Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Hei kjære damer!

Jeg er helt skjelven og jeg tørr ikke helt tro det, men jeg sitter med en digital 'gravid 1-2' o hånden! 11 dpo i dag, tok en billigtest og det dukket opp en svak strek. Blitt lurt av de før, så tok en til - og sannelig en strek der også. Så da dro jeg til med en digital. Helt skjelven - superglad, håper sååå at denne spiren blir værende.

Måtte bare pile innom for å fortelle, kommer sterkere tilbake senere.

Ønsker dere alle en god jul! Klem

Fortsetter under...

Hei kjære damer!

Jeg er helt skjelven og jeg tørr ikke helt tro det, men jeg sitter med en digital 'gravid 1-2' o hånden! 11 dpo i dag, tok en billigtest og det dukket opp en svak strek. Blitt lurt av de før, så tok en til - og sannelig en strek der også. Så da dro jeg til med en digital. Helt skjelven - superglad, håper sååå at denne spiren blir værende.

Å, så utrolig fantastisk, Augustfrua!! Det er jo den beste julegaven du kunne drømme om!!! :)

Jeg skulle bare kjapt innom her og ønske alle dere herlige damer en god jul! Trist å se at det er en del som har fått en grunn til å komme hit i det siste, men glade for at dere er her! :) Denne tråden har vært utrolig fin for min egen del, og det ser ut for at den er minst like god og viktig for mange andre.

Selv er jeg nå drøye 16 uker på vei nå, og går inn i jula som sykmeldt (pga kramper og blødninger) Det er jammen ikke bare bare å holde det hodet kaldt når en får blødninger etter en tidligere spontanabort, men jeg vet samtidig at det sannsynligvis er grunnet at morkaka ligger langt nede i livmora, og at det ikke er farlig. Har jo sett mange ganger at knøttet har det bra. Skal på ordinær ultralyd 7.januar og gleder meg veldig til det :)

Ønsker som sagt dere alle sammen en god jul! Håper spesielt at dere som har kommet til de siste ukene får en så god jul som dere kan få, til tross for omstendighetene nå i førjulstida. Håper det kan være en trøst for dere å vite at det i 2015 kan sette seg en ny og sterk spire som klarer å klamre seg fast helt til mål :)

Hei kjære damer!

ÅÅ Gratulerer så UTROLIG mye <3

For en fantastisk julegave du har fått!! Prøv å nyte julen og gled deg over at du har blitt gravid igjen!

Oppdatering fra meg; ikm idag og mensen kom som bestilt kl 07 når jeg gikk på do til morran. Som forventet. 

Skal ikke deppe og prøve å ha en fin julekveld sammen med barna mine <3

Ønsker alle flotte damer her inne en god jul :)

Tusen takk for den varme velkomsten :) Og velkommen til Fisken2012, selv om jeg skulle ønske at du slapp å komme hit. Trist å høre at du har mistet flere ganger, og så sent i graviditeten også. Gratulerer med ny spire, håper denne er en skikkelig sta en, og klamrer seg fast! :)

Marihøna - så deilig å høre at alt går bra og at dere har fått se en levende baby på ultralyd! Det er jo drømmen for alle oss her inne, og dette var til STOR glede for meg oppi all elendigheten :)

Augustfrua - gratulerer så mye med fantastiske nyheter! Dette SKAL gå bra!  :)

Nå er endelig det verste over for min del også, var heftig mens det stod på på mandag og bekymrer meg litt fordi ikke blør så mye lenger. Blødde mye det første halve døgnet og føler meg egentlig trygg på at det som skulle ut er ute...men jeg er jo generelt engstelig for alt rundt dette nå, så må vel bare lære og håndtere det.

Mandag var egentlig den dagen jeg har hatt det best til nå - ironisk nok. Visst var det vondt, men var nesten så det var godt å få pause fra all tenkingen. Men i går, og kanskje enda mer i dag er jeg fylt av en enorm tomhet, og er ganske trist. Har gitt meg selv googlenekt fremover - jeg blir bare mer stressa og trist av å lese om alt som KAN gå galt. Men denne tråden er trygg og god å ha. Samboeren min kommer heldigvis tilbake tidligere enn planlagt, blir godt å få være sammen igjen.

Skal tørke tårene og gå og spise frokost med familien min nå. Har heldigvis nevøene mine her, og det hjelper veldig :) Tror eldste har skjønt at jeg er lei meg for noe, for han satt og strøk meg på kinnet første kvelden her <3

Ønsker dere alle en god jul! :) 

Hei alle sammen.

Velkommen til alle nye. Leit at dere også måtte oppleve dette.

Augustfrua, Oioi, så spennende og ikke minst flott, gratulerer. Krysser alt for at det går bra for deg.

Jeg har vel ikke skrevet noe her den siste uken. Men i dag er jeg da 7 dpo, forrige syklus kom mensen 5 dpo, så sånn sett er det da forbedring. Småblødningene som jeg hadde ga seg helt plutselig for en uke siden, samme dag som eggløsningen. Så det styrker jo mistanken min om at de var hormonelle.

I går hadde jeg imidlertid bittelitt brunt i trusa. Og det har ulmet i magen siden. Ingenting brunt eller rødt sålangt i dag, men det svir og ulmer, akkurat som det gjør når mensen melder sin ankomst. Bare at det begynner ganske raskt når jeg kjenner det slik, så syns det er rart det drar ut. Men livmora har jo hatt en påkjenning de siste månedene, så ikke rart om ting er litt annerledes.

Uansett er jeg forberedt på at mensen kommer, bare håper den lar vente på seg, Lutealfasen kan godt bli på minst 10 dager.

Ikke minst ønsker jeg å si:

Kjære alle sammen her i denne tråden, ønsker dere en riktig godt jul :nisse: , uansett situasjon. Håper 2015 blir et fruktbart og begivenhetsrikt år for oss alle. :hjerte: 

Hei damer :)

Etter at jeg mistet spira i MA i uke 12 i August ønsket gynekologen å ha meg på ultralyd i uke 7 neste gang jeg ble gravid :) Det er jeg nå :) :) :) Men er allerede i uke 6 nå, og legesenteret er stengt til 5. Januar.. Er redd jeg ikke skal få time i uke 7 når jeg ringer den 5. Dvs at jeg må få time samme uke jeg rInger.. Det er jo alltid lang ventetid hos spesialister.. Er det evn andre jeg kan ta kontakt med, men mindre ventetid evn?

Annonse

Hei damer :)

Etter at jeg mistet spira i MA i uke 12 i August ønsket gynekologen å ha meg på ultralyd i uke 7 neste gang jeg ble gravid :) Det er jeg nå :) :) :) Men er allerede i uke 6 nå, og legesenteret er stengt til 5. Januar.. Er redd jeg ikke skal få time i uke 7 når jeg ringer den 5. Dvs at jeg må få time samme uke jeg rInger.. Det er jo alltid lang ventetid hos spesialister.. Er det evn andre jeg kan ta kontakt med, men mindre ventetid evn?

Hei!

Gratulerer med graviditet :) Hva med å ringe rett til gyn på sykehuset? Ved min MA fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne ringe rett til dem for tidlig ul når jeg ble gravid igjen. Ellers er det ofte kort ventetid hos de private - hos Aleris har jeg fått time på dagen.

Hei alle sammen, jeg håper dere alle har hatt en fin og fredelig julefeiring så langt :)

Måtte den bli uforglemmelig.

Augustfrua, Gratulerer sååå mye :D Dette var gode nyheter :) Hvor langt er du nå? Godt over ikm?

Beklager alle dere som har kommet inn i tråden i det siste, det skulle aldri ha vært nødvendig. Håper tråden har vært til hjelp og inspirasjon og at det går bra med dere etter forholdene <3

I dag er jeg 3 dpo, FF mener 4, fordi jeg ikke fikk tempet den 25 des. Jeg kjenner kroppen min så godt nå at jeg vet eggløaningen var den 25 des :) Ellers er jeg glad for at el kom på dag 19 denne pp istedet for dag 21 som i de 3 siste pp.

Det må vel bety at kroppen nærmer seg tilbake i normal rute ? :) Jeg håper det :)

Ikm 6 januar, jeg krysser alt for at jeg skal få en positiv test nå. Jeg er lei av å vente..

Ha en fortsatt fin romjul alle flotte jenter der ut :)

Hei alle sammen, jeg håper dere alle har hatt en fin og fredelig julefeiring så langt :)

Måtte den bli uforglemmelig.

Augustfrua, Gratulerer sååå mye :D Dette var gode nyheter :) Hvor langt er du nå? Godt over ikm?

Beklager alle dere som har kommet inn i tråden i det siste, det skulle aldri ha vært nødvendig. Håper tråden har vært til hjelp og inspirasjon og at det går bra med dere etter forholdene <3

I dag er jeg 3 dpo, FF mener 4, fordi jeg ikke fikk tempet den 25 des. Jeg kjenner kroppen min så godt nå at jeg vet eggløaningen var den 25 des :) Ellers er jeg glad for at el kom på dag 19 denne pp istedet for dag 21 som i de 3 siste pp.

Det må vel bety at kroppen nærmer seg tilbake i normal rute ? :) Jeg håper det :)

Ikm 6 januar, jeg krysser alt for at jeg skal få en positiv test nå. Jeg er lei av å vente..

Ha en fortsatt fin romjul alle flotte jenter der ut :)

Tusen takk, Bellanie :) Jeg er i følge FF 15 dpo i dag, og dermed 4 +1. IKM i går/i dag, så holder fremdeles pusten i spenning. Var veldig overraskende med positivt test julaften - hadde virkelig nada troa på denne pp. Håper den bare blir sittende nå:)

Ikke lenge til du også kan teste da! Så spennende, krysser fingre, armer og ben for deg - unner deg virkelig en nyttårsspire:)

Fortsatt god jul - varme klemmer :)

Gratulerer så mye, Augustfrua! FOR en julegave!!

Og spennende med dpo-land, Bellanie! Håper inderlig du sitter med to streker rett over nyttår :)

Jeg kjente jeg måtte ta en liten pause fra forumet og Google, blir så redd når jeg leser om de som har mistet langt ut i svangerskapet.. Og i morgen er det tid for o store oul og jeg er fysisk dårlig av bekymring... Men håper selvfølgelig det blir en god opplevelse. Og kanskje får vi vite kjønnet også :)

Hvordan går det med dere andre da?

Ønsker dere alle fortsatt en fin romjulstid😊

Endret av Siri83

Masse lykke til med ultralyd i morgen, Siri!! :) Håper det blir en fin opplevelse for dere :)

Selv skal jeg på OUL onsdag om en og en halv uke. Er veldig spent, men har heldigvis klart å legge vekk mye av bekymringene og klarer å glede meg mer enn å bekymre meg. Kjenner ikke noe liv enda (er 17+1 i dag), men gleder meg mye til å begynne å kjenne det..!

Ønsker deg lykke til på OUL i morgen, Siri!

Og alle dere andre ønsker jeg en fortsatt god romjulstid, håper den er fylt med gode stunder og gode mennesker rundt dere.

Hei alle dere fine folk.

Gratulerer så masse Augustfrua <3 det var litt av en julegave!!!

Bellanie, dette er vår måned??!! Jeg tror at jeg hadde el 22 desember, så hittil virker et som at dette faktisk er min første normale syklus siden ma'en 1. Sept.

Føler at denne ventetiden har vært så sinnsykt lang, og håper så inderlig at det har klaffet nå.

Skal teste på lørdag(12 dpo), og grugleder meg, for blir så innmari lei meg hvis det ikke har gått :(

Bellanie, når tester du?

Hei alle dere fine folk.

Gratulerer så masse Augustfrua <3 det var litt av en julegave!!!

Bellanie, dette er vår måned??!! Jeg tror at jeg hadde el 22 desember, så hittil virker et som at dette faktisk er min første normale syklus siden ma'en 1. Sept.

Føler at denne ventetiden har vært så sinnsykt lang, og håper så inderlig at det har klaffet nå.

Skal teste på lørdag(12 dpo), og grugleder meg, for blir så innmari lei meg hvis det ikke har gått :(

Bellanie, når tester du?

Ja, jeg håper for pokker det er vår tr nå ;) Det må, bør, skal være det. Jeg kjenner jeg er så lei av alt sammen. Dette er min fjerde el siden aborten 19 Aug, jeg fatter ikke hvorfor det skal ta slik tid... Blir deprimert snart.

Jeg har tatt det ganske rolig nå siden begynnelsen av Nov. Kom liksom tilbake til meg selv og har trent nesten hver dag. Skamtrener ikke, men formen er god. Til og med humøret er bra :) Jeg føler jeg har lagt MAèn bak meg nå å er i modus for ny graviditet. Så hvorfor skal ikke kroppen samarbeide? Klart vi får det til nå ;) Jeg håper det for vår del Mari :)

Jeg aner ikke når jeg kommer til å teste. Håper jeg kan klare å holde meg lengst mulig, men jeg kjenner meg selv og tester vel allerede på fredag (8dpo), men jeg gjør alt jeg kan for å holde meg i skinnet til over neste helg :)

Blir en nervepirrende uke for deg Mari. Jeg ønsker at du er gravid nå :D

Annonse

Åååå, jeg husker deg Bellanie! Vi var i samme termingruppe sist, jeg mistet 18 august og du dagen etter...husker vi snakket litt sammen på termingruppa..,vi var begge litt bekymra husker jeg.

Håper inderlig det er din tur nå, det fortjener du virkelig :)

Jeg er 7 uker i morgen...og skal på første ultralyd på tirsdag....bekymrer meg mye!! Men må bare prøve å tenke positivt :)

Gratulerer så MYE til Augustfrua!! Veldig gøy å lese:)

Kjenner meg godt igjen i utålmodighet og frustrasjon Bellanie. Pp4 her også etter MA og klarer ikke å la være å bli frustrert over at det ikke funker. Vet at 4pp ikke egentlig er lenge, men de andre gangene har det jo fungert på første forsøk, og det er vanskelig å ikke bekymre seg for at det har skjedd noe galt under utskrapingen eller noe. Det er liksom som om tristheten over å miste slår meg i bakken igjen hver gang mensen kommer. Men nå er det snart el-tid, så nå er stemningen i heimen ganske god;)

Masse lykke til dere som skal på ultralyd denne uken. Sikkert umulig å ikke bekymre seg, men det går nok bra. Tenker på dere, og ser frem til positiv oppdatering etterpå:)

Så ble det ikke noen ny graviditet på meg før året var omme :sur: . Mensen startet for fullt i dag. Har vel skjønt at det gikk den veien, for har jo spottet litt helt siden julaften. Bare håpet at mensen holdt seg unna så lenge som mulig for lutealfasen sin del. Den ble da på 10 dager denne gang, ikke lang nok med tanke på graviditet, men stor forbedring siden forrige syklus.

Så nå har jeg bestilt påfyll av vitaminer og kosttilskudd i håp om ytterligere bedring denne syklusen. Og resten av julen kan jeg da få innta og nyte slikt som man helst bør stå over når man er gravid, får se slik på det :P

Så spennende å følge dere i DPO land og masse lykke til dere som skal på OUL til uken :)

Jeg fikk meg en kjempesmell på julaften i form av mensen, og har vært langt nede hele jula :(

Har kommet meg litt opp av kjelleren nå, og imorgen er det jobb igjen, så føler at jula gikk litt opp i tårer for min del.

Har neste antatte eggløsning 9 januar, og det føles som en evighet til. Er så lei av prosjekt baby at jeg har lyst til å gi opp. Det å være en sliter er et vanvittig hardkjør for psyken, og psyken min har virkelig fått nok.

Så spennende å følge dere i DPO land og masse lykke til dere som skal på OUL til uken :)

Jeg fikk meg en kjempesmell på julaften i form av mensen, og har vært langt nede hele jula :(

Har kommet meg litt opp av kjelleren nå, og imorgen er det jobb igjen, så føler at jula gikk litt opp i tårer for min del.

Har neste antatte eggløsning 9 januar, og det føles som en evighet til. Er så lei av prosjekt baby at jeg har lyst til å gi opp. Det å være en sliter er et vanvittig hardkjør for psyken, og psyken min har virkelig fått nok.

Uff, så leit at du fikk en sånn jul.. :( kjenner meg godt igjen i at det virker som en evighet til neste eggløsning... Og er drittlei pliktsexen jeg også.. Men holder ut allikevel fordi det må jo være vår tur snart?! Heier på oss og sender deg en STOR klem!

Alt vel på oul i dag og vi venter en liten gutt :) må bare på ekstra kontroll pga mulig morkaken ligger litt foran livmorhalsen.

Så herlig Siri :) Vi venter også en gutt! Håper du får til å slappe av litt nå, oddsen er jo virkelig på vår side nå når vi har kommet så langt! <3

Har du begynt å kjenne liv der inne ennå? Jeg har morkaken bak, så jeg har faktisk kjent den lille sprelle siden uke 15! Veldig heldig med den, føler kroppen spiller litt på lag med meg for å roe meg litt ned ;-)

Koselig med gutt for deg og! Ja, jeg er roligere nå. Men vet ikke om boblingen jeg har kjent er baby eller luft..Satser på å kjenne noe så jeg ikke er i tvil om ikke alt for lenge. Gleder meg til det :) må jo være helt fantastisk å kjenne!

Uff, så leit at du fikk en sånn jul.. :( kjenner meg godt igjen i at det virker som en evighet til neste eggløsning... Og er drittlei pliktsexen jeg også.. Men holder ut allikevel fordi det må jo være vår tur snart?! Heier på oss og sender deg en STOR klem!

Ja jeg heier også på oss <3

Vurderer å legge vekk hele monitoren, men er litt vanskelig det og siden jeg blir så glad av å se at den makser uten medisiner :) er kanskje det som er oppskriften.. å legge den vekk og bare ta det som det kommer. 

Jeg har fått så stor respekt for de som sliter med å få barn altså, med de 2 barna jeg har så tok det ca. 15-20 dager fra jeg sluttet på pilla til jeg var gravid.  Nå har vi gått 1 år på medisiner med prøving + prøving før det også. 

Nei, 2015 BLIR vårt år! Det mååå det bare blir :) Stor klem tilbake til deg Mari_83 <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...