Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Jeg sa til mannen min at nå måtte han bare forberede seg på å klare seg selv noen mnd, inkl ta seg av jentene på kveldstid. Fortalte at jeg kom til å være super trøtt, og sove fra testen var positiv til uke 12 minst.

Jeg venta og venta på denne tornerose søvnen, som aldri kom. Hadde ikke særlig ømme pupper, men jeg skrev et innlegg på mars forumet om kuler i brystet 1 og en halv uke før det ble oppdaget.

(senere fikk jeg høre av gyn at det kunne være en sammenheng med MA fordi kjertler og livmor "jobbet" sammen).

Jeg merka ærlig talt lite, litt annpusten og blodtrykksfall når jeg reiste meg, det var det..

En ting jeg synes jeg burde ha gitt litt mer oppmerksomhet var utfloden. Søndagen dagen før ul, var den gul, sterkt gul. Dagen etter synes jeg den luktet helt grusomt, altså ikke direkte vondt, men rart. Litt vanskelig å forklare. 

Tror kansje underbevissheten min viste noe, for jeg sa til svigermor en av dagene før at hun kunne fortelle sin søster om babyen bare levde. Og i mitt hode har jeg aldri hørt om MA.. Så ikke forstår jeg hvor utsagnet kom fra men.

Jeg håper jeg såvner neste gang..

Fortsetter under...

Huff, mener IKKE å gjøre dere mer bekymra :) når jeg tenker meg om så var det faktisk en ting, jeg fikk mer energi allerede i uke 9. Begynte å føle meg piggere mersom. Men var jo innmari kvalm og alt det der, så jeg tenkte ikke over det.. Greia var jo at kroppen ikke fanga opp at det var noe galt, livmora fortsatte å utvide seg og kroppen gjorde alt den kunne for å legge til rette. Snedige greier, og ganske utrolig, egentlig. Men man sitter jo igjen med en følelse av at man ikke kan stole på kroppen sin lengre, når den ikke klarer å fange opp sånt! Nei nå! Vi må ha trua! Nærmer seg u12 med stormskritt, hurramegrundt det skal bli fint å komme seg over den magiske grensa! Synes dagene sneegler seg forbi, selv om det er leggetid kl halv ni ;)

God fredag, jenter! Senk skuldrene litt da :) og dere som kan drikke øl/vin, ta en for meg også :)

Jeg tok en test idag for moroskyld 7 dpo og den er svaakt positiv. Har lagt ut bilde på galleriet mitt.

men nå mistenker jo jeg at det er rester fra hcg etter utskraping selv om jeg har hatt helt negativ test i mellom.. for syns det var drøyt tidlig å få utslag på en evnt. ny spire?

Kan sikkert være at urinen var mer konsentrert nå?! og at det gir utslag fra aborten?

Ble rett og slett bare veldig usikker jeg nå :I

Jeg tok en test idag for moroskyld 7 dpo og den er svaakt positiv. Har lagt ut bilde på galleriet mitt.

men nå mistenker jo jeg at det er rester fra hcg etter utskraping selv om jeg har hatt helt negativ test i mellom.. for syns det var drøyt tidlig å få utslag på en evnt. ny spire?

Kan sikkert være at urinen var mer konsentrert nå?! og at det gir utslag fra aborten?

Så spennende:D Krysser fingre for at den bare blir sterkere:)

dumt spm, men hvor finner man galleriet? Ser flere skriver om det, men henger ikke helt med;)

Så spennende:D Krysser fingre for at den bare blir sterkere:)

dumt spm, men hvor finner man galleriet? Ser flere skriver om det, men henger ikke helt med;)

Trykk på nicket til den du ønsker å se bilder hos. Trykk deg derifra inn på galleriet til vedkommende og du vil få opp bildene :)

Herlighet Jenta30, ser tydelig streken din :D Håper du har vært heldig nå og at streken blir sterkere, men ikke verst å allerede få den med på bilde bare 7 dpo :D

Jeeey  :duskedame:

Annonse

Ja jeg tør ikke juble, men jeg ser også streken, men tenker nå at nei det MÅ jo være hcg rester. At jeg sikkert hadde drukket for mye når jeg fikk helt blendahvit test og at det er derfor utslaget kommer nå ( mer konsentrert urin som fanger tydeligere opp rester) Tidligste jeg noen gang har fått positiv test før er 9 dpo.

Blir veldig spennende å se fremover! Hvis streken blir sterkere skal jeg slippe jubelen løs :) <3

Annonse

HATER HATER HATER BRUN UTFLOD!!!! Fysj så usikker man blir når det skal tulle seg på den måten! Ikke klarer jeg å glede meg over at jeg er kvalm og har ømme pupper heller, for det kan jo man også ha ved MA, BLÆH :( :(

Jenta30:jeg er veldig spent på testen du skal ta i morgen,heier på deg <3

HATER HATER HATER BRUN UTFLOD!!!! Fysj så usikker man blir når det skal tulle seg på den måten! Ikke klarer jeg å glede meg over at jeg er kvalm og har ømme pupper heller, for det kan jo man også ha ved MA, BLÆH :( :(

FruMille, huff - så kjedelig! Håper det gir seg snart! Er jo helt sikkert ingenting, men moro er det ikke uansett! Fått time til UL? Stor klem, tenker på deg:)

FruMille, huff - så kjedelig! Håper det gir seg snart! Er jo helt sikkert ingenting, men moro er det ikke uansett! Fått time til UL? Stor klem, tenker på deg:)

ja nå har det vart av og på i 1 uke :( fått time til ul på fredag!

Huffda, og så lenge til da! Forsøkt å ringe sykehuset? Kanskje de kan ta en titt før den tid? Er jo så fælt å gå å bekymre seg.

Men kvalme og ømme bryst er gode tegn da:) det mistet ihvertfall jeg rundt en uke før min MA ble oppdaget.

Sikkert en mager trøst, men jeg er helt sikker på at alt er i orden:) stoor klem

Huffda, og så lenge til da! Forsøkt å ringe sykehuset? Kanskje de kan ta en titt før den tid? Er jo så fælt å gå å bekymre seg.

Men kvalme og ømme bryst er gode tegn da:) det mistet ihvertfall jeg rundt en uke før min MA ble oppdaget.

Sikkert en mager trøst, men jeg er helt sikker på at alt er i orden:) stoor klem

ja, jeg mistet mine symptomer sist jeg også, mens nå kom de kastet på meg faktisk etter at spottingen begynte, så det kan jo være et godt tegn:) nei på KK i Bergen nytter det nesten ikke, har ringt dem! Hadde sikkert fått kommet til hvis jeg hadde hatt store smerter med blødninger, noe som ikke er tilfelle *bankibordet* :) jaja får bare ta tiden til hjelp rett og slett, ikke meningen å overøse dere med mine bekymringer, men er så godt å blåse det ut et sted ;)

ja, jeg mistet mine symptomer sist jeg også, mens nå kom de kastet på meg faktisk etter at spottingen begynte, så det kan jo være et godt tegn:) nei på KK i Bergen nytter det nesten ikke, har ringt dem! Hadde sikkert fått kommet til hvis jeg hadde hatt store smerter med blødninger, noe som ikke er tilfelle *bankibordet* :) jaja får bare ta tiden til hjelp rett og slett, ikke meningen å overøse dere med mine bekymringer, men er så godt å blåse det ut et sted ;)

Bekymringer tas i mot med åpne armer :) Så mye støtte som du gir til alle i tråden her, skulle det bare mangle om ikke du skulle kunne komme med dine bekymringer! Bring em on;)

Bekymringer tas i mot med åpne armer :) Så mye støtte som du gir til alle i tråden her, skulle det bare mangle om ikke du skulle kunne komme med dine bekymringer! Bring em on;)

snill du er, tusen takk <3

Er bare inne her og sniker, men skjønner ikke hvorfor legen ikke  målte hcg-stigning over et par dager, Fru Mille? Da hadde du jo fått en indikator på om ting var i orden i den lange ventetida på ul. Vet hvor grusomt det er å gå sånn og vente og ikke vite. Håper det går bra:)

FruMille: Sender deg en god klem! Uff, utrolig kjedelig å gå å bekymre seg så lenge! Men det må da finnes et sted der du kan få ul litt fortere? Volvat eller lignende? Jeg fikk på en dags varsel da jeg hadde blødning. Ellers så hadde jeg faktisk smurt litt ekstra på for å få fortgang i det. Vet hvor ille det er å gå og ikke vite hva som skjer! Men det er et veldig godt tegn at det "bare" er brun utflod og ikke mye blod, klumper og/eller sterke smerter. Kan være en polypp, hematon, rift eller et sår. Krysser fingrene for at alt er bra, kjære deg!

Uff FruMille, en god klem til deg! Helt sikkert ufarlig, men skjønner bekymringen din. Ta en tlf til fastlegen din og be om at de henviser deg til noen som kan ta deg raskt imot slik at du slipper å gå i disse dagene å være urolig <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...