Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner den negative tankegangen din Jenta30, men jeg tror egentlig ikke den er negativt, bare sår pga sorgen man må gjennom etter å ha mistet. Du er så veldig nær enda, og du fikk positiv el test så raskt etterpå at du fikk noe annet å legge hodet ditt i. Men det er så utrolig viktig å få sørge riktig. Jeg tar meg enda i det. Det smeller plutselig i mellomgulvet og jeg klarer ikke trekke pusten skikkelig.. føler bare får å la tårene renne. Nåe har jeg lært at jeg trenger det, bare la dem renne så får de si hva de vil rundt meg. Det er en sorg som vil være der frem til et nytt frø er blitt sådd, og sikker helt til en levende baby kommer ut. Fordi det da var en mening med det barnet.

Selv er jeg glad bare jeg er gravid innen Mars igjen, tror det vil være vanskelig å gå over den terminen å ikke sørge. 

Har også et par venninner som skal ha barn i Mars, så jeg forstår følelsene dine.

Babyene våre kommer tilbake :)

Fortsetter under...

Jeg skjønner den negative tankegangen din Jenta30, men jeg tror egentlig ikke den er negativt, bare sår pga sorgen man må gjennom etter å ha mistet. Du er så veldig nær enda, og du fikk positiv el test så raskt etterpå at du fikk noe annet å legge hodet ditt i. Men det er så utrolig viktig å få sørge riktig. Jeg tar meg enda i det. Det smeller plutselig i mellomgulvet og jeg klarer ikke trekke pusten skikkelig.. føler bare får å la tårene renne. Nåe har jeg lært at jeg trenger det, bare la dem renne så får de si hva de vil rundt meg. Det er en sorg som vil være der frem til et nytt frø er blitt sådd, og sikker helt til en levende baby kommer ut. Fordi det da var en mening med det barnet.

Selv er jeg glad bare jeg er gravid innen Mars igjen, tror det vil være vanskelig å gå over den terminen å ikke sørge.

Har også et par venninner som skal ha barn i Mars, så jeg forstår følelsene dine.

Babyene våre kommer tilbake :)

Jeg kjenner også det plutselige "slaget" i mellomgulvet innimellom.. Prøver å finne ut hva det er som trigger det, men finner ingen svar på det..

Jeg begynte å jobbe litt igjen forrige uke, jobber 50% og kjenner at det holder foreløpig. Jobber på et sted hvor det ikke er noen sted å være alene, og hvis det er noe jeg trenger litt ekstra av for tiden så er det nettopp det å få litt tid for meg selv.

Ellers ser det ut til at min EL er rett rundt hjørnet :) to nesten like sterke streker på el testen idag.. Sa ifra til samboeren hvordan det lå an, fikk beskjed om at bøssa var ladd og han klar for action :) Haha, får sagt det..

God helg til dere alle! :)

Her har jeg faktisk ikke hatt noe "tilbakefall" av sorg etter at vi mistet! Vet ikke grunnen men jeg følte jo tidlig at det var noe gale, samtidig så hadde jo jeg ikke symptomer så følte meg adri ordentlig gravid! Men nå som det er helt motsatt, samt at vi så hjertet slå på ul, så hadde nok sorgen vært ganske mye større hvis det skulle skjøre seg nå :(

Men vi er jo alle ulike, man reagerer forskjellig og sørger ulikt!

For en sjarmerende kommentar av mannen frk.anea,haha :P

Her har jeg faktisk ikke hatt noe "tilbakefall" av sorg etter at vi mistet! Vet ikke grunnen men jeg følte jo tidlig at det var noe gale, samtidig så hadde jo jeg ikke symptomer så følte meg adri ordentlig gravid! Men nå som det er helt motsatt, samt at vi så hjertet slå på ul, så hadde nok sorgen vært ganske mye større hvis det skulle skjøre seg nå :(

Men vi er jo alle ulike, man reagerer forskjellig og sørger ulikt!

For en sjarmerende kommentar av mannen frk.anea,haha :P

skjære ;) (var meg og denne Autocorecten som alltid)

Jenta30: Sender deg en god klem! Jeg bar også en tur nedom kjellern etter at jeg mistet. Følte at det var så urettferdig og lei av å møte motgang. Et godt tips er å prøve å fylle dagene med ting som gjør deg glad, og være sammen med mennesker som gir deg energi. Men også la det være rom for å sørge og gråte innimellom. Jeg droppet de fleste møter med venner med ferske bebiser og gravide en liten periode til jeg kom meg opp av kjelleren igjen.

Snart er din tur til å få spire som sitter hele veien-du har ihvertfall en stor heiagjeng her inne :)

Annonse

Hei på dere alle sammen :)

Jeg har vært litt fraværende i det siste, har vært ute og reist.

Blir så glad når jeg leser meg opp på alle dere som har både blitt gravide og vært på vellykket ul. Kan bare forestille meg den nervøsiteten man føler før ul etter abort. I mine tidligere svangerskap har alltid ul vært forbundet med lykke, å endelig få se den lille babyen igjen. Men etter en MA endrer det vel seg? Ihvertfall frem til man kjenner liv kan jeg tenke meg. Jeg er ihvertfall helt sikker på at når jeg har blitt gravid igjen så vil jeg ha utviklet UL-skrekk!!

Uansett så er jeg i DPO land og skal teste for første gang i morgen 11 dpo. Føler meg veldig flink som har klart å vente så lenge, jeg har vært ivrig-tidlig-tester de andre gangene. Er veldig spent og vet jo at vi traff EL. Brukte den lilla digitale EL testen fra CB og hadde blinkende smilefjes i tre dager og fullt smilefjes dag fire. Men, dagen etter el så begynte jeg å blø endel og blødde i flere dager. Så aner ikke hva det kan ha vært, men ble jo endel sex de dagene (mye mer enn vanlig for å si det sånn ;) ) så jeg skriver det på 'sikkert bare et blodkar som sprakk' kontoen til noe annet er bevist :)

Ellers så har jeg veldig ømme bryster og føler meg egentlig litt gravid. Men har vært igjennom såpass mye rart med kroppen nå etter MA'en så jeg vet at den kan komme med de rareste sprell uansett.

Jeg er i en god periode nå. Føler meg ganske sikker på at spiren sitter snart, og kjenner ikke lenger på desperasjonen selv om jeg selvfølgelig ønsker at det skal skje så snart som mulig!

Men stay tuned da - testing i morgen :D

Endret av Mari_83

Så koselig å høre fra deg, Mari, og at du er ved godt mot! Og ikke minst spennende med testingen i morgen!!! Gleder meg sånn til å høre! Og du skal ikke se borti fra at den sitter når du har et avslappet forhold til situasjonen ;) heia heia!!

Endret av Siri83

Satser på at de riktige strekene kommer til uka, Mari:)

Her fikk testinga en ufrivillig stopp da jeg tok feil av el-test og g-test i dag morges;) har vel i grunn bare godt av en pause - veldige humørsvinginger om dagene (redd det er tanta som varsler sin ankomst). Men holder motet oppe til det motsatte er bevist ;)

Annonse

Så spennende Augustfrua... Når har du ikm? Og hvordan føler du deg?

Takk Fru Mille og Bellanie :) kjekt med el da Bellanie! Lykke til med babylaging;)

:) Jeg er 9dpo, IKM neste fredag. Er ganske trøtt, men ellers føler jeg meg i grunn som vanlig;) Ingen såre bryst eller no (blir vel snart såre sånn som jeg klyper og kjenner:p) og trøttheten kan like gjerne komme av travle dager på jobb. Dette i kombinasjon med humørsvingninger siste to dager har i grunn fått meg til tro at mensen er på vei, men får nå se:) prøver ikke å ta sorgene på forskudd;)

Hvordan er formen din da? IKM litt tidlig neste uke, sant?:)

Her er det en nokså symptomfri dag,hmmmm,liiiiker ikke :(

Sikkert fordi det er helg og du har fått hvilt deg :)

nåja, jeg har ikke gjort annet enn å være i ro på sofaen de siste ukene, så har ikke akkurat stresset ;) puppene er no ømme, men jeg har ikke vært på do om natten de siste 4 nettene, samt at den verste ulvehungeren/kvalmen har gått over! Bah, er ikke måte på hvor bekymret man skal være til tider :(

Kjenner meg veldig igjen i bekymringene dine, FruMille. Jeg blir bekymret av mye symptomer, og av lite symptomer. Midt oppi da jeg hadde den verstekvalmen, hadde jeg 2-3 dager uten noen symptomer, men så kom detplutselig tilbake. Husk at det er naturlig at symptomene går mer og mer bort etterhvert også. Jeger 13+6 nå og er mye mindre kvalm, tissetrengt og uggen enn tidligere. Hodepine derimot har jeg plutselig døgnet rundt..

God klem :)

Kjenner meg veldig igjen i bekymringene dine, FruMille. Jeg blir bekymret av mye symptomer, og av lite symptomer. Midt oppi da jeg hadde den verstekvalmen, hadde jeg 2-3 dager uten noen symptomer, men så kom detplutselig tilbake. Husk at det er naturlig at symptomene går mer og mer bort etterhvert også. Jeger 13+6 nå og er mye mindre kvalm, tissetrengt og uggen enn tidligere. Hodepine derimot har jeg plutselig døgnet rundt..

God klem :)

jammen jeg er "bare" 9'uker på vei så synes det er litt tidlig at symptomene skal bli borte! Nå HAR jo jeg noen symptomer, men ikke slik sommertider har vært på det verste! Jaja, ikke noe jeg får gjort til eller fra, får prøve å tenke at det er helt normalt, plutselig er kvalmen tilbake igjen! Men tenk at du er snart kommet til uke 14,det er helt utrolig hvor fort tiden går altså :)

Den hodepinen har jeg også fått nå :o Men ellers er jeg i veldig fin form altså, blir jo litt stressa av det også ;P tisser fortsatt på natta jeg, og kan ennå ikke kjenne livmora opp av bekkenet.. Legen sa den var på vei, så det blir vel etter hvert ;P

Ikke måte på alt man skal fundere over :)

Nå tror jeg kanskje at EL nærmer seg for min del :) 

Da blir jeg så lykkelig!! Har prøvd å teste etter EL med billigtestene, og nå begynner de å bli sterkere!! Har lagt ut et bilde av EL testen tatt nå nettopp. Denne er jo ikke positiv enda, det ser jeg, men den er sterkere enn igår og dagen før !!! 

Blir så lykkelig om kroppen klarer å komme igang selv etter utskrapingen altså :) Har testet negativt på graviditetestest i snart 2 uker nå, så nå vet jeg jo at jeg ikke blir lurt av hcg :)

Håper den blir positiv snart. Mannen min kommer hjem fra sjøen på tirsdag, så da skal det koses :D

Herlig at EL-testene begynner å bli sterkere, Jenta30! :)

Håper mannen rekker hjem før de blir helt positive, og at dere får det til å klaffe helt perfekt! Lykke til :)

(Vet jeg maser mye om det her i denne tråden, men anbefaler absolutt å tempe i tillegg, slik at du kan få bekreftet at EL faktisk har funnet sted, og ikke at kroppen bare har forsøkt å sluppet et egg) :)

Ja spennende. Nå ringte dessverre mannen ikveld og må stå overtid helt til fredagen :( 

Nedtur!

Jeg har 2 sånne termometer liggende,så de skal jeg ta ibruk fra imorgen tidlig. Det er sånn med 2 desimaler, så da skal jeg prøve å sjekke OM tempen stiger HVIS eggløsningtesten blir positiv. 

Ser nok mørkt ut med tanke på prøving så lenge gravøren er vekk, men er jo happy for eggløsningen uansett om den kan komme jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...