det hadde jeg sist) og den spottingen jeg hadde på lørdag var ikke sånn som festeblødnignen var sist. Testene var strimler fra BT om det har noe å si.. Tenker at det mest sannsynlig er en kjemisk, men tolker de som positive siden jeg aldri har fått falsk positiv før... Da jeg testet sist for å sjekke at HCG var ute av kroppen etter ma'en var testen fortsatt blendahvit en time etter...

Vet at dere ikke kan svare, ville bare dele med noen. Har ikke spottet noe mer siden lørdag og venter TR når som helst. Får bare fortsette å teste så lenge hun ikke dukker opp :)

Hm...nå er jeg litt usikker her. Jeg er i dag 10 dpo, men på lørdag spottet jeg og tenkte derfor at løpet var kjørt denne gang. Tok en test i går kveld som var negativ etter tre min, kastet den i søpla. Tok så en ny test i dag, hoppet i dusjen da den også var negativ etter tre min, men lot den ligge. Da jeg kom ut av dusjen var den svaaaakt positiv, som en skyggestrek, men svakt rosa i fargen...

Klarte ikke å dy meg og plukket opp testen fra i går fra søpla, den var også positiv nå...

Jeg føler meg ikke gravid, har absolutt ingen symptomer (det hadde jeg sist) og den spottingen jeg hadde på lørdag var ikke sånn som festeblødnignen var sist. Testene var strimler fra BT om det har noe å si.. Tenker at det mest sannsynlig er en kjemisk, men tolker de som positive siden jeg aldri har fått falsk positiv før... Da jeg testet sist for å sjekke at HCG var ute av kroppen etter ma'en var testen fortsatt blendahvit en time etter...

Vet at dere ikke kan svare, ville bare dele med noen. Har ikke spottet noe mer siden lørdag og venter TR når som helst. Får bare fortsette å teste så lenge hun ikke dukker opp :)

Så spennende, kan ikke festeblødning komme 5-10 dager etter da? Forrige gang når jeg testet ble den positiv etter en god stund. Så det km være du er gravid. Ta en digital?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...