pæreblomst Skrevet 4. januar 2015 #951 Del Skrevet 4. januar 2015 Kjenner det er utrolig godt å komme innom denne tråden om dagen. Merka det var utrolig kjipt i helga når det plutselig gikk opp for meg at nå skulle jeg ha kommet over i 2.trimester, men positiviteten og styrken til dere damene her inne gjør at jeg er sikker på at vi får det til igjen vi og. Kasta meg også over mannen igår så nå er vi endelig ordentlig igang igjen etter MAen. Har på et vis gleda meg veldig til å kunne ha sex igjen og føle den nærheten, men var utrolig redd for at det skulle gjøre vondt eller begynne å blø igjen så har også grua meg litt. Heldigvis gikk det over all forventning, så nå prøver jeg å tenkte positivt og krysse fingrene for at det går like raskt å få ny spire som for mange andre her inne. Et lite spørsmål sånn helt på tampen, når fikk dere første mens etter MAen deres? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 4. januar 2015 #952 Del Skrevet 4. januar 2015 Kjenner det er utrolig godt å komme innom denne tråden om dagen. Merka det var utrolig kjipt i helga når det plutselig gikk opp for meg at nå skulle jeg ha kommet over i 2.trimester, men positiviteten og styrken til dere damene her inne gjør at jeg er sikker på at vi får det til igjen vi og. Kasta meg også over mannen igår så nå er vi endelig ordentlig igang igjen etter MAen. Har på et vis gleda meg veldig til å kunne ha sex igjen og føle den nærheten, men var utrolig redd for at det skulle gjøre vondt eller begynne å blø igjen så har også grua meg litt. Heldigvis gikk det over all forventning, så nå prøver jeg å tenkte positivt og krysse fingrene for at det går like raskt å få ny spire som for mange andre her inne. Et lite spørsmål sånn helt på tampen, når fikk dere første mens etter MAen deres? Jeg hadde eggløsning bare 12 dager etter aborten og første mens 24 dager etter aborten, men småblødde noen dager før så er ikke helt sikker på hva som egentlig var første mensdag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie-15 Skrevet 4. januar 2015 #953 Del Skrevet 4. januar 2015 Kjenner det er utrolig godt å komme innom denne tråden om dagen. Merka det var utrolig kjipt i helga når det plutselig gikk opp for meg at nå skulle jeg ha kommet over i 2.trimester, men positiviteten og styrken til dere damene her inne gjør at jeg er sikker på at vi får det til igjen vi og. Kasta meg også over mannen igår så nå er vi endelig ordentlig igang igjen etter MAen. Har på et vis gleda meg veldig til å kunne ha sex igjen og føle den nærheten, men var utrolig redd for at det skulle gjøre vondt eller begynne å blø igjen så har også grua meg litt. Heldigvis gikk det over all forventning, så nå prøver jeg å tenkte positivt og krysse fingrene for at det går like raskt å få ny spire som for mange andre her inne. Et lite spørsmål sånn helt på tampen, når fikk dere første mens etter MAen deres? Jeg fikk første mens 5 uker etter MAen. Hadde omtrent ingen mens 2. Gang. Ble gravid igjen før tredje gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøn@ Skrevet 4. januar 2015 #954 Del Skrevet 4. januar 2015 Kjenner det er utrolig godt å komme innom denne tråden om dagen. Merka det var utrolig kjipt i helga når det plutselig gikk opp for meg at nå skulle jeg ha kommet over i 2.trimester, men positiviteten og styrken til dere damene her inne gjør at jeg er sikker på at vi får det til igjen vi og. Kasta meg også over mannen igår så nå er vi endelig ordentlig igang igjen etter MAen. Har på et vis gleda meg veldig til å kunne ha sex igjen og føle den nærheten, men var utrolig redd for at det skulle gjøre vondt eller begynne å blø igjen så har også grua meg litt. Heldigvis gikk det over all forventning, så nå prøver jeg å tenkte positivt og krysse fingrene for at det går like raskt å få ny spire som for mange andre her inne. Et lite spørsmål sånn helt på tampen, når fikk dere første mens etter MAen deres? 6 uker etter cytotec-kur! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustfrua Skrevet 4. januar 2015 #955 Del Skrevet 4. januar 2015 Ca 4 uker etter første tablett Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pæreblomst Skrevet 4. januar 2015 #956 Del Skrevet 4. januar 2015 Takk for svar Høres ut som alle dere var raskt i rute med TR etter MA, håper jeg er like heldig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 4. januar 2015 #957 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Takk for svar Høres ut som alle dere var raskt i rute med TR etter MA, håper jeg er like heldig. Ja, jeg var raskt i rute med mensen sånn sett, men har ikke hatt regelmessig syklus. Har slitt mye med småblødninger/mellomblødninger. Har også hatt korte lutealfaser og variabel sykluslengde. Småblødningene ga seg heldigvis ved forrige eggløsning og det ser heldigvis ut som at de ikke kommer tilbake nå som jeg er ferdig med mens. Jeg regner ikke med jeg blir gravid igjen før syklusen er stabil. Om jeg blir gravid igjen i det hele tatt.......har en dårlig følelse for det Endret 4. januar 2015 av Babyønske �� Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pæreblomst Skrevet 4. januar 2015 #958 Del Skrevet 4. januar 2015 Takk for svar Høres ut som alle dere var raskt i rute med TR etter MA, håper jeg er like heldig. Ja, jeg var raskt i rute med mensen sånn sett, men har ikke hatt regelmessig syklus. Har slitt mye med småblødninger/mellomblødninger. Har også hatt korte lutealfaser og variabel sykluslengde. Småblødningene ga seg heldigvis ved forrige eggløsning og det ser heldigvis ut som at de ikke kommer tilbake nå som jeg er ferdig med mens. Jeg regner ikke med jeg blir gravid igjen før syklusen er stabil. Om jeg blir gravid igjen i det hele tatt.......har en dårlig følelse for det Det var kjipt å høre at du har slitt så mye med syklusen, men forhåpentligvis er vel syklusen i ferd med å stabilisere seg hvis småblødningene har avtatt. Er det det lenge siden du mistet? Hvorfor har du en dårlig følelse for ny graviditet? Når syklusen stabiliserer seg bør det jo gå i orden etterhvert, de fleste får det jo til igjen selv om det nok føles som en evighet. :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie-15 Skrevet 4. januar 2015 #959 Del Skrevet 4. januar 2015 Takk for svar Høres ut som alle dere var raskt i rute med TR etter MA, håper jeg er like heldig. Ja, jeg var raskt i rute med mensen sånn sett, men har ikke hatt regelmessig syklus. Har slitt mye med småblødninger/mellomblødninger. Har også hatt korte lutealfaser og variabel sykluslengde.Småblødningene ga seg heldigvis ved forrige eggløsning og det ser heldigvis ut som at de ikke kommer tilbake nå som jeg er ferdig med mens. Jeg regner ikke med jeg blir gravid igjen før syklusen er stabil. Om jeg blir gravid igjen i det hele tatt.......har en dårlig følelse for det Jeg vet ikke noe om situasjonen din, men jeg ble gravid i en 20 dagers syklus, dvs. EL bare 6 dager etter menstrasjon (viss man kan kalle det en menstrasjon). Jeg var sikker på at det kom til å ta lang tid siden syklusene var så rare. Jeg kjenner også en som hadde prøvd i over 2 år før hun ble gravid også mistet hun. Hun var knust og trodde det ville ta like lang tid igjen, men hun ble gravid igjen etter en 6 måneders tid og fikk en nydelig jente. To år etter fikk hun enda en liten jente. Foreldrene mine traff hverandre når de var 37 og prøvde lenge før de ble gravid. Da hadde de en SA før de ble gravid med meg i en alder av 41.. Håper disse historiene er til litt oppmuntring! Som sagt kjenner jeg ikke situasjonen din, men siden du har vert gravid en gang allerede virker det veldig lovende for deg å bli gravid fort igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146917983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 4. januar 2015 #960 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg fikk tilbake mensen etter 4 uker, en helt vanlig mensen med litt ekstra blødninger. Men jeg hadde en del rot i syklusen etter den mensenen , bla en dag midt i syklusen med mye blødninger med klumper som varte en hel ettermiddag/kveld før det gav seg igjen. Var vel ordentlig i rute med syklus etter 2 mnd og ble gravid på pp 4 etter MA Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146918150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nikolinee Skrevet 4. januar 2015 #961 Del Skrevet 4. januar 2015 Hei damer , har lest gjennom tråden her i kveld og er på mange måter godt å høre fra andre i samme situasjon ❤️ Jeg hadde en sa i november, pp1 å en i dag pp3. I dag ble jeg skikkelig lei meg og syns ting ser veldig mørkt ut. Jegføler meg egoistisk som føler det slik da jeg faktisk har to barn. Men vi ønsker oss veldig nr 3. Så jeg håper det klaffer igjen snart 😊 ha en fin kveld 💗 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146918345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reese Skrevet 5. januar 2015 #962 Del Skrevet 5. januar 2015 Godt nyttår:) Bellanie, så herlig!! Gratulerer:) så vel forunt! Da blir vi vel i samme termingruppe? Pæreblomst, jeg blødde/spottet i nærmere to uker selv, testet positivt ganske lenge etterpå, og jeg var på kontroll fem dager etter MA så sikker på at alt var ute. Og hadde også smerter som du beskrev - ringte faktisk sykehuset (ble litt engstelig) - fikk beskjed om at kroppen 'startet opp igjen'. Høres ut som du er helt i rute Her har bekymringene gjort sitt inntog - sjekker trusa etter blod daglig (sorry detaljer). Og enten er jeg bekymret over symptomene eller mangel på det;) Håper å få ul snart, så jeg får roet meg litt Og velkommen hit Veccy, trist du måtte gjennom en MA - håper kroppen din fort kommer i gjenge igjen Er vi det? Er ikke du på tampen av August? Men uansett utrolig koselig <3 Jeg er 11 dpo i dag og strekene har blitt fine og klare Ikke like sterke som kontroll strekene, men nydelige er de Klarer liksom ikke å stoppe å se på de. Drømte i går natt at det var rester fra aborten som ga utslag..er ikke riktig klok i drømmeland altså Jeg har ingen symptomer, men jeg ble syk 5 dpo (vond mage med påfølgende plage som såvidt lar meg gå ut døra) og er det enda. Det er slitsomt, men er ikke så vondt i magen lenger. Men urolig er den.. Når jeg tenker tilbake til sist mandag burde jeg ant det, men har vel ikke turd å håpe. Så vanvittig humørsyk var jeg sist i sommer noen dager før jeg testet positivt. Jeg testet faktisk positivt 3+1.. ganske utrolig synes jeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146919222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reese Skrevet 5. januar 2015 #963 Del Skrevet 5. januar 2015 Hei damer , har lest gjennom tråden her i kveld og er på mange måter godt å høre fra andre i samme situasjon ❤ Jeg hadde en sa i november, pp1 å en i dag pp3. I dag ble jeg skikkelig lei meg og syns ting ser veldig mørkt ut. Jegføler meg egoistisk som føler det slik da jeg faktisk har to barn. Men vi ønsker oss veldig nr 3. Så jeg håper det klaffer igjen snart ha en fin kveld Trist at du skal oppleve dette enda en gang nikolinee Jeg sender deg en stor trøsteklem <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146919306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reese Skrevet 5. januar 2015 #964 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg måtte bytte nick da andre i familien nå er på BIM og jeg ikke ønsker å bli gjenkjent;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146919308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustfrua Skrevet 5. januar 2015 #965 Del Skrevet 5. januar 2015 Godt nyttår:) Bellanie, så herlig!! Gratulerer:) så vel forunt! Da blir vi vel i samme termingruppe? Pæreblomst, jeg blødde/spottet i nærmere to uker selv, testet positivt ganske lenge etterpå, og jeg var på kontroll fem dager etter MA så sikker på at alt var ute. Og hadde også smerter som du beskrev - ringte faktisk sykehuset (ble litt engstelig) - fikk beskjed om at kroppen 'startet opp igjen'. Høres ut som du er helt i rute Her har bekymringene gjort sitt inntog - sjekker trusa etter blod daglig (sorry detaljer). Og enten er jeg bekymret over symptomene eller mangel på det;) Håper å få ul snart, så jeg får roet meg litt Og velkommen hit Veccy, trist du måtte gjennom en MA - håper kroppen din fort kommer i gjenge igjen Er vi det? Er ikke du på tampen av August? Men uansett utrolig koselig <3 Jeg er 11 dpo i dag og strekene har blitt fine og klare Ikke like sterke som kontroll strekene, men nydelige er de Klarer liksom ikke å stoppe å se på de. Drømte i går natt at det var rester fra aborten som ga utslag..er ikke riktig klok i drømmeland altså Jeg har ingen symptomer, men jeg ble syk 5 dpo (vond mage med påfølgende plage som såvidt lar meg gå ut døra) og er det enda. Det er slitsomt, men er ikke så vondt i magen lenger. Men urolig er den.. Når jeg tenker tilbake til sist mandag burde jeg ant det, men har vel ikke turd å håpe. Så vanvittig humørsyk var jeg sist i sommer noen dager før jeg testet positivt. Jeg testet faktisk positivt 3+1.. ganske utrolig synes jeg.. Godt nyttår:) Bellanie, så herlig!! Gratulerer:) så vel forunt! Da blir vi vel i samme termingruppe? Pæreblomst, jeg blødde/spottet i nærmere to uker selv, testet positivt ganske lenge etterpå, og jeg var på kontroll fem dager etter MA så sikker på at alt var ute. Og hadde også smerter som du beskrev - ringte faktisk sykehuset (ble litt engstelig) - fikk beskjed om at kroppen 'startet opp igjen'. Høres ut som du er helt i rute Her har bekymringene gjort sitt inntog - sjekker trusa etter blod daglig (sorry detaljer). Og enten er jeg bekymret over symptomene eller mangel på det;) Håper å få ul snart, så jeg får roet meg litt Og velkommen hit Veccy, trist du måtte gjennom en MA - håper kroppen din fort kommer i gjenge igjen Er vi det? Er ikke du på tampen av August? Men uansett utrolig koselig <3 Jeg er 11 dpo i dag og strekene har blitt fine og klare Ikke like sterke som kontroll strekene, men nydelige er de Klarer liksom ikke å stoppe å se på de. Drømte i går natt at det var rester fra aborten som ga utslag..er ikke riktig klok i drømmeland altså Jeg har ingen symptomer, men jeg ble syk 5 dpo (vond mage med påfølgende plage som såvidt lar meg gå ut døra) og er det enda. Det er slitsomt, men er ikke så vondt i magen lenger. Men urolig er den.. Når jeg tenker tilbake til sist mandag burde jeg ant det, men har vel ikke turd å håpe. Så vanvittig humørsyk var jeg sist i sommer noen dager før jeg testet positivt. Jeg testet faktisk positivt 3+1.. ganske utrolig synes jeg.. Godt nyttår:) Bellanie, så herlig!! Gratulerer:) så vel forunt! Da blir vi vel i samme termingruppe? Pæreblomst, jeg blødde/spottet i nærmere to uker selv, testet positivt ganske lenge etterpå, og jeg var på kontroll fem dager etter MA så sikker på at alt var ute. Og hadde også smerter som du beskrev - ringte faktisk sykehuset (ble litt engstelig) - fikk beskjed om at kroppen 'startet opp igjen'. Høres ut som du er helt i rute Her har bekymringene gjort sitt inntog - sjekker trusa etter blod daglig (sorry detaljer). Og enten er jeg bekymret over symptomene eller mangel på det;) Håper å få ul snart, så jeg får roet meg litt Og velkommen hit Veccy, trist du måtte gjennom en MA - håper kroppen din fort kommer i gjenge igjen Er vi det? Er ikke du på tampen av August? Men uansett utrolig koselig <3 Jeg er 11 dpo i dag og strekene har blitt fine og klare Ikke like sterke som kontroll strekene, men nydelige er de Klarer liksom ikke å stoppe å se på de. Drømte i går natt at det var rester fra aborten som ga utslag..er ikke riktig klok i drømmeland altså Jeg har ingen symptomer, men jeg ble syk 5 dpo (vond mage med påfølgende plage som såvidt lar meg gå ut døra) og er det enda. Det er slitsomt, men er ikke så vondt i magen lenger. Men urolig er den.. Når jeg tenker tilbake til sist mandag burde jeg ant det, men har vel ikke turd å håpe. Så vanvittig humørsyk var jeg sist i sommer noen dager før jeg testet positivt. Jeg testet faktisk positivt 3+1.. ganske utrolig synes jeg.. Så utrolig glad på dine vegne! Jeg har foreløpig termin 5 sept, så da er vi vel i samme gruppe hihi. Lite symptomer selv, ømme bryst og litt stikninger innimellom. Veldig trøtt i dag, men så er det første dag på jobb etter ferien også Jeg holder på med mye rart i drømmeland selv, drømte jg mistet i natt - skal ikke gå i detaljer, men i våken tilstand var drømmen ganske komisk. Ul i slutten av januar - blir bra kjenner jeg. Er så lett å engste seg. Denne gangen skal spirene våre sitte, Reese (liker det nye navnet ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146919491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdec Skrevet 5. januar 2015 #966 Del Skrevet 5. januar 2015 Godt nyttår fine damer! Jeg blir altså såå glad av å lese om de positive testene deres og om de nye gravidtetene som går bra! Gratulerer så mye! Og velkommen til dere nye - leit at dere måtte komme hit, men jeg finner stor trøst i denne tråden og tror dere vil gjøre det samme. I dag er det to uker siden pillene ble satt inn, og siden jeg har vært bortreist fikk jeg ikke tatt den "etter-blodprøven" før i dag. Får svar i morgen, og håper at HCGen har sunket tilstrekkelig til at jeg ikke må ha en runde til. Spotter fortsatt bittelitt, og tok en billigtest tidligere i kveld. Den ble svaaaaakt positiv etter 5 min... vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men det får jeg vel vite i morgen. Krysser alt jeg har for at jeg kan slippe med dette. Psykisk går det stort sett bra, med noen skikkelige knekker inni mellom. Mannen er veldig gira på "prøving", hehe, men vet ikke om jeg tør før spottingen har gitt seg helt. Det står jo at man ikke bør ha sex i minimum to uker etter aborten, og til blødningene har gitt seg... Lurer på en ting også...Legen vi var på ultralyd hos sa vi kunne prøve på nytt med en gang, men på Ullevål sa de at jeg burde vente en menstruasjon for å la livmoren hvile. Hva fikk dere beskjed om? Har lest at mange sier at legene ber oss vente bare fordi det blir vanskeligere for dem å beregne termin, hehe. Isåfall gidder vi ikke vente, men om det er noen høyere risiko ved neste svangerskap så vil jeg heller vente... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146920358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nikolinee Skrevet 5. januar 2015 #967 Del Skrevet 5. januar 2015 Håper hcg nivået ditt er lavt å du kan legge det bak deg å prøve på nytt ❤️ Jeg fikk beskjed om at vi kunne prøve med en gang, men jeg var bare 5+1 kanskje det har noe å si? Men har intrykk av at leger sier mye forskjellig på dette området. Men hvis det hadde vert veldig stor infeksjonsfare eller andre alvorlige ting hadde det vel vert mer enighet på området? Eller? 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146920483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie-15 Skrevet 5. januar 2015 #968 Del Skrevet 5. januar 2015 Godt nyttår fine damer! Jeg blir altså såå glad av å lese om de positive testene deres og om de nye gravidtetene som går bra! Gratulerer så mye! Og velkommen til dere nye - leit at dere måtte komme hit, men jeg finner stor trøst i denne tråden og tror dere vil gjøre det samme. I dag er det to uker siden pillene ble satt inn, og siden jeg har vært bortreist fikk jeg ikke tatt den "etter-blodprøven" før i dag. Får svar i morgen, og håper at HCGen har sunket tilstrekkelig til at jeg ikke må ha en runde til. Spotter fortsatt bittelitt, og tok en billigtest tidligere i kveld. Den ble svaaaaakt positiv etter 5 min... vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men det får jeg vel vite i morgen. Krysser alt jeg har for at jeg kan slippe med dette. Psykisk går det stort sett bra, med noen skikkelige knekker inni mellom. Mannen er veldig gira på "prøving", hehe, men vet ikke om jeg tør før spottingen har gitt seg helt. Det står jo at man ikke bør ha sex i minimum to uker etter aborten, og til blødningene har gitt seg... Lurer på en ting også...Legen vi var på ultralyd hos sa vi kunne prøve på nytt med en gang, men på Ullevål sa de at jeg burde vente en menstruasjon for å la livmoren hvile. Hva fikk dere beskjed om? Har lest at mange sier at legene ber oss vente bare fordi det blir vanskeligere for dem å beregne termin, hehe. Isåfall gidder vi ikke vente, men om det er noen høyere risiko ved neste svangerskap så vil jeg heller vente... Hei jeg fikk også beskjed om å vente en syklus, både på sykehuset og av fastlegen. Jeg hørte ikke på rådet men ble ikke gravid før pp 3 uansett. På første menstrasjon kom det ut mer materiale, så for min del var det bra. Å bli gravid med en gang fører til litt høyere sjanse for abort, nettopp pga dette. Men det er mange solskinnshistorier der ute om de som ble gravid igjen med en gang også. Og mest sannsynlig blir du ikke gravid igjen med mindre kroppen er klar for det. Tror også det kommer litt ann på hvor gammelt barnet var da det døde. I mitt tilfelle var jeg 9 uker på vei, og restene ved første mens var ganske store. Dersom du mistet i uke 6 f.eks, vil jeg tro at det ikke kan være så mye rester.. Men det er bare synsing.. Uansett vil jeg vertfall annbefale å vente til du slutter å blø. Det er ikke verdt risikoen med å få infeksjon. Forstår godt behovet for å komme i gang igjen så fort som mulig og håper spiren sitter fort igjen hos deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146920530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #969 Del Skrevet 5. januar 2015 Håper hcg nivået ditt er lavt å du kan legge det bak deg å prøve på nytt ❤ Jeg fikk beskjed om at vi kunne prøve med en gang, men jeg var bare 5+1 kanskje det har noe å si? Men har intrykk av at leger sier mye forskjellig på dette området. Men hvis det hadde vert veldig stor infeksjonsfare eller andre alvorlige ting hadde det vel vert mer enighet på området? Eller? Det er vel litt forskjell på SA og MA(hvor man har fått igangsatt en abort). Etter MA er det ofte anbefalt å vente en menstruasjon. Anonymous poster hash: 1160c...e27 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146920538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruMille Skrevet 5. januar 2015 #970 Del Skrevet 5. januar 2015 Kroppen blir gravid igjen når den er klar for det. Det er ikke noe medisinsk med kroppen som tilsier at man må vente til etter at man har hatt mensen, det er fordi man skal komme seg litt ovenpå psykisk etter aborten samt at det er lettere å stadfeste termin for legene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146920653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdec Skrevet 5. januar 2015 #971 Del Skrevet 5. januar 2015 Takk for svar alle sammen Jeg mistet i uke 8, påvist i uke 11 så da bør vi kanskje roe ned litt... Jeg tenker at det sikkert tar litt tid før spiren sitter igjen, men har lite lyst å risikere noe samtidig som det er vanskelig å hoppe over en evt eggløsning. Oisann, rotete skrevet, men det er litt sånn hodet mitt er om dagen Får vente på blodprøvesvaret først og ta det derfra. Kan jo spørre legen når hun ringer i morgen. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146920717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paeonia Skrevet 5. januar 2015 #972 Del Skrevet 5. januar 2015 Spør legen din i morgen du, missdec Jeg har inntrykk av at om en spør legene som sier at en bør vente om hvorfor en skal vente, så går det på beregning av termin. Jeg mistet i SA i uke 6, og fikk beskjed av legen min at det var ingenting som tilsa at vi trengte å vente. Jeg ble gravid igjen før første mens, og legene og gynekologene jeg har snakket med har ikke sagt noe om at det er større fare for å miste igjen i denne graviditeten. Vi tenkte som så at vi prøver å bli gravide, og om kroppen ikke er klar for en ny graviditet, så kom vi ikke til å bli gravide. Nå er jeg 18+2, har så smått begynt å kjenne bevegelser fra lille knøttet og skal på OUL til onsdag Ønsker alle dere gode jenter alt hell og lykke til med både ruging for de det gjelder, og babylaging for dere som er i produksjonsbransjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146920767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CurlySue Skrevet 5. januar 2015 #973 Del Skrevet 5. januar 2015 Hei igjen og godt nytt år til alle sammen 😊 Har hatt en laang pause, ikke fordi jeg trengte det, men fordi mannen min synes jeg satt med hodet litt for mye ned i mobilen 😉 Og hva er det jeg leser?? Bellanie?? Endelig?!?! For et hopp og en glede å lese! Gratulerer så mye! Har tenkt på deg i jula, og måtte rett og slett inn å lese for å se om det hadde skjedd noe, og gjett om det hadde! Hurra hurra hurra! ❤️ Har du byttet nick til Reese? Her klør jeg meg i hodet over kroppen min. Hadde jo en SA 14. desember. Var hos gyn 17. desember, alt hadde kommet ut og INGEN hcg igjen! Alt gikk lynraskt. Flink kropp som ordner raskt opp når noe har gått galt i følge gyn.. Hun kunne også se at neste EL var om 11 - 12 dager, altså rundt 28. - 29. desember fra venstre eggstokk. Blødde i 8 - 9 dager etter SAen, og hadde sex annen hver dag etter det. I dag bare 14 dager etter SAen blør jeg igjen.. 😳 14 dager uten blod, det var lite.. Men kroppen er vel litt i urytme etter SAen tenker jeg 😐 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146920831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri83 Skrevet 5. januar 2015 #974 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Missdec: jeg mistet i uke 6-7, oppdaget i uke 10 og hadde utskrapning. Fikk ulike beskjeder om venting, men da det føltes feil å bruke prevensjon og jeg tenkte at kroppen ikke blir gravid hvis den ikke er klar så kjørte vi på ble gravid før første mens og er nå 20 uker på vei og alt går bra. Var en del usikkerhet i begynnelsen da jeg testet positivt igjen, men med noen blodprøver ordnet det seg. Termin bli uansett satt på ul. Alle leger, jm osv som jeg har snakket med i ettertid har sagt at det ikke er noen høyere risiko for å miste. Men-gjør det du føler er riktig og det du er klar for, fysisk og psykisk! Masse lykke til! Endret 5. januar 2015 av Siri83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146921107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 5. januar 2015 #975 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Takk for svar Høres ut som alle dere var raskt i rute med TR etter MA, håper jeg er like heldig. Ja, jeg var raskt i rute med mensen sånn sett, men har ikke hatt regelmessig syklus. Har slitt mye med småblødninger/mellomblødninger. Har også hatt korte lutealfaser og variabel sykluslengde. Småblødningene ga seg heldigvis ved forrige eggløsning og det ser heldigvis ut som at de ikke kommer tilbake nå som jeg er ferdig med mens. Jeg regner ikke med jeg blir gravid igjen før syklusen er stabil. Om jeg blir gravid igjen i det hele tatt.......har en dårlig følelse for det Det var kjipt å høre at du har slitt så mye med syklusen, men forhåpentligvis er vel syklusen i ferd med å stabilisere seg hvis småblødningene har avtatt. Er det det lenge siden du mistet? Hvorfor har du en dårlig følelse for ny graviditet? Når syklusen stabiliserer seg bør det jo gå i orden etterhvert, de fleste får det jo til igjen selv om det nok føles som en evighet. :/ Takk for svar Høres ut som alle dere var raskt i rute med TR etter MA, håper jeg er like heldig.Ja, jeg var raskt i rute med mensen sånn sett, men har ikke hatt regelmessig syklus. Har slitt mye med småblødninger/mellomblødninger. Har også hatt korte lutealfaser og variabel sykluslengde.Småblødningene ga seg heldigvis ved forrige eggløsning og det ser heldigvis ut som at de ikke kommer tilbake nå som jeg er ferdig med mens. Jeg regner ikke med jeg blir gravid igjen før syklusen er stabil. Om jeg blir gravid igjen i det hele tatt.......har en dårlig følelse for det Jeg vet ikke noe om situasjonen din, men jeg ble gravid i en 20 dagers syklus, dvs. EL bare 6 dager etter menstrasjon (viss man kan kalle det en menstrasjon). Jeg var sikker på at det kom til å ta lang tid siden syklusene var så rare. Jeg kjenner også en som hadde prøvd i over 2 år før hun ble gravid også mistet hun. Hun var knust og trodde det ville ta like lang tid igjen, men hun ble gravid igjen etter en 6 måneders tid og fikk en nydelig jente. To år etter fikk hun enda en liten jente. Foreldrene mine traff hverandre når de var 37 og prøvde lenge før de ble gravid. Da hadde de en SA før de ble gravid med meg i en alder av 41.. Håper disse historiene er til litt oppmuntring! Som sagt kjenner jeg ikke situasjonen din, men siden du har vert gravid en gang allerede virker det veldig lovende for deg å bli gravid fort igjen Jeg har hatt kluss med hormoner tidligere og hadde det noenlunde slik som nå, og den gang var det ikke lett å bli gravid hvertfall. Jeg har også alderen mot meg, da jeg ble 38 i høst. Jeg ble utrolig nok gravid på første forsøk i sommer, men det anser jeg som flaks, og tror derfor ikke det blir lett nå. Hvis jeg ikke blir gravid innen april og får termin i løpet av 2015, så kommer vi antageligvis til å avslutte prøvingen, da blir jeg for langt over det jeg har satt som maksalder for meg selv(som egentlig var 38 ved termin). Så det er derfor det ser dårlig ut for ny graviditet og et tredje barn Endret 5. januar 2015 av Babyønske �� Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144166041-eggl%C3%B8sningpr%C3%B8ving-etter-ma/page/39/#findComment-146921135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå