Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Hei Bellanie,

Så trist det ikke klaffet for dere denne pp :(

Jeg er på syklusdag 15 idag og idag gikk monitoren fra lav til høy.. Lever jo fremdeles i et lite håp om at det skal skje en eggløsning naturlig. Da kommer jeg til å svime av direkte på badet :) Blir veldig spennende å følge med på om noe skjer denne uka. Antatt EL mellom 10-14 des :)

Føles ekstra trist nå som det nærmer seg jul. Jeg skulle vært 19-20 uker til jul, altså nesten halvveis med tvillinger. Istede sitter jeg her uten mage, uten spirene mine og uten eggløsning. Blæh!

Når hadde du termin Bellanie?

Fortsetter under...

Da var jeg plutselig på syklus dag 2 og i pp 4 :P

Jeg synes tiden flyr gitt. Om syklusene fortsetter å være 34 dagers har jeg ikke ikm før 10 januar.. Hadde håpet jeg kunne fått el på normal tid igjen snart. Dette var 3 gangen på dag 21-22, mot 14-17 som har vært normalen tidligere. Men men, jeg skal kansje være glad for at kroppen er litt i rute i det minste og forutsigbar nå når vi begynner å bli så godt kjent ;)

Jeg begynner å føle at "termin" måneden kommer farlig nær uten at jeg har fått ny spire. Merker det stresser meg litt.

Noen andre som føler på det?

Mornings Bellanie :)

Helt enig - tiden flyr. Synd det ikke ble spire denne pp - synes virkelig det er 'din tur' nå.

Jeg hadde termin i mai - og har allerede stresset en stund med tanken om ikke å ha spire til da. Kanskje mest av alt da jeg kjenner mange med termin da (som ikke vet om MA). Har også stresset med å få det til før jul - var liksom så innstilt på å løpe rundt med en liten mage da. I stedet må jeg stålsette meg for å møte venninner med kul på mage. Huff - ikke så greit detta . Jeg håper virkelig du får en pangstart på året med en herlig liten spire :)

Leste et sted hvor de kalte barna som kommer etter at mor har hatt MA/SA for regnbuebarn. Likte uttrykket - tror vi blir sterkere av å ha vært igjennom dette, etter en storm skinner alltid solen:)

Hei Bellanie,

Jeg er på syklusdag 15 idag og idag gikk monitoren fra lav til høy.. Lever jo fremdeles i et lite håp om at det skal skje en eggløsning naturlig. Da kommer jeg til å svime av direkte på badet :) Blir veldig spennende å følge med på om noe skjer denne uka. Antatt EL mellom 10-14 des :)

Føles ekstra trist nå som det nærmer seg jul. Jeg skulle vært 19-20 uker til jul, altså nesten halvveis med tvillinger. Istede sitter jeg her uten mage, uten spirene mine og uten eggløsning. Blæh!

I know the feeling! Jeg har gått på p piller i alle år og stresset meg grønt hvis jeg har glemt en pille. Lite visste jeg om hvor vanskelig det skulle vise seg å være å få barn. Tror jula forsterker følelser (både på godt og vondt), så er nok veldig naturlig at du er litt ekstra trist - har det sånn selv. Vi er i samme IKM - gruppe, sant? Får krysse fingre for et lite julemirakel for oss begge :)

Hei Bellanie,

Så gøy å høre at du har fått høy fertilitet :D Du fortjener å få eggløsning av deg selv. Jeg håper det og at du slipper pergoen i Januar.

Jeg skulle vel vært 26-27 uker nå, med termin i mars.. Ni trist å tenke på, spes når vi ikke får det til igjen. 

Men men, vi får ta tiden til hjelp. 

Kos deg i sengehalmen Jenta30 :)

Jeg synes tiden flyr gitt. Om syklusene fortsetter å være 34 dagers har jeg ikke ikm før 10 januar.. Hadde håpet jeg kunne fått el på normal tid igjen snart. Dette var 3 gangen på dag 21-22, mot 14-17 som har vært normalen tidligere. Men men, jeg skal kansje være glad for at kroppen er litt i rute i det minste og forutsigbar nå når vi begynner å bli så godt kjent ;)

Jeg begynner å føle at "termin" måneden kommer farlig nær uten at jeg har fått ny spire. Merker det stresser meg litt.

Helt enig - tiden flyr. Synd det ikke ble spire denne pp - synes virkelig det er 'din tur' nå.

Jeg hadde termin i mai - og har allerede stresset en stund med tanken om ikke å ha spire til da. Kanskje mest av alt da jeg kjenner mange med termin da (som ikke vet om MA). Har også stresset med å få det til før jul - var liksom så innstilt på å løpe rundt med en liten mage da. I stedet må jeg stålsette meg for å møte venninner med kul på mage. Huff - ikke så greit detta . Jeg håper virkelig du får en pangstart på året med en herlig liten spire :)

Leste et sted hvor de kalte barna som kommer etter at mor har hatt MA/SA for regnbuebarn. Likte uttrykket - tror vi blir sterkere av å ha vært igjennom dette, etter en storm skinner alltid solen:)

Føles også "alle" er gravide. Det dukker stadig nye opp på facebok med magebilder ol. Har også ei vennine som skal ha baby i mars. Det var tungt når hun fortalt meg det, det var bare ei uke etter aborten. Jeg sa ingenting, har enda ikke gjort det.

Jeg kan godt fortelle om MAen, men ikke før jeg vet at jeg har ny spire og er på "trygg" grunn.

Jeg likte det siste der, at barn etterpå er regnbuebarn <3 Jeg prøver å glede meg over å få glede meg :)

Nå ble jeg helt sentimental- regnbuebarn <3

Ja jeg stålsetter meg for å feire jul sammen med min svigerinne og den nyfødte babyen de har fått. Unner jo selvsagt henne den lykken, men samtidig er det så ekstremt sårt og vondt å være midt oppi det.

3 venniner her også som skal ha. En i februar, en i mars og en i mai... Fikk også enda en babynyhet i helgen, et vennepar av oss. Hun er 7 uker på vei. Er nesten som å få en kniv i magen, men man begynner å bli vant til det nå.

Kjenner snart ikke fler som kan komme å annonsere baby fremover.

Håper også veldig på en egen eggløsning, det er vel ikke så mye å forlange. men hvis det ikke skjer blir ikke nedturen enorm, jeg er forberedt psykisk på at pergo må til. Jeg får heller ta en egen eggløsning som en bonus :)

Håper vi kan være heldig å få klaff alle sammen på tampen av året eller begynnelsen av nyåret <3

Annonse

Hei, helt ny i forumet, så har ikke sett alt som var blitt skrevet tidligere, eller om jeg skriver på rett sted. Men har noen spørsmål :-) hadde ma med utskraping for en stund siden, er nå i prøveperiode 3. Hadde eggløsning for 7 dager siden.

Sist jeg var gravid ble jeg syk samtidig, tett nese og vondt i halsen, hostet en del.

Dette skjedde denne måneden også etter eggløsning. i tillegg er jeg veldig tørr i halsen uansett hvor mye jeg drikker. Jeg har også kjent murringer i magen, og kjenner meg ganske så trøtt og uopplagt selv om jeg sover godt og lenge nok.

Lurer litt på om dette med at jeg ble syk kan være et tegn på graviditet. Har jo lest at slimhinnene ellers kan bli irriterte osv når man blir gravid, så kan jo være det tenker jeg da. hehe. Men så er jeg jo kanskje veldig på jakt etter symptomer også. Temperaturen har forresten ligger på 37,2-37,6 etter eggløsning. 4 dagen etter eggløsning kjente jeg et stikk i siden nederst i magen, men ikke noe blod(festeblødning). Men dette er jo ikke så vanlig heller.

Vil bare høre om andre har opplevd det samme, å bli syk tidig i graviditeten? =)

Så trist at du også har opplevd en MA Elise90.

Jeg har aldri opplevd å bli syk når jeg har vært gravid, men jeg har jo lest om dem som har det. Spes fra el dagen til ca 7 dpo.

Greia er vel at jeg tror vi kan google hva som helt og få det opp som et graviditets tegn/ svangerskap symptom.

Alt er normalt rett og slett og kroppene våre oppfører seg forskjellig fra svangerskap til svangerskap.

Jeg håper du er gravid :D 3 pp er lang tid når man har mistet spira si. Krysser fingra for at du skal få positiv test innen denne uka :) Ikke glem å oppdater :)

Men når ville du testet? Er så redd for å teste for tidlig. Hadde egentlig tenkt til å teste dagen før ikm, 14.desember.men da har vi besøk hele dagen. Egentlig hele helgen. Hehe. Men lurer litt på å teste da 15.om ikke tanta har kommet til da. Eller kan jeg teste tidligere?

Hei Bellanie,

I know the feeling! Jeg har gått på p piller i alle år og stresset meg grønt hvis jeg har glemt en pille. Lite visste jeg om hvor vanskelig det skulle vise seg å være å få barn. Tror jula forsterker følelser (både på godt og vondt), så er nok veldig naturlig at du er litt ekstra trist - har det sånn selv. Vi er i samme IKM - gruppe, sant? Får krysse fingre for et lite julemirakel for oss begge :)

Skrev visst liksågodt rett quoten jeg;) ikke bare bare å knatte rundt på mobil;)

Hei, helt ny i forumet, så har ikke sett alt som var blitt skrevet tidligere, eller om jeg skriver på rett sted. Men har noen spørsmål :-) hadde ma med utskraping for en stund siden, er nå i prøveperiode 3. Hadde eggløsning for 7 dager siden.

Sist jeg var gravid ble jeg syk samtidig, tett nese og vondt i halsen, hostet en del.

Dette skjedde denne måneden også etter eggløsning. i tillegg er jeg veldig tørr i halsen uansett hvor mye jeg drikker. Jeg har også kjent murringer i magen, og kjenner meg ganske så trøtt og uopplagt selv om jeg sover godt og lenge nok.

Lurer litt på om dette med at jeg ble syk kan være et tegn på graviditet. Har jo lest at slimhinnene ellers kan bli irriterte osv når man blir gravid, så kan jo være det tenker jeg da. hehe. Men så er jeg jo kanskje veldig på jakt etter symptomer også. Temperaturen har forresten ligger på 37,2-37,6 etter eggløsning. 4 dagen etter eggløsning kjente jeg et stikk i siden nederst i magen, men ikke noe blod(festeblødning). Men dette er jo ikke så vanlig heller.

Vil bare høre om andre har opplevd det samme, å bli syk tidig i graviditeten? =)

Jeg har aldri opplevd å bli syk når jeg har vært gravid, men jeg har jo lest om dem som har det. Spes fra el dagen til ca 7 dpo.

Greia er vel at jeg tror vi kan google hva som helt og få det opp som et graviditets tegn/ svangerskap symptom.

Alt er normalt rett og slett og kroppene våre oppfører seg forskjellig fra svangerskap til svangerskap.

Jeg håper du er gravid :D 3 pp er lang tid når man har mistet spira si. Krysser fingra for at du skal få positiv test innen denne uka :) Ikke glem å oppdater :)

Men når ville du testet? Er så redd for å teste for tidlig. Hadde egentlig tenkt til å teste dagen før ikm, 14.desember.men da har vi besøk hele dagen. Egentlig hele helgen. Hehe. Men lurer litt på å teste da 15.om ikke tanta har kommet til da. Eller kan jeg teste tidligere?

Du er 7 dpo i dag så du kan vel teste før den 14. Kansje den 13, da er du 12 dpo :)

Krysser fingra for deg :)

Hei dere.

Kjenner også litt på "termindato", selvom det ikke er før i mars. Fikk mens idag, etter første pp siden vi mistet. Når vi bestemte oss for å gravlegge i minnelund og fikk vite at det ble gjennomført i desember så tenkte jeg at det kom til å gå bra og at det kanskje ikke ville kjennes fullt så ille for innen da har vi hvertfall en ny spire og glede oss over. Istedet blir det mens og forferdelig trist :(

Dette gjør oss helt klart sterkere!!

En god klem til dere alle :)

Velkommen hit:)

Ift testing (og ikke minst symptomjakt) er denne nettsiden veldig kjekk; http://www.countdowntopregnancy.com

velkommen til denne herlige gruppa elise90, her har du mange såre sjeler med samme skjebne som du ser, men her inne er vi sterke sammen, kunne ikke fantes finere damer enn de her inne <3 jeg har aldri hørt om dersom har blitt sjuke etter EL, men selv var jeg veldig dårlig i magen etter EL den mnd jeg ble gravid. Om det er tilfeldig eller ei vet man aldri ;) krysser fingrene for at det er et godt tegn for deg ;)

Skjønner mange av dere begynner å blir frustrerte etterhvert, jeg var selv ganske så fortvilet etter pp 3 jeg også, og gav rett og slett mer f...da vi gikk inn i pp 4! Men da satt spiren gitt,mde gjørmen oftest det har jeg fåt inntrykk av! Sender over så masse babystøv som overhodet mulig <3

I dag har jeg vært på første kontroll hos lege, er kommet til 11+1, synes det er kjempe rart, det begynner så vidt å gå opp for meg :o magen har så vidt begynt å synes også :) har ul på lørdag og jeg grugleder meg som bare det, krysser alt jeg har for at vi får en positiv opplevelse <3

Jeg tenker forøvrig ikke over at jeg nærmer meg terminen jeg skulle hatt i januar, kanskje jeg er litt rar, ellers så er det det at vi er velsignet med en ny spire på vei ?!

Håper at det står bra til med dere ellers og at alt julekjøret ikke stresser dere ;) og som sagt:masse babystøv til de som ønsker :)

Annonse

velkommen til denne herlige gruppa elise90, her har du mange såre sjeler med samme skjebne som du ser, men her inne er vi sterke sammen, kunne ikke fantes finere damer enn de her inne <3 jeg har aldri hørt om dersom har blitt sjuke etter EL, men selv var jeg veldig dårlig i magen etter EL den mnd jeg ble gravid. Om det er tilfeldig eller ei vet man aldri ;) krysser fingrene for at det er et godt tegn for deg ;)

Skjønner mange av dere begynner å blir frustrerte etterhvert, jeg var selv ganske så fortvilet etter pp 3 jeg også, og gav rett og slett mer f...da vi gikk inn i pp 4! Men da satt spiren gitt,mde gjørmen oftest det har jeg fåt inntrykk av! Sender over så masse babystøv som overhodet mulig <3

I dag har jeg vært på første kontroll hos lege, er kommet til 11+1, synes det er kjempe rart, det begynner så vidt å gå opp for meg :o magen har så vidt begynt å synes også :) har ul på lørdag og jeg grugleder meg som bare det, krysser alt jeg har for at vi får en positiv opplevelse <3

Jeg tenker forøvrig ikke over at jeg nærmer meg terminen jeg skulle hatt i januar, kanskje jeg er litt rar, ellers så er det det at vi er velsignet med en ny spire på vei ?!

Håper at det står bra til med dere ellers og at alt julekjøret ikke stresser dere ;) og som sagt:masse babystøv til de som ønsker :)

Så gøy at det har gått bra for dere =) Og lykke til å UL til lørdag :-) Håper alt går bra fremover!

Håper jeg kan slenge meg på etter hvert! Helt utrolig hvor mye man ønsker det etter å ha vært gjennom noe så forferdelig. Heldigvis kom jeg ganske greit gjennom det, selv om jeg enda av og til er trist og lei!

Håper jeg får positiv test før jul! det ville vært den beste gaven !

Hei jenter <3

MÅ bare oppdatere! Jeg har stolt som en hane lagt ut bilde av fertilitetesmonitoren på galleriet mitt idag.

Mitt eget lille førjulsmirakel i form av EGEN eggløsning helt uten medisiner! :) :) :) :) :)

Skulle jo nesten tro jeg hadde testet positivt så glad er jeg! :) :)

Velkommen til oss, Elise90 :)

Fantastisk, jenta30!!! Kjempeglad for deg! Da får du ha happy humping så krysser jeg alt for flere gode nyheter snart ;)

Selv ligger jeg med omgangssyke..skjønte ingenting da jeg fikk intense magekramper og ekstremt kvalm. Har ikke fått beholde en matbit det siste døgnet, og skal egentlig på fancy restaurant i dag, så håper formen blir bedre ila dagen.

Tuuuusen takk! <3 :)

Denne gangen stoler jeg helt på den, siden det er nesten 2 mnd siden utskrapingen og den har vært på lav siden dag 7, høy dag 14 og 15 og nå endelig på maks! :) Føles som jeg har vinni i lotto :)

Har jo hatt ganske bra treffprosent på de to eggløsningene jeg har hatt iår. Bomma på den første og ble gravid på den andre.

Har lagt inn akskjer igårkveld og det blir ny runde idag OG imorgen.

IKM på julaften da - tenk å fått verdens beste julegave på morgenen da!

Æsj så kjedelig med omgangssyke :( Det får man ikke gjort noe med heller, må bare ta tida til hjelp! Sender deg en god bedringsklem Siri83, håper formen er grei til å dra på fancy restaurant ikveld :)

Hurra hurra jenta30,forstår gleden du føler! Happy humping ;)

Usj, omgangssyke er noe dritt Siri! Hvis det er det du har (og ikke sen svangerskapskvalme) så burde du egentlig holdt det hjemme ikveld mtp smitte, det smitter jo noe voldsomt :o uansett så må du ha riktig god bedring :)

Gratulerer med egen eggløsning Jenta30 :D Så glad jeg ble av å lese det :D Ønsker deg den beste julegave i år :D

Slik som du skriver tror jeg jeg også skrev da jeg fikk min første el etter MAen. Jeg forstår :)

God Bedring Siri, omgangsyke har jeg vært borti en gang. Det var sikkert et ekstrem virus som red ute i byen eller noe for det smitter kolossalt. En forferdelig syke, jeg banker i bordet her jeg sitter. 

Jeg holder med Frumille, du bør holde deg hjemme. Det er trist for alle å bli syke før og i julen så ikke bidra ;)

God klem

Så fantastisk, Jenta30!! Jeg ønsker så veldig at du skal få den beste julegaven noen sinne i år! :) Få inn alt av aksjer og gjør det dere kan, mer kan ikke dere gjøre - må soldatene gjøre jobben sin og måtte det føre til en sterk og helt perfekt spire :)

Jeg følger mye med på denne tråden, men har ikke skrevet noe her på en god stund nå.

Velkommen til dere nye! :) Det er selvfølgelig ikke hyggelig at dere har fått en grunn til å komme inn i denne gruppen/tråden, men det er veldig hyggelig at at dere har valgt å komme inn her når dere først har vært så uheldige å vært gjennom det dere har vært gjennom...!

Selv er jeg kommet helt til ca 14+4 i dag. De første ukene gikk utrolig sakte, men fra kanskje uke 9-10 eller noe har det gått utrolig raskt!

Jeg sliter mye med kramper i magen/livmora - det har jeg vel hatt siden ca uke 8. Disse krampene kommer ved anstrengelser, og av og til har jeg også hatt blødninger etterpå. Blødningene er ikke store, kun bittelitt. Krampene roer seg når jeg tar det rolig.

Jeg har vært mye bekymret for dette, men har vært på ultralyd 4-5 ganger allerede, og hver gang har lille knøttet sett helt perfekt ut, rører på seg, hjertet slår så fint, og for to uker siden viste til og med knøttet tommelen opp - som en liten beskjed til meg om at "mamma, jeg har det bare fint" :)

Jeg er fullt sykmeldt en mnd fram foreløpig, og prøver å være tålmodig som mulig og tenke som så at dette må bare til en liten periode nå framover, og når 6 måneder til har gått, så er alt dette så veldig verdt det.

Jeg ønsker dere alle her inne alt godt nå i førjulstiden, og håper dere alle får tidenes beste julegave eller nyårsgave! Skulle så ønske det var noe som helst jeg kunne gjøre eller si som gjør denne perioden bedre for dere, men vet ikke hva jeg kan si. Men når den sterke og perfekte spiren deres er klar, skal den sitte i alle de ni månedene og vokse seg stor og sterk og bli klar for denne verden!

Sender dere alle sammen babystøv og gode ønsker for juletiden som kommer. Happy humping!

Hei Paeonia :)

Jeg hadde også slike kramper i første svangerskap. Det var snakk om kynnere, alla de samme sammentrekningene.

Det skjedde bare når jeg var på jobb eller hadde støvsuget. Jobben var hard da med masse tunge løpt, løping og hastverk.

Det går bra, men det er viktig å lytte til kroppen.

Godt at du er sykmeldt, slapp av og nyt tiden din. Det er ikke mange år du skal være gravid, men mange år i arbeid, Så ta det rolig og ta vare på deg selv og lille knøtt :)

Ønsker deg en fin førjulstid :)

Så koselig å høre fra deg, Paeonia :) det er nok et tegn på at du må ta det rolig, så bra du ble sykemeldt. Koselig med tommel opp fra lille :)

Ser ut til at jeg blir hjemme i kveld. Ble dårlig natt til i går, og i dag har jeg endelig klart å holde på maten, så er nok på bedringens vei, men tar ingen sjanser. Var "bare" med mannen, så kan lett finne en ny dag. Og er jo litt hyggelig å kunne nyte god mat ordentlig når vi først skal ta oss råd til det ;)

Hvordan går det med dere her inne? Testing, dpo, prøving?

Her har jeg endelig kommet meg helt etter omgangssyken, klar for å fetes opp igjen forkiloene raste av.

Var også en tur hos jordmor i går for første gang, kjempesøt dame!! Beroliget meg ordentlig og jeg gleder meg til å bli fulgt opp av henne videre :)

I dag blir det syteinnlegg fra meg.

Ferdig med mens nr 2, den varte bare litt over en uke denne gang(ferdig forrige helg), så forsåvidt fremskritt. Men de hersens småblødningene vil ikke gi seg. Har googlet opp og ned i mente og sånn jeg har forstått det så bør småblødninger gi seg etter andre mens etter aborten.

Onsdag økte de også på, bare kortvarig, men allikevel. Samme i går. Så nå har jeg ordnet meg legetime til over helgen. Ikke sånn veldig forhåpninger til at fastlegen kan hjelpe meg, men jeg må nå begynne en plass.

Ringte også et par private gynekologer, men de hadde ingenting ledig før godt uti februar og så lenge kan jeg ikke vente.

Frustrasjonen er i ferd med å ta overhånd og jeg har et tankekjør med mange vonde og tunge tanker for tiden, ja rett og slett mentalt stressa. I tillegg til alt det andre stresset på denne tiden.

Så lenge ting er sånn som dette så blir jeg ikke gravid igjen. Og jeg er begynt å se mørkt på om det i hele tatt blir et tredje barn på oss. Sånn aldersmessig så vurderer jeg å sette en deadline og det er termin i løpet av 2015. Så da må jeg bli gravid innen midten av april.

En ting var å oppleve aborten, men at jeg kanskje ikke klarer å bli gravid igjen er nesten verre.

Ellers har jeg fridag i dag, så jeg har tenkt å sette på koselig julemusikk, ta en liten ryddesjau i huset og kanskje begynne på litt julevask om jeg får tid. Og i kveld blir det peppekakebaking med ungene. Håper det holder tankene unna for noen timer.

Ønsker alle her inne en riktig god førjulshelg :)

Babyønske: det skjønner jeg er frustrerende. Det finnes ikke noe kjedeligere enn når kroppen ikke spiller på lag. MEN husk-du har klart å få barn tidligere, så det er jo ingenting som tilsier at du ikke skal klare det denne gangen heller. Høres veldig deilig ut med skikkelig julehelg, ingenting er bedre enn å få tankene over på noe annet;) god klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...