Elise90 Skrevet 22. januar 2015 #1176 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Jaja, var på vei inn i 1.trimester jeg nå. Men etter gynekologbesøk i dag kunne han nesten med sikkerhet konstantere sa. Tynne slimhinner, som tydet på ingen graviditet. Tok hcg tilfelle, men det kunne likegjerne ikke vært gjort. Fikk positive tester hele denne uken, men har gått galt en plass. Blødde i helgen, en liten menstruasjon, så hadde jo et håp. Men neida. Da legger jeg bak med en ma og en sa.og tar nå pause fra prøvingen, frem til april! Lykke til alle sammen. Endret 22. januar 2015 av Elise90 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146963283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdec Skrevet 22. januar 2015 #1177 Del Skrevet 22. januar 2015 Huff, så trist at vi blir flere i denne gruppen selv om det hjelper å ikke være alene. Tenker på dere som har kommet til de siste dagene. Veldig fin tråd dette her I dag er det en måned siden cytotec og etter å ha hatt en veldig bra uke hvor jeg endelig har følt meg litt ovenpå igjen, er jeg skikkelig trist i kveld. Fikk mensen tilbake forrige fredag og blør fortsatt. Før jeg ble gravid blødde jeg i 3-4 dager max, denne gangen har det vært mye mer og jeg blør fortsatt. Vet jo at det er vanlig etter MA, men jeg vil jo bare gå tilbake til normalen med en gang. Også er det tusen tanker som farer gjennom hodet. På en måte vil jeg vente med å prøve igjen, for da slipper jeg skuffelsen om dette skulle ta lang tid. Var så utrolig glad og takknemlig for at spiren satt på 1 pp sist, men nå er jeg så redd for at jeg aldri skal klare å bære frem et barn. Jeg vet jo egentlig at dette ikke handler om "å klare", men likevel føler jeg nesten en slags skam over at det ikke gikk. Jeg vet at det er komplett irrasjonelt, og jeg ville aldri tenkt det om noen andre fortalte meg at de hadde hatt en MA/SA, men likevel... Handler nok mye om at dette var min første, så jeg har liksom ikke noe bevis på at det kan gå bra. Og så kjenner jeg nok litt på at jeg føler at jeg skuffer samboeren min. Han har aldri hintet om noe sånt, og har vært helt fantastisk støttende, men i tunge stunder klandrer jeg meg selv, selv om jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg vil så inderlig bære frem barnet vårt! Veldig sårt å tenke på at nå skulle jeg egentlig vært fire måneder på vei...Hadde det bare vært en annen egg-/sædcelle som hadde slått seg sammen.... Måtte bare lufte tankene litt. Hjelper fortsatt veldig å lese om alle dere det går bra med! Håper det blir min tur en gang også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146963626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skunkenblomst Skrevet 22. januar 2015 #1178 Del Skrevet 22. januar 2015 Huff, så trist at vi blir flere i denne gruppen selv om det hjelper å ikke være alene. Tenker på dere som har kommet til de siste dagene. Veldig fin tråd dette her I dag er det en måned siden cytotec og etter å ha hatt en veldig bra uke hvor jeg endelig har følt meg litt ovenpå igjen, er jeg skikkelig trist i kveld. Fikk mensen tilbake forrige fredag og blør fortsatt. Før jeg ble gravid blødde jeg i 3-4 dager max, denne gangen har det vært mye mer og jeg blør fortsatt. Vet jo at det er vanlig etter MA, men jeg vil jo bare gå tilbake til normalen med en gang. Også er det tusen tanker som farer gjennom hodet. På en måte vil jeg vente med å prøve igjen, for da slipper jeg skuffelsen om dette skulle ta lang tid. Var så utrolig glad og takknemlig for at spiren satt på 1 pp sist, men nå er jeg så redd for at jeg aldri skal klare å bære frem et barn. Jeg vet jo egentlig at dette ikke handler om "å klare", men likevel føler jeg nesten en slags skam over at det ikke gikk. Jeg vet at det er komplett irrasjonelt, og jeg ville aldri tenkt det om noen andre fortalte meg at de hadde hatt en MA/SA, men likevel... Handler nok mye om at dette var min første, så jeg har liksom ikke noe bevis på at det kan gå bra. Og så kjenner jeg nok litt på at jeg føler at jeg skuffer samboeren min. Han har aldri hintet om noe sånt, og har vært helt fantastisk støttende, men i tunge stunder klandrer jeg meg selv, selv om jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg vil så inderlig bære frem barnet vårt! Veldig sårt å tenke på at nå skulle jeg egentlig vært fire måneder på vei...Hadde det bare vært en annen egg-/sædcelle som hadde slått seg sammen.... Måtte bare lufte tankene litt. Hjelper fortsatt veldig å lese om alle dere det går bra med! Håper det blir min tur en gang også Hei! Jeg mistet også med min første og følte mye av det samme som du gjør nå.. 2 pp etter ble jeg gravid igjen og han er i dag 7 år gammel.. Og 21 mnd etter kom det en ny gutt.. Så ikke gå rundt å bekymre deg, det kommer til å gå bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146964240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
utålmodig82 Skrevet 23. januar 2015 #1179 Del Skrevet 23. januar 2015 Huff, så trist at vi blir flere i denne gruppen selv om det hjelper å ikke være alene. Tenker på dere som har kommet til de siste dagene. Veldig fin tråd dette her I dag er det en måned siden cytotec og etter å ha hatt en veldig bra uke hvor jeg endelig har følt meg litt ovenpå igjen, er jeg skikkelig trist i kveld. Fikk mensen tilbake forrige fredag og blør fortsatt. Før jeg ble gravid blødde jeg i 3-4 dager max, denne gangen har det vært mye mer og jeg blør fortsatt. Vet jo at det er vanlig etter MA, men jeg vil jo bare gå tilbake til normalen med en gang. Også er det tusen tanker som farer gjennom hodet. På en måte vil jeg vente med å prøve igjen, for da slipper jeg skuffelsen om dette skulle ta lang tid. Var så utrolig glad og takknemlig for at spiren satt på 1 pp sist, men nå er jeg så redd for at jeg aldri skal klare å bære frem et barn. Jeg vet jo egentlig at dette ikke handler om "å klare", men likevel føler jeg nesten en slags skam over at det ikke gikk. Jeg vet at det er komplett irrasjonelt, og jeg ville aldri tenkt det om noen andre fortalte meg at de hadde hatt en MA/SA, men likevel... Handler nok mye om at dette var min første, så jeg har liksom ikke noe bevis på at det kan gå bra. Og så kjenner jeg nok litt på at jeg føler at jeg skuffer samboeren min. Han har aldri hintet om noe sånt, og har vært helt fantastisk støttende, men i tunge stunder klandrer jeg meg selv, selv om jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg vil så inderlig bære frem barnet vårt! Veldig sårt å tenke på at nå skulle jeg egentlig vært fire måneder på vei...Hadde det bare vært en annen egg-/sædcelle som hadde slått seg sammen.... Måtte bare lufte tankene litt. Hjelper fortsatt veldig å lese om alle dere det går bra med! Håper det blir min tur en gang også Føler 110% med deg! Og føler akkurat det samme som deg. Livredd innerst inne for å faktisk aldri kunne bli mamma. Og også litt angst for at veien dit skal bli utrolig langvaring og tung. Her har hodet virkelig utledet skrekkscenariene for meg. Men, rasjonelt sett, så vet jeg jo at om det verste skulle skje, så er det faktisk hjelp å få på et eller annet tidspunkt. Og, tross alt, vi ble jo gravide, det betyr at jeg har egg og at mannen har svømmere som gjør jobben. Det er jo en god start egentlig. Så statistisk sett, og logisk sett, skal vi nok få barn tilslutt tror jeg. Men, følelsene sier noe helt annet uansett, og forbereder seg på det verste tydeligvis. Ser på alle rundt meg som er gravide og mødre, og føler delvis misunnelse, men samtidig glede på deres vegne fordi jeg nå skjønner hvilken risiko man tar ved å prøve å få barn. Jeg er faktisk glad de har født friske fine barn, det er absolutt ingen selvfølge. Og overraskende nok, jo fler jeg snakker med, jo fler viser det seg at faktisk mistet første gangen, og som følte akkurat de vi føler nå. Men så gikk det helt fint neste gang, eller gangen etter der. Jeg føler at det at temaet på en måte er så tabu, eller så personlig at det aldri snakkes om, medvirker til at man føler seg ekstra alene, og bidrar til at man føler det som et nederlag å miste. Enda det skjer med helt utrolig mange. Antagelig er det flere kvinner rundt oss som HAR mistet, enn som aldri har mistet. Men siden det er en sorg man tydeligvis skal bære alene, så snakkes det jo ikke om. F.eks, på min arbeidsplass med 130 mennesker og ca 50% kvinner, hvorav kanskje en fjerdedel igjen er i produktiv alder, så er jeg nå nr 4 eller 5 som mister (som jeg vet om!!!!) i løpet av de 5 årene jeg har jobbet her. Og dette er bare på min jobb. Enten er det noe skummelt med mitt arbeidssted, ellers skjer det hele tiden rundt oss uten at vi vet om det. Noen sier at på internett får man feil inntrykk, fordi mange som mister samles der, men jeg er ikke så sikker på det lenger. Mulig det bare er fordi her kommer historiene faktisk frem, i motsetning til i "det virkelige liv" hvor det aldri nevnes. Men ja, kjenner på akkurat samme følelse av frykt som du gjør nå. Vi brukte forresten 5 pp på å lykkes sist, etter p-pilleslutt. Sender deg en klem, og kan fortelle at det hjelper meg å høre at andre føler den samme frykten. Det er tøft å miste første gangen, da føles alt svart egentlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146964456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
utålmodig82 Skrevet 23. januar 2015 #1180 Del Skrevet 23. januar 2015 Hmmm... Første syklus etter MA, får man EL-slim? Beklager detaljer, men jeg har jo fortsatt spotting/brun utflod. Men nå var den plutselig ganske slimete. Har ikke vært det hittil. Det er vel egentlig mulig at det blander seg? Eller er det andre slimete rester som kommer? Noen erfaringer? 15 dager siden abort, g-test i går var rimelig blenda, og EL-testen hadde en svak strek (negativ), i motsetning til en uke tidligere da den var positiv fortsatt. Jeg tar en ny EL-test i ettermiddag og skal definitivt gi mannen litt å gjøre i kveld uansett Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146964468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdec Skrevet 23. januar 2015 #1181 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Takk for fine svar, skunkenblomst og Utålmodig82 Godt å vite at man ikke er alene, og blir håpefull av å høre om alle som har fått barn etter å ha mistet Kjenner meg så igjen i det du skriver Utålmodig82. Noen dager er jeg veldig optimistisk, mens andre dager klarer jeg bare ikke å forestille at jeg noen gang skal få et barn. Men det SKAL vi!!! Hmmm... Første syklus etter MA, får man EL-slim? Beklager detaljer, men jeg har jo fortsatt spotting/brun utflod. Men nå var den plutselig ganske slimete. Har ikke vært det hittil. Det er vel egentlig mulig at det blander seg? Eller er det andre slimete rester som kommer? Noen erfaringer? 15 dager siden abort, g-test i går var rimelig blenda, og EL-testen hadde en svak strek (negativ), i motsetning til en uke tidligere da den var positiv fortsatt. Jeg tar en ny EL-test i ettermiddag og skal definitivt gi mannen litt å gjøre i kveld uansett Ja, hadde akkurat det samme som deg. Blanding av brun spotting og EL-slim. Jeg tolket det som eggløsning, men turte ikke hoppe til køys før etter spottingen hadde gitt seg helt og da var alle tegn på EL også borte. Fikk også mensen bare 7 dager etter siste dag med EL-slim så spørs det jo om det hadde gått bra dersom det hadde klaffet uansett. Men er jo mange her som har blitt gravide på første pp etter MA, så det kan jo gå! Krysser for fingrene for deg! Nå er det forhåpentligvis bare noen dager til EL igjen...Har begynt å tempe, og i går bestilte jeg EL-tester på ebay. Har alltid hatt god kontroll på EL før, men hvis kroppen min fortsetter å tulle litt med syklusene fremover er det greit å kunne sjekke. Håper virkelig disse lutealfasene mine går tilbake til normalen fort. (Hehe vi vet for mye om kroppene våre. Min mor visste knapt hva HCG var, og her diskuterer vi lutealfaser, temping og EL-slim som om vi snakket om været ) Endret 23. januar 2015 av missdec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146965281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
utålmodig82 Skrevet 24. januar 2015 #1182 Del Skrevet 24. januar 2015 Takk for fine svar, skunkenblomst og Utålmodig82 Godt å vite at man ikke er alene, og blir håpefull av å høre om alle som har fått barn etter å ha mistet Kjenner meg så igjen i det du skriver Utålmodig82. Noen dager er jeg veldig optimistisk, mens andre dager klarer jeg bare ikke å forestille at jeg noen gang skal få et barn. Men det SKAL vi!!! Hmmm... Første syklus etter MA, får man EL-slim? Beklager detaljer, men jeg har jo fortsatt spotting/brun utflod. Men nå var den plutselig ganske slimete. Har ikke vært det hittil. Det er vel egentlig mulig at det blander seg? Eller er det andre slimete rester som kommer? Noen erfaringer? 15 dager siden abort, g-test i går var rimelig blenda, og EL-testen hadde en svak strek (negativ), i motsetning til en uke tidligere da den var positiv fortsatt. Jeg tar en ny EL-test i ettermiddag og skal definitivt gi mannen litt å gjøre i kveld uansett Ja, hadde akkurat det samme som deg. Blanding av brun spotting og EL-slim. Jeg tolket det som eggløsning, men turte ikke hoppe til køys før etter spottingen hadde gitt seg helt og da var alle tegn på EL også borte. Fikk også mensen bare 7 dager etter siste dag med EL-slim så spørs det jo om det hadde gått bra dersom det hadde klaffet uansett. Men er jo mange her som har blitt gravide på første pp etter MA, så det kan jo gå! Krysser for fingrene for deg! Nå er det forhåpentligvis bare noen dager til EL igjen...Har begynt å tempe, og i går bestilte jeg EL-tester på ebay. Har alltid hatt god kontroll på EL før, men hvis kroppen min fortsetter å tulle litt med syklusene fremover er det greit å kunne sjekke. Håper virkelig disse lutealfasene mine går tilbake til normalen fort. (Hehe vi vet for mye om kroppene våre. Min mor visste knapt hva HCG var, og her diskuterer vi lutealfaser, temping og EL-slim som om vi snakket om været ) Må si jeg noen ganger skulle ønsker jeg ikke visste noen ting om alt dette i det hele tatt... Mon tro om man kan glemme alt man har lest? Mine lutealfaser var også alt for korte etter ppille slutt. 7-8 dager. Så brukte jeg wildyam to sykluser, uten noen observert effekt. Men mystisk nok må noe ha skjedd syklusen etter, da ble jeg gravid! Tror faktisk wildyam'en kanskje stabiliserte hormonene noe på et eller annet vis. Nå drømmer jeg jo om at hormonene har skjerpet seg siden sist. Men ekstra surt var det å miste nettopp fordi jeg skjønner at alt ikke var/er helt som det skal. Men håper fortsatt at det kanskje skyldes p-pillene som tross alt har hemmet EL i lang lang tid. Nesten rart om ikke tiden etter medfører hormonkrøll spør du meg. Ja, vi SKAL få barn!! Jeg gir i alle fall ikke opp før om mange år etter å ha forsøkt ALT. Jeg kjenner også litt på at jeg nesten ønsker at jeg hadde mistet bare bittelitt senere, så jeg hadde rukket å skryte på jobben av å i alle fall være gravid. Føler at alle venter på at jeg skal bli det (har tross alt vært gift et helt år nå straks), og "alle" andre er jo gravide der også. Føler de tror jeg ikke kan bli gravid... Mens jeg føler at det faktisk ikke er min feil at jeg ikke er gravid nå. VI hadde nok bare utrolig uflaks. Nesten så jeg ønsker at flere visste at jeg kan... Gud, mye rare tanker! Vi bestemte oss for ikke hoppe over EL denne gang. Jeg tror virkelig ikke kroppen blir gravid før den er klar. Er heller ikke den som tester fra 7dpo for å oppdage kjemisk osv. Ser ikke poenget. Så om det skjer aner jeg ikke noe om det uansett. Så er kroppen klar kan det bli noe, er den ikke klar så blir det nok ingenting uansett. Men psykisk hjelper det masse å leve med håpet om at det kan bli noe Så jeg kaller det trøst Men ser også poenget for de som venter en syklus altså. Er sikkert egentlig like greit. Jeg bare orker ikke vente. Det ble ikke mer slim, og like negativ el-test i går (svak strek, men det er det). Og ikke nok slim i dag til at jeg kan være sikkert på at det ikke stammer fra humpingen i går. Får se om tegnene tar seg opp etterhvert. Er litt tidlig uansett antagelig, er vel å forvente en 3-4 uker kanskje etter fosterdød i uke 11. Men, det kan liksom skje når som helst også, jeg har null anelse denne gang. Blir lettere neste syklus da vi kommer oss dit. Jeg heier på deg missdec! Vi er i litt lik situasjon tydeligvis. Får bare håpe på en spire i løpet av våren! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146967756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
litlå85 Skrevet 24. januar 2015 #1183 Del Skrevet 24. januar 2015 Jeg har en ma og en sa bak meg nå. På to mnd. Leeei, men har ikke lyst og gi opp. Har lyst på en baby til vinteren. Har en gutt som blir 2 nå i februar. Så vet det kan få bra og. Er så lei av å blø nå! Blør lite ,trodde det hadde stoppet opp. Men så begynte det igjen i går. Håper det slutter snart å kan prøve igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146967895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdec Skrevet 25. januar 2015 #1184 Del Skrevet 25. januar 2015 Utålmodig82, tror det er helt normalt at kroppen bruker en stund på å stabilisere syklusene etter mange års p-pillebruk, så jeg ville ikke klonkludert med at "noe ikke er helt som det skal" helt enda Og som du sier - vi har jo blitt gravide, så vi vet at det er mulig! Skjønner godt at du ikke ville gå glipp av en eggløsning Krysser alt jeg har for at det ble full klaff! Blir IKM om ca to uker da? Vi har begynt å legge inn aksjer nå, selv om jeg ikke har sett snurten av EL enda...IKM i uke 7. Har omsider våget meg ut av denne tråden og inn i prøver-trådene igjen nå. Har skydd resten av forumset som pesten siden jeg mistet, så føler det er et skritt i riktig retning, hehe. Litlå85, kjenner følelsen. Men ikke gi opp! Håper på vinterbaby for deg, og meg og alle de andre her som ikke er gravide enda også Og Mari83 - takk for denne tråden! Tenk så mange som har funnet hjelp og trøst i den Håper du får positiv test nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146970012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChaChi Skrevet 25. januar 2015 #1185 Del Skrevet 25. januar 2015 Huff, for en dag.. noe skjer i kroppen, det er sikkert. Medisinske aborten min som endte i utskrapning pga stort blodtap og fortsatt mye rester (dah, var jo det jeg sa kom til å skje når jeg spurte om å få us i første omgang.. jaja) men uansett, jeg er svimmel og ør enda pga blodtapet, over en liter forsvant veldig fort, blør enda, men mer moderat. Fått jerntabletter for å hjelpe kroppen med dette.. Men det værste nå er hormonene. Jeg er et hormontroll uten like, kjenner at hodet koker for hver minste lille ting, og syns synd på de rundt meg som det går utover.. humørsvigninger delux. flere som opplever eller opplevde dette? Antar det er hormonene som prøver å komme seg i rett gjenge igjen, men det er fryktelig slitsomt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146970047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
utålmodig82 Skrevet 25. januar 2015 #1186 Del Skrevet 25. januar 2015 Utålmodig82, tror det er helt normalt at kroppen bruker en stund på å stabilisere syklusene etter mange års p-pillebruk, så jeg ville ikke klonkludert med at "noe ikke er helt som det skal" helt enda Og som du sier - vi har jo blitt gravide, så vi vet at det er mulig! Skjønner godt at du ikke ville gå glipp av en eggløsning Krysser alt jeg har for at det ble full klaff! Blir IKM om ca to uker da? Vi har begynt å legge inn aksjer nå, selv om jeg ikke har sett snurten av EL enda...IKM i uke 7. Har omsider våget meg ut av denne tråden og inn i prøver-trådene igjen nå. Har skydd resten av forumset som pesten siden jeg mistet, så føler det er et skritt i riktig retning, hehe. Litlå85, kjenner følelsen. Men ikke gi opp! Håper på vinterbaby for deg, og meg og alle de andre her som ikke er gravide enda også Og Mari83 - takk for denne tråden! Tenk så mange som har funnet hjelp og trøst i den Håper du får positiv test nå! Har ikke hatt EL enda, venter på den, men vil ikke misse den! Skal klart oppdatere i det den inntreffer, hehe. Nei, det er tidlig å si at noe er galt. Har bare en sånn følelse. Men håper den er feil. Håper også graviditeten har påvirket ting i riktig retning hormonmessig. Veldig positivt at du er i prøvetråd igjen! Skjønner hva du mener, jeg orker ikke lese så mye mer enn fra de som selv har mistet nå. Men kommer nok Skal nok over i prøvertråd/IKM-grupper bare jeg faktisk har fått EL og i alle fall kan tippe på en IKM. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146970513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CurlySue Skrevet 26. januar 2015 #1187 Del Skrevet 26. januar 2015 Åh jeg er litt nervevrak om dagen. Aller helst vil jeg bare krype inn i et hi og gå i dvale de neste 6 ukene.. For så å våkne og se at alt har gått bra og at jeg er "trygt" over i 2. trimester. Bare 5+4 i dag, og hadde rosa utflod i går kveld.. Tenker det værste med en gang og det er så slitsomt. Tenk at dette er min 6. graviditet og jeg har bare ett barn! Ikke rart jeg er nervøs etter alle de SAene og MAen jeg har hatt i livet mitt 😞 Håper så veldig veldig at dette kommer til å gå bra, skulle ønske jeg bare kunne slappe av.. ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146971359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fisken2012 Skrevet 26. januar 2015 #1188 Del Skrevet 26. januar 2015 En stund siden jeg har skrevet noe her inne nå. Er ferdig med spontanaborten, og venter nå på TR. Har vært premenstruelle og spotter i flere dager nå, så håper og tror den er rett rundt hjørnet. Planen er å kjøre på igjen med en gang, jeg blir jo ikke akkurat yngre Er det flere av dere som sliter med stort sykefravær relatert til aborter? Jeg har de siste 3 årene hatt 3 MA (uke 17, uke 14 og uke 11) og 2 SA. To ganger har det blitt utskrapning også. Min arbeidsgiver gir meg sykt mye pes pga dette, og gir meg dårlig samvittighet hele tiden. Jeg er så lei! Jeg har en jobb hvor man må være både psykisk og fysisk på topp hele tiden, og det er tempo fra jeg kommer til jeg går... Noen som har noen råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146971477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
utålmodig82 Skrevet 26. januar 2015 #1189 Del Skrevet 26. januar 2015 Åh jeg er litt nervevrak om dagen. Aller helst vil jeg bare krype inn i et hi og gå i dvale de neste 6 ukene.. For så å våkne og se at alt har gått bra og at jeg er "trygt" over i 2. trimester. Bare 5+4 i dag, og hadde rosa utflod i går kveld.. Tenker det værste med en gang og det er så slitsomt. Tenk at dette er min 6. graviditet og jeg har bare ett barn! Ikke rart jeg er nervøs etter alle de SAene og MAen jeg har hatt i livet mitt Håper så veldig veldig at dette kommer til å gå bra, skulle ønske jeg bare kunne slappe av.. ❤ Huff, kan nesten ikke tenke meg hvordan det er en gang... Sender deg bare en klem! Det er vel ikke så mye annet enn å vente og se du får gjort: Skjønner godt du vil sover over 6 uker! Krysser alle fingrene for at spiren din sitter curlysue! En stund siden jeg har skrevet noe her inne nå. Er ferdig med spontanaborten, og venter nå på TR. Har vært premenstruelle og spotter i flere dager nå, så håper og tror den er rett rundt hjørnet. Planen er å kjøre på igjen med en gang, jeg blir jo ikke akkurat yngre Er det flere av dere som sliter med stort sykefravær relatert til aborter? Jeg har de siste 3 årene hatt 3 MA (uke 17, uke 14 og uke 11) og 2 SA. To ganger har det blitt utskrapning også. Min arbeidsgiver gir meg sykt mye pes pga dette, og gir meg dårlig samvittighet hele tiden. Jeg er så lei! Jeg har en jobb hvor man må være både psykisk og fysisk på topp hele tiden, og det er tempo fra jeg kommer til jeg går... Noen som har noen råd? Hmmm...hvis det er sykemeldinger du har brukt så har ikke arbeidsgiver noe med årsaken å gjøre. De skal i utgangspunktet IKKE gi deg noe som helst pes etter sykemeldinger. Det er jo faktisk en leges vurdering av at du trenger det, og ikke ditt eget påfunn. Ta en prat med en tillitsvalgt om du har en og fortell hvordan du opplever det. Bør kunne tas opp i f.eks AMU eller liknende. Det skal faktisk ikke være slik. Har ingen gode råd utover det egentlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146971908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CurlySue Skrevet 26. januar 2015 #1190 Del Skrevet 26. januar 2015 Brunt blod i trusa nå når jeg var på do.. åhh. Det er så stressende! 😞 Time hos legen igjen i morgen 10:30, ny hcg måling. Bare å holde ut.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146971988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
veccy Skrevet 26. januar 2015 #1191 Del Skrevet 26. januar 2015 Brunt blod i trusa nå når jeg var på do.. åhh. Det er så stressende! Time hos legen igjen i morgen 10:30, ny hcg måling. Bare å holde ut.. Krysser fingrene for at det er en uskyldig blødning! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146972312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdec Skrevet 26. januar 2015 #1192 Del Skrevet 26. januar 2015 Har ikke hatt EL enda, venter på den, men vil ikke misse den! Skal klart oppdatere i det den inntreffer, hehe. Nei, det er tidlig å si at noe er galt. Har bare en sånn følelse. Men håper den er feil. Håper også graviditeten har påvirket ting i riktig retning hormonmessig. Veldig positivt at du er i prøvetråd igjen! Skjønner hva du mener, jeg orker ikke lese så mye mer enn fra de som selv har mistet nå. Men kommer nok Skal nok over i prøvertråd/IKM-grupper bare jeg faktisk har fått EL og i alle fall kan tippe på en IKM. Åja, ser jo når jeg leste om igjen at du hadde noen tegn til EL, men da overtolket jeg bare litt Man hører jo flere si at man blir letter gravid etter å ha mistet fordi kroppen er så innstilt på å være det. Håper det stemmer for oss også! Jeg mistet noen uker før deg, og er først de siste dagene jeg har sett på andre deler av forumet. Hjalp å bli ferdig med første mens. Men nå går jeg her og venter på eggløsning som aaaldri kommer. Hvis jeg var som før jeg ble gravid skulle heg hatt EL i morgen og tegn på den siden kanskje lørdag... Men ingen tegn på at noe er på gang så langt. ChaChi - vil bare gi deg en klem! Håper det går fremover med deg. Jeg var veldig sint og lei meg de første dagene, men vet ikke hva som var hormonelt og hva som "bare" var sorg og skuffelse. CurlySue - håper alt er som det skal! Er jo mange som spotter uten at det er noe galt, så satser på at det er tilfellet for deg også. Fisken2012 - jeg ble ikke sykemeldt da jeg mistet (var så "heldig" å miste den dagen jeg tok juleferie) så har ikke noen erfaring på området. Men det er jo helt uhørt at sjefen skal bruke sykemeldingene mot deg! Hadde det vært et alternativ å fortelle hvorfor du har vært borte? Hun/han har jo ingen rett til å vite, og skjønner godt om du ikke vil fortelle det, men kanskje det hadde gjort at vedkommende skjønte at det ikke handler om at du har lav arbeidsmoral eller hva det er hun/han antyder? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146972463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CurlySue Skrevet 26. januar 2015 #1193 Del Skrevet 26. januar 2015 Takk veccy og missdec 😊 Håper også det er uskyldig.. Føler meg fortsatt gravid og noe er anneledes enn sist (da jeg mistet). Da fikk jeg en ganske sterk positiv test, en uke etterpå tok jeg en ny og den var kjempe svak. Skjønte at jeg hadde mistet da. Begynte å blø to dager etter. Tok en test i dag og den var fortsatt veldig positiv. Det er jo noe.. Har jo spottet litt tidligere i denne graviditeten (rundt uke 3), og hcg fortsatte jo å stige da.. Må bare prøve å tenke litt positivt 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146972603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bambi93 Skrevet 26. januar 2015 #1194 Del Skrevet 26. januar 2015 Påvist nok en sa idag nå legger jeg prøvingen på hylla å venter til miraklet skjer av seg selv Så utrolig trist å høre... Veldig leit... Håper du har gode mennesker rundt deg. Denne gangen sa jeg det ikke til noen, fordi jeg hadde en liten følelse på at det kom til å skje igjen og det gjorde det jo Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146972717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fisken2012 Skrevet 26. januar 2015 #1195 Del Skrevet 26. januar 2015 Takk til Utålmodig82 og Missdec for svar Sjefen min vet godt hvorfor jeg har vært sykemeldt. Hver gang jeg har blitt sykemeldt pga nytt svangerskap blir hun litt negativ og oppgitt....det værste er at jeg i tillegg jobber i helsevesenet. Skal snakke med tillitsvalgt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146973052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skunkenblomst Skrevet 27. januar 2015 #1196 Del Skrevet 27. januar 2015 2. Runde med cytotec i dag andre som har opplevd at det ikke funker? Nå er jeg virkelig klar for å bli ferdig og prøve på nytt! Legen på sykehuset i går anbefalte å vente en til to menstruasjoner og mente at det var større sannsynlighet for at det kunne skje igjen hvis jeg ble gravid med en gang..(?) Det var strek i regninga, har lyst til å kjøre på.. Blir heller ikke yngre ☺ Dessuten er jeg blitt permittert fra jobben og det er vel ingen som vil ansette en prøver/gravid.. Kjipt å holde det hemmelig også.. Måtte bare lufte litt tanker.. mye som surrer i toppen om dagen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146974227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
litlå85 Skrevet 27. januar 2015 #1197 Del Skrevet 27. januar 2015 Syns det er så merkelig at de sier at du skal vente. Jeg var hos hausken i Haugesund. Han er jo spesialist på dette. Og han sa jeg ikke trengte vente. Så jeg hører på han! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146974719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari_83 Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #1198 Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg fikk beskjed både på Riksen (hvor MAen ble oppdaget) og Ullevål (hvir utskrapningen ble utført) at det ikke var noen grunn til å vente. Annet enn at det er lettere å fastsette termin ved et eventuelt nytt svangerskap hvis man har hatt en normal mens først. Og det at man også kan bli litt skrullete av å vente på at graviditetstesten skal bli negativ etter ma (evt at mensen skal komme). Også når/hvis testen bruker lang tid på å bli negativ og man i tillegg har begynnt å prøve igjen så vet man jo ikke helt hva man skal tro (been there done that;) ) Men føler man seg klar og kan leve med dette over så føler jeg ihvertfall at det ikke er noen grunn til å vente. Med mindre man har fått en spesifikk grunn såklart.... For oss ble det helt uaktuelt å bruke prevensjon ihvertfall, når alt jeg vil er å bli gravid igjen 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146975093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reese Skrevet 28. januar 2015 #1199 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg har vært på UL i dag og fått sett bankene hjerte <3 Foreløpig termin 21 September Dagens følelse kan ikke beskrives. Hode mitt har rota rundt rundt MA og BO i mange dager, så nå føler jeg endelig jeg kan puste litt.. på tide med noe positivt her igjen Hvordan går det med deg Curly? Håper alt er ok etter omstendighetene <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146977896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChaChi Skrevet 28. januar 2015 #1200 Del Skrevet 28. januar 2015 Jeg tror jeg har slutta å blø. Ingen ting så langt i dag vertfall ☺☺☺☺☺ om jeg ikke blør noe frem til fredag kjører vi på igjen! i dag er det 5 dager siden US,7 dager siden medisinsk. håper eggløsning kommer som vanlig krysser fingrene for det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/48/#findComment-146977986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå