Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Kjære Frumille!

Jeg hiver meg på Siri og mener også du burde fått kommet inn til kontroll. Jeg hadde også valgt å smørt tjukt på. Det kan ikke være bra for deg og gå sånn selv om jeg oppriktig tror at alt er som det skal :)

Jeg vil bare legge til noe. Da jeg ble gravid i 2006 begynte jeg å blø dråper fra en rundt 5-6uker. Det var friske dråper da, men sparsomt. Jeg fikk komme på ul med en gang, ingenting galt. Babyen var fremdeles så liten at ingen hjertelyd var påvist. Gyn kunne ikke se hva som var grunn til blødningene. Det varte vertfall en rundt 2-3 uker litt sånn av og på.

Etter den første svangerskaps kontrollen fikk jeg svaret. Celleforandringer. 

Sier selvsagt ikke at det er det hos deg, men det kan kansje trøste litt å vite at det er mange muligheter til hvorfor du opplever det du gjør! 

En kjempe klem <3

Fortsetter under...

Kjære FruMille, du må bare smøre på og si at dette tærer på psyken din! De må jo tenke på hva du har opplevd også.

Mest sansynlig er det helt ufarlig, men jeg forstår SÅ godt bekymringen din :(

Masse lykke til <3

Jeg har tatt en ny test idag og tror nok ikke det er noen ny spire på gang. Testen er like svak idag, og de testene jeg bruker nå er billigstav fra billigtester. Den som ble negativ for en stund siden var billig-strimmel.

men det er helt greit det også, Hvis mensen dukker opp bestiller vi oss en før-julstur til utlandet og prøver å legge tankene og hele prosjektet litt på hylla.

Sukk dere er så gode, tusen takk for all støtte! Ja, det tærer litt på dette her, og tro meg, jeg er "heldig" som fikk komme til på ul førstkommende fredag, det er laaaange ventelister her i Bergen! Jeg ringte KK og forklarte situasjonen men det var jo til ingen nytte! Jeg skal heller klare å holde ut til fredag, da vil vi endelig få svar på ståa!

Jenta30: det var synd da :( men jeg krysser likevel fingrene for deg ;)

Så koselig med denne tråden.

Jeg håper på å komme inn i syklus så fort som mulig. Har nå nesten negativ graviditetstest og har begynt med clearblue dobbel eggløsningstest. Fremdeles bare rund sirkel, men håper på smilefjes snart.

Har dere andre testet med eggløsningstester? Hvor lang tid tok det før de ble positive?

Hilsen trist og utålmodig.... Som har fått mye trøst her!! :)

Annonse

Endelig ser det ut til at min 3 uker lange blødning, mens, eller hva det nå var, er over. Har hvertfall blødd betydelig mindre i helgen. Bittelitt i dag også, men ikke akkurat blødning, mer brunlig utflod.

Samtidig kjennes det ut som at eggløsning også er i anmarsj, så da blir det nok å sette igang med prøving igjen.

Også jeg som såg så mørkt på det før helgen og trodde blødningen aldri skulle gi seg. så fort kan det snu :)

6 uker siden min abort i dag. Og når jeg ser og tenker litt tilbake så antar jeg at jeg hadde eggløsning 12 dager etter aborten og mens startet 12 dager etter det igjen, og så har jeg da altså hatt mens i 18 dager(+ småblødning 5-6 dager før det igjen).

Anonymous poster hash: 1160c...e27

Endelig ser det ut til at min 3 uker lange blødning, mens, eller hva det nå var, er over. Har hvertfall blødd betydelig mindre i helgen. Bittelitt i dag også, men ikke akkurat blødning, mer brunlig utflod.

Samtidig kjennes det ut som at eggløsning også er i anmarsj, så da blir det nok å sette igang med prøving igjen.

Også jeg som såg så mørkt på det før helgen og trodde blødningen aldri skulle gi seg. så fort kan det snu :)

6 uker siden min abort i dag. Og når jeg ser og tenker litt tilbake så antar jeg at jeg hadde eggløsning 12 dager etter aborten og mens startet 12 dager etter det igjen, og så har jeg da altså hatt mens i 18 dager(+ småblødning 5-6 dager før det igjen).

Anonymous poster hash: 1160c...e27

Ja, var ikke meningen å være anonym da :)

Jippi!! Ul var i dag! Takk for lykkeønskinger:) vi fikk se et hoppende knøtt og alle målinger og organer så fine ut! Vi er sååååå lykkelig og helt i gledesrus! Var så himla nervøs og måtte spørre gang på gang om alt så bra ut, gyn ble nesten oppgitt, haha! Ble i tillegg flyttet frem til 12+2 dager, så nå er jeg over milepælen! Er så glad for at jeg kan vise at det kan gå veldig bra etter en ma! :)

Var det ikke en til som skulle på ul i dag?

Jippi!! Ul var i dag! Takk for lykkeønskinger:) vi fikk se et hoppende knøtt og alle målinger og organer så fine ut! Vi er sååååå lykkelig og helt i gledesrus! Var så himla nervøs og måtte spørre gang på gang om alt så bra ut, gyn ble nesten oppgitt, haha! Ble i tillegg flyttet frem til 12+2 dager, så nå er jeg over milepælen! Er så glad for at jeg kan vise at det kan gå veldig bra etter en ma! :)

ÅÅÅÅ  :duskedame:  :duskedame:  :duskedame:  Så utrolig kjelt at alt så bra ut Siri :D Så glad på dine vegne :D

Nå håper jeg du slapper av og nyter magen din, det beste som noen gang skal skje deg er på vei <3

Mega klem :)

Annonse

Hurra!! Så herlig :-) Jeg skal på tirsdag i neste uke, prøver å tenke så lite på det som mulig (funker jo ikke), satser på at det går bra :-) er 12+0 idag jeg! Men holder jubelen en liten uke til.. :)

JIPPI - HURRA :) :)

Så fantastisk Siri83 <3 For en herlig følelse! :) :) Gratulerer! Fikk nesten en tåre i øyekroken her nå :)

Jeg er 11 dpo idag og ingen positiv test enda.

Er spent på morgendagen siden jeg testet positivt først ettermiddagen 12 dpo sist jeg var gravid og da var jeg i tillegg tvilling-gravid, så jeg produserer nok ikke hcg så fort :)

Må innrømme at jeg føler meg gravid, vonde pupper og murringer akkurat som sist, men det kan like gjerne være PMS :P

Så fantastisk, Siri!! :)

Jeg skal på UL til mandag, da er jeg 11+2 (gynekologen satte meg fram 3 dager sist jeg var på UL, så 11+5 i følge hans beregninger)

Jeg gleder meg! Begynner å senke skuldrene og glede meg, men er jo selvfølgelig bekymra fortsatt. Men vi har sett hjertet slå 8+6 (9+2 iflg gyn), og det skal jo være veldig betryggende, så vi prøver å huske på det og glede oss så mye vi kan :)

Endret av Paeonia

Takk, jenter :) ja, det var helt fantastisk! Tror det egentlig begynner å gå opp for meg nå at jeg faktisk er gravid. Håper bare jeg får oul før jul også!

Jenta30, blir så spennende å høre om testen i morgen! Krysser alt og kaster babystøv din vei!

Gratulerer Siri, må være den mest fantastiske følelsen i verden <3

FruMille, du skal på fredag, sant? Håper du klarer å slappe av fram til da, og at det blir en fin, god og fantastisk opplevelse! :)

ja fredag ja, litt blandet følelser, innstilt på både det ene og det andre! Jeg er veldig kvalm da, så noe er det som gjør det hvertfall!

Jeg håper dere har rett, har jo lest om de som har masse symptomer men at det likevel ikke er noe der :( men vi må jo være positiv og tenke at det skal gå bra denne gangen! I dag har jeg en god del stikking i skrittet rett og slett, eller det er vel en del av livmoren ;) skikkelig ubehagelig, vet ikke om det er sånn det oppleves når livmoren vokser eller om at det er et dårlig tegn, myyy...

Hvis det hadde vært noe galt, hadde nok kvalmen din dabbet av, FruMille. Jeg hadde også stikking opp i skrittet her om dagen og har hatt det flere ganger, men det er visst helt ufarlig. Det strekkes og tøyes både her og der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...