Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Spennende innspurt på mange av dere nå, jeg heier på dere alle :) og Bellanie, ikke ta sorgene på forskudd, jeg testet positivt tidligere denne gangen kontra sist, så alt er mulig så lenge blodheksa holder seg unna :) HEIA HEIA :)

Og skulle det ikke gå denne mnd, så kan du/dere jaggu meg Skeie ut med både det ene og andre hele julen :P

Jeg savner ikke alkoholen, men jeg savner spekemat og brie,mmmmm ;)

Fortsetter under...

Tusen takk, jenter! Jeg setter utrolig stor pris på støtten fra dere :) Jeg vet nesten ikke hva jeg skulle gjort hvis ikke jeg hadde denne tråden her å henvende meg til :) Jeg skal ta angsten opp med legen på fredag, så håper jeg at vi finner en jeg kan snakke med. Hjelper alltid å høre hjertelyden også :hjerte: Apropo, så kommer kanskje doppleren min i posten i dag! Spent!

Ønsker dere fine damer en super dag! :blomst:

Jeg har doppler og den hjalp meg veldig da jeg gikk gravid med minstejenta. Mange sier at man kan bli mer bekymret osv, og det sjønner jeg jo, men jeg fant hjertelyden hver gang jeg. Noen ganger måtte jeg riktignok bruke noen minutter på

å lete, men det gikk fint hver eneste gang.

Brukte den litt utover i svangerskapet også (bare innimellom), på dager hvor jeg ikke hadde kjent liv på en stund.

Håper den kommer snart og at den kan gjøre dagene dine litt lettere 💜

Men Bellanie, det kan jo hende du er gravid allikevel? 9dpo, er det ikke litt tidlig å "gi opp" ? :)

Jeg testet negativt til morgen idag, 10 dpo, og klamrer meg allikevel til håpet! De to tidligere svagerskapene mine så testet jeg ikke før 1-2 dager etter forventet ikm, så "håper" at det er hcg nivået mitt som ikke er så høyt enda. Og selvom du har testet positivt 9dpo tidligere så kan det hende at det er annerledes denne gangen? :) Uansett; Jeg heier på oss :) :)

Da produserer du sikkert bare HcG litt senere enn snittet (siden du har fått sene positive tidligere), så håpet er helt klart ikke ute!!! Krysser fingrene for oss!! :)

Jeg har aldri testet så tidlig før så vet ikke om det er "treg hcg", men jeg håper det :)

Testet du negativt på 10 dpo og så positiv på 11 og 12 dpo de tidligere svangerskapene? Eller var det da du tok første testene?

*klamre meg til håpet* :) :)

Hold oss oppdatert i morgen Bellanie!

Det første jeg skal gjøre i morgen etter jeg avlevert jentene mine er å oppdatere :) Tviler jeg har noe nytt å melde da :P

Jeg tenker og tenker her.. I sommer hadde jeg ingen erfaring med temping eller el testing, LH eller HCG, enda jeg hadde vært på forumet i mange år.

Jeg kjøpte mine første el tester og termometer og beynte å teste og tempe midt i syklusen  :fnise:

Det som er greia er jo om jeg tar feil på antatt dpo når jeg testa positivt.

Jeg hadde normal 28 dagers syklus. Men jeg har hele tiden tatt utgangspunkt i at el var på dag 17 fordi tempen hadde vært stabil i 2 dager for så å hoppe opp med 0,3 dagen etter. Tempet ikke mer, ei heller tempet jeg med en gang jeg våkna som jeg gjør nå og har gjort gjennom 3 sykluser. Jeg tempet vel etter jeg hadde vært på do og diverse :P

Så tanken slår meg jo at jeg kan ikke være sikker på antall dpo den gangen.

Jeg testet blenda hvit Torsdagen og positivt Lørdagen. Jeg fikk jo sjokk den dagen, første forsøk. Og et ganske halvhjertet sådan..

Plutselig aner jeg et lite håp om at jeg tar feil :) Men ok, siste sjangse i morgen, er den negativ så skal jeg vente på tr :)

Tenker som deg Mari, 10-11 dpo bør det være en antydning til strek. Men ingen ting er sikkert før tr er her. Og på FF er det tusen vis av charter der folk tester fra 8 dpo men allikevel ikke får utslag før 13.. Så vi får holde på håpet :)

Jeg har heller aldri testet etter el osv tidligere..Ble medlem her på bim når jeg var gravid med 4 åringen. Først etter at vi mistet nå at jeg har begynt å teste og "henge" meg opp i å bli gravid igjen.

Man håper jo så veldig <3

Spennende imorgen Bellanie, jeg følger med :)

Annonse

Doppleren er her!!!! Å guri, det må være den beste investeringen jeg har gjort noen gang!!! Nå har både mannen og jeg lyttet til herlig hjertelyd😊 er så glad! ...bortsettfra at jeg ligger rett ut med kvalme og hodepine etter et pinnekjøttmåltid..men det er peanuts nå!

Jeg krysser alt for for at du bare har testet for tidlig, Bellanie! Gleder meg til å høre i morgen😊

Lykke til med testingen til dere andre også-alt krysses!

Men Bellanie, det kan jo hende du er gravid allikevel? 9dpo, er det ikke litt tidlig å "gi opp" ? :)

Jeg testet negativt til morgen idag, 10 dpo, og klamrer meg allikevel til håpet! De to tidligere svagerskapene mine så testet jeg ikke før 1-2 dager etter forventet ikm, så "håper" at det er hcg nivået mitt som ikke er så høyt enda. Og selvom du har testet positivt 9dpo tidligere så kan det hende at det er annerledes denne gangen? :) Uansett; Jeg heier på oss :) :)

Da produserer du sikkert bare HcG litt senere enn snittet (siden du har fått sene positive tidligere), så håpet er helt klart ikke ute!!! Krysser fingrene for oss!! :)
Jeg har aldri testet så tidlig før så vet ikke om det er "treg hcg", men jeg håper det :)

Testet du negativt på 10 dpo og så positiv på 11 og 12 dpo de tidligere svangerskapene? Eller var det da du tok første testene?

*klamre meg til håpet* :) :)

Hold oss oppdatert i morgen Bellanie!

Sist gang så testet jeg negativt både 10 og 11 dpo også fikk jeg svak positiv med den doc. morris testen (skal være veldig sensitiv) 12 dpo.

Da jeg var gravid med minstejenta fikk jeg positiv cbd allerede 10 dpo.

Så antar at det bare er forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Det eneste som er sikkert er jo at håpet ikke er ute før mensen dukker opp... :)

Jeg føler meg plutselig så positiv i kveld jeg :) Må være pga dere ;)

Jeg håper selvfølgelig på at jeg skal få et annet resultat, men jeg prøver så godt jeg kan å holde meg realistisk.

Jeg ønsker at både du Anea, Mari og jeg skal få fine streker denne uka.

Takk til alle dere som mer enn gjerne håper for vår skyld <3

Jeg føler meg plutselig så positiv i kveld jeg :) Må være pga dere ;)

Jeg håper selvfølgelig på at jeg skal få et annet resultat, men jeg prøver så godt jeg kan å holde meg realistisk.

Jeg ønsker at både du Anea, Mari og jeg skal få fine streker denne uka.

Takk til alle dere som mer enn gjerne håper for vår skyld <3

Ja, nå er det vår tur :) så kan vi lage en flott termingruppe og følge hverandre der også :) heia vårs!!

Og takk til dere som heier oss frem :)

Det blir nok ingen termin gruppe for min del enda :) Resultatet har ikke forandret seg og ikke har jeg forhåpninger om det heller :)

Må i vertfall en av oss teste positivt denne pp, aller helst dere begge. Heier på dere Frk.Anea og Mari :D

Negativ test i dag, 10 dpo. Vet at det fortsatt er tidlig og alt sånt. Men allikevel så blir jeg så lei meg :(

Føler med deg Mari..

Jeg synes det begynner å ta tid nå altså.. I vertfall så lenge jeg temper å el tester i tillegg. Klarer ikke legge fra meg følelsen av at noe ikke stemmer.

Jeg håper ditt resultat forandrer seg i morgen eller søndag <3

Annonse

Negativ test i dag, 10 dpo. Vet at det fortsatt er tidlig og alt sånt. Men allikevel så blir jeg så lei meg :(

Føler med deg Mari..

Jeg synes det begynner å ta tid nå altså.. I vertfall så lenge jeg temper å el tester i tillegg. Klarer ikke legge fra meg følelsen av at noe ikke stemmer.

Jeg håper ditt resultat forandrer seg i morgen eller søndag <3

Å, kjedelig mari.. :( gikk på samme testesmellen selv. Uff, jeg vil så gjerne.

Klamrer meg fortsatt til håpet om at jeg bare produserer hcg litt tregt,og at det finnes noen som ikke får positiv test før et par dager etter ventet ikm.. men hvis jeg kjenner ordentlig etter så kan det nok hende tanta er på vei :(

Krysser fingrene så masse for dere!! Skjønner veldig godt at det er nedtur med negativ test :( men 10 dpo er tidlig ja.. Har aldri testa så tidlig jeg! Dagene går jo så treigt dpo, men kanskje de går litt raskere nå bare fordi det er desember? :D tiden flyr litt for fort for meg om dagen i alle fall.. Masse som må gjøres på jobb og ikke nok tid.. :/

Så kjedelig med negative tester, men ikke gi opp håpet :) Jeg testet også negativt 10 dpo når jeg var gravid nå i september, enda da hadde jeg 2 inni der også, først 12 DPO fikk jeg positiv test :) 

Jeg for min del har ikke troa på at jeg får eggløsning av meg selv, var på etterkontroll og der så heldigvis alt bra ut, masse egg i eggstokkene, men det skjer liksom ingenting, så gynekologen sa jeg kunne begynne på dobbel pergo igjen når jeg ønsket det. Har fortsatt resept på 4 dobble kurer til, og hun var sikker på jeg ville bli gravid igjen på en av de :) Siden jeg ikke har syklus så kunne jeg begynne på pergo når som helst, trang ikke vente på mensen eller noe som hun sa, og det er jo veldig greit siden jeg har en mann som jobber offshore.

Tenker vi tar en kur i januar- er greit for hode å prøve å tenke på noe annet nå som det snart er jul. Jeg blir også ganske klikk i hode av pergo, så takk gud for at man bare tar de pillene i 5 dager og ikke lengere :) 

Pergo øker jo også abortfaren bittelitt, så jeg er styggredd for at jeg kommer til å miste neste gang også pga. pergo :(

Spennende med pergo kur jenta 30 :) Håper det klaffer igjen raskt for dere!

Ja, m@rihøn@, heldigvis går tiden fort! Blir litt lei meg av de testene som har vært negtive 10 og 12 dpo, men jeg gir ikke opp før tanta melder ankomst! Har heller aldri testet så tidlig før nå.. samboeren min minte meg også på at jeg tok en test hver dag etter forventet ikm når vi skulle ha sønnen vår, først på 3 dagen at den var positiv.. *håperhåperhåper*

Bah! Kjedelig med neg tester, men det er fortsatt håp, så holder meg krysset til evt tante kommer ;)

Har vært hos legen i dag. Ga meg ikke så mye egentlig, hun ville ikke måle eller lytte til hjertet..sa man ikke kunne høre det enda uansett? Men jeg er i 15+4 så synes det var litt rart...? Så sa en venninne at det jeg hørte på doppleren hjemme mest sannsynlig bare var navlestrengen... Ååå! Noen av dere som har erfaring med doppler? Begynte jo endelig å se lyst på denne graviditeten!!

Siri, jeg har aldri hatt doppler. MEN jeg tror det er hjerteslag du hører og ikke navlestrengen. Det har jeg aldri hørt om :o Haha, sry må nesten le litt for hvilken lyd lager navlestrengen liksom? Ikke tale om, slapp av du og kos deg med hjerteslagene dine. 

Jeg har fått høre hjertelyd med begge mine, begge to rundt 10+4. Det har vært hos lege, så jeg vill konkludert med at din har neppe mye erfaring ;)

Nyt helga :) 

Bah! Kjedelig med neg tester, men det er fortsatt håp, så holder meg krysset til evt tante kommer ;)

Har vært hos legen i dag. Ga meg ikke så mye egentlig, hun ville ikke måle eller lytte til hjertet..sa man ikke kunne høre det enda uansett? Men jeg er i 15+4 så synes det var litt rart...? Så sa en venninne at det jeg hørte på doppleren hjemme mest sannsynlig bare var navlestrengen... Ååå! Noen av dere som har erfaring med doppler? Begynte jo endelig å se lyst på denne graviditeten!!

Når jeg var hos jordmor 12+2 hørte hun med dopler og fant hjerteslagene etter kort tid. Har aldri hørt at en kan høre navlestrengen. Spørs om legen ikke var trygg på det med bruk av dopler kanskje? Hadde du vært rundt uke 12-13 ville jeg forstått det (jordmor sa tydelig i fra at det ikke var sikkert hun fant den, men livmora mi var høyt oppe allerede den dagen, hun kjente den lett, og fant som sagt hjertelyden raskt), men når du er så langt du er, ville jeg trodd at det skulle være greit å finne den, uten jeg kan snakke av egen erfaring :)

Jeg tror dere har rett, jenter ;) jeg gikk ihvertfall rett hjem og lyttet med egen doppler og konkluderte med at det er hjerteslagene jeg hører👍 Har heller ikke hørt om hjerteslag i navlestrengen før..? Må le av folk som bare gulper ut ting..

Uansett har jegendelig time hos jordmor neste torsdag, så da blir det nok andre boller ;)

Ønsker dere gode jenter en god helg!

Hei jenter!

Her har det vært mye aktivitet siden sist jeg var innom :) Så spennende med flere i dpo-land :) håper det dukker opp fine streker for dere alle i løper av helgen :) Unner dere alle det nå:)

Hvordan står det til med de gravide damene da? Formen fin? Skjønner også veldig godt bekymringene dine Siri - håper det hjelper å prate med jordmor :)

Selv er jeg nå på dag 7 - spotter fremdeles. Vanligvis har jeg kun mens/spotting i tre dager, så helt i rute etter Ma'n er jeg visst ikke. Nyter litt rolige dager nå frem til jakten på el starter - stressende med all denne testingen. Skal prøve å være litt mer avslappet til det hele denne pp - har vært litt besatt av å bli gravid, spesielt etter at jeg fikk vite at flere gode venninner av meg er gravide med termin da jeg hadde. Har ikke fortalt dem om MA'n heller - gjør det ikke enklere det heller. Men denne måneden vil jeg ta det rolig. Mannen har ryggtrøbbel også, så vet ikke helt hvordan det blir med aksjeinnlegging. Satser på å nyte julen og ta en eventuell spire som en veldig fin bonus :)

Klem til dere alle - dere er gull verdt :)

Hei, helt ny i forumet, så har ikke sett alt som var blitt skrevet tidligere, eller om jeg skriver på rett sted. Men har noen spørsmål :-) hadde ma med utskraping for en stund siden, er nå i prøveperiode 3. Hadde eggløsning for 7 dager siden.

Sist jeg var gravid ble jeg syk samtidig, tett nese og vondt i halsen, hostet en del.

Dette skjedde denne måneden også etter eggløsning. i tillegg er jeg veldig tørr i halsen uansett hvor mye jeg drikker. Jeg har også kjent murringer i magen, og kjenner meg ganske så trøtt og uopplagt selv om jeg sover godt og lenge nok.

Lurer litt på om dette med at jeg ble syk kan være et tegn på graviditet. Har jo lest at slimhinnene ellers kan bli irriterte osv når man blir gravid, så kan jo være det tenker jeg da. hehe. Men så er jeg jo kanskje veldig på jakt etter symptomer også. Temperaturen har forresten ligger på 37,2-37,6 etter eggløsning. 4 dagen etter eggløsning kjente jeg et stikk i siden nederst i magen, men ikke noe blod(festeblødning). Men dette er jo ikke så vanlig heller.

Vil bare høre om andre har opplevd det samme, å bli syk tidig i graviditeten? =)

Hei, helt ny i forumet, så har ikke sett alt som var blitt skrevet tidligere, eller om jeg skriver på rett sted. Men har noen spørsmål :-) hadde ma med utskraping for en stund siden, er nå i prøveperiode 3. Hadde eggløsning for 7 dager siden.

Sist jeg var gravid ble jeg syk samtidig, tett nese og vondt i halsen, hostet en del.

Dette skjedde denne måneden også etter eggløsning. i tillegg er jeg veldig tørr i halsen uansett hvor mye jeg drikker. Jeg har også kjent murringer i magen, og kjenner meg ganske så trøtt og uopplagt selv om jeg sover godt og lenge nok.

Lurer litt på om dette med at jeg ble syk kan være et tegn på graviditet. Har jo lest at slimhinnene ellers kan bli irriterte osv når man blir gravid, så kan jo være det tenker jeg da. hehe. Men så er jeg jo kanskje veldig på jakt etter symptomer også. Temperaturen har forresten ligger på 37,2-37,6 etter eggløsning. 4 dagen etter eggløsning kjente jeg et stikk i siden nederst i magen, men ikke noe blod(festeblødning). Men dette er jo ikke så vanlig heller.

Vil bare høre om andre har opplevd det samme, å bli syk tidig i graviditeten? =)

Så trist at du også har opplevd en MA Elise90.

Jeg har aldri opplevd å bli syk når jeg har vært gravid, men jeg har jo lest om dem som har det. Spes fra el dagen til ca 7 dpo.

Greia er vel at jeg tror vi kan google hva som helt og få det opp som et graviditets tegn/ svangerskap symptom.

Alt er normalt rett og slett og kroppene våre oppfører seg forskjellig fra svangerskap til svangerskap.

Jeg håper du er gravid :D 3 pp er lang tid når man har mistet spira si. Krysser fingra for at du skal få positiv test innen denne uka :) Ikke glem å oppdater :)

Da var jeg plutselig på syklus dag 2 og i pp 4 :P

Jeg synes tiden flyr gitt. Om syklusene fortsetter å være 34 dagers har jeg ikke ikm før 10 januar.. Hadde håpet jeg kunne fått el på normal tid igjen snart. Dette var 3 gangen på dag 21-22, mot 14-17 som har vært normalen tidligere. Men men, jeg skal kansje være glad for at kroppen er litt i rute i det minste og forutsigbar nå når vi begynner å bli så godt kjent ;)

Jeg begynner å føle at "termin" måneden kommer farlig nær uten at jeg har fått ny spire. Merker det stresser meg litt.

Noen andre som føler på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...